Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

BAKÜ-TİFLİS-KARS (BTK)

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "BAKÜ-TİFLİS-KARS (BTK)"— Sunum transkripti:

1 BAKÜ-TİFLİS-KARS (BTK)
DEMİRYOLU BAĞLANTISI 17 Ekim 2017

2 Bölgemiz Demiryolu Bağlantıları

3 Hızlı Demiryolu Projeleri
Mersin-Adana-Osmaniye-Gaziantep Hızlı Demiryolu Projesi 1) Mersin-Adana 2) Adana-Toprakkale 3) Toprakkale-Bahçe 4) Bahçe-Nurdağ ) Nurdağ-Başpınar 6) Başpınar-Mustafayavuz (Gaziray) kesimlerine ayrılmıştır.

4 Hızlı Demiryolu Projeleri
Proje tamamlandığında; Adana-Gaziantep arası mesafe 315 km’den 235 km’ye, süresi 5 saat 10 dk’dan 1 saat 45 dk’ya, Mersin-Gaziantep arası mesafe 300 km’ye, süresi 2 saat 15 dk’ya düşecektir.

5 Hızlı Demiryolu Projeleri
Karaman-Ulukışla-Yenice Hızlı Demiryolu Projesi Proje ile Yaklaşık 244 km güzergâh uzunluğuna sahip Karaman-Niğde(Ulukışla)-Yenice arasında 200 km/sa hıza uygun çift hatlı, elektrikli ve sinyalli hızlı demiryolu hattı inşa edilecek.

6 Hızlı Demiryolu Projeleri
Konya-Karaman Hızlı Demiryolu Projesi Projenin tamamlanmasıyla Konya-Karaman arası seyahat süresi 1 saat 13 dakikadan 40 dakikaya düşecek.

7 Yenice Lojistik Merkezi
Projenin 1. Etabı tamamlanmış ve 38 bin m2 konteyner ve yükleme sahası işletmeye açılmıştır. 2. Etap çalışmaları devam eden ve toplamda 415 bin m2 alan üzerine kurulan Yenice Lojistik Merkezi tamamlandığında, yıllık 5 milyon ton taşıma yapması öngörülmektedir.

8 Yenice Lojistik Merkezi

9 Yakapınar (Adana OSB) Yükleme-Boşaltma Sahası
m2 yükleme-boşaltma sahası imalatı yapılmıştır.

10 Bölgemizdeki Demiryolu Koridorları
Avrupa ile Asya arasında yaklaşık 75 milyar $ taşımacılık hacmi vardır. İstanbul-Kars-Tiflis-Bakü, Kurtalan-Nusaybin-Irak, Kars-Nahçivan-İran, Kavkaz-Samsun-Basra, İstanbul-Halep-Mekke, İstanbul-Halep-Kuzey Afrika, taşıma koridorları geliştiriliyor. Uzak Doğu Asya Ala Shankau Urumqi Kashgar Kuche Korla Orta ve Kuzey Asya ÇİN Avrupa Samsun-Kavkaz Kars-Tiflis-Bakü Marmaray Kars-Nahçivan-İran Van Gölü Geçişi Kurtalan- Nusaybin-Irak Tekirdağ-Muratlı Güney Doğu Asya Kuzey Afrika Ortadoğu Ülkemizdeki projelerin tamamlanmasıyla ipek yolu hattının önemi daha da artacak ve Avrupa ,Orta Doğu, Orta Asya ve Çin bağlantısı sağlanmış olacaktır.

11

12 Projenin hedefi denizden ve alternatif yollardan 100 milyon tonla ifade edilen yük hareketinden ciddi bir oranı Azerbaycan, Gürcistan ve Türkiye üzerinden hedef pazarlara eriştirmektir.

13 Bu parkurdaki uluslararası demiryolu taşımalarının hukuki altyapısı COTIF ve eki CIM hükümleri ve SMGS (Demiryolu ile Uluslararası Eşya Taşımaları Anlaşması) taşıma hükümleri ile düzenlenmektedir.

14 Ahılkelek Boji Değiştirme İstasyonu
BTK demiryolu hattı mübadele ve boji değiştirme istasyonu Ahılkelek (Gürcistan) olacaktır. TCDD Taşımacılık A.Ş. vagonları ile yapılan taşımalarda yükler ve konteynerler Ahılkelek istasyonunda aktarılacaktır. Boji değiştirme kriko sistemi ile gerçekleştirilecektir. İstasyon aynı anda 14 vagonun boji değiştirilmesine olanak sağlamaktadır.

15 TEŞEKKÜRLER


"BAKÜ-TİFLİS-KARS (BTK)" indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları