DİNİ ÖNYARGILARI VE HOŞGÖRÜSÜZLÜĞÜ ÖNLEMEK 5. 1 gençlik toplantısı www

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Sakarya Üniversitesi ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİNE YÖNELİK YURTDIŞI MALİ KAYNAKLAR Ali Osman KURT SAÜ - Uluslararası İlişkiler Koordinatörlüğü (ULİK) Genel.
Advertisements

Ankara Yenilikçi Kütüphane Girişimleri Grubu
AKDUR, Dünya Gençlik Yılı1 Uluslararası Gençlik Yılı Işığında Sağlık Programları ve GENÇLER İÇİN SAĞLIK PROGRAMI Prof. Dr. Recep AKDUR
Meriç Belediyeler Birliği
AVRUPA BİRLİĞİ EĞİTİM VE GENÇLİK PROGRAMLARI MERKEZİ E ğ i t i m v e K ü l t ü r AVRUPA BİRLİĞİ EĞİTİM VE GENÇLİK PROGRAMLARI  GENÇLİK PROGRAMI.
Engelli Dernekleri Federasyonu
Sustainable Developement & International Perspective in School Bu proje T.C. Başbakanlık DPT AB Eğitim ve Gençlik Programları Merkezi Başkanlığı (
Comenius Okul Ortaklıkları
PROGRAMI E Y L E M 1. 1 G e n ç l i k D e ğ i ş i m l e r i.
Özürlü ve Yaşlı Hizmetleri Genel Müdürlüğü
E Y L E M 3. 1 Avrupa Birliği Komşu Ülkeleri İle İş Birliği PROGRAMI.
9/1/ AB Eğitim ve Gençlik Programları Merkezi Başkanlığı AVRUPA BİRLİĞİ EĞİTİM VE GENÇLİK PROGRAMLARI  GENÇLİK PROGRAMI.
E Y L E M 5. 1 Gençlerin ve Gençlik Politikalarından Sorumlu Olanların Toplantıları PROGRAMI.
İÇ ANADOLU BÖLGESİ.
AVRUPA BİRLİĞİ BAKANLIĞI Valiliklerde AB İşleri İçin Kapasite Oluşturulması Projesi Tanıtım Toplantısı Antalya 22 Ocak 2013.
TR R3. TR R3 Bu Eylem 5.1 Projesi (Ulusal Gençlik Toplantısı) AB Gençlik Programı tarafından desteklenmiş ve Türk Kızılayı.
Sustainable Developement & International Perspective in School Bu proje T.C. Başbakanlık DPT AB Eğitim ve Gençlik Programları Merkezi Başkanlığı (
AB GENÇLİK( YOUTH ) PROGRAMI
“ AKT İ F YA Ş LANMA VE KU Ş AKLARARASI DAYANI Ş MA” Prof. Dr. Emine ÖZMETE AVRUPA B İ RL İĞİ BAKANLI Ğ I KASIM, 2012 Gaziantep.
L/O/G/O Yerel Yönetimlerinizin Kapsama Alanında mısınız? Eylem 5.1 Projesi Değerlendirme Akdeniz Belediyeler Birliği.
HOŞGELDİNİZ. HOŞGELDİNİZ Prof. Dr. Mehmet Zeki AYDIN Sivas CÜ İlâhiyat Fakültesi Prof. Dr. Mehmet Zeki AYDIN Sivas CÜ İlâhiyat.
TEMEL İZCİLİK BİLGİLERİ
GENÇLİK PROGRAMI Eylem 1.3. Gençlik Demokrasi Projeleri
Dış İ lişkiler ve AB Koordinasyon Birimi Kırıkkale Üniversitesi.
Kayseri İl Milli Eğitim Müdürlüğü
İZCİLİK VE TOPLUMA HİZMET. Bilindiği gibi, İzcilik hareketi izciliğin kurucusu Baden Powell tarafından oluşturulmuş ve onun tarafından belirlenen amaç.
Temel Eğitici Nitelikleri
HACETTEPE ÜNİVERSİTESİ GENÇLİK ARAŞTIRMALARI VE UYGULAMA MERKEZİ FAALİYET SUNUMU Merkez Müdürü / Prof. Dr. AYLİN GÖRGÜN BARAN.
İçişleri Bakanlığı Mahalli İdareler Genel Müdürlüğünün ulusal ortağı ve temel paydaşı olduğu Kadın Dostu Kentler Programı, Birleşmiş Milletler Nüfus Fonu-
E Y L E M 1. 3 Gençlik Demokrasi Projeleri PROGRAMI.
COMENIUS PROJESİ (hayatboyu ögrenme programi) “LLP” MUĞLA TURGUT REİS LİSESİ.
VAHYE DAYALI DİNLER.
İSTANBUL MEDENİYET ÜNİVERSİTESİ Sağlık Kültür ve Spor Daire Başkanlığı
Yetişkin Öğrenimi İçin Avrupa Uygulamaları YETİŞKİN ÖĞRENME GÜNDEMİ-2
DEĞERLER EĞİTİMİ PROJESİ
DİN ANLAYIŞINDAKİ YORUM FARKLILIKLARININ SEBEPLERİ
COMENIUS COMENIUS ÇOKLU OKUL ORTAKLI Ğ I. BOZOK ORTAOKULU.
10. Yılında Bologna Süreci Uygulamaları 15 Haziran 2011 Galatasaray Üniversitesi.
Prof. Dr. Mübeccel GÖNEN Merkez Müdürü
Koordinatörler Toplantısı - 14 Mayıs 2009 Hayatboyu Öğrenme Programı-Erasmus Desteklenen Faaliyetler: Yoğun Programlar (IP) ve Diğer Proje Faaliyetleri.
GENÇLİK PROGRAMI EYLEM 1.3. GENÇLİK DEMOKRASİ PROJELERİ
Life of minorities with us or alongside us?. KATILIMCI ÜLKELER ÇEK CUMHURİYETİ ( KOORDİNATÖR) TÜRKİYE (KATILIMCI ÜYE) POLONYA (KATILIMCI ÜYE) SLOVAKYA.
BAŞKALARININ İNANÇLARINA HOŞGÖRÜLÜ OLMAK
MESLEK ANALİZİ ÇALIŞTAYI III 21 – 25 Ocak 2013 Ankara
GREEN PEARLS-YEŞİL İNCİLER LdV Ortaklık Projesi T.C. GÖLBAŞI KAYMAKAMLIĞI Halk Eğitim Merkezi Müdürlüğü.
YEREL KÜLTÜRLERİN KORUNMASI YEREL KÜLTÜRLERİN KORUNMASISunumcu: Ömer Günaydın Ömer Günaydın PRESERVATION OF LOCAL CULTURES PRESERVATION OF LOCAL CULTURES.
AHMET ERDEM ANADOLU LİSESİ NİLÜFER /BURSA B. Ayça Turan 11-E -250
EĞİTİM ORTAMLARINDA ŞİDDETİN ÖNLENMESİ VE AZALTILMASI
Hacettepe Üniversitesi Engelliler Araştırma ve Uygulama Merkezi
POLONYA OKUL ZİYARETİ İZLENİMLERİ
YUNUS EMRE.
MİLLÎ EĞİTİM BAKANLIĞI Projeler Koordinasyon Merkezi Başkanlığı MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞININ KAPASİTESİNİN GÜÇLENDİRİLMESİ PROJESİ (MEBGEP) MEBGEP.
/ 141 Yrd. Doç. Dr. Turan SET Atatürk University Medical Faculty, Erzurum QUALİTY CIRCLES
MEHMET SİNAN DERELİ ORTAOKULU
SÜLEYMAN DEM İ REL PRIMARY AND SECONDARY SCHOOL. GENERAL INTRODUCTION SCHOOL DIRECTORY, TEACHERS AND OTHER STAFF CLASSROOMS PARTS OF THE SCHOOL GALLERY.
2014/15 DÖNEMİ ORTA ANADOLU BÖLGESİ HUBUBAT ÖNGÖRÜLERİ HUBUBAT ÖNGÖRÜLERİ GENİŞLETİLMİŞ SEKTÖR TOPLANTISI ‘HASAT ÖNCESİ BUĞDAY PİYASALARINDA YAŞANAN GELİŞMELER’
YILMAZKÖY ORTAOKULU COMENIUS İÇERİK PROJEN İ N HEDEFLER İ COMENIUS NED İ R ? PROJEN İ N ÖZET İ YILMAZKÖY ORTAOKULU PROJEN İ N ÇIKI Ş NOKTASI.
Bilgilendirme Toplantısı
İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ
Messages From Mevlana Mevlana'dan Mesajlar Written: Poet Nilüfer Dursun Translated By: Poet Can AKIN.
Yaparak yaşayarak öğrenme. Motivasyon ve yöneltme Learning to Learn Training Öğrenmede yetişkinleri ne güdüler? Developed with the support of the EU Leonardo.
ULUBATLI HASAN PRIMARY SCHOOL (ULUBATLI HASAN İLKÖĞRETİM OKULU) BERGAMA, İZMİR TURKEY.
AVRUPA BİRLİĞİ GUNDTVİG ÖĞRENME ORTAKLIĞI ‘ALTIN ÇOCUKLAR ALTIN EBEVEYNLER’ PROJESİ EUROPEAN UNION GRUNDTVIG LEARN PARTNERSHIP GOLDEN PARENTS FOR GOLDEN.
1 NİSAN 2015 SÜRDÜRÜLEBİLİR KALKINMA GÜNLERİNİN 92. GÜNÜ YOKSULLUĞA SON DİYORUZ. DÜNYA DAHA GÜZEL YARINLAR İÇİN ETKİNLİKLERİNİZİ BEKLİYORLAR 14 SENE 9.
10. Yılında Bologna Süreci Uygulamaları
3. ÜNİTE: VAHYE DAYALI DİNLER
OKULUMUZDA UYGULANMAKTA OLAN DEĞERLER EĞİTİMİ KAPSAMINDA AYIN DEĞERİ OLAN İYİLİK VE YARDIMLAŞMA İLE İLGİLİ HAZIRLADIĞIMIZ SUNUMU SİZLERLE PAYLAŞMAK İSTEDİK.
VİZYON BELGESİ RAPORU OCAK 2018
BURHANİYE HMFK ANADOLU İMAM-HATİP LİSESİ
We are pleased to welcome you to the opening ceremony of
Sunum transkripti:

DİNİ ÖNYARGILARI VE HOŞGÖRÜSÜZLÜĞÜ ÖNLEMEK 5. 1 gençlik toplantısı www DİNİ ÖNYARGILARI VE HOŞGÖRÜSÜZLÜĞÜ ÖNLEMEK 5.1 gençlik toplantısı www.arge40.com TR-51-48-2011-R3

Bu Eylem 5.1 Projesi (Ulusal Gençlik Toplantısı) AB Gençlik Programı tarafından desteklenmiş ve Kırşehir Milli Eğitim Müdrlüğü AR-GE Şubesi Tarafından 10-17 Ocak 2012’de Kırşehir’de gerçekleştirilmiştir. PREVENTING RELIGIOUS INTOLERANCE AND PREJUDICE. (DİNİ ÖNYARGILARI VE HOŞGÖRÜSÜZLÜĞÜ ÖNLEMEK)   TR-51-48-2011-R3 ACTION 5.1

We ( Kırşehir District National Education Directorate and Anatolian Teology High School ) would like to coordinated a 7 days of international Youth Meeting in Kırşehir with European countries . Islam phobia, Anti-Semitism and Christianity are serious phenomenons that currently affect many young people in Europe.Committed to exploring and combating the issue, we planned this Project.The event gathers together 32 young people from European countries from Muslim, Jewish and Christian background to gain knowledge and skills about how to overcome the issue of the project.The main aim of the study session was to provide young multipliers with information and practical skills about how to promote inter-religious dialogue. The 32 participants will (aged 18-30) come from different cultural and religious backgrounds. This project doesn’t give a promise only on religion side, also, It will influence on delivered our countries truth to the world public, to be tanned our cultures to the EU countries, development of youth and to solve other important problems. To support regional collaboration, erase stereotype among young people of these countries are additional purposes of the project. This Youth meeting was realized through discussions, workshops, working in groups, excursions focused on history and culture, cultural nights, evening parties and spare time spent together.

ORTAKLAR   1.ESTRA foundation n.o.: slovakia 2.Europe Direct Mosta Malta ( Genista Foundation) 3.Vocational Education Centre in Lublin Polonya 4.NGO ZZ Noortekas (Youth Centre of Kambja) Estonya 5.DESINCOOP - Desenvolvimento Económico, Sociale Cultural, CRL 6. YouNet İTALY 7. Forumul Cetatenesc pentru Actiune Sociala si Educatie Civica Romania

BİZ Kırşehir Milli Eğitim Müdrlüğü AR-GE Şubesi, Türkiye’de en çok projesi kabul edilen iller arasında 7. İç Anadolu Bölgesinde Ankara’dan sonra 2.Sırada yer almaktadır. ( www.ua.gov.tr/ eurodesk) İlimiz Son on yılda elde ettiği akademik başarılarını Ulusal Ajans Projelerinde de yinelemiştir. Müdürlüğümüzün Avrupa Birliği Eğitim Programları ve Gençlik Merkezi Başkanlığı ile yaptığı son proje Eylem 5.1 Gençlik Toplantısıydı. Proje 23-29 Ocak 2012 tarihleri arasında 6 farklı ülkeden gençlik temsilcilerinin katılımıyla Kırşehir 'de gerçekleşti. TR-51-48-2011-R3

PROJENİN AMAÇLARI Projemizin amacı Müslüman,Yahudi, Hristiyan kökenli gençler arasında bilgi paylaşımı, ulusal, uluslararası ve yerel bağlamda işbirliğini teşvik etmek ve İslamofobi sorunlarının üstesinden gelebilmek için çalışma grupları oluşturulmasıydı. Farklı din ve kültürlerden bir araya gelen gençlerin pratik anlamda birbirleriyle görüş alışverişi yapmalarının yanı sıra kendilerine ait olan uygulamaları ve fikirleri de diğer paydaşlara sunmaları istenecektir. Bu bağlamda günlük yaşamdaki uygulamalardan özel süreçlerdeki dini ve kültürel olgulara kadar her şeyin tartışma ortamlarına dahil edilmesi sağlanacaktır. En önemli öğrenme şeklinin bir başkasının yanlışı veya doğrusunu algılayarak olacağı tezinden hareketle etkileşim oranı en üst seviyede tutulmuştur. TR-51-48-2011-R3

PROJENİN AMAÇLARI Gençlik Toplantımız 6 farklı ülkeden gelen gençlik organizasyonlarının temsilcilerine yönelik uluslar arası bir Gençlik buluşması niteliğini taşımaktadır.Proje kapsamında gençlerle; kültürlerarası öğrenme,kültürel/sosyal çeşitlilik, sosyal dahil edilme /dışlanma, yerel, ulusal ve uluslar arası boyutta barış, hoşgörü ve uluslararası dayanışma bilinci gibi konular üzerinde fikir alışverişinde bulunulmuştur. TR-51-48-2011-R3

Şu ana kadar gerçekleştirdiğimiz tecrübelerimizden sosyal dışlanma, yabancı düşmanlığı ve ırk ve din ayrımı gibi konuları incelenmesi ve genç insanların kültürel ve sosyal değişim yoluyla motive edilmesine olanak tanıyan farklı projelerin teşvikiyle bu proje fikrini oluşturduk. Bu projeyi düzenlerken hem gelecekte gençlerle çalışan profesyonellerin hem de gençlerin kendilerinin ihtiyaçlarını buluşturmayı amaçladık. Proje özellikle kültürler arası çalışma, kültürel/sosyal çeşitlilik, sosyal dışlanma/dahil edilme, Avrupa konuları ile yerel, ulusal ve uluslararası seviyelerde gençlerle çalışan ve gençler için planlama yapan profesyonellerin yetenek ve bilgilerini artırmıştır. TR.5.1-25-2009-R3

Türkiye ve İspanya başbakanlarının eşbaşkanlığında İstanbul’da gerçekleşen ‘’Medeniyetler İttifakı’’ konulu zirveyi basından takip ettik.Her iki başbakanın diyalog konusunda yaptığı açıklama projemizin konusuyla örtüştüğü için bizleri çok mutlu etti. Diyalog konusunun böylesine yetkili ağızlar tarafından dile getirilmesi,tepeden tırnağa herkesin Dünya barış ve huzuru için birşeyler yapması gerektiğini daha net bir şekilde ortaya koydu.

32 katılımcı genç proje sonunda aşağıdaki amaçlar doğrultusunda bir ortaklığa varmıştır 1- Dinsel inanç ve farklılıkları çatışma konusu yapmak yerine; diyalog zemininde buluşturmak. 2-İnsanlığın ortak sorunları olan; açlık, terör, madde bağımlılığı, işsizlik, ekolojik kirlilik vb.konuların çözümünü yardımcı olmak. 3-Farklı din ve kültürlere mensup insanlar arasında hoşgörü oluşturarak; tarafların birbirini tanıyıp anlamasını sağlamak. 4-İnsanlar arasında şiddet ve çatışma ortamını önleyerek dünyamızın daha güvenli, huzurlu ve yaşanılır olmasına katkı sağlamak. 5-Farklılıklarımızın farkını vararak birbirimizi sevmek ve iyilikte yarışmak. 6-Ortak güzellikleri gerçekleştirmeyi amaçlamak.

Projemiz farklı gerçeklikleri keşfetmeyi ve karşılaştırmayı ortaya çıkarmaya çalıştı ve karşılıklı ve harici kültürel tecrübeler, bilgi ve istekleri kullanarak sosyal dışlanma, göçmenlik ve gençlik konularına daha geniş açıdan yaklaştı

Çalışmamız paylaşılan ortam içindekiler için saygı ve tolerans prensipleri üzerine kurulmuştu ve ortaklığın bu içeriklerini, farklılık ve çeşitlilikleri kabul etmeyi gençlere benimsetti.. Katılımcılar için hem kişisel hem de müşterek olarak kendi yaşadıkları dünyanın bakış açılarını, bilgilerini ve fikirlerini geliştirmelerine ve meydan okumalarına yardımcı olacak pek çok fırsat tanıdı. Simülasyon, rol yapma, tartışma grupları, resmi ve gayri resmi bilgi değişimi gibi metotlar projede kullanıldı.

Proje süresince katılımcılar bakış açılarını, fikirlerini ve kararlarını bir bütün olarak tamamıyla ortaya koyma fırsatına sahip oldular. Dağıtım takımı arasında, katılımcılarla günlük olarak bir ön değerlendirme ve programın sonunda resmi bir final değerlendirme gerçekleştirdik.. Final değerlendirme katılımcıların programın başarı veya başarısızlığı üzerine düşüncelerini, umduklarını bulup bulamadıklarını öğrenmeyi ve kendi yerellerinde gelecekte nasıl faydalı olabileceği konusunu saptadı.

Sonuçlar: 1-Kutsal Dinlerdeki ortak noktalardan (Tanrı inancı, Ahiret inancı vb,)yola çıkarak diyalog zemini oluşturduk. 2-Dinsel inanç ve farklılıkları çatışma konusu yapmak yerine; diyalog zemininde buluşmak ortak paydamız oldu. 3-İnsanlığın ortak sorunları olan; açlık, terör, madde bağımlılığı, işsizlik, ekolojik kirlilik vb.konuların çözümünü yardımcı olmak için workshoplar düzenledik. TR.5.1-25-2009-R3

Sonuçlar: 4-Farklı din ve kültürlere mensup insanlar arasında hoşgörü oluşturarak; tarafların birbirini tanıyıp anlamasını sağlamak üzere beyin fırtınası gerçekleştirdik. 5-İnsanlar arasında şiddet ve çatışma ortamını önleyerek dünyamızın daha güvenli, huzurlu ve yaşanılır olmasına katkı sağlamak gayesiyle fikiralışverişinde bulunduk. 6-Dinleri;şiddetin, gerilimin ve aramızdaki kavganın kaynağı ve sebebi olmaktan çıkarıp;ortak bir barış zemini oluştırmak hepimizin temel amacı oldu.. 7-Farklılıklarımızın farkını vararak birbirimizi sevmek ve iyilikte yarışmak parolamız oldu. 8-Ortak güzellikleri gerçekleştirmeyi amaçladık.

Proje sonuçları farklı okullarda yaklaşık 5000 öğrenciyle paylaşılmıştır,

Kırşehir Valisi Sayın : M.Ufuk Erden Proje katılımcılarıyla beraber

Proje süresince özellikle katılımcılar,bakış açılarını, fikirlerini ve kararlarını bir bütün olarak tamamıyla ortaya koyma fırsatına sahip oldular. Dağıtım takımı arasında, katılımcılarla günlük olarak bir ön değerlendirme ve programın sonunda resmi bir final değerlendirme gerçekleştirildi.

Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi gençlerinin faaliyetleri ile ilgili bilgilendirme yapmak üzere belediye toplantı salonuna davet edilmişlerdir.45 Öğrenci Eylem 5.1 Eğitim kursuna katılmıştır.

Yerel yönetim yürütme organlarının da hazır bulunduğu 1 günlük Ötekine bakış Çalıştayı yapıldı toplantıya 98 Öğretmen katıldı.

‘He who comes with patience and God,  Stands by our side.  He who works with morality and wisdom and passes us,  And stands our side’. Yunus emre says See all people as equals ,See the humble as heroes Prof.Dr. İrfan AYCAN (Din Öğretimi Genel Müdürü) tarafından Projemiz kapsaminda İlimizdeki ‘Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi ve Meslek Dersi Öğretmenlerine’ yönelik 04-Ocak 2012-Kırşehir Temur Termal Otel’de Öteki'ne Bakış Ve Hoşgörü Eğitimi" Çalıştayı Yapıldı.Çalıştaya 118 Öğretmen katılmıştır.

Kırşehir Milli Eğitim Müdürlüğü ARGE birimi tarafından hazırlanan ve 11-13 Ocak 2012 tarihlerinde yapılan İç Anadolu bölge eğitim çalıştayı, Kırşehir, Kırıkkale, Nevşehir, Yozgat, Sivas, Niğde, Konya, Çankırı, Aksaray, Eskişehir, Ankara ve Kayseri illerinden temsilcilerin katılımıyla,Projeye farklı ülkelerden gelen Gençlerle beraber Kırşehir Temur otelde yapılmıştır. Açılışa Kırşehir Vali M. Ufuk ERDEN Milli Eğitim Müdürü Mesut AYRIKSA ve Belediye Başkan Yardımcısı Veli ŞAHİN katılmışlardır. Milli Eğitim Müdürü Mesut AYRIKSA konuşmalarında misafirlere hoş geldiniz demiş ikincisi yapılan çalıştayın hayırlı olması dileğinde bulunmuştur.

Programda Ahi Evran Üniversitesi Eğitim Fakültesi Öğretim Üyeleri Yrd Programda Ahi Evran Üniversitesi Eğitim Fakültesi Öğretim Üyeleri Yrd. Doç. Dr Rüştü Yeşil ve Yrd Doç Dr Davut AYDIN birer konuşma yapmışlardır. Yapılan konuşmalar, sunular ve tartışmalar sonucunda aşağıdaki hususların sonuç raporunda yer alması uygun bulunmuştur.

BİR KAÇ SÖZ…. Nice insanlar gördüm, üzerinde elbisesi yok Nice elbiseler gördüm, içinde insan yok. İnsan gözdür, görüştür, gerisi ettir İnsanın gözü neyi görüyorsa, değeri o kadardır.

MEVLANA Sevgide güneş gibi ol, dostluk ve kardeşlikte akarsu gibi ol, hataları örtmede gece gibi ol, tevazuda toprak gibi ol, öfkede ölü gibi ol, her ne olursan ol, ya olduğun gibi görün, ya göründüğün gibi ol!

Hoşgörü…. Allah (c.c.) gerçek müminleri; “Öfkelerini yenerler, insanların kusurlarını affederler” diye övmüştür. (AI-i İmran Suresi ayet: 134)

YUNUS EMRE… Gelin tanış olalım İşin kolay kılalım Sevelim Sevilelim Dünya kimseye kalmaz

Yunus Emre… “Bir kez gönül yıktın ise, Bu kıldığın namaz değil, Yetmiş iki millet dahi Elin yüzün yumaz değil”

Hacı Bektaşi Veli… İncinsen de incitme Hiçbir milleti ve insanı ayıplamayınız İki nesne en büyüktür: Bilgi ve yumuşaklık Bilgi ile doğruya yol görünür, yumuşaklık ile insanlara katlanılır Yolumuz, ilim, irfan ve insanlık sevgisi üzerine kurulmuştur

YAHUDİLİK Çıktığı Yer: Filistin Bölgesi Çıkış Tarihi: M.Ö. XIII. Yüzyıl Kurucusunun Adı: Hz.Musa Dinin Adının Kaynağı: Irka Nisbetle bu ismi almıştır (Milli bir dindir)

Dinin Tipi: Monoteist (Tek Tanrılı) Hususi Yolu: Yahve ve Musa Kanununa İtaat Tanrı Adı: Yahve Kutsal Kitabı: Tanah ve Talmud (Hıristiyanlara göre eski ahit ve Talmud) Mensuplarının sayısı: 18-20 milyon arası Dünya Nüfusuna Göre Yüzdesi: 0.03 (Binde üç)

HIRİSTİYANLIK Çıktığı Yer: Filistin Bölgesi Çıkış Tarihi: Miladi 1. Yüzyıl (M.S. 30) Kurucusunun Adı: Hz.İsa Kurucusunun Lakabı: Mesih (Yağlanmış)

Dinin Adının Kaynağı: Kurucusunun Lakabına Göre (Hristos: Christ) Dinin Tipi: Teslis (Üçlü Monoteizm) Hususi Yolu: İsa’nın Hayatını Takip ve Onun Hatırasıyla Kurtuluş Tanrı Adı: Baba-Oğul- Kutsal Ruh Kutsal Kitabı: Kitab-ı Mukaddes (Bible: Eski ve Yeni Adhid) Mensuplarının Sayısı: 1.600.000.000 (Bir milyar altı yüz milyon) Dünya Nüfusuna Göre Yüzdesi: 24 (%24) Misyonerlik: Bu kavram daima Hıristiyanlığı akla getirir.

Tanrı Adı: Allah Kutsal Kitabı: Kur’an Mensuplarının Sayısı: 1.600.000.000 (Bir Milyar Altı Yüz Milyon) Dünya Nüfusuna Göre Yüzdesi: 24 Sembolleri: Ay-Yıldız Yayıldığı ve Mensuplarının Bulunduğu Yerler: Asya, Avrupa, Orta Doğu, Afrika, Endonezya, Malezya, Cava, Dağınık Olarak Diğer Kıtalarda

WWW.ARGE40.COM TEŞEKKÜR EDERİZ…