Strateji Geliştirme Başkanlığı

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
 Amaç ve kapsam  MADDE 1 – (1) Bu Yönetmeliğin amacı, kamu kurum ve kuruluşları hariç olmak üzere ondan az çalışanı bulunanlardan, tehlikeli ve çok.
Advertisements

Strateji Geliştirme Başkanlığı
el ma 1Erdoğan ÖZTÜRK ma ma 2 Em re 3 E ren 4.
4734 sayılı Kamu İhale Kanunu
Oktay ERBEY CRM & B2B Ürün Satış Hizmet Yöneticisi
T.C. İNÖNÜ ÜNİVERSİTESİ Arapgir Meslek YÜKSEKOKULU
AŞIRI DÜŞÜK SORGULAMASI
Atlayarak Sayalım Birer sayalım
Diferansiyel Denklemler
SAYILI KAMU İHALE KANUNU İLE KAMU İHALE SÖZLEŞMELERİ KANUNUNDA DEĞİŞİKLİK YAPILMASINA DAİR KANUN Şikayet Sistemine Etkileri Nisan 2009 ANTALYA.
(e-ihale) -EKAP İlişkisi (e İhaleye Hazırlık Aşaması)
STRATEJİ GELİŞTİRME BAŞKANLIĞI
TÜRKİYE EKONOMİSİNE GENEL BAKIŞ VE SON GELİŞMELER KEMAL UNAKITAN MALİYE BAKANI 05 Eylül 2008 T.C. MALİYE BAKANLIĞI.
KAMU MALİ YÖNETİMİ VE KONTROL KANUNU (Gider süreci)
İZMİR EKONOMİ ÜNİVERSİTESİ TEKNİK ve İDARİ İŞLER MÜDÜRLÜĞÜ (T.İ.İ.M) “HİZMET MEMNUNİYETİ ÇALIŞMASI” Temmuz, 2010.
HARCAMA YETKİLİSİ-GERÇEKLEŞTİRME GÖREVLİLERİ
T.C. SAĞLIK BAKANLIĞI TRABZON İL SAĞLIK MÜDÜRLÜĞÜ
Çerçeve Anlaşmalar ve Toplu Alımlar.
* Bağlı ve ilgili kuruluşlar hariç. Kamu kurum ve kuruluşlarına ait bina ve tesislerin inşa, güçlendirme, tadil ve esaslı onarımlarına ait, proje, yaklaşık.
Yönetim Bilgi Sistemleri Şubat TAPU VE KADASTRO GENEL MÜDÜRLÜĞÜ.
İhaleleri Uygulama Yönetmeliğinde Yapılan Değişiklikler
HOŞ GELDİNİZ KAMU İHALE MEVZUATI TEMEL EĞİTİMİNE Alattin ÜŞENMEZ
İhale /Onayı/İlanı/Davet İşlemleri
Hakan KARAGÖZ– Daire Başkanı
KIR ÇİÇEKLERİM’ E RakamlarImIz Akhisar Koleji 1/A.
Strateji Geliştirme Başkanlığı
MUHASEBE EĞİTİMİ.
KARNE GÖSTERGELERİ VE HESAPLAMA YÖNTEMLERİ MALİ KRİTERLER
Meslektaşlarımızın Ücret Almadan Hizmete Devam Etmesi. Haksız Rekabette Sorunlar.
Meslektaşlarımızın Ücret Almadan Hizmete Devam Etmesi. Haksız Rekabette Sorunlar.
HAZIRLAYAN:SAVAŞ TURAN AKKOYUNLU İLKÖĞRETİM OKULU 2/D SINIFI
(Mali Hizmetler Uzmanı)
TÜRKİYE KAMU HASTANELERİ KURUMU
1 YASED BAROMETRE 18 MART 2008 İSTANBUL.
4734 Sayılı KAMU İHALE KANUNU.
PERFORMANS BÜTÇE HAZIRLIK SÜRECİ
İhalelere Katılmaktan Yasaklama Kararı Verilirken Uyulacak Hususlar Alattin ÜŞENMEZ Mali Hizmetler Uzmanı Alattin ÜŞENMEZ.
HOŞ GELDİNİZ KAMU İHALE MEVZUATI TEMEL EĞİTİMİNE Alattin ÜŞENMEZ
Strateji Geliştirme Başkanlığı
TÜRKİYE EKONOMİSİNE GENEL BAKIŞ VE SON GELİŞMELER KEMAL UNAKITAN MALİYE BAKANI 5 Eylül 2008 T.C. MALİYE BAKANLIĞI.
PROTOKOL.
Dr.Birsen TUĞLU Dr.Nurhilal YUSUFOĞLU Danışman Prof.Dr. Pınar TUNCEL
Doğrudan Temin Alım Usulü İle İhtiyaçların Temin Edilmesi
Strateji Geliştirme Daire Başkanlığı
2009 / 23 Sayılı Genelge 2009 / 45 Sayılı Genelge 2009 / 63 Sayılı Genelge 2010 / 37 Sayılı Genelge 2010 / 49 Sayılı Genelge.
Harcama Yetkilileri.
Bankacılık sektörü 2010 Ocak-Aralık dönemindeki gelişmeler Ocak 2011.
PERFORMANS PROGRAMI HAZIRLIK SÜRECİ Nisan, Yeni Kamu Yönetimi Anlayışı Üzerine Genel Bir Değerlendirme Ana Hatlarıyla Performans Programı Performans.
Bankacılık sektörü 2010 yılının ilk yarısındaki gelişmeler “Temmuz 2010”
HACETTEPE ÜNİVERSİTESİ İDARİ VE MALİ İŞLER DAİRESİ BAŞKANLIĞI ( Tedavi Yardımları Şefliği) hacettepe.edu.tr 15 Ocak Ocak 2009.
İhtiyaçların Toplu Alım Yöntemleri ile Karşılanması
TÜRKİYE EKONOMİSİNE GENEL BAKIŞ VE SON GELİŞMELER KEMAL UNAKITAN MALİYE BAKANI 15 Ekim 2008 T.C. MALİYE BAKANLIĞI.
Diferansiyel Denklemler
4737 SAYILI KAMU İHALE KANUNU BİRİNCİ KISIM Genel Hükümler
İL STOK HAVUZU VE İHTİYAÇLARIN KARŞILANMASI 2009/45 SIRA NOLU GENELGE Hakan KARAGÖZ Şube Müdürü.
AÇIK İHALE USULÜ İhale Ön Oluru Komisyon Teşekkülü İdari Şartname Sözleşme Taslağı Standart Formları Hazırlama Komisyonu Yaklaşık Maliyet Tespit Komisyonu.
DOĞRUDAN TEMİN Zafer BIYIK 2015 MAYIS
Merkezî yönetim bütçesinin hazırlanması
DOĞRUDAN TEMİN 22 (d).
DOĞRUDAN TEMİN 22 (abc).
AÇIK İHALE USULÜ İŞ AKIŞ SÜRECİ
PAZARLIK USULÜ İHALE SÜRECİ
1 PERSONEL ÇALIŞTIRILMASINA DAYALI HİZMET ALIMLARI.
İHALE KOMİSYONLARININ KURULMASI, GÖREV VE SORUMLULUKLARI
Fatura İncelemeleri Dr. Önder GÜNGÖR
KASIM 2015 / İSTANBUL İÇ DENETİM BİRİMİ BAŞKANLIĞI BURHAN ORMANOĞLU İç Denetim Birimi Başkanı 1/32.
HARCAMA.
2  Genel Müdürlük personelinin izin, terfi, atama, emeklilik, sağlık hizmetleri, maaş, geçici görev yollukları ve diğer özlük hakları ile ilgili işlemleri.
Satın alma Süreci / Kamu Satın alma Süreci
5018 sayılı“Kamu Mali Yönetimi ve Kontrol Kanunu”nda TAŞINIRLAR KAMU KAYNAĞI OLARAK TANIMLANMIŞTIR.
Sunum transkripti:

Strateji Geliştirme Başkanlığı T.C. SAĞLIK BAKANLIĞI Strateji Geliştirme Başkanlığı Çerçeve Anlaşmalar ve Toplu Alımlar Hakan KARAGÖZ Daire Başkanı

ÇERÇEVE ANLAŞMA İHALELERİ Kurumlarımızın 2010 yılı ve sonrası ihtiyaçları için yapacakları Tıbbi sarf malzemesi, ilaç, serum, anti serum, aşı, ortez, protez gibi alımlarında İl düzeyinde toplu olarak yapılacak çerçeve anlaşmaların uygulanması, 2009/45 sıra nolu genelge ile zorunlu tutulmuştur. 2009/71 sıra nolu genelge ile de konu hakkında kapsamlı açıklamalar yapılmıştır.

ÇERÇEVE ANLAŞMA İHALELERİ Her İlde “Merkezi Satın Alma Birimleri” kuruldu. 27’si Sağlık Müdürlüklerinde 67’si Hastanelerde Olmak üzere toplam 94 “Merkezi Satın Alma Birimi” bulunmaktadır.

İşlemlerin daha hızlı yürütülmesi amacıyla, söz konusu ihtiyaçların, İl düzeyinde yapılan TOPLU ÇERÇEVE ANLAŞMALAR ile karşılanmasının yanında, İl düzeyinde yapılacak TOPLU ALIMLARLA da, Karşılanabilmesine karar verilerek; 05/04/2011 tarihli ve 2011/27 sıra nolu Genelge yayımlanmıştır.

2011/27 Sıra Nolu GENELGE Tıbbi sarf malzemesi, ilaç, serum, anti serum, aşı, ortez, protez gibi ihtiyaçların karşılanması; A- ÇERÇEVE ANLAŞMA İHALELERİ B- TOPLU MÜNFERİT SÖZLEŞME ALIMLARI C- TOPLU ALIMLAR ile yapılabilecektir.

Merkezi Satın Alma Birimi İhale Dokümanı ve Sözleşmenin Gönderilmesi Toplu Alım Süreci A Hastanesi Muayene ve Kabul Tahakkuk ve Ödeme Merkezi Satın Alma Birimi 98 Adet İhtiyaçların Birleştirilmesi, Teknik Şartname, Yaklaşık Maliyet, İhalenin Yapılması, Sözleşmenin İmzalanması, Sözleşmenin Feshi A Hastanesi İhtiyaç Bildirimi Ödenek Ayırma B Hastanesi Muayene ve Kabul Tahakkuk ve Ödeme B Hastanesi İhtiyaç Bildirimi Ödenek Ayırma İhale Dokümanı ve Sözleşmenin Gönderilmesi C Hastanesi İhtiyaç Bildirimi Ödenek Ayırma C Hastanesi Muayene veKabul Tahakkuk ve Ödeme

Çerçeve Anlaşma İhaleleri Merkezi Satın Alma Birimi Çerçeve Anlaşma Toplu Münferit Sözleşme A Hastanesi Münferit Sözleşme B Hastanesi C Hastanesi Münferit Sözleşme Her Kurum Münferit Sözleşmesini Kendisi Yapmaktadır. 310 Adet Münferit Sözleşme Yapan Kurum

2011/27 Sıra Nolu GENELGE A- GENEL ESASLAR İl düzeyinde yapılacak söz konusu toplu alımlar, 2009/45 sıra nolu genelge çerçevesinde kurulmuş olan Merkezi Satın Alma Birimleri tarafından yapılacaktır.

2011/27 Sıra Nolu GENELGE A- GENEL ESASLAR Söz konusu toplu alımların; “Çerçeve Anlaşma İhaleleri” ile mi ? Yoksa Kanunda belirtilen ihale usulleri ile mi? Yapılacağına , Merkezi Satın Alma Birimlerinin ihale yetkilileri karar vereceklerdir.

2011/27 Sıra Nolu GENELGE A- GENEL ESASLAR Münferit sözleşmelerin gerçekleştirilememesi; Münferit sözleşme alımlarında geçerli teklif verilmemesi, Verilen tekliflerin komisyon tarafından ekonomik açıdan avantajlı teklif olarak değerlendirilmemesi, İhale yetkilisince ihale kararının onaylanmayarak iptal edilmesi,

2011/27 Sıra Nolu GENELGE A- GENEL ESASLAR Veya diğer nedenlerle, Münferit sözleşmelerin gerçekleştirilememesi hallerinde, Söz konusu ihtiyaçlar her kurumun kendisi tarafından kanunda belirtilen diğer usullerle temin edilebilecektir.

2011/27 Sıra Nolu GENELGE A- GENEL ESASLAR Acil durumlarda; İhtiyaçların kurumsal bazda temin edilmesinin her zaman mümkün olduğu unutulmamalıdır.

2011/27 Sıra Nolu GENELGE A- GENEL ESASLAR Münferit sözleşme alımları miktarı; Birkaç aylık ihtiyacı karşılayacak miktarda yapılabileceği gibi 1 (bir) yıllık ihtiyacı karşılayacak şekilde de yapılabilecektir.

2011/27 Sıra Nolu GENELGE A- GENEL ESASLAR Diğer alımlarda olduğu gibi münferit sözleşme alımlarında da teslimat programının Bakanlığımızın belirlediği “Azami Stok Miktarı”nı aşmayacak şekilde belirli periyotlar halinde belirlenmesi gerekmektedir. Örneğin idarenin 6 (altı) aylık veya 1 (bir) yıllık ihtiyacını karşılayacak şekilde yapılacak bir münferit sözleşme alımında teslimatların 3’er aylık dönemler halinde belirlenmesi gibi.

2011/27 Sıra Nolu GENELGE A- GENEL ESASLAR İlde bulunan ADSM’ler ile hastanelerin ağız ve diş sağlığı hizmetlerine ilişkin ihtiyaçları İl Sağlık Müdürlerinin yetki verdiği ADSM tarafından yapılacak toplu alımlarla karşılanacaktır. İl düzeyinde tek bir ADSM bulunuyor ve hastanelerce de ağız ve diş sağlığı hizmetleri sunulmuyor ise bu ADSM ihtiyaçlarını kendisi karşılayabilecektir.

2011/27 Sıra Nolu GENELGE A- GENEL ESASLAR İstanbul İlinde bulunan ADSM’ler ile hastanelerin ağız ve diş sağlığı hizmetlerine ilişkin genelge kapsamındaki ihtiyaçlarının karşılanması için İl Sağlık Müdürü, Biri Anadolu yakasında diğeri de Avrupa yakasında olmak üzere Satın alma kapasitesi yeterli olan iki ADSM Baştabibine yetki devri yapabilecektir.

2011/27 Sıra Nolu GENELGE A- GENEL ESASLAR İhtiyaçları tedarikçi bir kurum tarafından karşılanan bağlı kurumlar, İl düzeyinde yapılan toplu alımlar kapsamında alım yapmayacaklardır. Bu kurumların genelge kapsamındaki ihtiyaçları bundan önce olduğu gibi bağlı olduğu tedarikçi kurumlarca karşılanmaya devam edilecektir.

2011/27 Sıra Nolu GENELGE A- GENEL ESASLAR Bazı kurumlarımız sunmuş olduğu hizmetlerin niteliği gereği bazı malzemeleri ilde bulunan diğer kurumlara göre fazla miktarda kullanmaktadır. Söz konusu malzemelere zaman zaman ihtiyaç duyan kurumlarımızın bu ihtiyaçlarını fazla miktarda alım yapan kurumlardan;

2011/27 Sıra Nolu GENELGE A- GENEL ESASLAR “Sağlık Hizmeti Sunan 4734 Sayılı Kamu İhale Kanunu Kapsamındaki İdarelerin Teşhis Ve Tedaviye Yönelik Olarak Birbirlerinden Yapacakları Mal Ve Hizmet Alımlarına İlişkin Yönetmelik” ile Uygulamaya ilişkin Bakanlığımız genelgeleri çerçevesinde temin edebileceği unutulmamalıdır.

Toplu alımlarla alınma zorunluluğu bulunmamaktadır. 2011/27 Sıra Nolu GENELGE A- GENEL ESASLAR Kurumların sunmuş olduğu hizmetlerin niteliği gereği il düzeyinde sadece tek bir kurum tarafından kullanılan malzemeler ile Kurumda bulunan cihaza bağlı sarf malzemelerinin Toplu alımlarla alınma zorunluluğu bulunmamaktadır.

2011/27 Sıra Nolu GENELGE B- TOPLU ALIMLAR Toplu alımlarda; 4734 sayılı Kamu İhale Kanunu ve bu kanuna dayanılarak hazırlanan ikincil mevzuat hükümlerine göre hareket edilmesi gerekmekle beraber, aşağıda belirtilen hususlara da dikkat edilmesi gerekmektedir.

2011/27 Sıra Nolu GENELGE B- TOPLU ALIMLAR İlgili mevzuatta ihale yetkilisince yapılması öngörülen tüm işlemler; İl Sağlık Müdürlerince, Yetki devri yapılmışsa yetki devri yapılan Hastane veya Ağız Diş Sağlığı Merkezi Baştabiplerince yapılacaktır. Söz konusu kişiler toplu alımla ilgili yetkilerini yardımcılarına devredebileceklerdir.

2011/27 Sıra Nolu GENELGE B- TOPLU ALIMLAR Merkezi Satın Alma Birimlerince , Gerekli rekabetin sağlanması, Toplu alımın getireceği fiyat avantajlarından faydalanılması ve İhtiyaçların zamanında karşılanabilmesi amacıyla;

2011/27 Sıra Nolu GENELGE B- TOPLU ALIMLAR İl düzeyinde ihtiyaçlar, Kurum bazında değil ürün bazında birleştirilerek Birim fiyat teklif almak suretiyle gerçekleştirilecektir.

2011/27 Sıra Nolu GENELGE B- TOPLU ALIMLAR Örnek: A, B, C, D kurumlarının “X” ilaç talepleri birleştirilerek ihale dokümanı hazırlanacak ve “Birim Fiyat Teklif Cetvelinde” bir kalem olarak yer alacaktır.

2011/27 Sıra Nolu GENELGE B- TOPLU ALIMLAR Dolayısıyla “X” ilacını A, B, C, D kurumları aynı yükleniciden aynı fiyata almış olacakladır. Birleştirilip bir kalem olarak ihaleye çıkılan “X” ilacından hangi kuruma ne kadar teslim edileceği hususu ihale dokümanın ilgili bölümlerinde ve eklerinde belirtilecektir.

2011/27 Sıra Nolu GENELGE B- TOPLU ALIMLAR Bilindiği üzere toplu olarak yapılan ihale sonucunda imzalanan çerçeve anlaşmalar idarelere alım yapma yükümlülüğü getirmemektedir. Bununla birlikte 4734 sayılı Kanunda belirtilen diğer ihale usullerine göre yapılacak toplu alımlar sonucunda imzalanan sözleşmelerin idareye alım yapma yükümlülüğü getirdiği unutulmamalıdır.

2011/27 Sıra Nolu GENELGE B- TOPLU ALIMLAR 4734 sayılı Kanunda belirtilen diğer ihale usullerine göre yapılacak toplu alımlarda, Birden fazla kurum adına tek sözleşme imzalanmakta ve Yükleniciler ile kurumlar arasında ortaya çıkacak ihtilaflar sonucunda sözleşme feshi söz konusu olduğunda sözleşmenin tümü feshedileceğinden;

2011/27 Sıra Nolu GENELGE B- TOPLU ALIMLAR Aynı sözleşme kapsamında alım yapan kurumlarca muayene ve kabul işlemlerinde farklı değerlendirmeler yapılmasına bağlı oluşabilecek ihtilafların önlenmesi için, Teknik şartnamelerin, mümkün olduğu ölçüde adına alım yapılacak olan kurumların uzman personelinin katılımıyla oluşturulacak komisyonlar marifetiyle hazırlanması,

2011/27 Sıra Nolu GENELGE B- TOPLU ALIMLAR İhale komisyonlarına mümkün olduğu ölçüde adına alım yapılacak olan kurumlardan uzman üye görevlendirilmesi Önem arz etmektedir.

2011/27 Sıra Nolu GENELGE B- TOPLU ALIMLAR İdare ile yüklenici arasında imzalanan sözleşmede belirlenen miktarların yasal iş artışı ve iş eksilişi oranları dâhilinde alınma zorunluluğu bulunmaktadır. Bu nedenle ihtiyaç tespitinin doğru yapılmasının çok önemli olduğu ve Adına alım yapılan her kuruma teslim edilecek miktarın ihale dokümanlarının ilgili bölümlerinde ayrı ayrı belirtilmesi gerektiği unutulmamalıdır.

2011/27 Sıra Nolu GENELGE B- TOPLU ALIMLAR Kurumların ihtiyaç talepleri doğrultusunda Merkezi Satın Alma Birimlerince hesaplanan yaklaşık maliyete göre, Hangi kurumdan (döner sermaye işletmesinden) ne kadar ödenek kullanılacağının ihale onay belgesinin kullanılabilir ödenek tutarı bölümünde ayrı ayrı belirtilmesi gerekmektedir.

2011/27 Sıra Nolu GENELGE B- TOPLU ALIMLAR Tip idari şartnameye ve sözleşmeye, Söz konusu alımlara ilişkin bedellerin her bir döner sermaye işletmesi bütçesinin ilgili kaleminden ödeneceğine dair hüküm konulması, Ayrıca ödeme saymanlıklarının belirtilmesi gerekmektedir.

2011/27 Sıra Nolu GENELGE B- TOPLU ALIMLAR Sözleşme yapıldıktan sonra adına alım yapılan kurumlara ihale işlem dosyasının onaylı birer suretinin gönderilmesi gerekmektedir. Muayene kabul işlemleri, adına alım yapılan kurumlar tarafından oluşturulacak komisyonlarca yapılacaktır.

2011/27 Sıra Nolu GENELGE B- TOPLU ALIMLAR Sözleşmenin devri, değişikliği, feshi gibi işlemler sözleşmeyi imzalayan Merkezi Satın Alma Birimleri tarafından yapılacaktır.

C- TOPLU MÜNFERİT SÖZLEŞME ALIMLARI 2011/27 Sıra Nolu GENELGE C- TOPLU MÜNFERİT SÖZLEŞME ALIMLARI Çerçeve anlaşmaya dâhil olan kurumlarca yapılacak münferit sözleşme alımları, Bu kurumların talebi ve Merkezi Satın Alma Birimlerinin ihale yetkililerince uygun görülmesi halinde , Merkezi Satın Alma Birimlerince toplu münferit alım olarak yapılabilecektir.

C- TOPLU MÜNFERİT SÖZLEŞME ALIMLARI 2011/27 Sıra Nolu GENELGE C- TOPLU MÜNFERİT SÖZLEŞME ALIMLARI Toplu olarak yapılacak münferit sözleşme alımlarında; kullanılabilir ödeneğin belirlenmesi, muayene kabul işlemleri ve hak edişlerin ödenmesi gibi hususlarda Genelgenin “B- Toplu Alımlar” başlığı altında yapılan açıklamalara dikkat edilmesi gerekmektedir.

C- TOPLU MÜNFERİT SÖZLEŞME ALIMLARI 2011/27 Sıra Nolu GENELGE C- TOPLU MÜNFERİT SÖZLEŞME ALIMLARI Miktar; Merkezi Satın Alma Birimlerince yapılacak olan toplu münferit alımlar, Kurumlardan çerçeve anlaşma ihalesi için alınan miktarlara göre yapılmayacaktır.

C- TOPLU MÜNFERİT SÖZLEŞME ALIMLARI 2011/27 Sıra Nolu GENELGE C- TOPLU MÜNFERİT SÖZLEŞME ALIMLARI Kurumların ihtiyaç konusunda ve miktarlarında değişiklik olabileceğinden münferit alım yapılmadan önce tekrar talep alınması gerekmektedir. Alım yapılacak toplam miktarların çerçeve anlaşmada yer alan toplam miktarları aşmamasına dikkat edilecektir.

Çerçeve Anlaşmalar ve Toplu Alımlarda dikkat edilmesi gereken hususları kısaca tekrar edecek olursak; 1- İhtiyaçların ihtiyaç tespit komisyonlarınca tespit edilmesi, 2-İhtiyaçların çerçeve veya toplu alımla mı karşılanacağına ihale yetkilisince karar verilmesi,

3-Münferit alımlarda teklif edilen fiyatın sadece çerçeve anlaşma fiyatının altında olduğuna bakılarak karar verilmemesi mutlaka, ürünün MKYS’de yer alan fiyatlarıyla karşılaştırılarak karar verilmesi, 4-Münferit sözleşme alımları; teslimat programının Bakanlığımızın belirlediği “Azami Stok Miktarı”nı aşmayacak şekilde belirlenmesi şartıyla, 1 (bir) yıllık ihtiyaç miktarını karşılayacak şekilde de yapılabileceğinin bilinmesi,

5-Toplu münferit alımın çerçeve anlaşmada yer alan miktarlar ve kalemler dikkate alınarak yapılmaması, mutlaka adına alım yapılacak kurumlardan yeniden ihtiyaç kalemleri ve miktarları sorularak yeniden ihtiyaç tespiti yapılması (çerçeve anlaşmada yer alan miktarların aşılmamasına dikkat edilmemesi),

6- İl düzeyinde ihtiyaçlar, kurum bazında değil ürün bazında birleştirilerek, birim fiyat teklif almak suretiyle ihaleye çıkılacaktır.

7- İmzalanan çerçeve anlaşmalar idarelere alım yapma yükümlülüğü getirmemektedir. Ancak; 4734 sayılı Kanunda belirtilen diğer ihale usullerine göre yapılacak toplu alımlar sonucunda imzalanan sözleşmelerin idareye alım yapma yükümlülüğü getirdiği unutulmamalıdır. Bilhassa ihtiyaçların miktar tespitinin doğru yapılması önem arz etmektedir.

8- Toplu alımlarda tip idari şartnameye ve sözleşmeye, söz konusu alımlara ilişkin bedellerin her bir döner sermaye işletmesi bütçesinin ilgili kaleminden ödeneceğine dair hüküm konulması, ayrıca ödeme saymanlıklarının belirtilmesi unutulmamalıdır.

9- Sözleşmenin devri, değişikliği, feshi gibi işlemler sözleşmeyi imzalayan Merkezi Satın Alma Birimleri tarafından yapılacaktır.

TEŞEKKÜRLER