The Value of Serious Play

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Öğrenen Gruplar Olarak Sınıflar
Advertisements

Senaryolar, öğrenme hikayeleri ve aktiviteleri
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı Öğretim Materyallerinin Tasarlanması, Hazırlanması ve Seçimi Dr. Süleyman Sadi SEFEROĞLU Hacettepe Üniversitesi,
Proje Tabanlı Öğrenme Modeli ve Bilgisayar Destekli Eğitim
Chapter 3 Brainstorming a Game Idea: Gameplay, Technology, and Story
AÇIK UÇLU ÖĞRENME ORTAMLARI
MOTİVASYON.
BİLGİSAYAR DESTEKLİ EĞİTİMDE EĞİTİCİNİN ROLÜ BİLGİSAYAR NEDİR? Bilgisayar, verileri belirli bir program mantığı içinde okuyarak, onları kendi anlayabileceği.
SİMULASYONLAR (BENZETİŞİM) (Simulations)
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı Öğretimde Görsel-İşitsel Araçlar Görsel Materyallerin Katkıları Dr. Süleyman Sadi SEFEROĞLU Hacettepe Üniversitesi,
TÜRKÇE ÖĞRETİMİNDE KULLANILAN STRATEJİ, YÖNTEM VE TEKNİKLER
Bilgisayar Destekli Öğretim
Öğrenme Öğretim sürecinde kullanılan stratejiler genel olarak üç grupta toplanabilir: Pasif öğretim (öğretmen merkezli) Etkileşimli öğretim Aktif öğrenme.
Yasemin K. Usluel Aysun Umay Hacettepe Üniversitesi, Eğitim Fakültesi Bakü İlköğretim Matematik Öğretmenlerinin Derslerinde BİT Kullanım Koşulları.
Uzaktan Eğitimde Öğretmen ve Öğrenci Rolleri
Eğitsel Oyunlar.
EĞİTSEL OYUNLAR (Educational Games)
EĞİTSEL YAZILIMLAR GİRİŞ Sibel SOMYÜREK.
Dr. Süleyman Sadi SEFEROĞLU Hacettepe Üniversitesi, Eğitim Fakültesi
DOĞAL AFET BTÖ–302 Internet Ortamında Yazarlık Dilleri ve Uygulamaları
PROJE TABANLI ÖĞRENME.
Durumlu Öğrenme (Situated Learning)
Öğretim Tasarımı (Instructional Design)
Dr. Süleyman Sadi SEFEROĞLU Hacettepe Üniversitesi, Eğitim Fakültesi
Hazırlayanlar : Elmas SOFU Müjde BALBAROS
Melek YILMAZ.   Bilgi ve teknoloji çağını yaşadığımız günümüzde öğrencilerin bilgiye ulaşma ve problem çözme becerilerini kazanmaları önemlidir.  Bunun.
PLANNING FOR NEOMILLENNIAL LEARNING STYLES Shifts in students’ learning style will prompt a shift to active construction of knowledge through mediated.
EĞİTSEL BİLGİSAYAR OYUNLARI TASARIMI
B İ LG İ SAYAR DESTEKL İ Ö Ğ RET İ M GENEL BAKIŞ.
Mini-Sempozyum: Çok-Kullanıcılı Sanal Ortamlarda Bilgisayar Oyunları İle Öğrenme 7. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi Gazi Üniversitesi.
ANNE BABALAR EV ÖDEVLERİNE NASIL YARDIMCI OLABİLİRLER?
KISIM I Matematik Öğretme: Temeller ve Perspektifler
Eğitsel Rehberlik. Rehberlik hizmetlerinin önemli bir işlevi de öğrenmeyi kolaylaştırmak, başarıyı artırmaktır. Bu amaca yönelik yapılan rehberlik hizmetleri.
Yaratıcı Drama Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık.
KISIM I Matematik Öğretme: Temeller ve Perspektifler
ARCS Modeli.
Probleme Dayalı Öğrenme
Ö.T.M.T Öğr. Gör. Özlem BAĞCI.
EĞİTSEL REHBERLİK Yrd.Doç.Dr. İsmail Hakkı TOMAR
KISIM 3 Bilişsel Gelişimi Arttırma BÖLÜM 9 Yapılandırmacılık: Öğrenenin Bilginin Yapılandırılmasında.
OTMG KAPSAMINDA YAPTIĞIMIZ ETKİNLİKLER GELİŞİM ALANLARI EYLÜLEKİMKASIMARALIKOCAKŞUBATMARTNİSAN MESLEKİ GELİŞİM KİŞİSEL VE MESLEKİ GELİŞM Öğrencilerin.
Öğretim Yazılımları Hiper metin Hiper ortam Zeki Öğretim Sistemleri Yapay ZekaBenzetişim Sanal Gerçeklik.
N. ALP AR Şişli Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi
Learning to learn network for low skilled senior learners ÖĞRENME KABİLİYETİMİ VE YAKLAŞIMIMI BİLME Öğrenmeyi öğrenme Her yerde ve her zaman kendi stilimle.
1 Eğitimde Bilgisayar Uygulamaları Dr. Hüseyin Arak.
YAZILIM DEĞERLENDİRME
ÇOCUK EĞİTİMİNDE TEKNOLOJİNİN KULLANIMI
OKUL ÖNCESİ EĞİTİME TEMEL OLAN YAKLAŞIMLAR - REGGİO EMİLİA
Oyun, Sanal Dünya ve Simülasyonların Eğitimde Kullanımı
Materyal Geliştirme Aracı Olarak Bilgisayarlar
Yapılandırmacılık (Oluşturmacılık / Constructivism)
EĞİTİMDE BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ KULLANIMI
7th International Congress of Research in Education
WEB 2.0 ARAÇLARI.
“STRATEJİ NEDİR?” STRATEJİK DEĞİŞİM.
YAPILANDIRMACI YAKLAŞIM
BİLGİSAYAR DESTEKLİ EĞİTİM İÇİN ÖĞRETİM TASARIMI
Bir Oyunun Oluşturulması: Oynanış Şekli, Teknolojisi ve Hikayesi
OKUL ÖNCESİ EĞİTİME TEMEL OLAN YAKLAŞIMLAR - REGGİO EMİLİA
EĞİTSEL OYUNLAR (Educational Games)
Okulöncesinde Fen Kavramlarının Öğretim Yöntemleri ve Teknikleri
AÇIK UÇLU ÖĞRENME ORTAMLARI
Storytelling BTÖ716- Eğitsel Bilgisayar Oyunları Tasarımı
MOTİVASYON VE ÖĞRENME.
Öğretim Teknolojisi ve Öğretim Tasarımı
Okul Öncesi Eğitimi Anabilim Dalı AOÖ-207 Çocukta Oyun Gelişimi
Dr. Süleyman Sadi SEFEROĞLU Hacettepe Üniversitesi, Eğitim Fakültesi
SİMULASYONLAR (BENZETİŞİM) (Simulations)
KODLAMA ve BECERİLER Dr. Osman EROL.
AÇIK UÇLU ÖĞRENME ORTAMLARI
Sunum transkripti:

The Value of Serious Play Sedef SERT Hacettepe Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi

The Value of Serious Play Motivasyon – Öğrenme Motivasyon bir kişinin rol almasını tetikleyen nedenlerle ilgilenir. Bu makalede, oyunu çocuklar ve yetişkinler için bir öğrenmeyi etkileyen bir motivasyon aracı olarak kullanmak öneriliyor. 06.03.2007 Sedef SERT-Eğitsel Bilgisayar Oyunları Tasarımı

Proposing Serious Play 8 yaşındaki iki çocuk cumartesi öğleden sonra Legoları ile bir alıveriş merkezinin simülasyonunu inşa etmektedirler. Büyük yapıların legoları çabuk bitirdiğine karar verdiler. Eski kutuları binalar yerine kullandılar. 06.03.2007 Sedef SERT-Eğitsel Bilgisayar Oyunları Tasarımı

Proposing Serious Play Bir multimedya tasarım şirketinin 2 grafikçisi : Jean ve Pat 3D grafik eklentisi öğrenemeye çalışıyorlar. Palyaço figürü üzerinde deneme yapıyorlar. 06.03.2007 Sedef SERT-Eğitsel Bilgisayar Oyunları Tasarımı

Proposing Serious Play Bu iki durumdaki ortak noktalar nedir? İki hikayede de insanlar bir aktivite üzerinde çalışıyorlar. Büyük bir enerji ve zaman harcıyorlar. Bütün hayal kırıklıklarına rağmen hepsi de yaptığı işten memnun. İşbirlikli çalışma Çocuklar projelerini okullarındaki testlerde kullanmayacaklar. Grafikçiler palyaçoyu işlerinde kullanmayacaklar. 06.03.2007 Sedef SERT-Eğitsel Bilgisayar Oyunları Tasarımı

Understanding Serious Play Tiyatro Spolin’e göre 3 bölümden oluşur: a) Katılım b) Problem Çözümü c) Katalitik hareketler 06.03.2007 Sedef SERT-Eğitsel Bilgisayar Oyunları Tasarımı

Understanding Serious Play Oyun üzerine yapılan araştırmaların kökü antropolojiye dayanır ve 4 konu etrafında toplanır: a) Play as progress b) Play as fantasy c) Play as self d) Play as power 06.03.2007 Sedef SERT-Eğitsel Bilgisayar Oyunları Tasarımı

Understanding Serious Play 06.03.2007 Sedef SERT-Eğitsel Bilgisayar Oyunları Tasarımı

Play’s Relevancy to Instructional Teknology: Learning and Motivation Video oyunları Karakterler arasındaki ilişkiler nedir? Oyunun kuralları nedir? 06.03.2007 Sedef SERT-Eğitsel Bilgisayar Oyunları Tasarımı

Learning and Motivation Eğitimde motivasyon: Göreve katılmaya motive olma Görevde kalma 06.03.2007 Sedef SERT-Eğitsel Bilgisayar Oyunları Tasarımı

Learning and Motivation Motivasyon: İçsel etkenler (merak, memnuniyet, ilgi alanı) Dışsal etkenler (para kazanma) 06.03.2007 Sedef SERT-Eğitsel Bilgisayar Oyunları Tasarımı

Learning and Motivation Kendi öğrenmesini yöneten bireyler şu niteliklere sahip olurlar: Kendileri istedikleri için öğrenme hedefleri bulurlar ve dışsal kışkırtıcılara ihtiyaç duymazlar Kendi öğrenmelerine kendileri başkanlık ederler Öğrenme çevrelerindeki değişiklikler için gerekli önlemleri alırlar 06.03.2007 Sedef SERT-Eğitsel Bilgisayar Oyunları Tasarımı

Learning and Motivation Motivasyon - Öğrenme evliliği Bireyle gerçekten motive olmuşlarsa: İhtiyaç duydukları kaynakları bulurlar Stratejileri işlerler Kendi öğrenmelerini oluştururlar 06.03.2007 Sedef SERT-Eğitsel Bilgisayar Oyunları Tasarımı

Serious Play at Work for Learning Oyunun öğrenme ve motivasyon üzerindeki etkisi biliniyor. Diğer durum; bunun pratiğe nasıl geçirileceğidir. 06.03.2007 Sedef SERT-Eğitsel Bilgisayar Oyunları Tasarımı

Serious Play at Work for Learning Deneyimli öğretmenlerden Richard McAfee (Central Gwinnet High School) ekonomi dersinde Simcity oyununu kullanıyor. 06.03.2007 Sedef SERT-Eğitsel Bilgisayar Oyunları Tasarımı

Serious Play at Work for Learning Öğrenciler: Zamanı iyi kullanmışlar Projelerini kısa sürede yeterli bir şekilde tamamlamışlar İyi fikirler ve stratejiler sınıf ortamında paylaşılmış Kendi öğrenmelerinde yönetici konumunda oldular 06.03.2007 Sedef SERT-Eğitsel Bilgisayar Oyunları Tasarımı

Serious Play at Work for Learning Öğretmen belki de Simcity oyununu kullanmadan, dersini geleneksel yöntemle de işleyebilirdi. Oyun oynatarak ders işlediğinde hedeflerinin bir çoğunu daha kısa sürede ulaşabildi. 06.03.2007 Sedef SERT-Eğitsel Bilgisayar Oyunları Tasarımı

Serious Play at Work for Learning Sonuç olarak; bireyler eğitimsel oyunlar oynadıklarında, etkileşimi bol olan bir ortamda, yüksek motivasyonla, bireysel olarak, öğrenme imkanı bulabiliyorlar. 06.03.2007 Sedef SERT-Eğitsel Bilgisayar Oyunları Tasarımı

Serious Play at Work for Learning Araştırma eğitimsel oyunlar kullanılarak çok fazla öğretimsel davranışın kazandırılabileceğini belirtiyor. 06.03.2007 Sedef SERT-Eğitsel Bilgisayar Oyunları Tasarımı

Sedef SERT-Eğitsel Bilgisayar Oyunları Tasarımı Closing Bilgisayar oyunları Yapısalcılık çerçevesi içerisinde self-regulated learning ile motivasyon evliliği için fırsatlar sunuyor, Çok yönlü düşünmeyi geliştiriyor, Kişisel sorumluluk almayı öğretiyor. 06.03.2007 Sedef SERT-Eğitsel Bilgisayar Oyunları Tasarımı

Sedef SERT-Eğitsel Bilgisayar Oyunları Tasarımı Teşekkürler… 06.03.2007 Sedef SERT-Eğitsel Bilgisayar Oyunları Tasarımı