İ.Ü.CERRAHPAŞA TIP FAKÜLTESİ HASTANESİ İ.Ü. CERRAHPAŞA TIP FAKÜLTESİ HASTANESİ HEMŞİRELİK HİZMETLERİ MÜDÜRLÜĞÜ 1984 İ.Ü.CERRAHPAŞA TIP FAKÜLTESİ HASTANESİ ÜROLOJİ ANABİLİM DALI Not:Sadece Anabilim Dalı ismi eklenecektir. 12.04.2017
SUNUM İÇERİĞİ 1. ANABİLİM DALI TANITIM 2. YÖNETSEL PERFORMANS 2.1. İnsan Kaynakları Yönetimi 2.2. Bakım ve Tedavi Faaliyetleri 2.3. Komite ve Komisyon Faaliyetleri 3. EĞİTİM VE ARAŞTIRMA FAALİYETLERİ 4. SOSYAL VE SOSYAL SORUMLULUK FAALİYETLERİ 5. FİNANSAL PERFORMANS 6. SORUNLAR VE ÖNERİLER Not:Bu slayta ekleme yapılmayacaktır. 12.04.2017
1. ANABİLİM DALI TANITIM Tablo 1. Anabilim Dalı Özellikleri ALT BİRİMLER Servis(Yatak Sayıları) Açık Kapalı Toplam Servis 2 (29) - 29 Yoğun Bakım Oda Sayısı (Yatak Sayısı) Acil Gözlem Ünit. Ayaktan Ted. Ünit. 1(4) 4 Masa Sayısı Ameliyathane(endoskopi) 1(2) 2 Birim Sayısı (Oda Sayısı) Poliklinik Tetkik Birimi(Ürodinami,üroflov,androloji,taşkırma,uyku laboratuvarı) 5(5) 5 Servis:Açık kapalı, açık ve toplam servis sayısı ve yatak sayısı belirtilecek:Örnek 3tane servis olan ve toplam 50 yatağı olan anabilim dalı 3( 50) şeklinde belirtecek.Diğer yoğun bakım, ameliyathane vs başlıklarındaki verilerde aynı şekilde yazılacak. Ayrıca yeni açılan birim varsa sözlü belirtilecek.Kapanan birimlerin de kapanma gerekçesi sözlü belirtilecek 12.04.2017
2. YÖNETSEL PERFORMANS 2.1. İnsan Kaynakları Yönetimi Tablo 2. Anabilim Dalı İş Gücü Planlama ALT BİRİMLER Mevcut Hemşire Sayısı Aktif Çalışan Hemşire Sayısı Uzun Süreli İzinde Olan Hemşire Sayısı * Yönetim 1 - Servis 10 Yoğun Bakım Acil Gözlem Ünit. Ayaktan Ted. Ünit. Ameliyathane 3 2 Poliklinik Tetkik Birimi TOPLAM 15 13 Hemşire ihtiyacı hangi faaliyetleri etkiledi. Çözümüne yönelik neler yapıldı. 2014 yılında 3 ay ve 6 ay sonraki oluşacak hemşire ihtiyacının etkileyeceği faaliyetlere yönelik bir planlaması var mı? İlk üç planlama faaliyeti sözlü söylenecek. * Uzun Süreli İzinde Olan Hemşire Sayısı: Doğum Öncesi İzin, Doğum Sonrası İzin, Ücretsiz Doğum İzni yada Ücretsiz İzin kullanmakta olan hemşire sayısını göstermektedir. 12.04.2017
2.1. İnsan Kaynakları Yönetimi 2. YÖNETSEL PERFORMANS 2.1. İnsan Kaynakları Yönetimi Tablo 3. Hemşirelerin Eğitim Durumları EĞİTİM DÜZEYİ EĞİTİM DURUMU n % SAĞLIK MESLEK LİSESİ 3 20 ÖNLİSANS LİSANS 8 53,4 YÜKSEKLİSANS 1 6,6 DOKTORA - TOPLAM 15 100 Meslekteki eğitim düzeyine göre sayılar belirtilecek, Sağlık Bakanlığı onaylı sertifikalar sayılacak. SERTİFİKALI HEMŞİRE SAYISI : - 12.04.2017
2.1. İnsan Kaynakları Yönetimi 2. YÖNETSEL PERFORMANS 2.1. İnsan Kaynakları Yönetimi 2012 ⇨% 14,2 2013 ⇨% 34,4 YILLIK İŞ GÜCÜ KAYBI ORANI 2012 ⇨% 2,7 2013 ⇨% 3,6 DEVİR HIZI ORANI 12.04.2017
2.1. İnsan Kaynakları Yönetimi Tablo 4. Hemşire Memnuniyet Oranı 2. YÖNETSEL PERFORMANS 2.1. İnsan Kaynakları Yönetimi Tablo 4. Hemşire Memnuniyet Oranı UYGULAMA BOYUTLARI Memnun % Kısmen Memnun % Memnun Değil 2012 2013 İletişim 76,9 93,3 23,1 6,7 - Çalışma Ortamı 7,7 46,7 92,3 53,3 Yönetim 84,6 15,4 HHM Kurum Politikaları 46,2 40,0 İşin Kendisi 69,2 60,0 Başarı Duygusu 66,7 33,3 Saygı ve Kabul Görme 100,0 GENEL MEMNUNİYET 53,8 12.04.2017
2.1. İnsan Kaynakları Yönetimi Tablo 6. Hemşire Performans Oranı 2. YÖNETSEL PERFORMANS 2.1. İnsan Kaynakları Yönetimi Tablo 6. Hemşire Performans Oranı KRİTER Çok Başarılı % Başarılı Yeterli Biraz İyileştirme Gerekli % Yetersiz Kendisi Yöneticisi Genel görünüm 84,6 92,3 15,4 7,7 İletişim 38,4 61,6 Profesyonel davranış 30,7 69,3 Kuruma/işe bağlılık 46,2 - 100 Uygulama 38,5 61,5 Ekip anlayışı 53,8 Hasta ve yakınını bilgilendirme 23 Enfeksiyon kontrolü Kalite bilinci 92,4 15,5 7,6 Vizyonerlik Koçluk yapma 77 Problem çözme GENEL 24 76 12.04.2017
2. YÖNETSEL PERFORMANS 2.2 Bakım ve Tedavi Faaliyetleri Tablo 6. Hasta Memnuniyet Değerlendirmesi UYGULAMA BOYUTLARI Memnun % Kısmen Memnun % Memnun Değil 2012 2013 Tanıtım ve Bilgilendirme 96,6 98,1 4,0 1,9 - İletişim ve İlişkiler 98,0 97,4 2,0 2,6 Bakım ve Tedavi 99,1 0,9 GENEL MEMNUNİYET 97,6 2,4 Sorun olan ve genel memnuniyet ortalamasını etkileyen madde üzerinden sözlü olarak aktarım yapılacak 12.04.2017
2. YÖNETSEL PERFORMANS 2.2 Bakım ve Tedavi Faaliyetleri Tablo 7. 2013 Yılı İndikatör Oranları İNDİKATÖRLER Yatan Hasta Sayısı Riskli Hasta Sayısı Birimde Oluşan Hasta Sayısı N n % Basınç Ülseri 830 114 13.7 4 3,5 Oral Mukozit 556 60.9 0.7 Düşme 171 72,1 - PVK Komplikasyonu Takılan Kanül Sayısı İnfiltrasyon 1293 14 1 Flebit 8 0.6 Giriş Yeri Enfeksiyonu Birime özgü indikatör takip eden Anabilim Dalları ilgili indikatör oranını genel tablonun altına gösterebilir. 12.04.2017
2.3. Komite ve Komisyon Faaliyetleri 2. YÖNETSEL PERFORMANS 2.3. Komite ve Komisyon Faaliyetleri Hemşirelik Hizmetleri Müdürlüğüne Bağlı, Komite ve Komisyon Faaliyetlerine bağlı 11 hemşire görevlidir. Acil Bakım Koordinasyon Komitesi (2) Araştırma Geliştirme Eğitim Komitesi (2) Hasta ve Çalışan Güvenliği Komitesi (2) Hemşirelik İndikatörleri İzlem Komitesi (3) Bakım ve Hizmet Geliştirme Komitesi (3) CPR (1) Sosyal Komite (2) CTF Hastanesine Bağlı 12.04.2017
3. EĞİTİM VE ARAŞTIRMA FAALİYETLERİ 2013 YILI KURUM İÇİNDE YAPILAN Oryantasyon Eğitimi ⇨1 Hizmet İçi Eğitimler ⇨1 CPR Eğitimleri ⇨ Sempozyum ⇨ Kurslar ⇨ Öğrenci Eğitimleri ⇨3 Rehberlik Danışmanlık Hizmetleri ⇨ 2013 YILI KURUM İÇİNDE YAPILAN EĞİTİMLERİN SAYISI Öğrenci eğitimleri tıbbi beceri ve hemşirelik öğrencilerinin staj faaliyetleridir. Sayı belirtilecektir. 12.04.2017
3. EĞİTİM VE ARAŞTIRMA FAALİYETLERİ 21 hemşirelik araştırmalarına anket doldurularak destek olunmuştur. Klinik içi doktor araştırmalarına kan alma ve yaşam bulguları takibi ile destek olunmuştur. 2013 YILI KURUM İÇİNDE YAPILAN ARAŞTIRMA FAALİYETLERİNİN SAYISI 12.04.2017
4. SOSYAL VE SOSYAL SORUMLULUK FAALİYETLERİ Sosyal Organizasyonlar: Kırklareli gezisi ve piknik İftar yemeği organizasyonu Düğün ve sünnet düğünü Hemşirelik haftası yemeği Yılbaşı kutlaması Sosyal Sorumluluk Faaliyetleri: Mavi kapak toplama 12.04.2017
12.04.2017
Finansal Etkinlik Pilot Çalışması 5. FİNANSAL PERFORMANS Çalışma Tarihi: 10-16 Mart 2014 Yatak Sayısı: 19 Yatan Hasta Sayısı: 27 Hemşire Sayısı: 5 Finansal Etkinlik Pilot Çalışması Üroloji 2.Servisi 12.04.2017
TOPLAM 7 GÜNLÜK GİRİŞİM DAĞILIMI 5. FİNANSAL PERFORMANS TOPLAM 7 GÜNLÜK GİRİŞİM DAĞILIMI TOPLAM GİRİŞİM ÇEŞİDİ 56 (19 SUT) (37 SUT DIŞI) TOPLAM GİRİŞİM SAYISI 2869 (585 SUT) (2284 SUT DIŞI) GİRİŞİM SIKLIĞI SUT: min;1 max; 161 (I.V.ilaç uygulama) SUT DIŞI: min;1* max; 271 (ateş ölçümü) TOPLAM SUT KARŞILIĞI SUT FATURA EDİLEN SUT FATURA EDİLEMEYEN 3.636,6 TL 3.488,4 TL (529 İŞLEM) 148,2 TL (56 İŞLEM) SUT DIŞI GİRİŞİM TÜMÜ GEÇERLİ OLSA 4.882 TL 8.518,6 TL 12.04.2017
İŞLEM DAĞILIMI ve BAKIM SAATİ 5. FİNANSAL PERFORMANS İŞLEM DAĞILIMI ve BAKIM SAATİ 2869 : 7 gün = 409 ( Bir günlük işlem ;24 saat) 409 : 3 vardiya = 136 ( 8 saatlik işlem) 136 x 3 dk = 408 dk 408 / 60 = 6 saat 8 dakika saat (bir vardiyada işlemlere ayrılan süre) 12.04.2017
5. FİNANSAL PERFORMANS 1Haftalık Gelir: 3.636TL (SUT Toplam) Ortalama Yıllık Gelir= 3.636 TL x 52 hafta =189.072 TL 1 Haftalık Gelir ( SUT Dışı): 4.882 TL Ortalama Yıllık Gelir = 4.882 TL x 52 hafta = 253.864 TL 1 Haftalık Gelir ( Fatura edilebilen SUT Toplam): 3.488 TL Ortalama Yıllık Gelir= 3.488 TL x 52 hafta =181.376 TL Tümü Geçerli Olsa Toplam Yıllık Gelir 189.072 TL+253.864 TL =442.936 TL FARK (442.936 – 181.376 ) = 261.560 Artış Oranı : 261.560 / 181.376= % 144 Kat:1,4 12.04.2017
ÜROLOJİ AD SUT GİRİŞİMİ 5. FİNANSAL PERFORMANS ÜROLOJİ AD SUT GİRİŞİMİ 2013 Çalışma İŞLEM ÇEŞİDİ: 22 SUT’A GİRİLEN TOPLAM İŞLEM SAYISI: 29.861 FATURA EDİLEN TUTAR: 170.963,1 TL AD TOPLAM GELİR:3.239.759,64 HEMŞİRELİK GİRİŞİMLERİNİN ORANI: %5,27 2014 Çalışma İŞLEM ÇEŞİDİ: 56 BİR SERVİSİN ORTALAMA FATURA EDİLEN YILLIK SUT GELİRİ: 3.488 x 52 hafta = 181.376 AD ORTALAMA YILLIK TAHMİNİ GELİRİ: 181.376 x 2 servis = 362.752 TÜMÜ GEÇERLİ OLSA TOPLAM YILLIK TAHMİNİ GELİR :442.936 x 2 servis = 885.872 2013 YILI AD TOPLAM GELİRİNE GÖRE TAHMİNİ HEMŞİRELİK GİRİŞİMLERİNİN ORANI:% 27,3 12.04.2017
6. SORUNLAR VE ÖNERİLER 2. YÖNETSEL PERFORMANS 2.1. İnsan Kaynakları Yönetimi Yasal izinlerin uzaması ( ücretsiz izin, refakat izni ) Destek hizmetlerinin 24 saat yerinde hizmet vermemesi Yeterli sosyal imkanların olmaması,( kreş, servis ) 2.2. Bakım ve Tedavi Faaliyetleri Bakım için yeterli ekipmanın bulunmaması, İş yükü fazlalığı (güvenlik, tıbbi sekreter olmaması, Endoskopi Ünitesinin yatan hasta servisinde bulunması, ayaktan hastalar) nedeniyle bakıma yeterli zaman ayrılamaması, 12.04.2017
2.3. Komite ve Komisyon Faaliyetleri Vardiyalı çalışma,iş yoğunluğu nedeniyle Komite ve Komisyon Faaliyetlerine katılımda isteksizlik olması. 3. EĞİTİM VE ARAŞTIRMA FAALİYETLERİ Eğitim ve araştırma yapılması için olanakların (maddi , zaman) yetersiz olması, Yoğun ve vardiyalı çalışmadan dolayı Eğitim ve Araştırma Faaliyetlerine zaman ayrılmasında sıkıntı yaşanmakta. 12.04.2017
Vardiyalı çalışmaktan dolayı organizasyonda sıkıntı olması, 4. SOSYAL VE SOSYAL SORUMLULUK FAALİYETLERİ Vardiyalı çalışmaktan dolayı organizasyonda sıkıntı olması, Maddi yetersizlik FİNANSAL PERFORMANS Destek hizmetlerinin artırılması Performans dağılımının adaletli yapılması 12.04.2017
TEŞEKKÜRLER 12.04.2017