UYARLAMA TEKNOLOJİLERİ. UYARLAMA NEDİR? Uyarlama kavramı öğrenme sistemleri alanındaki çalışmalarda önemli bir konudur. Kesin sistem parametrelerini.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Şekil Bağlantıları.
Advertisements

Websitelerinde Standartlar Açısından Dikkat Edilmesi Gereken Noktalar 1 Websitelerinde Standartlar Açısından Dikkat Edilmesi Gereken Noktalar Eser SAHiLLiOĞLU.tr.
Resimlerin Kullanımı.
ÖĞRENME NESNESİ Sibel SOMYÜREK.  Çeşitli öğrenme ortamlarında tekrar kullanılabilen küçük parçalara bölünmüş olan e-içeriklere öğrenme nesnesi denir.
Etkili Sunumlar İçin Dikkat Edilmesi Gereken Kurallar
HAZIRLAYAN EMEL DOKUR MERMERDAŞ
Başlıca Öğrenme Stratejileri
Bilgisayar Destekli Öğretim Yazılımları
HALİL DEMİRSOY SOSYAL BİLGİLER ÖĞRETMENLİĞİ
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı Görsel Materyalleri Tasarlama Süreci 4.Görsel Tasarımın Unsurları: Görsel Unsurlar.
Mobil Öğrenme m-öğrenme
BİLGİ TEKNOLOJİ SINIFLARINDA
=>SÖZCÜKTE ANLAM<=
OKUL TEMELLİ MESLEKİ GELİŞİM
Yapılandırmacı yaklaşımın dayandığı ilkeler
Başlat menüsü ve öğeleri
Katmanın sayfada görünme değeri, Katmanın sayfada görünme modu Katman gizleme – gösterme seçeneği Aktif ( Seçilmiş ) Katman Katman Kilitleme seçenekleri.
Elektronik Ürün Dosyası Talimatları Aşağıdaki işlemleri yaparken ihtiyaç duyarsanız Intel ® Eğitim Yardım Rehberini kullanabilirsiniz. Giriş slaytında.
ÖĞRETİMİ TASARLAMA: SIRALAMA
PROGRAMLI ÖĞRETİM Tanımı:
1 eğitimde yeni yaklaşımlar İbrahim KALYONCU Zehra Kitapçıoğlu İlköğretim Okulu Ocak 2007 Tonya Halk Eğitim Merkezi “ y e n i d e r s p r o g r a.
UYARLANABİLİR EĞİTSEL HİPERORTAMLAR
POWER POİNT SUNU HAZIRLAMAK
ÜNİTE ÖZETİ Öğrenciler çevrelerinde gördükleri teknolojik araçlar hakkında bilgi edinecekler. Yeni teknolojik araçlar tanıyacaklar. Tanıdıkları araçların.
RSS Rss nedir? Rss özellikleri nelerdir? Rss Nasıl kullanılır?
Temel Bilgi Teknolojileri
Temel Bilgi Teknolojileri
=>SÖZCÜK TÜRLERİ<=
Boğaziçi Üniversitesi Web Site Tasarım Çalışması
Yrd. Doç. Dr. Özcan PALAVAN
Öğrenci Bakış Açısı Dil düzeyi B2 seviyesindedir.
=> SÖZCÜKTE ANLAM <=
BURCUGÜL B İ LG İ N TÜRKÇE Ö Ğ RETMENL İĞİ ( İ.Ö.) EĞİTİMDE WEB 2.0 ARAÇLARI.
Az kullanılan ögeler menüden kaldırılabilir. Kısayollar yaratılabilir.
Yrd. Doç. Dr. Doğan AYDOĞAN
WEB2.0 ARAÇLARI Gökçe Hanım EMİR K ONULAR : ajax, rss, css, vidcast, podcast podcast.
BETÜL GÜTLEK TÜRKÇE Ö Ğ RETMENL İĞİ 2. SINIF WEB 2.0.
Hazırlayan: EMRAH HAS. Eşzamanlı ya da eş zamansız, metin, grafik, animasyon, ses, video gibi içeriğin tamamen işlenmiş, yarı işlenmiş ya da ham veri.
Nokia C7 Proje Önerileri. * Belirtilen trafik ve tekil kişi rakamları Google Analytics Aralık raporundan alınmıştır. PV : imp / ay UV :
KISIM 1 Bilgi İşleme Teorisi
Mühendislikte Bilgisayar Uygulamaları
BBY 467 Bilimsel ve Kültürel Mirasın Dijitalleştirilmesi Ders 8: Dijital Kütüphane Yazılımları ve Dijital Koruma Arş. Gör. Tolga Çakmak.
İNSAN BİLGİSAYAR ETKİLEŞİMİ: BİLİŞSEL BOYUT IV. İnsan beyninde kısa süreli ve uzun süreli olmak üzere iki tane bellek merkezi vardır. Kullanıcılar, internet.
SUNUCU İŞLETİM SİSTEMLERİ
KIRKLARELİ DEVLET HASTANESİ UZAKTAN EĞİTİM MERKEZİ Nisan 2017
Bilgi üretme, aktarma ve anlamlandırma süreci İki yönlü bilgi akışı
EBSCOadmin Genel Bakış
LibreOffice Uyum Eğitimi
YAZILIM DEĞERLENDİRME
Kullanıcı Kılavuzu: Hızlı İpuçları
Kullanıcı Kılavuzu Genel Bakış support.ebsco.com.
POWERPOINT SUNUM İLKELERİ
Erken çocukluk dönemi fen ve matematik eğitimi için ortam hazırlama
ADANA İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ
Yapılandırmacılık (Oluşturmacılık / Constructivism)
Ask Question.
Oxford Dergılerını Tarama ve Tarama Seçeneklerini
Zihin Haritası Bu sunumda yer alan ana başlıklar:
Fen Öğretiminin Genel Amaçları Prof. Dr. Fitnat KAPTAN Arş. Gör. Dr
PowerPoint'e Hoş Geldiniz
Problem Çözme Yaklaşımları
İnsan Bilgisayar Etkileşimi Teoriler ve Yaklaşımlar – 2
Orta Doğu Teknik Üniversitesi Toplum ve Bilim Uygulama ve Araştırma Merkezi (ODTÜ TBM) 2006 yılında kurulmuş, Türkiye’nin ilk Toplum ve Bilim Merkezi’dir.
UYARLANABİLİR EĞİTSEL HİPERORTAMLAR
Orta Doğu Teknik Üniversitesi Toplum ve Bilim Uygulama ve Araştırma Merkezi (ODTÜ TBM) 2006 yılında kurulmuş, Türkiye’nin ilk Toplum ve Bilim Merkezi’dir.
WEB 2.0 Teknolojileri Sibel SOMYÜREK.
Başlık Düzeni Alt Başlık.
Mustafa Tunalı İ.H.O. Bilişim dersi Ödevi Konu:Eba Tanıtım Ad Soyad:Abdulsamet GÖREN Sınıf:5-F Numara:19 Konu:Eba Tanıtım Ad Soyad:Abdulsamet GÖREN Sınıf:5-F.
Başlık Düzeni Alt Başlık.
Başlık Düzeni Alt Başlık.
Sunum transkripti:

UYARLAMA TEKNOLOJİLERİ

UYARLAMA NEDİR? Uyarlama kavramı öğrenme sistemleri alanındaki çalışmalarda önemli bir konudur. Kesin sistem parametrelerini değiştirmeyi ve bu parametrelere göre öğrenci davranışlarına uyum sağlamaya izin veren sistemler “uyarlanabilir” olarak adlandırılır. Sistemin öğrenci ihtiyaçları hakkında varsayımları temeline dayanan öğrencilere otomatik olarak uyum sağlayan sistemler “uyarlamalı” olarak adlandırılır

Uyarlamalı sunum Uyarlamalı sunum teknolojili bir sistemde, sayfalar statik değildir, fakat uyarlamalı üretilmiştir veya her öğrencinin öğrenci modelindeki parçalarından toplanmıştır. Örneğin, farklı uyarlamalı sunum teknolojileriyle, acemiler daha fazla ek açıklama alırken; uzman öğrenciler daha detaylı ve derin bilgi alırlar.(Brusilovsky, 1999) Bu sayede öğrencinin kavrama yoluyla öğrenmesi sürecinde geçen zaman azaltılır (Silva ve ark., 1998).

Uyarlamalı Gezinti Desteği Eğitim içerisinde öğrencinin nasıl gezineceği ile ilgilenen teknolojidir. Hangi bilgilerin nasıl gösterileceği üzerinde durulur. Buna öğrenci modelindeki bilgilerle karar verilir (Doğan ve Kubat, 2008). Uyarlamalı gezinti desteği öğrenciye, görünen bağlantıları değiştirerek uyum sağlama ve yolunu bulmada yardım eder. Öğrenme materyalinde öğrencinin kendisine en uygun yolu bulmasında yardımcı olur.

Uyarlamalı Gezinti Desteği Uyarlamalı gezinti desteğinin amacı, bağlantı sunumu ve işlevselliğinin amaçlara uyarlayarak; öğrencinin amaçlarına, bilgisine ve diğer kişisel özelliklerine göre hiperortamda yolunu bulmasıdır. Öğrencinin yolunu bulmasını sağlamak için farklı seçenekler vardır (Brusilovsky, 2000).

Doğrudan Rehberlik Bağlantı sıralaması Bağlantı açıklaması Bağlantıyı gizleme, kullanımını engellemeve kaldırma

Doğrudan Rehberlik : En basit uyarlamalı gezinti desteğidir. Sistem, takip edilmesi gereken en iyi bağlantıyı sayfada görünür yapar. Ya da ek olarak “bir sonraki en iyi sayfa”ya ulaşmayı sağlayan dinamik bir bağlantı (genellikle “sonraki” olarak adlandırılan) üretir (Brusilovsky, 2000).

Bağlantı açıklaması : Sistem, çeşitli yorumlarla bağlantıları açıklar. Bu yorumlar açıklanan bağlantıların arka planı hakkında daha fazla bilgi verir. Açıklamalar, daha çok görünen işaretler şeklindedir. Genellikle semboller, yazı renkleri, boyutları ve tipleri şeklinde olur

Bağlantıyı gizleme, kullanımını engellemeve kaldırma : Sistem öğrenciyi, mevcut durumunda ona uygun olmayan bağlantılardan uzak tutmaya çalışır Bir bağlantı genellikle altı çizilmiş aktif bir sözcüğün normal bir sözcük haline dönüştürülmesi şeklinde gizlenebilir. İçerikle hiç ilgili olmayan bağlantı ise kaldırılabilir

Harita uyarlaması: Bu teknoloji kullanıcıya sunulan global ve lokal hipermedya haritalarının uyarlanmasının çeşitli yollarını oluşturur.

Lokal Kılavuzluk Lokal kılavuzluk öğrencinin istediği bilgiye ulaşmasında en kısa yolu bulmasına yardım eder. Bunun için en çok kullanılan yöntem, öğrencilere her adımda izleyeceği “ileri” gibi bir buton sunmaktır. Öğrenci tavsiye edilen yolu izlediğinde öğrenciye izlemesi için yeni yollar önerilir(Somyürek, 2009).

Global Kılavuzluk Öğrenciye, özelliklerine göre ulaşabileceği en uygun bağlantı listesinin sırasıyla önerilmesidir. Örneğin öğrencinin gerçekleştirmesi gereken belirli bir görevi olduğunda, bu görevle ilişkili ziyaret etmesi gereken konu başlıkları ve etkinlikler sistem tarafından önerilebilir(Somyürek, 2009).