İlkokuma Yazma Öğretiminin İlkeleri

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
ÖĞRETİM VE ÖĞRENMEYE İLİŞKİN İLKELER İletişim ve Öğrenme
Advertisements

Etkin ve İşbirliğine Dayalı Öğrenme S
YAŞAYAN İNGİLİZCE.
Temel Kavramlar: Öğrenme İlkeleri
Genel Öğretim İlkeleri
Öğrenci davranışlarını etkileyen etmenler
Öğrenci Merkezli Eğitim
Zihinsel Yönden Yetersiz Çocukların Özellikleri
Benjamin BLOOM ( ).
Yaşam Boyu Öğrenme Prof. Dr. Ali ŞEN.
Eğitim Öğretimde Planlama
2.Hafta. Kaynaştırma ve Destek Özel Eğitim Hizmetleri
Öğretim İlkeleri.
ANLATIM TÜRLERİ DENİZLİ LİSESİ (ANADOLU STATÜSÜ)
TAM ÖĞRENME MODELİ Hazırlayan Güzide BAŞDAĞ Ankara 2003.
PARMAK OYUNLARI.
Örnek Olay Öğretim Yöntemi
KAYNAŞTIRMA EĞİTİMİ
ÖĞRETMENLİK M E S L E Ğ İ.
OKULÖNCESİ EĞİTİM NEDİR?
Öğretim Durumlarını Planlama
PROGRAMLI ÖĞRETİM Tanımı:
PROBLEME DAYALI ÖĞRENME
Kemal ŞENTÜRK Biyoloji
“Türkçe Öğrenirken Köprü Dil Olarak İngilizce” ”English As A Bridge Language Between Turkish And Other Languages” Dr. Hüseyin ARAK.
İŞBİRLİĞİNE DAYALI ÖĞRENME
Program Geliştimede İçerik
Edgar Dale’in Yaşantı Konisi
HAFTALIK DERS ÇİZELGELERİ VE SEÇMELİ DERSLER
Genel Öğretim İlkeleri Yasemin ÇELİK Elif ALTINEL
Öğretim İlke ve Yöntemleri
TÜRKÇE DERSİ İLE HEDEFLENENLER.
Öğrenme Düzeyi Araştırması 3:
ZİHİN ENGELLİ ÇOCUKLARDA ZİHİNSEL GELİŞİM
ÖĞRETİM TEKNOLOJİSİ VE İLETİŞİM
ÖĞRETİM İLKELERİ ÖZCAN PALAVAN.
 GİRİŞ Hayat bilgisi, adı gibi yaşamın bilgisidir; okul öncesi eğitimden yararlanamamış öğrencilerin ilkokulda karşılaştıkları ilk derstir.
BİLSEM EĞİTİM PROGRAMLARI
Bu bölümün sonunda şu amaçlara ulaşmanız beklenmektedir: Hayat bilgisi dersinde öğrencilerin özelliklerini tanıyabilme,
HAYAT BİLGİSİ VE SOSYAL BİLGİLERDE BECERİ EĞİTİMİ
ZAMANIN ETKİLİ KULLANIMI
KİŞİSEL GELİŞİM & İKY.
DİL VE KONUŞMA BOZUKLUKLARI
ÖĞRETİM MODELLERİ Uz. NÜKET GÜNDÜZ.
Öğretim Modelleri Anlamlı (Okulda) Öğrenme, Tam Öğrenme, Çoklu Zeka, Yapılandırmacılık, Dr. Kerim Karabacak.
GİRİŞ Hayat Bilgisi Öğretim Programı yoluyla çocuklar, kendilerini tanıyarak değişen toplum yaşamına hazırlanmaktadır. Bu bölümde, Millî Eğitim.
BRUNER’İN BİLİŞSEL GELİŞİM DÖNEMLERİ
T.C. MİLLÎ EĞİTİM BAKANLIĞI TALİM VE TERBİYE KURULU BAŞKANLIĞI
Özel Gereksinimli Öğrenciler ve Fen Öğretimi
BAŞARIYA GİDEN YOLDA “VERİMLİ ÇALIŞMA”. Verimli ders çalışma amaç doğrultusunda planlı ve programlı çalışmaktır. Verimli ders çalışmak sadece ders.
Ders 14: Eğitsel ve Davranışsal Değerlendirme
OKUL ÖNCESİ DÖNEMDE GELİŞİM
SOSYAL BİLGİLER DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMI
OKUL ÖNCESİ EĞİTİM ROGRAMLARI-I
OKUL ÖNCESİ EĞİTİM ROGRAMLARI-I
OKUL ÖNCESİ EĞİTİM ROGRAMLARI-I
Doç. Dr. Berna Aslan ÖĞRETİM İLKELERİ Doç. Dr. Berna Aslan
BAŞARIYA GİDEN YOLDA “VERİMLİ ÇALIŞMA”. Verimli ders çalışma amaç doğrultusunda planlı ve programlı çalışmaktır. Verimli ders çalışmak sadece ders.
BAŞARIYA GİDEN YOLDA “VERİMLİ ÇALIŞMA”
Öğretim Tasarımı Analiz.
BAŞARIYA GİDEN YOLDA “VERİMLİ ÇALIŞMA”
Okulöncesinde Fen Kavramlarının Öğretim Yöntemleri ve Teknikleri
İlköğretime Hazır Bulunuşluğun Değerlendirilmesi
Programdan Sorular.
BAŞARIYA GİDEN YOLDA “VERİMLİ ÇALIŞMA”
ÖĞRETİM İLKE ve YÖNTEMLERİ
GENEL ÖĞRETİM İLKELERİ
Öğretim Yöntemleri Prof. Dr. Recai Doğan.
YAPLANDIRMACILIK VE TÜRKÇE ÖĞRETİMİ
Sunum transkripti:

İlkokuma Yazma Öğretiminin İlkeleri İlkokuma ve Yazma Öğretimi Türkçe Öğretiminin Temelidir: Türkçe öğretimi dinleme, konuşma, okuma ve yazma olmak üzere çocuğu dilin dört temel becerisi üzerinde yetkinleşmeyi hedef almaktadır.

Okuma-yazma eylemi aynı zamanda bir düşünme eylemidir: Okuduğunu anlamlandırmak düşünmeyi gerektirir. Okuma sadece yazılı sözcükleri seslendirmek değil aynı zamanda ne ve niçin söylendiğini anlama işidir.

İlkokuma yazma öğretiminin amacından haberdar olma çocuğun öğrenmeye etkin katılımında ona yardımcı olur: Öğrencinin öğrenmede bir amacının olması, onun güdülenmesinde ve başarıya ulaşmasında önemli rol oynar. Okuma yazma gibi temel iki beceriyi sağlıklı bir şekilde kazanması öğrencinin gelecekteki yaşamını nasıl güzelleştireceğini görmesi, onun yapacağı işi sevmesine ve okuma yazma eylemine etkin katılmasına yardımcı olur.

İlkokuma yazma öğretiminde karşılaşılacak olası başarısızlık çocuğun akademik benlik tasarımını olumsuz etkiler: Akademik benlik tasarımı çocuğun başarı ya da başarısızlığa olan inancı ve özgüvenidir. Okuma yazma öğrenme çabası içerisinde bulunan çocuğun öğrenmeye inancı bir kez yıkılırsa, okuma yazma okuma yazma öğrenmede zorlanmakla kalmaz bütün derslere yönelik akademik benlik tasarımı olumsuz şekillenir.

İlkokuma yazma öğretiminde toplu öğretim ilkesine uyulmalıdır: Toplu öğretim ilkesi ilkokulda birinci devrede mihver ders olan Hayat Bilgisi dersinin etrafında diğer derslerinde ilişkilendirilerek işlenmesini amaç edinir. Örneğin, Cumhuriyet Bayramı’ nı içinde bulunduğu hafta, “Cumhuriyet çok yaşa.” fiş cümlesi öğretim aracı olarak kullanılabilir.

İlkokuma yazma öğretiminde bireysel farklılıklar dikkate alınmalıdır: Her çocuğun kendisine özgü bireysel yetenekleri vardır. Çocukların bazıları hızlı, bazıları da yavaş öğrenirler. Bazıları okulöncesi farklı ailelerden getirdikleri farklı kültürel dil ve gelişim düzeyine sahip oldukları için farklı farklı anlama düzeylerine, önbilgi ve kavrama gücüne sahiptirler. Bu sebeblerden ötürü eğitici deneyimli olmalı bireysel farklılıkları dikkate almalıdır.

İlkokuma yazma öğretiminde yakından uzağa, basitten karmaşığa, somuttan soyuta bir yol izlenmelidir: Birinci sınıf somut işlemler dönemidir. O hayal ettiğinden ziyade yaşadığını öğrenir. O nedenle öğrenciye sunulacak metin onun yakın çevresinden ve günlük yaşamın içinden seçilmelidir. Seçilen cümleler çocuğun anlayabileceği düzeyde basit olmalıdır.

İlkokuma yazma öğretimine öğrencilerin etkin katılımı sağlanmalıdır: İster grup içerisinde gerçekleşmiş olsun, ister tek başına öğrenme bireysel bir etkinliktir. O nedenle en başarılı öğrenme ilkesi yaparak yaşayarak gerçekleştirilen öğrenmedir. Yapılan her etkinliğe öğrencide dahil edilirse başarı artar