TÜBİTAK Doç. Dr. Eyüp ARTVİNLİ Bilim İnsanı Destekleme Dairesi Başkanlığı 46. ORTAÖĞRETİM ÖĞRENCİLERİ ARAŞTIRMA PROJELERİ YARIŞMASI (2014-2015) SÜRECİ VE PROJE TABANLI ÖĞRENMENİN FAYDALARI Doç. Dr. Eyüp ARTVİNLİ TÜBİTAK OPY Eskişehir Bölge Koordinatörü Eskişehir Osmangazi Üniversitesi
Ortaöğretim Öğrencileri Araştırma Projeleri Yarışması BÖLGESEL HARİTA Ortaöğretim Öğrencileri Araştırma Projeleri Yarışması ve İlköğretim (Ortaokul) Öğrencilerine Yönelik Matematik ve Fen Bilimleri Proje Yarışması
BAŞVURU SAYILARI 3
BAŞVURU SAYILARI 4
Ortaöğretim Öğrencileri Araştırma Projeleri Yarışması BURSA 2013-2014 İLÇELERE GÖRE İSTATİSTİKLER
Ortaöğretim Öğrencileri Araştırma Projeleri Yarışması KÜTAHYA 2013-2014 İLÇELERE GÖRE İSTATİSTİKLER
Ortaöğretim Öğrencileri Araştırma Projeleri Yarışması ESKİŞEHİR 2013-2014 İLÇELERE GÖRE İSTATİSTİKLER
YALOVA NÜFUSUNUN İLÇELERE DAĞILIŞI
Ortaöğretim Öğrencileri Araştırma Projeleri Yarışması YALOVA 2013-2014 İLÇELERE GÖRE İSTATİSTİKLER
ÇANAKKALE NÜFUSUNUN İLÇELERE DAĞILIŞI
Ortaöğretim Öğrencileri Araştırma Projeleri Yarışması ÇANAKKALE 2013-2014 İLÇELERE GÖRE İSTATİSTİKLER
BİLECİK NÜFUSUNUN İLÇELERE DAĞILIŞI
Ortaöğretim Öğrencileri Araştırma Projeleri Yarışması BİLECİK 2013-2014 İLÇELERE GÖRE İSTATİSTİKLER
Ortaöğretim Öğrencileri Araştırma Projeleri Yarışması BALIKESİR İLİ 2013-2014 İLÇELERE GÖRE İSTATİSTİKLER
BALIKESİR NÜFUSUNUN İLÇELERE DAĞILIŞI
İLLER PROJE SAYISI 1.LİK 2.LİK 3.LÜK TEŞVİK TOPLAM ÖDÜL 498 1 2 - 4 ANKARA 498 1 2 - 4 ERZURUM 1061 3 6 ESKİŞEHİR 379 ISPARTA 474 5 İSTANBUL 1023 7 16 İZMİR 567 11 KAYSERİ 690 MALATYA 405 MERSİN 1118 10 SAMSUN 856 VAN 330 TOPLAM 7401 9 18 21 29 77
TALEP?
GİRİŞİMCİ MİLLET OLMAK? Bazı ülkelere göre her 100 yetişkin içindeki GİRİŞİMCİ sayısı
İNSANLIĞIN HİZMETİNE SUNULMUŞ HER GÜZEL ŞEY YA DA ESER BİR PROJENİN SONUCUDUR… Mimar Sinan'in Selimiye Camii'nin kubbesini o genişliğe oturtmak için 13 bilinmeyenli bir denklemi matematiğin bilinen 4 ana işleminden farklı besinci bir işlemle çözdüğü söylenir.
Dünyada aşk için dikilmiş en büyük ve en güzel anıt olarak kabul edilen bu türbe, Şah Cihan'ın büyük bir aşkla sevdiği eşi Ercümend Banu Begüm'ün doğum sırasında ölümü üzerine, onun anısına yaptırılmıştır.
Görmek istemeyen..?
ÖĞRENME -ÖĞRETME DEĞİL(!) NEDEN PROJE TABANLI ÖĞRENME -ÖĞRETME DEĞİL(!) Geleceğin bilim insanlarını yetiştirmek, Bireyleri eleştirel düşünmeye teşvik ederek , araştırmacı kimseler yetiştirmek, Bireylerin özgün düşünceler ortaya koymasını teşvik etmek, Araştırma yapmayı alışkanlık haline getirmelerine yardım etmek, Bilim insanı olma potansiyeline sahip bireyleri keşfedip var olan becerilerini geliştirmek,
NEDEN PROJE TABANLI ÖĞRENME -ÖĞRETME DEĞİL(!) Öğrencinin ilgi, beceri ve yeteneğine göre çalışma imkanı verir… Yaparak, yaşayarak öğrenme fırsatı sunar… Disiplinler arası öğrenmeyi teşvik eder…. Yaşamla ilişkilendirilmiş öğrenme sunar… Araştırma yöntemlerini öğrenme fırsatı sunar.. «Öğrenme» olduğu için çok daha kalıcıdır… «Yaparak» gerçekleştirildiği için beceri geliştirir…
NEDEN PROJE TABANLI ÖĞRENME -ÖĞRETME DEĞİL(!) Öğrenci «aktif» olduğu için özgüven geliştirir… Ne zaman nerede ne yapacağını, araştıracağını ve öğreneceğini «kendisi» planlar… «Bireysel» ve «grup» la çalışma olanakları vardır.. Kollektif çalışmayı öğrenir (Danışman öğretmen-öğrenci arkadaşı- akademik destek-farklı kurumsal katkılar…)
PROJE TABANLI ÖĞRENMENİN FARKI Merak etmeye teşvik etmek, Gözlem yapmaya teşvik etmek, Sorun tespit etmek için «alıcı» gözlerle bakma, Düşünmeye teşvik, Düşünürken derslerde edindiği bilgilere «başvurma», onları belleğinden çağırma, Gözlemlediği bir sorunu kendi «özgün bakış açısı» ile tanımlamak,
PROJE TABANLI ÖĞRENMENİN FARKI Tanımladığı sorunun çözümü üzerine kafa yormak, Bu süreçte «bilimsel» standartları kullanmaya çalışmak (bulguları, yöntemi, sonuçları ve önerileri «bilimsel» bir dille ifade etmeye çalışmak, Bütün bunları yaparken derslerde edindiği bilgileri ve okuduklarını bu sorunu çözmek için transfer etmek…
PROJE TABANLI ÖĞRENMENİN FARKI Başka kaynaklara «bilinçli» olarak başvurmak, Başka kurumlar ile tespit ettiği sorun arasında «ilişki kurmak»… Çözüm arayışına girmek,,, Bildiklerini, bulduklarını ve okuduklarını bir sorunu çözmek ve bunu ifade etmek için kullanma becerisi kazanmak, «Problem üreten değil… Problem çözen nesiller yetiştirmek»
TÜBİTAK Eskişehir Bölge Koordinatörü Daha fazla bilgi için; www.projeyarismasi.org Veya http://www.tubitak.gov.tr/tr/yarismalar/icerik-arastirma-projeleri-yarismasi Doç. Dr. Eyüp Artvinli TÜBİTAK Eskişehir Bölge Koordinatörü arteyup@gmail.com