BTEP105 Ünite 2: Excel 2010.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Bilgilerimi sunuyorum
Advertisements

Not Sosyal Bilgiler Öğretmenliği
TEKİRDAĞ İL SAĞLIK MÜDÜRLÜĞÜ
ŞAHİN AKDAĞ.
DREAMWEAVER TABLO OLUŞTURMA VE TABLO ÖZELLİKLERİ
Lab 8: Excel 2010 – Kisim3 ITEC115 Bilgisayara Giriş
HIZLI ERİŞİM ARAÇ ÇUBUĞU MENÜLER ŞEKİL , RESİM EKLEME TABLO EKLEME
BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ DERSİ MİCROSOFT WORD
WORD ÖZET WORD’ü başlatmak için; Görev Çubuğu’ndan Başlat + Programlar + Word Yeni paragrafa başlarken ENTER tuşu kullanılır.
KURTKÖY TİCARET MESLEK LİSESİ EĞİTİM ÖĞRETİM YILI
Yrd.Doç.Dr.Levent Malgaca,2010
Temel Bilgisayar Bilimleri Dersi
Kelime İşlemci Programı
Bilgisayar Öğr. Gör. Feyza Tekinbaş.
Microsoft Office Word 2010 Bireysel Öğretim Sunumu
ÜNİTE Microsoft Excel 2010 BDEM 105 – Bilgisayar Uygulamaları I 6
EXCEL 2003 Ders 1.
KURTKÖY TİCARET MESLEK LİSESİ MUHASEBE FİNANSMAN ALANI OFİS PROGRAMLARI DERSİ 1. KELİME İŞLEMCİ MODÜLÜ.
BDEM105 Ünite 5: Word
BDEM105 Ünite 5: Word 2010 ( 2. Bölüm) 1.
Formül Hazırlama ve Kullanma
Bilgisayar Uygulamaları II
Dosya Yönetimi.
Microsoft EXCEL (2) Kapsam Kopyalama, Yapıştırma Açıklama Ekleme Satır ve Sütunların Boyutlandırılması Bitişik Hücrelere Dayanarak Otomatik Veri Girme.
Bilgisayarda Ofis Programları
Bilgisayarda Ofis Programları
Temel Bilgisayar Bilimleri Dersi
SAYFALARI BÖLMEK Uzun veri listeleriyle çalışıldığında verilerin satırlarca aşağıya inmesi durumunda hangi verinin hangi kategoriye ait olduğunu hatırlamak.
Microsoft Office Access
Bilgisayarda Ofis Programları
Programa girmek için Ok işaretinin gösterdiği simgelerden birini tıklayın. Sayfa 3.
HESAP TABLOSU PROGRAMLARI
YONT171 Bilgi Teknolojilerine Giriş I
Temel yazIM İşlemlerİ Microsoft Office Word 2007.
Temel Bilgi Teknolojileri
HÜCRELERİ HİZALAMA VE BİRLEŞTİRME
EXCEL 2003 Ders 2.
HESAP TABLOSU PROGRAMLARI
Bilgisayar II
TEMEL NESNE VE TABLO İŞLEMLERİ
Microsoft EXCEL (1).
5.1. Tablo Ekleme Kelime işlemci programında tablo eklemek için Ekle sekmesindeki Tablolar grubundan Tablo düğmesine tıklanır. A:Tablo; Bu kısmın üzerine.
4. LİSTE OLUŞTURMA VE BİÇİMLENDİRME
BTEP105 Ünite 2: Excel 2010 – Kısım2.
TEMEL SAYFA YAPISI İŞLEMLERİ
Word Programı.
Temel belge İşlemlerİ Microsoft Office Word 2007.
Microsoft EXCEL (1).
WORD WORD UYGULAMA.
Bilgisayar Entegre Ofis Programları-I
Bilgisayar Entegre Ofis Programları-I Öğr.Gör. Türkan ÖZBAY.
LUCA Bilgisayarlı muhasebe programı
KIRKLARELİ ÜNİVERSİTESİ
Temel Bilgisayar Bilimleri Dersi
1 / 19 © TEMEL BİLGİSAYAR BİLİMLERİ – ELEKTRONİK TABLO- I Ünite 4 Elektronik Tablo – I (Microsoft Excel) Konya, 2012 Temel Bilgisayar Bilimleri Dersi.
KIRKLARELİ ÜNİVERSİTESİ
Dersin Amacı Bu dersin amacı, o İşlem tabloları, o Başlıca işlem tabloları, o Microsoft Excel 2010’da dosya işlemleri, o Microsoft Excel 2010’da bilgi.
ITEC115 - BİLGİSAYARA GİRİŞ ITEC190 - HUKUK İÇİN BİLGİSAYAR
ELEKTRONİK TABLOLAMA PROGRAMI: EXCEL
MS WORD Kullanımı OFFICE DÜĞMESİ HIZLI ERİŞİM ARAÇ ÇUBUĞU MENÜLER
ITEC115 - BİLGİSAYARA GİRİŞ ITEC190 - HUKUK İÇİN BİLGİSAYAR
ITEC115 - BİLGİSAYARA GİRİŞ ITEC190 - HUKUK İÇİN BİLGİSAYAR
::: Soru Numarası Seçin :::
WORD KULLANIMI Office Word Programı ile çalışma sayfamıza  Yazı yazabilir,  Yazılarımızın görünümlerini değiştirebilir,  Tablolar oluşturabilir,  Resim.
Dosya Yönetimi.
İŞLEM TABLOLARI (Bölüm 1)
DOSYA-KLASÖR VE SÜRÜCÜLER
powerPoint nedir
Temel Bilgisayar Dersi
TOPLU POSTALAMA İŞLEMİ İÇİN ETİKET OLUŞTURMA VE YAZDIRMA
Sunum transkripti:

BTEP105 Ünite 2: Excel 2010

Bölüm 1- Excel’e Giriş Microsoft Office 2010 paketinde yer alan, MS Excel 2010 programı oldukça gelişmiş özelliklere sahip olan bir hesap tablosu programıdır. Excel programını kullanarak; Grafikler çizebilir Bu grafikleri Word ve Powerpoint gibi programlar ile bağlantı kurarak, anlık güncelleme yapabilirsiniz. Binlerce satırdan oluşan bilgilerin özet tablolarını oluşturabilir ve muhteşem analizler yapabilirsiniz.

Bölüm 1- Excel’e Giriş Her türlü hesaplama işlemlerini yapabilirsiniz. grafikleri üç boyuta döndürebilirsiniz.

Bölüm 1- Excel’e Giriş MS Excel programının çalışma mantığı, Word ve diğer programların çalışma mantıklarından biraz farklıdır. Word programını çalıştırdığınız zaman karşınıza tek sayfadan oluşan bir belge açılır. Excel programınıda ise, karşınıza 3 tane çalışma sayfasındna oluşan bir belge açılır.

Bölüm 1- Excel’e Giriş Excel 2010 ekranında: Sekmeler konularına göre uygun olarak düğmelerin bulnduğu yerlerdir. Her sekme grubuna tıkladığınız zaman farklı komut grupları ile karşılaşırsınız.

Bölüm 1- Excel’e Giriş

Bölüm 1- Excel’e Giriş Hücre ve Aktif Hücre Kavramını Anlamak Hücreler, Excel’de satırların ve sütünların kesişmesinden meydana gelirler. Adlandırılırken önce sütun ismi, ardından da satır numarası söylenir. Aktif hücre dendiği zaman, çevresi diğer hücrelerden farklı olarak biraz daha kalın olan ve ad kutusunda ismi görülen hücre anlaşılır

Bölüm 1- Excel’e Giriş Çalışma Kitaplarının Mantığını Anlamak Excel’de açmış olduğunuz bir dosya, Word sayfalarından farklı olarak 3 sayfadan oluşur. Her biri çok geniş olan bu sayfalara ekleme-çıkarma ve isim değiştirme yapabilirsiniz.

Bölüm 1- Excel’e Giriş Çalışma Kitabına Bilgi Girmek Excel’de bilgiler sabit ve formül olmak üzere, iki kategoriye ayrılır. Sabitler 3’e ayrılırlar: Metin değerleri Sayısal değerler tarih/saat değerleri Sayısal ifadeler sağa hizalanır ve metin ifadeleri sola hizalı olarak yazılır.

Bölüm 1- Excel’e Giriş Bilgi Girme Kolaylıklarıa Herhangi bir sayısal ifade girerken + işareti yazarak, Enter tuşuna basarsanız, Excel artı işaretini düşürür. Sayısal ifadeleri – işareti ile başlarsanız, Excel işareti yutmaz ve ifadenin başına ekler Saysısal bilgileri girerken uzun sıfır ifadeleri girmek yerine, e ifadesini kullanırsanız, oldukça kolaylaşır. Örneğin 100000 yazmak yerine 1e5 yazmak yeterlidir. Sayılar parantez içinde yazarsanız, rakamı eksi olarak kabul eder. 8/5 yazdığınız zaman 8 Mayıs gibi alınmasını istiyorsanız, başına 0 işaretini koyarak yazın. İpucu: bir sayı girdiğinizde, hücre içinde ### işaretleri geliyorsa yazmış olduğunuz sayılar sütun genişliğine sığmamıştır. O sütunu genişletmeniz gerekir.

Bölüm 1- Excel’e Giriş Sütunların Genişliklerini Ayarlamak Bir hücreye yazmış olduğunuz metinler, eğer belirli bir karakter uzunluğunda ise, yandaki sütuna taşar. Bir sütunu en uygun hale getirmek için hücrenin bulunduğu sütunun başlığından yararlanılır. Bunun için;

Bölüm 1- Excel’e Giriş Sütunlar Seçmek Sütunları seçmenin en kolay yolu, seçmek istediğiniz sütun başlığının üzerine bir kez tıklanır.

Bölüm 1- Excel’e Giriş Birden fazla sütunun ayni anda genişliğini ayarlamak Genişlemesini istediğiniz sütünları seçin Home(giriş) sekmesinde yer alan Cells(hücreler) grubundaki Format(biçim) komutuna tıklayın “AutoFit Column Width” ifadesini seçtiğiniz zaman, sütunlarınızda en uzun metinlere göre sütunların genişlikleri ayarlanır.

Bölüm 1- Excel’e Giriş Birbirinden Bağımsız Sütunları Seçmek Seçmek istediğiniz ilk sütun başlığına tıklayın Klavyeden Ctrl tuşuna basarak diğer sütunların başlıklarına sırayla tıklamanız gerekir. Satırları Seçmek Sütunlardaki işlemlerle aynidir

Bölüm 1- Excel’e Giriş Belirli hücre aralığını seçmek Bir hücre aralığını seçmek için, ilk hücrenin üzerine tıkladıktan sonra, sol butona basılır ve sol butona basılı tutarak fare hareket ettirilir. Birbirinde bağımsız olan hücre gruplarını seçmek Bir alanı seçtikten sonra, eski seçimi iptal etmeden başka bir alan seçmek isterseniz Ctrl tuşunu kullanmanız gerekir.

Bölüm 2- Çalışma Sayfaları ile Çalışmak Excel Dosyalarını Parola Vererek Kaydetmek Excel dosyalarını açma ve değiştirme olmak üzere iki tür şifre verebilirsiniz. Açma Parolası: belgeyi açmak için kullanılır Değiştirme Parolası: belge üzerinde düzenleme yapmanızı sağlar. Daha önceden kaydetmiş olduğunuz dosyayı açarak parola vermek için Save As (farklı kaydet) komutunu seçin. Tools (araçlar) düğmesine tıkladıktan sonra Generel Options ı (genel seçenekler) seçin.

Bölüm 2- Çalışma Sayfaları ile Çalışmak Buralardaki Açma Parolası ve Değiştirme Parolası seçeneklerinde istediğiniz parolaları doldurarak Tamam düğmesine tıklayın. Dosyalarınızı E-Posta Eki Olarak Göndermek Hazırladığınız bir dosyayı e-postanıza ek olarak ekleyip gönderebilirsiniz. File (Dosya) menüsünde yer alan Save and Send düğmesine tıklayarak göderebilirsiniz.

Bölüm 3- Bilgi Girmek ve Bilgileri Düzenlemek Satrılar/Sütunlar Eklemek/Silmek Tablonuzuda 4. satıra yeni bir satır eklemek istediğimiz düşünelim 4. satırda herhangi bir hücreye tıklayın Home sekmesinde yer alan Hücreler grubundaki Ekle düğmesindeki oka tıkalyın. Açılan pencereden Insert Sheet Rows (sayfa satıları eklemek) düğmesine tıklayın.

Bölüm 3- Bilgi Girmek ve Bilgileri Düzenlemek Insert Sheet Rows seçildikten sonra seçili olan hücre üzerine yeni satır eklenecektir.

Bölüm 3- Bilgi Girmek ve Bilgileri Düzenlemek Satır ve sütün eklemek için kullanılan bir farklı yöntem ise satır veya sütun başlığının yanında sağ butona basmaktır. Sütun eklemek için; seçili sütunun soluna yeni bir sütun eklenecektir.

Bölüm 3- Bilgi Girmek ve Bilgileri Düzenlemek Satır veya Sütunları Silmek Satır veya sütun silmek için kullanılan en kolay yöntem, silmek istediğiniz satır veya sütun başlığının üzerinde sağ butona basmaktır. veya silmek istediğiniz sütünları seçin. Hücreler grubundan Delete Sheet Columns ı (Sayfa Sütunlarını Sil) seçerek de yapabilirsiniz.

Bölüm 3- Bilgi Girmek ve Bilgileri Düzenlemek Hücrelere Hızlı Bilgi Girişi Sağlamak Bir hücreye günün tarihini girerek, o hücrenin sağ alt köşesindeki doldurma kulpundan yaralanarak aşağıya doğru çektiğiniz zaman, diğer tarihleri otomatik olarak getirebilirsiniz.

Bölüm 3- Bilgi Girmek ve Bilgileri Düzenlemek Sayıları Otomatik Olarak Çoğaltmak Belirli metinleri yazdıktan sonra, aşağıya doğru çektiğiniz zaman diğer verilerin otomatik olarak geldiğini görürsünüz. Sayıları hücrelere yazdıktan sonra aşağıya doğru çektiğiniz zaman, sayıların otomatik olarak çoğalmadığını ve ayni sayının ekrana geldiğini görürsünüz. Sayıları çoğaltmak için ilk iki sayıyı girin. İlk iki hücreyi seçin ve doldurma kulpundan yararlanarak aşağıya doğru çekin.

Bölüm 3- Bilgi Girmek ve Bilgileri Düzenlemek Doldur Özelliğini Kullanmak Home (giriş) sekmesinde Editing (düzenleme) grubundaki Doldur(fill) özelliğini kullanarak bilgilerinizi sağa, sola gibi hücrelere doldurabilirsiniz.

Bölüm 3- Bilgi Girmek ve Bilgileri Düzenlemek Seri olarak bilgileri doldurmak isterseniz, Doldur kısmındaki Series (seriler) ifadesine tıklayın. gerekli alanları doldurduktan sonra OK düğmesine basın.

Bölüm 3- Bilgi Girmek ve Bilgileri Düzenlemek Bilgileri Kopyalamak veya Taşımak Bilgilerinizi bir hücreden başka bir hücreye kopyalayabilir veya taşıyabilirsiniz. Kopyalamak istediğiniz hücreleri seçin ve Home sekmesinde yer alan Clipboard(pano) grubundaki kopyala düğmesine basın Bilgileri kopyalamak istediğiniz hücreye tıklayın ve Home sekmesindeki Pano grubundaki yapıştır düğmesine tıklayın

Bölüm 3- Bilgi Girmek ve Bilgileri Düzenlemek Kopyalama veya Taşımak İçin Sağ Butonu Kullanmak Kopyalama veya taşıma islemlerini yapmak için sağ butonu kullanabilirsiniz. Kopyalamak veya taşımak istediğiniz hücreleri seçin Seçili olan bölge üzerinde sağ butona basın Kopyala düğmesine basın Bilgiyi yapıştırmak istediğiniz alanda sağ butona basın ve açılan menüden Paste (yapıştır) komutunu seçin.

Bölüm 3- Bilgi Girmek ve Bilgileri Düzenlemek Farklı Yapıştırma Seçeneklerini Kullanmak Formül veya rakam grubunu kopyaladığınız zaman farklı yapıştırma seçenekleri karşınıza gelir. Verileri yapıştırmak istediğiniz alana sağ butona tıkladığınız zaman, değerleri, formülleri, veriyi ters çevir gibi seçenekler karşınıza gelir. Buradan istediğiniz seçeneği seçebilirsiniz.

Bölüm 3- Bilgi Girmek ve Bilgileri Düzenlemek Aradığınız Kelimeleri Bulmak ve Değiştirmek Çok sayıda bilgi bulunan sayfaların içinde aradığınız bir bilgiyi bulmak bazen çok zaman alabilir. Home sekmesinde Editing(düzenleme) grubunda yer alan Find and Select düğmelerini kullanabilirsiniz.