Balık Kılçığı Tekniği Nedir?

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Bir Kurumda Öğrenme Merkezi (ÖMer) Nasıl Oluşturulur?
Advertisements

EĞİTİMDE FATİH PROJESİ
Öğretimde Kullanılan Teknikler (3)
ÖZEL ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ
Öğrenme ve Öğretme Kuramları Doç. Dr. İbrahim H. Diken
ÖĞRETİM TEKNİKLERİ MİKRO ÖĞRETİM ASLIHAN AKBAĞ
Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Öğretmenliği
Öğretim Etkinlikleri Modeli
Bilgi ve İlişkilerin Gösterimi
T.C. MİLLÎ EĞİTİM BAKANLIĞI PROJELER KOORDİNASYON MERKEZİ BAŞKANLIĞI T.C. MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI Projeler Koordinasyon Merkezi Başkanlığı.
PROBLEM ÇÖZME YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
İLETİŞİMDE KİTLE İLETİŞİM ARAÇLARININ ROLÜ
PROJE HAZIRLAMADA ALANA ÖZGÜ KONU SEÇİMİ
Altı Şapkalı Düşünme Tekniği
Eğitimde Hedefler Hedef Kaynakları
BALIK KILÇIĞI.
TEMEL KALİTE İYİLEŞTİRME ARAÇLARII
BİLGİSAYAR DESTEKLİ EĞİTİMDE EĞİTİCİNİN ROLÜ BİLGİSAYAR NEDİR? Bilgisayar, verileri belirli bir program mantığı içinde okuyarak, onları kendi anlayabileceği.
BİLGİSAYAR VE ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ EĞİTİMİ ÖZEL ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ
Üst Düzey Düşünme Becerilerine Odaklanma
Bilişşsel Hedeflerin Ölçülmesi
Yükseköğretimde Çevrim-içi Öğrenme: Sistemde Yaşanan Sorunlar ve Bu Sorunları Çözmeye Yönelik Öneriler Fatma Kübra ÇELEN Aygül ÇELİK Doç. Dr. Süleyman.
Öğretimde Kullanılan Yaklaşımlar (Stratejiler)
TÜRK EĞİTİM SİSTEMİ ve OKUL YÖNETİMİ
MEB HİZMET İÇİ EĞİTİM SEMİNERİ
  İLKÖĞRETİM BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMININ DEĞERLENDİRİLMESİ Hasan KARAL a*; İlknur REİSOĞLU b; Ebru GÜNAYDIN a a Karadeniz Teknik Üniversitesi,
KALİTE ÇEMBERLERİ Yrd. Doç. Dr. Turan SET
Okul Deneyimi Dersi Eser Çeker (Uz.).
Eğitimde Bilgisayar Uygulamaları
PROBLEME DAYALI ÖĞRENME
Altı Şapkalı Düşünme Tekniği Edward De Bono'nun 1985'te yayınlanan kitabıdır. Yazar ,insanların düşünme alışkanlıkları ile kendilerini kısıtlayarak, sadece.
Yrd Doç. Dr. Cenk Akbıyık Öğretim İlke ve Yöntemleri
ÖĞRETİM STRATEJİLERİ Murad TİRYAKİOĞLU.
Bölüm 12 Stratejilerinin Uygulanması-1 İşletme Yapıları ve Sistemler
Bölüm 3 BİR BOYUTLU HAREKET
Danışman: Prof. Dr. Mustafa ERGÜN Hazırlayan: Melike ELMEZ
Öğretim İlke ve Yöntemleri Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık
EĞİTİMDE FATİH PROJESİ
GİRİŞ Program İyileştirme Çalışmaları Kapsamında Gerçekleştirilen İşlemler Fakülte / Bölüm Amaçlarının Belirlenmesi Bölüm / Program Yeterliklerinin Belirlenmesi.
Örnek Olay Yöntemi (Örnek Olay İncelemesi)
ÖZEL ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ-1
PANEL KONUSU: TÜRKİYE’DE AÇIK VE UZAKTAN EĞİTİM TEMEL POLİTİKASI Modelleri – Kurumları – Mevzuatı KATILIMCILAR Prof. Dr. Üstün ÖZEN-Atatürk Üniversitesi.
BİLGİSAYAR DESTEKLİ EĞİTİM UYGULAMALARI
Öğretim yöntemlerinden Balık Kılçığı Tekniği
TOPLAM KALİTE YÖNETİMİNİN ARAÇ VE TEKNİKLERİ
ALİ-HASAN COŞKUN meslekİ VE TEKNİK ANADOLU LİSESİ
Eğitimde Program Geliştirme
END3061 SİSTEM ANALİZİ VE MÜHENDİSLİĞİ
YETİŞKİN EĞİTİMİ Yard. Doç. Dr. Samiye METE
7 yeni kalite aracı Doç.Dr. Nihal ERGİNEL 2010.
ÖĞRETİM STRATEJİSİ, YÖNTEM ve TEKNİKLER
Kolb’un Yaşantısal Öğretim Modeli
Kişisel Rehberlik.
Bilişim Teknolojileri ve Yazılım Dersi
Bir İŞLEM Öğretilecekse, Öğretmenin Sunuda Kullanacağı içerik Öğeleri Öğrencinin Alıştırma + Değerlendirme Etkinliklerinde Kullanacağı İçerik Öğeleri Genelleme.
PROBLEM ÇÖZME.
AOÖ406 OKUL ÖNCESİNDE KAYNAŞTIRMA PROGRAMLARI
Bilişim Teknolojileri ve Yazılım Dersi
Pedagojİk formasyon sertİfİka programI ÖğreTİM İLKE VE YÖNTEMLERİ Hafta I Prof.Dr.Bülent ÇAVAŞ.
Pedagojİk formasyon sertİfİka programI ÖğreTİM TEKNOLOJİLERİ VE MATERYAL TASARIMI Hafta I Prof.Dr.Bülent ÇAVAŞ.
Eğitimde Teknoloji Kullanımı
Okul Deneyimi Dersi Eser Çeker (Uz.).
Fırat Üniversitesi Mühendislik Fakültesi Elektrik-Elektronik Müh.
Bir Kurumda Öğrenme Merkezi (ÖMer) Nasıl Oluşturulur?
Programdan Sorular.
Eğitimde Hedefler Hedef Alanları
21. YY BECERİLERİ.
KAVRAM HARİTALARI.
ÇOCUKLUK DÖNEMİNDE YARATICILIK VE SANAT EĞİTİMİ
Sunum transkripti:

Balık Kılçığı Tekniği Nedir? Ishikawa diagramı olarak da bilinen Balık Kılçığı Tekniği, 1943’te Kaoru İshikawa tarafından geliştirilmiştir. Copyright 2010

Balık Kılçığı Tekniği Nedir? Teknik, bir problemin nedenlerini ve alt nedenlerini tanımlama sürecini yapılandırmaya yardım eder. Copyright 2010

Balık Kılçığı Tekniği Nedir? Herhangi bir problem ile neden olan unsurlar arasındaki ilişkinin kurulmasını sağlayan bir grafik yöntemdir. Copyright 2010

Balık Kılçığı Tekniği Nedir? Problem çözme tekniklerinden biri olan bu teknik, öğrencilerin düşüncelerini organize etmeye yardım eder; ancak, problem için çözümler sağlamaz. Copyright 2010

Balık Kılçığı Tekniği Nedir? Bu teknik; birlikte çalışmayı, gerçeği aramayı, değişik görüşlere açık olmayı ve karşıt görüşlerin ortaya çıkmasını sağlar. Copyright 2010

Nasıl Uygulanır? Problemin belirlenmesi Ele alınacak problem hakkında kısa bilgiler verilir. Tekniğin kullanımı hakkındaki bilgilerin verilmesi Copyright 2010

Nasıl Uygulanır? Nedenler üretme: Yapılandırılmamış beyin fırtınası tekniği kullanılarak probleme neden olan temel faktörler saptanır. Copyright 2010

Nasıl Uygulanır? 4) Yapılandırılmış beyin fırtınası tekniğini kullanma Probleme neden olan temel faktörlerin detaylandırılması (Round Robin 6-3-5,6 kişi 5 dakikada 3 fikir sunması) Copyright 2010

Balık Kılçığı Diyagramı Oluşturma Nedenleri tespit edilecek problemin başlığı diyagramın baş kısmına yazılır. Öğretmen Öğrenci İlişkilerinde Yaşanan Sorunlar Copyright 2010

Balık Kılçığı Diyagramı Oluşturma Daha sonra balığın omurgasına 45 derecelik açıyla oklar çizilir ve okların üzerine ana nedenler yazılır. Copyright 2010

Balık Kılçığı Diyagramı Oluşturma Öğrenciden Kaynaklanan Problemler Öğretmen Kaynaklı Problemler Öğretmen Öğrenci İlişkilerinde Yaşanan Sorunlar Okul İdaresi Kaynaklı Problemler Psikolojik Nedenler Copyright 2010

Balık Kılçığı Diyagramı Oluşturma Son olarak ana nedene de oklar çizilerek bu nedenlerin alt nedenleri yazılır. Copyright 2010

Balık Kılçığı Diyagramı Oluşturma Öğretmen Öğrenci İlişkilerinde Yaşanan Sorunlar Öğrenciden Kaynaklanan Problemler Öğretmen Kaynaklı Problemler Okul İdaresi Kaynaklı Problemler Psikolojik Nedenler Formasyon yetersizliği Kültürel faaliyetler Sağlık İletişim yetersizliği Ailevi Sebepler İdarecinin Öğrenciye tutumu Öğretmen psikolojisi Sayısal yetersizlik Öğrenci psikolojisi Copyright 2010

Dikkat Edilmesi Gerekenler Sebepler araştırılırken değişik kesimlerin görüşleri alınmalı, Herkesin görüşlerini rahatlıkla, çekinmeden söyleyebileceği ortam oluşturulmalı, Sebepler yazılırken tarafsız davranmalı, fakat çözülebilir olmalarına özen gösterilmeli, Copyright 2010

KPSS 2008 Yukarıda açıklanan uygulama aşağıdakilerden hangisidir? Belirli bir sorunun ya da durumun olası nedenlerini belirlemek için kullanılan, çalışma grubunun sorunun içeriğine odaklanmasını sağlayan ve ayrıntılı bir neden- sonuç ilişkisi çıkarmayı hedefleyen bir uygulamadır. Uygulama yapılmadan önce sorun ifadesi bir kutucuğun içerisine yazılır. Sorunun temel nedenleri de yazıldıktan sonra her biri için “Bu neden oluştur?” sorusu sorulur ve yanıtlar ana nedenlerin alt nedenleri olarak yapılandırılır. Yukarıda açıklanan uygulama aşağıdakilerden hangisidir? A) Neden - sonuç ilişkisi kurma B) Balık kılçığı diyagramı C) Güç alanı analizi D) Adım adım sorun çözme E) Sorunu dallarına ayırma

Atatürk Üniversitesi Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Bölümü Özel Öğretim Yöntemleri Dersi Nuray SOYSAL Ercan TAMĞAÇ İsrafil TURAN Sevinç AYDIN

Kaynakça Doğanay, A. (2010). Öğretim İlke ve Yöntemleri, Ankara: Pegem Yayıncılık Sönmez, V. (2009). Öğretim İlke ve Yöntemleri,Ankara: Anı Yayıncılık Şahin, K. (2010). Özel Öğretim Yöntemler, Ankara: Pegem Yayıncılık http://www.akregroup.com/downloads/BALIK%20KILCIGI%20DIYAGRAMI.DOC