Ü CRET Sİ STEMLER İ VE V ER İ ML İ L İ K DERS İ A RAŞTIRMASI Hatice ÇAĞAN Onur ULUSOY Ali Kaya GÜLER Pelin GÜZEL Zeliha GÖK Kübra ÖZKAN
Görüşme Yapılan Kişi Beta Ajans Kurucusu Beta Ajans Kurucusu Mehmet ÖZMEN
Beta ajans 2001 yılında kurulmuştur. Beta ajans kendisini aşağıdaki maddelerle tanımlıyor : İşi biliyoruz, üstelik her gün işe gidiyoruz. Fikirlerin peşinde koşturmaktan hiç yorulmuyoruz. Genç kalmanın sürekli «yeni fikirler» üretmekten geçtiğini çok iyi biliyoruz. Müşterilerimizin her dediğini yapmıyoruz ama onun çıkarlarını sonuna kadar koruyoruz. Karşımızda pop, caz ya da rock sanatçısı varmış gibi, müşterilerimizi kulaklarımızı sonuna kadar açıp dinliyoruz. Çalıştığımız her markanın üstüne titriyoruz.
Ajansta 30 kişi çalışmaktadır. Beta ajans ne yapar: Pr & Marketing Amblem & Logo Kurumsal Kimlik Basılı İşler Basın İlanları Medya Satın Alma Fotoğraf Çekimi Açık Hava Reklamcılığı Web Tasarımı İnteraktif Medya
Beta ajansın alt dallarında da STL MEDYA ve MT YAYINCILIK yer almaktadır.
STL Medya : Medya satın alma ve planlama firmasıdır. Gazete, dergi, televizyon, radyo, internet, sosyal medya vb. gibi reklamları satın alır. Örn: Türkiye’de ‘Bizbak’ internet sitesini kurmuştur. Bu model yeni bir iş modelidir. İnternetteki ürünlerin marketlere satışı sağlanıyor. Tüketiciye aktarılıyor. Market ürünleri bittikçe ürünlerini internetten satın alıyor.
“ Günümüzde internet pazarı %12, konvansiyonel Pazar %88’dir. Bizbak’ta ki amaç ise bu internet pazarı payını yükseltmektir. İnternet kolaylığını sağlayıp marketlere tahsilat depo vb. işlerde yardımcı olmaktır. Bu şekilde internet ürünleri market raflarında yer alıyor ve ucuz ürünlerde satış noktalarına kar sağlıyor.
MT Yayıncılık : Taş Dünyası Köy Kahvesi Yerel Göz dergilerini yayınlamaktadır.
Taş Dünyası : Mermer, granit, doğal taş vb. Köy Kahvesi : Tarım sektörü, hayvancılık vb. konularıyla ilgili yayınlar düzenliyor. Yerel Göz : Belediye başkanlarına gidiyor. Bunlarla ilgili yapılan faaliyetler yer alıyor.
, Beta ajansta üret belirleme tamamen performansa göre belirleniyor. Çünkü piyasada grafik pazarı denen bir pazar var. Buna göre bilgisi olanla olmayan aynı değerlendirilmiyor. Şirkette vasıfsız eleman alındıysa ücret asgari ücretten başlıyor. Fakat şirkette vasıflı hale getirilip performans arttırılıyor. Bu kıdemle de ücretlendirme asgari ücretten üst düzeylere ulaşıyor.
Ajansta aynı ücreti alan kişiler yok. Eşit işe eşit ücret kavramı uygulanmıyor. Çünkü personeller arasında üstüne alınan risk, sorumluluk, araç-gereç, demirbaşların kullanımı, iş saatlerine uyulup uyulmaması, personelin diksiyonu, reklam alıp almadığı vs. hepsi ücrette etkilidir. Bunların hepsi de farklı özellikler olduğu için eşit ücret uygulanmıyor. Bunun yerine birbirine yakın ücretlendirme yapılıyor.
Şirket özendirici ücret vererek personelinin motivasyonunu arttırıyor. Karlılığı yüksek satışlarda prim, ek ücret, ikramiye gibi ücretler veriyor.
Sektör yada benzer iş yerlerindeki ücret düzeyine göre değerlendirme yapacak olursak reklamcılık işlerinde piyasa oturmuştur. Bu durum adeta borsa gibidir. Bunun için şirkette çok fazla işyeri ya da iş değiştiren kişiler tercih edilmiyor, sadakatin önemli olduğu vurgulanıyor. İşyerinde işler iyi de olsa kötü de olsa işçi çıkartılmıyor böylelikle istikrar sağlanıyor.
Personelden verim elde etmek için performans değerlendirme sistemi uygulanıyor. Çünkü performansa göre ücret veriliyor. Bunun amacı da gelir adaletini, gelir dağılımını sağlamaktır. Bunun olması da diğer elemanları teşvik etmeye yardımcı olur.
İç ve dış piyasada rekabet gücü hizmet odaklı yani verilen sözün tutulup tutulmaması gibi. Piyasada fiyat anlamında rekabet edilmek istenmiyor. Hizmet anlamında rekabet anlayışı var. Günümüzde piyasadaki çanta dediğimiz sistemde kuvvetli bir şirket olduklarını savunuyorlar. Çünkü vergi kaçırılmadan personelin tüm haklarına sahip olduğu bir şirket. İşgücü maliyetleri de en büyük maliyetleridir.
Ar-Ge, inovasyon faaliyetleri ise her zaman var. Burada sürekli proje üretilir çünkü yeni kampanyalarda yeni projelere ihtiyaç duyulur. Yeni satış modelleri geliştirilir. Ör: Bizbak Türkiye’de ilk satış modeli.
Bizi dinlediğiniz için teşekkür ederiz…