The Value of Serious Play Sedef SERT Hacettepe Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi
The Value of Serious Play Motivasyon – Öğrenme Motivasyon bir kişinin rol almasını tetikleyen nedenlerle ilgilenir. Bu makalede, oyunu çocuklar ve yetişkinler için bir öğrenmeyi etkileyen bir motivasyon aracı olarak kullanmak öneriliyor. 06.03.2007 Sedef SERT-Eğitsel Bilgisayar Oyunları Tasarımı
Proposing Serious Play 8 yaşındaki iki çocuk cumartesi öğleden sonra Legoları ile bir alıveriş merkezinin simülasyonunu inşa etmektedirler. Büyük yapıların legoları çabuk bitirdiğine karar verdiler. Eski kutuları binalar yerine kullandılar. 06.03.2007 Sedef SERT-Eğitsel Bilgisayar Oyunları Tasarımı
Proposing Serious Play Bir multimedya tasarım şirketinin 2 grafikçisi : Jean ve Pat 3D grafik eklentisi öğrenemeye çalışıyorlar. Palyaço figürü üzerinde deneme yapıyorlar. 06.03.2007 Sedef SERT-Eğitsel Bilgisayar Oyunları Tasarımı
Proposing Serious Play Bu iki durumdaki ortak noktalar nedir? İki hikayede de insanlar bir aktivite üzerinde çalışıyorlar. Büyük bir enerji ve zaman harcıyorlar. Bütün hayal kırıklıklarına rağmen hepsi de yaptığı işten memnun. İşbirlikli çalışma Çocuklar projelerini okullarındaki testlerde kullanmayacaklar. Grafikçiler palyaçoyu işlerinde kullanmayacaklar. 06.03.2007 Sedef SERT-Eğitsel Bilgisayar Oyunları Tasarımı
Understanding Serious Play Tiyatro Spolin’e göre 3 bölümden oluşur: a) Katılım b) Problem Çözümü c) Katalitik hareketler 06.03.2007 Sedef SERT-Eğitsel Bilgisayar Oyunları Tasarımı
Understanding Serious Play Oyun üzerine yapılan araştırmaların kökü antropolojiye dayanır ve 4 konu etrafında toplanır: a) Play as progress b) Play as fantasy c) Play as self d) Play as power 06.03.2007 Sedef SERT-Eğitsel Bilgisayar Oyunları Tasarımı
Understanding Serious Play 06.03.2007 Sedef SERT-Eğitsel Bilgisayar Oyunları Tasarımı
Play’s Relevancy to Instructional Teknology: Learning and Motivation Video oyunları Karakterler arasındaki ilişkiler nedir? Oyunun kuralları nedir? 06.03.2007 Sedef SERT-Eğitsel Bilgisayar Oyunları Tasarımı
Learning and Motivation Eğitimde motivasyon: Göreve katılmaya motive olma Görevde kalma 06.03.2007 Sedef SERT-Eğitsel Bilgisayar Oyunları Tasarımı
Learning and Motivation Motivasyon: İçsel etkenler (merak, memnuniyet, ilgi alanı) Dışsal etkenler (para kazanma) 06.03.2007 Sedef SERT-Eğitsel Bilgisayar Oyunları Tasarımı
Learning and Motivation Kendi öğrenmesini yöneten bireyler şu niteliklere sahip olurlar: Kendileri istedikleri için öğrenme hedefleri bulurlar ve dışsal kışkırtıcılara ihtiyaç duymazlar Kendi öğrenmelerine kendileri başkanlık ederler Öğrenme çevrelerindeki değişiklikler için gerekli önlemleri alırlar 06.03.2007 Sedef SERT-Eğitsel Bilgisayar Oyunları Tasarımı
Learning and Motivation Motivasyon - Öğrenme evliliği Bireyle gerçekten motive olmuşlarsa: İhtiyaç duydukları kaynakları bulurlar Stratejileri işlerler Kendi öğrenmelerini oluştururlar 06.03.2007 Sedef SERT-Eğitsel Bilgisayar Oyunları Tasarımı
Serious Play at Work for Learning Oyunun öğrenme ve motivasyon üzerindeki etkisi biliniyor. Diğer durum; bunun pratiğe nasıl geçirileceğidir. 06.03.2007 Sedef SERT-Eğitsel Bilgisayar Oyunları Tasarımı
Serious Play at Work for Learning Deneyimli öğretmenlerden Richard McAfee (Central Gwinnet High School) ekonomi dersinde Simcity oyununu kullanıyor. 06.03.2007 Sedef SERT-Eğitsel Bilgisayar Oyunları Tasarımı
Serious Play at Work for Learning Öğrenciler: Zamanı iyi kullanmışlar Projelerini kısa sürede yeterli bir şekilde tamamlamışlar İyi fikirler ve stratejiler sınıf ortamında paylaşılmış Kendi öğrenmelerinde yönetici konumunda oldular 06.03.2007 Sedef SERT-Eğitsel Bilgisayar Oyunları Tasarımı
Serious Play at Work for Learning Öğretmen belki de Simcity oyununu kullanmadan, dersini geleneksel yöntemle de işleyebilirdi. Oyun oynatarak ders işlediğinde hedeflerinin bir çoğunu daha kısa sürede ulaşabildi. 06.03.2007 Sedef SERT-Eğitsel Bilgisayar Oyunları Tasarımı
Serious Play at Work for Learning Sonuç olarak; bireyler eğitimsel oyunlar oynadıklarında, etkileşimi bol olan bir ortamda, yüksek motivasyonla, bireysel olarak, öğrenme imkanı bulabiliyorlar. 06.03.2007 Sedef SERT-Eğitsel Bilgisayar Oyunları Tasarımı
Serious Play at Work for Learning Araştırma eğitimsel oyunlar kullanılarak çok fazla öğretimsel davranışın kazandırılabileceğini belirtiyor. 06.03.2007 Sedef SERT-Eğitsel Bilgisayar Oyunları Tasarımı
Sedef SERT-Eğitsel Bilgisayar Oyunları Tasarımı Closing Bilgisayar oyunları Yapısalcılık çerçevesi içerisinde self-regulated learning ile motivasyon evliliği için fırsatlar sunuyor, Çok yönlü düşünmeyi geliştiriyor, Kişisel sorumluluk almayı öğretiyor. 06.03.2007 Sedef SERT-Eğitsel Bilgisayar Oyunları Tasarımı
Sedef SERT-Eğitsel Bilgisayar Oyunları Tasarımı Teşekkürler… 06.03.2007 Sedef SERT-Eğitsel Bilgisayar Oyunları Tasarımı