Probleme Dayalı Öğrenme Dr. Betül Kalender 3 Ocak 2009.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Elazığ İhracat ve Katma Değer Artışı Ortak Akıl Toplantısı WorldCafe Toplantı Akışı.
Advertisements

İyi Bir Eğiticinin Özellikleri
İşbirliğine Dayalı Öğrenme
Çocuğunuza Dair Hayallerinize Değecek Bir Okul
DİNLEYİN ! GRUP ÜYELERİNİN BİRBİRLERİNİ DİNLEMELERİNİ TEŞVİK EDİN ! DİNLEMELERİNİ TEŞVİK EDİN !
SENARYO NEDİR ? PDÖ’nün temel eğitim gereci
DÖRDÜNCÜ DÖNEM KANITA DAYALI TIP UYGULAMALARI Dr. Zeynep İnce, 2 Ocak 2013.
/ 191 EğitimYöntemleri Mevlana Üniversitesi Tıp Fakültesi Eğitici Eğitimi Kursu 27 – 31 Mayıs 2013.
Probleme Dayalı Öğrenme -İki Yıllık Deneyim-
PROBLEME DAYALI ÖĞRENİMDE DEĞERLENDİRME
Paydaş Analizi Nasıl Yapılır?
İnteraktif eğitim anlayış bakış yöntem değişikliğidir.
MATEMATİK EĞİTİMİ FELSEFESİ
Problem Çözme.
HAZIRLAYAN EMEL DOKUR MERMERDAŞ
ÖĞRENCİ MERKEZLİ EĞİTİM
Yeni Programın Öğrenme Yaklaşımı
PROJE TABANLI ÖĞRENME.
Dr. Erol GÜRPINAR Akdeniz Üniversitesi Tıp Fakültesi Tıp Eğitimi AD
Öğrenme-Öğretme Süreci
Sunum Araçlarının Kullanımı
Probleme Dayalı Öğrenme Modeli
Örnek Olay Öğretim Yöntemi
Problem Çözme Becerileri
Yapılandırmacı yaklaşımın dayandığı ilkeler
MERHABA.
P robleme D ayalı Ö ğrenme Dr Arzu ARSLAN Kocaeli Üniversitesi Tıp Fakültesi Kocaeli Üniversitesi Tıp Fakültesi.
Probleme Dayalı Öğrenme Çalışma Grubu. Katılımcılar Doç. Dr. Betül Kalender Doç. Dr. Betül Kalender Yrd. Doç.Dr. Gülden Sönmez Tamer Yrd. Doç.Dr. Gülden.
MERHABA.
Sosyal Ağların Eğitim Amaçlı Kullanımı
Öğrenme Öğretim sürecinde kullanılan stratejiler genel olarak üç grupta toplanabilir: Pasif öğretim (öğretmen merkezli) Etkileşimli öğretim Aktif öğrenme.
Öğretim Durumlarını Planlama
EĞİTİM SİSTEMİ VE ÖLÇMENİN SİSTEMDEKİ YERİ
PROBLEME DAYALI ÖĞRENME
PEER SUPPORT TEAM.
Atatürk ilke ve İnkılapları Ünite Tanıtım Sunusu
PROBLEME DAYALI ÖĞRENME
İçerik Öğrenme Öğrenme Teorileri
‘Eğiticilerin Eğitimi’ Pratik Faaliyetler 2. Gün 4. Oturum Nisan 2010 AB Eşleştirme Projesi TR 07-FI-02.
Öğretim Teknikleri - III
Araştırma Yoluyla Öğretim Stratejisi
ÖĞRENME GALERİSİ.
ÖĞRETİMDE STRATEJİ Ali ÇELiK (Biyoloji).
Öğretim İlke ve Yöntemleri
END3061 SİSTEM ANALİZİ VE MÜHENDİSLİĞİ
AKTİF ÖĞRENME YÖNTEMLERİ
7. BÖLÜM KAVRAM, BECERİ ve SOSYAL BECERİ ÖĞRETİMİ ÖZEL EĞİTİM GÜZEL GELECEK.
İnsan Kaynakları Planlaması ve İşgören Seçimi
Probleme Dayalı Öğrenme
PROBLEM ÇÖZME YAPILANDIRILMIŞ GRUP PROGRAMI Genel Hedef : Problem çözme becerisini kazanabilme. Düzey : İlköğretim ikinci kademe Üye sayısı : 12 Süre.
İletişim Becerileri Yapılandırılmış Grup Rehberliği Programı
Probleme Dayalı Öğrenme
ÖĞRETİM STRATEJİSİ, YÖNTEM ve TEKNİKLER
Öğretim Yöntemleri Anlatım, Tartışma, Örnek Olay İncelemesi, Problem Çözme, Proje Temelli Öğretim, İşbirliğine Dayalı Öğretim, Gösterip Yaptırma..
Bilimsel düşünme becerileri
1EROL YETER BUGÜNKÜ ÖĞRETİM ŞEKLİ ESKİ ve YENİ YAKLAŞIMLAR.
Öğretim Stratejileri Sunuş Yoluyla Öğrenme Buluş Yoluyla Öğrenme Araştırma İnceleme Yoluyla Öğrenme Dr. Kerim Karabacak.
Eğiticilerin Sınıf Yönetimi Yeterliklerinin Geliştirilmesi Doç.Dr. Ali E. Şahin Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi.
KÜÇÜK GRUP EĞİTİMİ Tıp Eğitimi Anabilim Dalı Seminerleri / 151.
Özel Gereksinimli Öğrenciler ve Fen Öğretimi
ÖRNEK OLAY YÖNTEMİ HaZIRLAYAN: ŞİRİN KÜBRA YILDIZ
10. MEZUNİYET ÖNCESİ TIP EĞİTİMİ ÇALIŞTAYI TIP EĞİTİMİ ÖĞRENCİ KOMİSYONU DÖNEM 1 AMİNE YUGRUŞ NECİP SELMAN ÖZKAN.
ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ
Yapılandırmacılık (Oluşturmacılık / Constructivism)
Eğitim Bilimleri Fakültesi
Bir Öneri… 5E Modeli 1. Girme 2. Keşfetme 3. Açıklama 4. Derinleştirme
ÖĞRETİM İLKE ve YÖNTEMLERİ
BEYİN FIRTINASI TEKNİĞİ
ERP Projesinin Aşamaları İzmir. ERP Projesinin Aşamaları SatışSatış - Başlangıç – Kurulum – Analiz – Plan – Uyarlama – Eğitim – Geliştirme.
İletişim Becerileri Yapılandırılmış Grup Rehberliği Programı Programın Düzeyi: Lise 1. sınıf öğrencileri Oturum sayısı : Beş Programın Genel Amacı : İletişim.
Sunum transkripti:

Probleme Dayalı Öğrenme Dr. Betül Kalender 3 Ocak 2009

Probleme Dayalı Öğrenme (PDÖ) Öğrenci merkezli (öğrencinin aktif rol oynadığı) bir eğitim yöntemi

Probleme Dayalı Öğrenme Amaç; Öğrencilerin problem çözme ve kendi kendine öğrenme becerilerini geliştirmek

Probleme Dayalı Öğrenme Oturumlar küçük ortamlarda yapılır Bir eğitim yönlendiricisi öğrenci

Probleme Dayalı Öğrenim Öğrencilere gerçek hayatta sık karşılaşılan problem/problemler senaryolar şeklinde sunulur

Probleme Dayalı Öğrenme 1. PDÖ Oturumu Tanışma / isimlik Bir ısınma etkinliği düzenlenir Grup kararları, sözcü ve yazıcı seçimi

Grup sözcüsü, tartışmalara her öğrencinin aktif katılımını sağlar Atak ve sessiz öğrencilerin dengelenmesi Grup yazıcısı, grubun hafızası tartışılan konuları tahtaya yazar

1. PDÖ Oturumu 1. Adım: Senaryonun Okunması Kavramların netleştirilmesi Senaryo okunur Olguda geçen tüm kavramlar ve tanımlar netleştirilir Böylece tüm katılımcıların ortak bir başlangıç noktası olur

1. PDÖ Oturumu 2. Adım: Problemin tanımlanması Olgunun çözülmesi gereken problemi saptanır Yazıcı senaryoda sunulan olgunun problemini tahtaya yazar

1. PDÖ Oturumu 3. Adım: Problemin analiz edilmesi/ Beyin fırtınası Öğrenciler problem ile ilgili eski bilgilerini beyin fırtınası yöntemi ile hatırlar ve bunları yazıcı tahtaya yazar

1.PDÖ Oturumu 4. Adım: Problem analizi /sistematik sınıflandırma Öğrenciler problem ile ilgili beyin fırtınası yöntemi ile hatırladığı eski bilgilerini sınıflar ve bunları yazıcı tahtaya yazar

1.PDÖ Oturumu 5. Adım: Öğrenim hedeflerinin çıkarılması Olgunun problemini çözmek için eksik ve öğrenilmesi gereken bilgiler ‘’öğrenim hedefleri’’ olarak belirlenir Yazıcı, öğrenim hedeflerini net-kısa cümleler halinde tahtaya yazar

Öğrenim hedefleri tüm öğrenciler tarafından kaydedilir

6. Adım: Kendi kendine çalışma Bir sonraki oturuma kadar bu öğrenim hedefleri çalışılır Uygun bilgi kaynaklarının (kütüphane/internet) seçilmesi Yazılı doküman, notlar

2. PDÖ Oturumu - Yine ısınma etkinliği ile başlatılır - Grup kararları gözden geçirilir - Yeni grup sözcüsü ve yazıcısı seçilir

2. PDÖ Oturumu 7. Adım: Sunum Önceki oturumda çıkarılan ‘’öğrenim hedeflerinin’’ sunumu ve tartışılması yapılır: - Bütün öğrencilere söz hakkı verilir - Sunumlarda kaynak gösterilir

2. PDÖ Oturumu Olgu ile ilgili süreç sonlandırılır Yapılan PDÖ oturumları özetlenir PDÖ oturumları eğitici ve öğrenciler tarafından değerlendirilir (geri bildirim)

Öğrencinin Görevleri Devamlılık Aktif katılım Öğrenim hedeflerine uyum

Öğrencinin Görevleri Öğrenciler, eğitim yönlendiricisinden doğrudan bilgi istemez

Eğitim Yönlendiricisinin Görevleri PDÖ Oturumu Öncesinde Tartışılacak olgu/senaryolara önceden hazırlanır (Senaryo tartışma toplantısı) Senaryodaki öğrenim hedeflerini bilir Eğitim odalarını ve gereçlerini (tahta, kalem....) kontrol eder

Eğitim Yönlendiricisinin Görevleri Isınma etkinliği İsimlik Yedi Adım Yöntemi Grup kuralları Sözcü ve yazıcı seçilmesi

Eğitim Yönlendiricisinin Görevleri Öğrencilerin tartışmalarını etkin dinler Tartışma sözcüsünü destekler, kendisine yönelen soruları sözcüye yönlendirir Yazıcının her şeyi yazıp yazmadığını takip eder, gerektiğinde uyarır: - Hastanın problemi anlaşıldı mı? - Beyin fırtınası sırasında söylenenler, öğrenim hedefleri yazıldı mı ?

Eğitim Yönlendiricisinin Görevleri Gerektiğinde ‘’öğrenim hedefleri’’ni çıkarmaları için aktive edici sorular sorar: - Bu konudaki bilgileriniz çelişkili/ eksik gibi, bu konuyu ‘’öğrenim hedefi’’ yapmak ister misiniz ?

Eğitim Yönlendiricisinin Görevleri Gruptaki herkesin aynı ve doğru ‘’öğrenim hedefleri’’ne ulaşmasını sağlar ve öğrenim hedeflerini yazdırır Çıkarılan ‘’öğrenim hedefleri’’ senaryoda belirtilenden eksik veya fazla olabilir

Eğitim Yönlendiricisinin Görevleri Devamlılık, aktif katılım, öğrenim hedeflerine uyum gibi konuları gözetir Zamanı kontrol eder, gerektiğinde uyarır

Eğitim Yönlendiricisinin Görevleri 2. PDÖ oturumunda: - ısınma etkinliği - sözcü ve yazıcı seçilmesi - ‘’Öğrenim hedeflerinin’’ sunumu ve tartışılması - Sürecin özetlenmesi - Geribildirim

Eğitim Yönlendiricisinin Yapmaması Gerekenler Senaryo ile ilgili bilgi aktarımında bulunmaz Yakınmayı / sorunu / problemi direkt söylemez, öğrenciler bulur

Eğitim Yönlendiricisinin Yapmaması Gerekenler Öğrenim hedeflerini söylemez Sözcünün görevini üstlenmez

İlginiz için teşekkürler