Mersin Üniversitesi Tıp Fakültesi

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
BİTLİS EREN ÜNİVERSİTESİ
Advertisements

Prof.Dr.Erdal BEŞER ADÜ Tıp Fakültesi ADÜ SEM Müdürü
STRATEJİK PLANLAMA TAHSİN YAZIR – KEMAL GÜRGENCİ
FAKÜLTE/BÖLÜM/ YÜKSEKOKUL ADI STRATEJİK PLANLAMA SUNUMU Not:Süreçler değişebilir…
1 T.C. Yükseköğretim Kurulu Projenin ülkemizdeki; • Akademik Organizasyonu için Yükseköğretim Kurulu’na, • Finansal Destekleri için Avrupa Komisyonu’na.
SAKARYA ÜNİVERSİTESİ’NDE
Stratejik Plan Otomasyonu
Eğitim Bilimleri Bölümü
ADÜ Ziraat Fakültesi Tarım Ekonomisi Bölümü Stratejik Planı,

Kurulu ş Misyon Vizyon Amaçlar ve Hedefler E ğ itim-ö ğ retim alt yapısı Fakülte Bina Proje Süreci Akademik Kadro Da ğ ılımı Eylem Planı Stratejik Plan.
Mersin Üniversitesi Mimarlık Fakültesi Endüstri Ürünleri Tasarımı Bölümü Stratejik Planı.
ADÜ TIP FAKÜLTESİ TEB MÜFREDAT VE ENTEGRASYON ALT BİRİMİ Başkan Doç.Dr. Mustafa ALTINIŞIK.
NÜKLEER TIP ANABİLİM DALI
Mersin Üniversitesi Tıp Fakültesi Tıbbi Biyokimya Anabilim Dalı Stratejik Planlaması.
S.Ü. MÜHENDİSLİK FAKÜLTESİ KİMYA MÜHENDİSLİĞİ BÖLÜMÜ
MERSİN ÜNİVERSİTESİ DENİZCİLİK MESLEK YÜKSEKOKULU AKADEMİK DEĞERLENDİRME ve KALİTE GELİŞTİRME TOPLANTISI NİSAN 2010.
5018 Kapsamında Stratejik Planlama
TIBBİ BİYOLOJİ VE GENETİK ANABİLİM DALI BAŞKANLIĞI
KOÜ HUKUK FAKÜLTESİ «Adalet gücü bağımsız olmayan bir milletin, devlet halinde varlığı kabul olunmaz.»
Tanı ve tedavi için gerekli olan laboratuvar hizmetlerini yapmak.
YILDIZ TEKNİK ÜNİVERSİTESİ
T.C. MERSİN ÜNİVERSİTESİ GÜZEL SANATLAR FAKÜLTESİ SİNEMA-TV BÖLÜMÜ 2008 – 2012 STRATEJİK PLANLAMA RAPORU Kasım, 2006.
Yenİ kurulan Ünİversİtelerdekİ
GAZİ ÜNİVERSİTESİ PATENT DESTEK BİRİMİ İstanbul, 07 Haziran 2010.
ERCİYES ÜNİ. TIP FAKÜLTESİ TIP EĞİTİMİ ANABİLİM DALI
MERSİN ÜNİVERSİTESİ MÜHENDİSLİK FAKÜLTESİ ELEKTRİK-ELEKTRONİK MÜHENDİSLİĞİ BÖLÜMÜ 2008–2012 STRATEJİK PLANI Şubat 2008.
H.Ü. ONKOLOJİ ENSTİTÜSÜ 1.Ocak – 15.Şubat 2012
STRATEJİK PLAN SUNUMU ME. Ü. SAĞLIK HİZMETLERİ MESLEK YÜKSEKOKULU SAĞLIK PROGRAMLARI BÖLÜMÜ ANESTEZİ PROGRAMI STRATEJİK PLAN SUNUMU.
MERSİN ÜNİVERSİTESİ TIP FAKÜLTESİ BİYOFİZİK ANABİLİM DALI
Kilis 7 Aralık Üniversitesi
İSTANBUL MEDENİYET ÜNİVERSİTESİ Sağlık Kültür ve Spor Daire Başkanlığı
Kocaeli Üniversitesi Tıp Fakültesi Klinik Bakteriyoloji ve Enfeksiyon Hastalıkları Anabilim Dalı Stratejik Plan Taslağı.
18 Mart Yalova.  22 Mayıs 2008 tarih ve 5765 sayılı kanun ile kurulmuş olan Yalova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Eğitim Öğretim.
Erzurum Teknik Üniversitesi Erzurum Teknik Üniversitesi’nin Misyonu Prof. Dr. Muammer YAYLALI Erzurum Teknik Üniversitei Rektörü.
Karabük Üniversitesi Edebiyat Fakültesi
Hacettepe Üniversitesi Tıp Fakültesi Mezuniyet Öncesi Tıp Eğitimi Özdeğerlendirme Kurulu Raporu 30 Haziran 2010 Ankara.
İÇERİK DURUM ANALİZİ Tarihi Gelişim
2006 – 2011 STRATEJİK PLAN SUNUMU
STRATEJİK PLAN SUNUMU ME. Ü. SAĞLIK HİZMETLERİ MESLEK YÜKSEKOKULU SAĞLIK PROGRAMLARI AMBULANS ACİL BAKIM TEKNİKERLİĞİ PROGRAMI STRATEJİK.
Kocaeli Üniversitesi Tıp Fakültesi Anabilim Dalları Stratejik Plan Formatı
İÇERİK GİRİŞ DURUM ANALİZİ Tarihsel Gelişim
Kocaeli Üniversitesi Tıp Fakültesi Genel Cerrahi Anabilim Dalı Stratejik Planı Misyon
KOÜ TIP FAKÜLTESİ ÇOCUK CERRAHİSİ ANABİLİM DALI STRATEJİK PLAN TASLAĞI
Stratejik Plan Formatı
Kocaeli Üniversitesi Tıp Fakültesi Farmakoloji Anabilim Dalı Stratejik Planı Misyon
MERSİN ÜNİVERSİTESİ TIP FAKÜLTESİ ANATOMİ ANABİLİM DALI
Yüksek kalite standartlarında tanı ve tedavi hizmeti sunmak
Kocaeli Üniversitesi Tıp Fakültesi Anatomi Anabilim Dalı Stratejik Plan Formatı
Kocaeli Üniversitesi Tıp Fakültesi Adli Tıp Anabilim Dalı Stratejik Plan Formatı
PERFORMANS DEĞERLENDİRMESİ
İÇERİK Akademik Birimler Bazında Stratejik Plan’da Yer Alan Amaçlara Yönelik Eylemler Devlet Konservatuvarı Fakülteler Meslek Yüksekokulları Enstitüler.
BIŞKEK, HAZIRAN FAKÜLTE HAKKINDA BILGILER Fakülte Hakkında Bilgiler Fakülte Dekanı: Prof. Dr. Ulan Brimkulov.
BİLİMSEL ARAŞTIRMA PROJELERİ KOORDİNATÖRLÜĞÜ
T.C. ADNAN MENDERES ÜNİVERSİTESİ TIP FAKÜLTESİ FİZYOLOJİ ANABİLİM DALI STRATEJİK PLANI.
Sağlık Fiziği Anabilim Dalı. Program Adı: Sağlık Fiziği Programın bağlı olduğu Enstitü: Sağlık Bilimleri Enstitüsü Bağlı olduğu Anabilim Dalı: 2012 den.
IĞDIR ÜNİVERSİTESİ FEN EDEBİYAT FAKÜLTESİ TARİH BÖLÜMÜ
ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ BİLGİ VE BELGE YÖNETİMİ BÖLÜMÜ
IĞDIR ÜNİVERSİTESİ ZİRAAT FAKÜLTESİ
KTÜ SAĞLIK BİLİMLERİ FAKÜLTESİ SAĞLIK YÖNETİMİ BÖLÜMÜ
FEN EDEBİYAT FAKÜLTESİNE HOŞGELDİNİZ
Karabük Üniversitesi Edebiyat Fakültesi Eğitim Bilimleri Bölümü
MİSYON Histoloji ve Embriyoloji alanında mezuniyet öncesi ve mezuniyet sonrası düzeyinde eğitim ve öğretim kapsamında bilimsel düzeyde eğitim vermek, Araştırma.
FEN EDEBİYAT FAKÜLTESİNE HOŞGELDİNİZ
Görev ve Sorumluluklar
AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ İKTİSADİ VE İDARİ BİLİMLER FAKÜLTESİ
STRATEJİK PLANLAMA TAHSİN YAZIR – KEMAL GÜRGENCİ
EĞİTİM FAKÜLTESİ Akademik Yılı Genel Kurul
Kocaeli Üniversitesi Tıp Fakültesi Biyoistatistik ve Tıp Bilişimi Anabilim Dalı Stratejik Plan Çalışması.
İŞLETME FAKÜLTESİ İŞLETME BÖLÜMÜ TANITIMI
Sunum transkripti:

Mersin Üniversitesi Tıp Fakültesi Fizyoloji AD. 2007-2011 Stratejik Planı

10.12.2003 tarihli 5018 sayılı “Kamu Mali Yönetimi ve Kontrol Kanunu”nun 9. maddesine dayanılarak hazırlanmıştır.

İÇİNDEKİLER 1. DURUM ANALİZİ 2. GELECEĞE BAKIŞ GİRİŞ 1.1 Tarihsel Gelişim 1.2 Eğitim Öğretim Programı 1.2.1 Akademik personel 1.3 Yasal Yükümlülükler ile Mevzuat Analizi 1.4 Faaliyet Alanları ile Ürün Hizmetlerinin Belirlenmesi 1.5 Paydaş Analizi (Hedef Kitlesi) 1.6 Kuruluş İçi Analiz (SWOT) 2. GELECEĞE BAKIŞ 2.1 Misyon 2.2 Vizyon 2.3 Temel Değerler 2.4 Amaçlar, Hedefler ve Stratejiler

GİRİŞ Hazırladığımız bu dosyada anabilim dalımızın geçmişi, şimdiki durumu, yapmak istediklerimiz, vizyonumuz, misyonumuz, amaçlarımız ve değerlerimiz, amaçlarımıza ulaşmak için yapmamız gerekenler, amaçlarımıza ulaşma göstergelerimiz, stratejik planlama sürecimiz için sırasıyla tanımlanmıştır.

1. DURUM ANALİZİ

1.1 Tarihsel Gelişim 1999 yılında kurulan Fizyoloji Anabilim Dalı’na 08.09.1999 tarihinde Yrd. Doç. Dr. Rezan HATUNGİL’in atanmasıyla eğitim-öğretim faaliyetlerine başlanmıştır. 26.01.2000 tarihinde Doç. Dr. Hüseyin BEYDAĞI ve 14.08.2000’de Yrd. Doç. Dr. Tolgay ERGENOĞLU göreve başlamıştır. Yrd. Doç. Dr. Seyit ANKARALI  30.03.2004'de, Yrd. Doç. Dr. Uğur DAL’ın da 01.03.2006’da göreve başlaması ile  öğretim elemanı kadrosu genişlemiştir. Fizyoloji Anabilim Dalı adına ABD’de yüksek lisans ve doktora eğitimi alarak, Anabilim dalımıza dönen ve 05.09.2002’de yardımcı doçent kadrosuna atanan Dr. Emine GÜNHAN çalışmalarını ABD'de sürdürmek üzere 01.09.2004 tarihinde istifa ederek, Yrd. Doç. Dr. Seyit ANKARALI ise 15.08.2006 tarihinde Kara Elmas Üniversitesi’nde çalışmak üzere bölümden ayrılmıştır. Fizyoloji Anabilim Dalı, halen Prof. Dr. Hüseyin BEYDAĞI başkanlığında 4 öğretim üyesi, 4 araştırma görevlisi  ile çalışmalarını sürdürmektedir.

1.2 Eğitim Öğretim Programı Anabilim dalımız Öğretim üyeleri tarafından Tıp Fakültesi Dönem 1 ve 2, Eczacılık Fakültesi Dönem 2,Fen Edebiyat Fakültesi Psikoloji Bölümü Dönem 2, Hemşirelik Yüksek Okulu, Ebelik Yüksek Okulu, Sağlık Bilimleri Enstitüsü’ne teorik ve pratik Fizyoloji dersleri ile tıpta uzmanlık,doktora ve yüksek lisans programlarına yönelik derslerde verilmektedir.

1.2.1 AKADEMİK PERSONEL Anabilim Dalı Başkanı: Prof. Dr. Hüseyin BEYDAĞI Öğretim Elemanları: Yrd. Doç. Dr. Rezan HATUNGİL Yrd. Doç. Dr. Tolgay ERGENOĞLU Yrd. Doç. Dr. Uğur DAL Arş. Gör. Bora REŞİTOĞLU Arş. Gör. Dr. Mercan ASLAN ÇALIŞ Arş. Gör. Figen DAĞ Arş. Gör. Dr. Buğra ÖZKAN

Akademik Personel Sayıları

1.3 Yasal Yükümlülükler ile Mevzuat Analizi Anabilim Dalımızın çalışma prensipleri, 2547 ve 657 sayılı yasalara göre belirlenmiştir. Bunların yanı sıra , Üniversite ve Fakülte Kurullarının kararları doğrultusunda hareket edilmektedir.

1.4 Faaliyet Alanları ile Ürün Hizmetlerinin Belirlenmesi Bölümümüzde bazal metabolizma ölçümü, solunum fonksiyon testi, aerobik ve anaerobik performans testleri için egzersiz ve metabolizma laboratuarı ile beyin dinamikleri araştırmalarının yapıldığı laboratuar olmak üzere toplam iki tane laboratuarımız bulunmaktadır. Anabilim dalımız Öğretim üyeleri tarafından Tıp Fakültesi Dönem 1 ve 2, Eczacılık Fakültesi Dönem 2,Fen Edebiyat Fakültesi Psikoloji Bölümü Dönem 2, Hemşirelik Yüksek Okulu, Ebelik Yüksek Okulu, Sağlık Bilimleri Enstitüsü’ne teorik ve pratik Fizyoloji dersleri ile tıpta uzmanlık, doktora ve yüksek lisans programlarına yönelik dersler de verilmektedir

Anabilim Dalımız öğretim elemanları, kuruluşundan bu yana Science Citation Index kapsamına giren dergilerde yer alan 15 adet makalede aktif olarak yer almışlardır. Öğretim elemanları, 2 adet Mersin Üniversitesi Bilimsel Araştırma Projesi ve 1 adet TÜBİTAK Projesi’nde yer almaktadır. IV. Ulusal Sinirbilimleri Kongresi Anabilim Dalımız tarafından, 29 Mart -02 Nisan 2005 tarihinde Mersin’de düzenlenmiştir.

1.5 Paydaş Analizi (Hedef Kitlesi) Tıp Fakültesinin birimlerinde çalışan öğretim elemanları anabilim dalımızın hem stratejik hem de temel ortağıdır. Üniversitemize bağlı fakültelerde eğitim ve öğretim verdiğimiz lisans ve lisans üstü öğrencilerimiz ile araştırma yapan öğretim elemanları da hizmet alan kitleyi oluşturmaktadır. TÜBİTAK, TÜBA, diğer üniversiteler ve araştırma kurumları, üniversitemize bağlı sağlık bilimleri enstitüsü, fakülteler, onlara bağlı bölüm ve anabilim dalları stratejik/temel ortağımız konumunda olabilmektedir.

1.6 Kuruluş İçi Analiz (SWOT) Güçlü Yönlerimiz Anabilim dalımızın araştırma laboratuarlarının düzenlenerek faaliyete geçmesi Laboratuarlarımızda bulunan cihazların teknolojilerinin yeni olması Gelişmeye ve klinikle işbirliğine açık olmamız Elektronik ortamda makale tarama ve tam metinlere ulaşabilmemiz.

Zayıf Yönlerimiz Akademik personelin az sayıda olması Yurtiçi ve yurtdışı kongrelere katılımın maddi olarak desteklenememesi Üniversitemizin ve fakültemizin diğer bölümleriyle ortak proje sayımızın az olması.

Fırsatlarımız Tıpta Uzmanlık öğrencilerinin temel bilimlere ilgisinin artması Üniversitemiz Bilimsel Araştırma Projeleri Birimi’nin çok sayıda proje için kaynak oluşturuyor olması Bilgiye ulaşma olanaklarımızın yeterliliği Tehditlerimiz Temel bilimlerin öneminin diğer birimlerce tam anlaşılamaması Ülke genelinde bir temel bilim politikasının bulunmaması

2. GELECEĞE BAKIŞ

2.1 Misyon Temel ve ileri fizyoloji eğitimi vererek, Atatürk ilke ve devrimleri doğrultusunda modern, yaratıcı, üretici ve pozitif düşünen, güncel bilgi ve teknoloji kullanarak, klinik tanı ve tedaviye destek vermek, araştırmalarla bilime katkıda bulunmaktır.

2.2 Vizyon Ulusal ve uluslararası düzeyde kendine yer edinmiş, çağdaş ve ileri teknoloji kullanan, eğitim-öğretim, araştırma ve hizmet ürünleriyle modern tıbba destek sunan, öncü bir anabilim dalı olmaktır.

2.3 Temel Değerler Cumhuriyete ve Atatürk ilkelerine bağlı Çağdaş Bilimsel ve akademik nitelikli Bilimsel etiğe inanan, önyargısız Yaratıcı ve işbirliğine inanan Özeleştiri yapabilen Çevreye saygılı Hoşgörülü, alçak gönüllü ve saygılı olmak Sürekli eğitim-öğretime açık olmak İdealistlik ve kuruma bağlılık bilinci Akademik seçkinlik ve özgünlük Demokratik çalışma ortamı

2.4 Amaçlar, Hedefler ve Stratejiler Amaç 1: Metabolizma laboratuarının düzenleyerek aktif hale getirmek. Hedefler: Bazal metabolizma hızı testinin laboratuarımız için en uygun protokolün bulunması. Anabilim dalımızda görevli en az iki öğretim elemanını bilgilendirip eğiterek laboratuar işleyişini sürekli kılmak. Strateji: 2007 yılında laboratuarı çalışır hale getirilmiş olması.

Strateji: 2008 yılında hedefe ulaşmak Amaç 2: Egzersiz fizyolojisi laboratuarını geliştirerek aktif hale getirmek. Hedefler: Bölüm öğretim elemanlarımızın yurtiçi-yurtdışı görevlendirmelerle konu hakkındaki görgü ve bilgilerinin arttırılması. Testler sırasında karşılaşılabilecek acil durumlara müdahale etmek için öğretim elemanlarımızın yaşam desteği kurslarına katılımının sağlanması. Test profilini genişletmek amacı ile izokinetik dinamometre alınması. Strateji: 2008 yılında hedefe ulaşmak

Amaç 3: Tıp fakültesi öğrencilerinin pratik uygulamalar sırasında kullanabilecekleri bir laboratuar kılavuz kitabı hazırlamak. Hedefler: Lisans ve lisansüstü öğrencilerin yararlanması amacıyla gelişen bilim düzeyine uygun, yeni bilgilerle desteklenmiş modern bir kılavuz kitap hazırlanması. Strateji: 2009-2010 eğitim-öğretim döneminde kitabın hazırlanmış olması.

Amaç 4: Tıp Fakültesi öğrencilerinin bilimsel projelere olan ilgisini arttırmak. Hedefler: Öğrencilerin aktif olarak katılabileceği projelere öğrencileri dahil etmek. Yapılan çalışmayı ulusal bir dergide yayınlatmak Strateji: 2010 yılında sonuç elde etmek.

Amaç 5: Klinik tanı ve tedaviye destek vermek. Hedefler: Anabilim dalımız tarafından yapılan testlerin klinik birimlere tanıtılması. Klinik birimlerle ortak projeler oluşturulması. Strateji: 2011 yılında hedeflere ulaşmak.