Ü CRET Sİ STEMLER İ VE V ER İ ML İ L İ K DERS İ A RAŞTIRMASI  Hatice ÇAĞAN  Onur ULUSOY  Ali Kaya GÜLER  Pelin GÜZEL  Zeliha GÖK  Kübra ÖZKAN.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Pazarlama ve İletişim Dünyasında Sosyal Medya Trendleri Araştırması
Advertisements

BRS, Türkiye’de bir ilki başlatarak birçok firmadan alınacak hizmetleri tek bir kuruluştan alınmasını sağlayacak profesyonel bir kadroyla iyi bir hizmeti.
Strateji Tasarımı İlker acar.
| Dış Kaynak Uzmanı. Misyonumuz : Dış Ticaret ve Lojistik Sektörlerinin tüm alanlarındaki hizmetlerimizle sağladığımız güvenirlilik ve yüksek iş ahlakımız.
Beyin Fırtınası Ekibi – İstanbul - S U N A R -
SANAT ÜRÜNLERİ ONLİNE SATIŞ SİTESİ
INTRANET.
TÜRKİYE’DEKİ TURİZM SORUNLARI
Kalabalık bir ofis, çeşitli departmanlar ve büyük ajansların sahip olduğu diğer olanaklar sizi kolayca aldatabilir. Geçerli olan, ajansın gerçek dürtü.
ÜCRET SİSTEMLERİ VE VERİMLİLİK
AR-GE ve Devlet Yardımları Şubesi
MARKA YÖNETİMİ HAFTA VI.
Üniversite Sanayi İşbirliğinde İskandinav Modeli
Sabancı Üniversitesi Yelken ve Denizcilik Kulübü
Hazırlayan: Öğretim görevlisi Aylin Cartı Öğretim görevlisi Emel Tozlu
Genç Bilişimciler İçin Profesyonelleşme Yolunda Öneriler
N Para ve sermaye piyasaları n Yatırımlar n İşletme Finansı Finans birbiriyle ilgili üç alanı içerir:
KURUMSAL BANKACILIK TÜRKİYE İŞ BANKASI A.Ş. 3 MAYIS 2010.
Yeni Pazarlama Teknikleri
EDM Araç Kiralama Paketi. EDM Web Paketi EDM Web Paketini satın alan müşterilerimiz kendi web sitelerini hem de en gelişmiş dizayn özellikleri ve en zengin.
PROMOSYON  Kökeni Latince promotio kelimesinden gelen promosyonun anlamı fikir,öne çıkarmak olarak tercüme edilir.  Bir firmanın ya da bir arzın tanıtılması.
HAFTA I.
Pazarlama İletişimi Tezsiz Yüksek Lisans Programı
OYA KARAAĞAÇ ARYA SPONSORLUK VE İLETİŞİM DANIŞMANLIĞI
ORGANİZE ECZANELER YARATABİLMEK
Yrd. Doç. Dr. Doğan AYDOĞAN
Neden açıkhava?. Televizyondan sonra en hızlı ulaşan mecra! %88 %56 %48 %42 %30 %14 %6 Kaynak: TGI 2013r1 İlkbahar (Mart 12- Şubat 13) (TV, açıkhava,
24 Mart 2015 Haliç Üniversitesi Kağıthane Kampüsü
BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ ALANI
Ücret Sistemleri ve Verimlilik Dersi Dönem İçi Çalışması
Bölüm 5 Satış Süreci.
Hızlı Tüketim Ürünleri
SPOR ENDÜSTRİSİ BÖLÜMLEME MODELİ
Hizmet Pazarlamasında Tutundurma Kavramı
Yrd. Doç. Dr. Doğan AYDOĞAN
MARKA YÖNETİMİ HAFTA VI.
Hızlı Tüketim Ürünleri
AHMET SOLAK CANSU ARSLAN SEVCAN EVYAPAN YÜKSEL ERDEM GRUP:İŞİMİZ VAR
Yrd. Doç. Dr. Doğan AYDOĞAN
ALİ-HASAN COŞKUN meslekİ VE TEKNİK ANADOLU LİSESİ
Emrah KÜÇÜK Mete MAZLUM
Tedarikçi Firma Sunumu
VAL D’EUROPE - ETUDE CLIENTELE - Juin 2008
Sosyal Medyanız ve NetHizmet. Sosyal Medya’da Sizin İçin Neler Yapıyoruz?  Sizin için hesaplar açıp, içerik yönetimlerinizi yapıyoruz.  Kampanya kurgularınızı.
VAL D’EUROPE - ETUDE CLIENTELE - Juin 2008
ANADOLU GRUP ESSE GRUP TEMİZLİK ve ÜRETİM DESTEK HİZMETLERİ
Devletin Piyasaya Müdahalesi ve Fiyat Kontrolleri
BBY373 İnsan Kaynakları Yönetimi
Pazarlama İletişimi Altunışık-Özdemir-Torlak.
MÜŞTERİ İÇİN DEĞER YARATMA
İZİNLİ PAZARLAMA.
Getiri Ltd. Şir. Mayıs 2005 hesap döneminde aşağıdaki ticari işlemleri yapmıştır. Tek düzen hesap planını ve 7/A Maliyet Hesapları’nı kullanarak bu ticari.
Reklamlar Bir malı tanıtıp beğendirmek için yapılan çalışmalara reklam diyoruz. Reklamlar televizyon, radyo, gazete, dergi ve duvar panoları aracılığıyla.
MÜŞTERİ İÇİN DEĞER YARATMA. “Müşteri değeri olgusu, müşteri tatmini unsurlarına ek olarak, ürünün rakipler arasından nasıl seçildiğini, seçim kriterlerinin.
1 E-Ticaret ve Güvenli Ödeme Kısım I. E-Ticaret Kısım II. Güvenli Ödeme Umur YILMAZ Comtech Tic. Ltd
HONDA Ürün : Motorsiklet Model : CBR 600 RR Değişiklik : Frenleri Değiştirdik. Yenilik : ABS fren sistemi getirdik.
Ayşegül ARSLAN.
Hedeflerinize Bizimle Ulaşın...!
Sam Walton tarafından 1962 yılında kurulmuş Amerikan perakende satış yapan mağazalar zinciridir yılında Walmart büyük kazandıracak olan borsaya.
Marka Hikayesi Betül GÜLER
ALİBABA GROUP FULYA KARAYAZI
İŞLETMELERİN KURULUŞ YERİ SEÇİMİ
HAZIRLAYAN VE SUNAN DOĞANCAN DEMİR HAZIRLAYAN VE SUNAN DOĞANCAN DEMİR
Ares Bilişim Sistemleri
BÖLÜM: 1 PAZARLAMA VE SATIŞ.
9- Rekabet Koşulları Açısında İşletme Tipleri- Piyasa çeşitleri
HALKLA İLİŞKİLER.
ULUSLARARASI TURİZM PAZARLAMASI
10. MONOPOLCÜ REKABET PİYASASI
ISPARTA TİCARET VE SANAYİ ODASI
Sunum transkripti:

Ü CRET Sİ STEMLER İ VE V ER İ ML İ L İ K DERS İ A RAŞTIRMASI  Hatice ÇAĞAN  Onur ULUSOY  Ali Kaya GÜLER  Pelin GÜZEL  Zeliha GÖK  Kübra ÖZKAN

Görüşme Yapılan Kişi Beta Ajans Kurucusu Beta Ajans Kurucusu Mehmet ÖZMEN

 Beta ajans 2001 yılında kurulmuştur.  Beta ajans kendisini aşağıdaki maddelerle tanımlıyor : İşi biliyoruz, üstelik her gün işe gidiyoruz. Fikirlerin peşinde koşturmaktan hiç yorulmuyoruz. Genç kalmanın sürekli «yeni fikirler» üretmekten geçtiğini çok iyi biliyoruz. Müşterilerimizin her dediğini yapmıyoruz ama onun çıkarlarını sonuna kadar koruyoruz. Karşımızda pop, caz ya da rock sanatçısı varmış gibi, müşterilerimizi kulaklarımızı sonuna kadar açıp dinliyoruz. Çalıştığımız her markanın üstüne titriyoruz.

Ajansta 30 kişi çalışmaktadır. Beta ajans ne yapar: Pr & Marketing Amblem & Logo Kurumsal Kimlik Basılı İşler Basın İlanları Medya Satın Alma Fotoğraf Çekimi Açık Hava Reklamcılığı Web Tasarımı İnteraktif Medya

Beta ajansın alt dallarında da STL MEDYA ve MT YAYINCILIK yer almaktadır.

STL Medya : Medya satın alma ve planlama firmasıdır. Gazete, dergi, televizyon, radyo, internet, sosyal medya vb. gibi reklamları satın alır. Örn: Türkiye’de ‘Bizbak’ internet sitesini kurmuştur. Bu model yeni bir iş modelidir. İnternetteki ürünlerin marketlere satışı sağlanıyor. Tüketiciye aktarılıyor. Market ürünleri bittikçe ürünlerini internetten satın alıyor.

“ Günümüzde internet pazarı %12, konvansiyonel Pazar %88’dir. Bizbak’ta ki amaç ise bu internet pazarı payını yükseltmektir. İnternet kolaylığını sağlayıp marketlere tahsilat depo vb. işlerde yardımcı olmaktır. Bu şekilde internet ürünleri market raflarında yer alıyor ve ucuz ürünlerde satış noktalarına kar sağlıyor.

MT Yayıncılık : Taş Dünyası Köy Kahvesi Yerel Göz dergilerini yayınlamaktadır.

Taş Dünyası : Mermer, granit, doğal taş vb. Köy Kahvesi : Tarım sektörü, hayvancılık vb. konularıyla ilgili yayınlar düzenliyor. Yerel Göz : Belediye başkanlarına gidiyor. Bunlarla ilgili yapılan faaliyetler yer alıyor.

, Beta ajansta üret belirleme tamamen performansa göre belirleniyor. Çünkü piyasada grafik pazarı denen bir pazar var. Buna göre bilgisi olanla olmayan aynı değerlendirilmiyor. Şirkette vasıfsız eleman alındıysa ücret asgari ücretten başlıyor. Fakat şirkette vasıflı hale getirilip performans arttırılıyor. Bu kıdemle de ücretlendirme asgari ücretten üst düzeylere ulaşıyor.

Ajansta aynı ücreti alan kişiler yok. Eşit işe eşit ücret kavramı uygulanmıyor. Çünkü personeller arasında üstüne alınan risk, sorumluluk, araç-gereç, demirbaşların kullanımı, iş saatlerine uyulup uyulmaması, personelin diksiyonu, reklam alıp almadığı vs. hepsi ücrette etkilidir. Bunların hepsi de farklı özellikler olduğu için eşit ücret uygulanmıyor. Bunun yerine birbirine yakın ücretlendirme yapılıyor.

Şirket özendirici ücret vererek personelinin motivasyonunu arttırıyor. Karlılığı yüksek satışlarda prim, ek ücret, ikramiye gibi ücretler veriyor.

Sektör yada benzer iş yerlerindeki ücret düzeyine göre değerlendirme yapacak olursak reklamcılık işlerinde piyasa oturmuştur. Bu durum adeta borsa gibidir. Bunun için şirkette çok fazla işyeri ya da iş değiştiren kişiler tercih edilmiyor, sadakatin önemli olduğu vurgulanıyor. İşyerinde işler iyi de olsa kötü de olsa işçi çıkartılmıyor böylelikle istikrar sağlanıyor.

Personelden verim elde etmek için performans değerlendirme sistemi uygulanıyor. Çünkü performansa göre ücret veriliyor. Bunun amacı da gelir adaletini, gelir dağılımını sağlamaktır. Bunun olması da diğer elemanları teşvik etmeye yardımcı olur.

İç ve dış piyasada rekabet gücü hizmet odaklı yani verilen sözün tutulup tutulmaması gibi. Piyasada fiyat anlamında rekabet edilmek istenmiyor. Hizmet anlamında rekabet anlayışı var. Günümüzde piyasadaki çanta dediğimiz sistemde kuvvetli bir şirket olduklarını savunuyorlar. Çünkü vergi kaçırılmadan personelin tüm haklarına sahip olduğu bir şirket. İşgücü maliyetleri de en büyük maliyetleridir.

Ar-Ge, inovasyon faaliyetleri ise her zaman var. Burada sürekli proje üretilir çünkü yeni kampanyalarda yeni projelere ihtiyaç duyulur. Yeni satış modelleri geliştirilir. Ör: Bizbak Türkiye’de ilk satış modeli.

Bizi dinlediğiniz için teşekkür ederiz…