BİR MÜHENDİSLİK HARİKASI

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Youth Entrepreneurship Programme
Advertisements

ADIM ADIM TÜRKİYE Yurdumuzu Dolaşırken.
Uzay mekiğinin yakıt tankının genişliği neden 1,5 metre?
Anasınıfları PATATES ŞENLİĞİ
KUVVET ve HAREKET Seda Erbil
OTOYOLU HIZLI TREN HATTININ KALDIRILMASININ
İnşaat Mühendisliğine Giriş Dersi
MESLEK SEÇMELİ I DERSİ BİTİRME ÖDEVİ
PROJENİN AMACI Ankara ve İstanbul arasında çift hatlı, elektrikli, sinyalli, 250 km hıza uygun hızlı demiryolu inşa edilerek hızlı, konforlu, güvenli bir.
SİLİKON VADİSİ.
Servet BASOL Servet BASOL 2 Başıma gelen bir olay, bana şimdi anlatacağım bilgileri sizlerle paylaşmam gerektiğini hatırlattı.
Fenerbahçe Spor Kulübü
ÇANAKKALE ZAFERİ 18 MART 1915.
Lake Superior (yukarı Göl)
YAMAÇTAKİ MANASTIR SÜMELA MANASTIRI.
DÜNYADAKİ DENİZ ULAŞIMINDA KULLANILAN BOĞAZ VE KANALLAR
TAŞIMACILIĞIMIZ ve DEMİRYOLLARIMIZ.
Ulaşım Türleri ve Ulaşım Araçları
Değerli Dostlar, ne demiştik, Tarih budur... “ Hasankeyfe Sadakat ” denince genelde Diclenin üzerindeki yeni köprü ile eski köprüden geriye kalan kalıntıların.
MONDROS ATEŞKES ANTLAŞMASI VE SONRASI
TURYAP İSTANBUL , BEYKOZ- RİVA 146 DÖNÜM KONUT ARSASI
ÇEK CUMHURİYETİ BİLGİ YÖNETİMİ VE EKONOMİSİ
T.C. İnkılap Tarihi ve Atatürkçülük II. DÜNYA SAVAŞI SONRASI DÜNYA
SLAYTI MUTLAKA SESLİ İZLEYİNİZ… İYİ SEYİRLER…
TÜRKİYE’DE İLLER BAZINDA BİNA İNŞAATI VERİLERİ YARDIMIYLA GIS ORTAMINDA YAPILAŞMANIN ŞEHİRLERE ETKİSİNİN İNCELENMESİ.
OSMANİYE.
SANAYİ DEVRİMİ Sanayi Devrimi ya da Endüstri Devrimi, Avrupa'da 18. ve 19. yüzyıllarda yeni buluşların üretime olan etkisi ve buhar gücüyle çalışan makinelerin.
ÇANAKKALE SAVAŞI.
İstanbul’un fethi İstanbul'un Fethi, 29 Mayıs 1453'te, şehri günlerdir kuşatan Osmanlı ordusunun, şimdi İstanbul olarak bilinen, o.
AMASYA GÖRÜŞMELERİ 22 Ekim 1919
TÜRKİYE’DE ULAŞIM İnsanın hem kendisi, hem de ürettiği çeşitli eşya ile ham maddelerin bir yerden başka yere taşınmasına ulaşım ya da ulaştırma denir.
ATİLLA ASTAN
SLAYTI MUTLAKA SESLİ İZLEYİNİZ… İYİ SEYİRLER…
ŞUBAT 2008 İHRACAT RAKAMLARI BASIN TOPLANTISI Türkiye İhracatçılar Meclisi 1 MART 2008 İSTANBUL.
ORMAN VE SU İŞLERİ BAKANLIĞI
TÜRKİYE’DE ULAŞIM:.
Bu Müze Çanakkale-İzmir yolu üzerinde Ayvacık İlçesi Küçükkkuyu Beldesinde bulunmaktadır. Zeytinin anavatanı olan ve altı bin yıldır zeytinyağı üretilen.
TOPKAPI SARAYI. TOPKAPI SARAYI Osmanlı sultanlarının ikametgahı, devletin yönetim ve eğitim merkezidir. Fatih Sultan Mehmed Han tarafından
MUDANYA ATEŞKES ANTLAŞMASI (11 Ekim 1922)
İNŞAAT MÜHENDİSLİĞİ BÖLÜMÜ
PİSAGOR BAĞINTISI.
Dünyanın en güzel tren yolculukları
SON VERİLERLE TÜRKİYE ve ESKİŞEHİR HARUN KARACAN ESKİŞEHİR TİCARET ODASI YÖNETİM KURULU BAŞKANI 28 TEMMUZ 2009 TARİHLİ MECLİS TOPLANTISI.
SLAYTI MUTLAKA SESLİ İZLEYİNİZ… İYİ SEYİRLER…
RUSYA Devletin Adı: Rusya Federasyonu
Viyana Metrosu, Avusturya
İSTANBUL’ UN FETHİ.
MİLLİ MÜCADELE.
Bu hareketini 24 saatte tamamlar. Gece ve gündüz meydana gelir. Bizler sabah erken uyandığımızda doğuya baktığımızda Güneş’in doğuşunu görebiliriz.
Türkiye’de Elektrik Üretim ve Tüketiminin Gelişimi DAKA Yenilenebilir Enerji Sempozyumu – 3 / VAN 28 Kasım 2013.
Haydar KIRKBUDAK Şube Müdürü DEVLET SU İŞLERİ XIV BÖLGE MÜDÜRLÜĞÜ MOSMETROSTROY – ALKE – STFA ORTAK GİRİŞİM GRUBU Arif H. DURUKAN Şube Müdürü Serkan DAĞLIOGLU.
MARMARAY’IN YOK EDECEĞİ TARİH
1900 ‘LÜ YILLARDA 5000 ALMAN’IN ÇALIŞTIĞI KÖY-BELEMEDİK TARİHİ 1888 yılında II. Abdulhamit ile Alman İmparatoru Kaiser Willhem tarafından imzalanan sözleşmeyle.
İleriGeri Mümkünse Sesli İzleyebilirsiniz. Lütfen İleri-Geri Lınklerini Kullanınız.
DÜNYA ÜZERİNDEKİ ÖNEMLİ BOĞAZLAR VE KANALLAR.
TÜRKİYE’de KARAYOLU - DEMİRYOLU – DENİZYOLU taşımacılığında BUNLARI BİLİYORMUYDUNUZ?..
Bir zamanlar, birbirine bitişik iki çiftlikte yasayan iki erkek kardeş vardı. Günlerden bir gün bu iki kardeş arasında bir anlaşmazlık baş gösterdi. İki.
ÜNİTE: TÜRK TARİHİNDE YOLCULUK KONU: OSMANLIDA BİR MERKEZ
UZAKDOĞU’DA YENİ BİR GÜÇ: JAPONYA
GEZİP GÖRÜLMEYE DEĞER ŞEHİRLERİN YERLERİ
BAKÜ-TİFLİS-KARS (BTK)
KAYSERİ YAHYALI GEZİLECEK YERLERİ
GÖNÜL KÖPRÜSÜ.
TÜRKİYE’DE ULAŞIM SİSTEMLERİ. A.DOĞAL FAKTÖRLER 1.COĞRAFİ KONUM  Ülkemiz konumu itibariyle üç kıta arasında köprü konumundadır.  Bu özelliği ile Kafkaslar,
TRAMVAY HAT BAKIM ŞEFLİĞİ 2017 YILI FALİYET RAPORU.
MADEN MÜHENDİSLİĞİ BÖLÜMÜ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
1.GİRİŞ- DOĞU ANADOLU BÖLGESİ 2.FIRAT NEHRİ 3.AĞRI DAĞI 4.VAN GÖLÜ 5.MUŞ OVASI 6.HAZAR GÖLÜ 7.TORTUM ŞELALESİ 8.ÇIR ŞELALESİ 9.SARI KAMIŞ ORMANI 10.MERCAN.
TÜİK NİSAN İHRACAT RAKAMLARI
Sunum transkripti:

BİR MÜHENDİSLİK HARİKASI VARDA KÖPRÜSÜ BİR MÜHENDİSLİK HARİKASI Tıkla

Adana ili Karaisalı ilçesi Hacıkırı (Kıralan) köyü'nde bulunan, yöre halkı tarafından "Koca Köprü" diye anılan Hacıkırı Demiryolu Köprüsü'ne aynı zamanda çeşitli hikâyelerle özdeşleştirilerek Varda Köprüsü (Alman Köprüsü) de denilmektedir. Adana'ya uzaklığı karayolu ile Karaisalı üzerinden 64 km'dir. Demir yolu ile Adana İstasyonu'na mesafesi 63 km'dir.

Teknik özellikleri : Kargir köprü türünde 3 ana açıklık 4 ana ayak üzerine kuruludur. Uzunluğu 172 m'dir. Yerden orta ayak yüksekliği 99 m'dir. Köprü ayakları çelik mesnet türü olup dış kaplaması taş örme tekniği ile yapılmıştır. Yapım yılı başlangıcı 1907, bitiş tarihi 1912 dir. Köprü ayakları bakımı için dört adet ayağın içinde bakım merdivenleri mevcuttur.

ALMAN İMPARATORU HAREKETE GEÇİYOR 1800’lü yılların sonunda Amerika Birleşik Devletleri, Rusya, İngiltere, Fransa ve İtalya gibi ülkelerin hükümranlık kurduğu ülkelerde petrol kaynaklarına sahip olmaları Almanya’yı zor durumda bırakır. Alman İmparatoru Kayzer Wilheim 2 danışmanlarıyla yaptığı toplantıda petrol konusun ele alır ve petrol ülkesine geçiş yapılamadığı sürece başarısız kalacaklarını anlatır. Bu toplantıda proje çalışmalarının başlatılmasını ister. Aslında Almanlar petrol kaynaklarını düşünürken, Arap ülkelerinde zor durumda olan Osmanlılar ise asker ve mühimmat nakliyesini öncelikli ele alırlar.

ANLAŞMA 1888 YILINDA İMZALANIYOR İngilizlerin egemenliğini devam ettirdikleri Kızıldeniz üzerinden Arap bölgesine geçiş yapamayan Almanlar’ın aklına İstanbul-Bağdat-Hicaz demiryolu inşaatı gelir. Alman İmparatoru Wilheim 2, derhal Osmanlı Padişahı Abdülhamit 2 ile temasa geçer. 1888 yılında anlaşmaların imzalanmasından sonra ise Alman hükümeti demiryolu inşaatını Deutche Bank’ın finansıyla Philipp Holzmann, Krup ve Siemens firmalarından oluşan bir konsorsisyuma verir.

HAYDARPAŞA 1905 YILINDA AÇILDI İmzaların atılması ve firmaların belirlenmesinden sonra ise inşaat çalışmaları başlıyor ve 1905 yılında İstanbul Haydarpaşa tren istasyonu hizmete giriyor. Daha sonra sırasıyla Eskişehir, Konya Ereğli, Pozantı ve Adana istasyonları devreye giriyor. Ancak, ülkemizin değil belki de dünyanın en büyük tünel inşaatları Toros Dağlarında başlamış. Ereğli istasyonu sonrasında Toros Dağları’nı gören Alman mühendisler şaşkına döner.Öte yandan Alman ve Türk işçilerinin çalıştığı ve uğrunda öldükleri İstanbul-Bağdat-Hicaz demiryolu inşaatı tarihinde Belemedik ismi önemli yer tutar. 1900’lü yılların başında başlayan Toros Tünelleri inşaatı tam 20 yıl sürer. 12 km’lik bölümde tam 22 tünel açılır.

Almanların belki de tünellerden sonra en çok uğraştıkları ikinci konu ise Hacıkırı köyündeki Varda Köprüsü olmuş. Alman mühendisler sarp kayalıklar ve dağlık bölgenin uç kısmından köprü ayaklarını inşaatını devam ettirmelerine karşın trenler keskin virajı alamayınca daha ileriye 200 metre derinliğinde ikinci bir köprü inşaasına başlamışlar. Binlerce Alman ve Türk vatandaşının çalıştığı demiryolu inşaatı sırasında 20 yıla yakın Belemedik’te kalınması Alman firmalarını harekete geçirmiş. Vatandaşlarının rahatlığını düşünen Almanlar bu bölgeye büyük bir şantiyenin yanı sıra kilise, okul, sinema, hastane, hamam, cami ve sosyal ev kurmuşlar. Hatta bu bölgede ilk kez dereden akan sulardan ilk elektrik enerjisi ise burada üretilmiş. Çakıt Deresinin soğuk sularında Alman işçiler yüzebilmek için Belemedik’ten suya kadar şu an sağlam şekilde duran yaklaşık 5 km’lik bir merdiven yapmışlar. Ayrıca yine Almanlar ölen vatandaşlarını defin içinde dağlık bölgelerde birçok Alman mezarlığı kurmuşlar.

DEMİRYOLU 1940’TA TAMAMLANDI Alman İmparatoru Wilheim 2 ile Osmanlı Padişahı Abdülhamit 2’nin ayrı ayrı görüşler nedeniyle ortaklaşa aldıkları İstanbul-Bağdat-Hicaz demiryolu inşaatı kararı, ancak 1940 yılında tamamlanmış. 15 Haziran 1940 yılında ise İstanbul’dan Bağdat’a ilk tren seferi yapılmış. Derleyen:Özcan Şahin