Prof. Dr. Bülent Yılmaz Hacettepe Üniversitesi

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
PROJE SINIFI.
Advertisements

Sol’da Bağımsız Ortak Aday Baskın Oran İstanbul, II. Bölge.
Ankara Yenilikçi Kütüphane Girişimleri Grubu
WEB SİTESİ ÜYELİK GİRİŞİNİZ İÇİN ANA HABER EKRANI ÜZERİNDE YER ALAN E- POSTA ADRESİNİZ VE ŞİFRENİZİ MAİL ADRESİNİZE GÖNDERİLEN ÜYELİK BİLGİLERİ İLE YAPINIZ.
MTO HALKLA İLİŞKİLERİN BASINLA İLİŞKİSİ
ŞUBEMİZİN GÖREV VE SORUMLULUKLARI
MUĞLA ÜNİVERSİTESİ VE BOSAV İŞBİRLİĞİ OLANAKLARI.
Türk Oda ve Borsaları Akreditasyon Projesi 2009 John Lockett.
Yerel Yönetim Reform Programına Destek Projesi Bratislava Regional Center 1 MİB’nin temsil (lobi) rolü: Üyelerinin çıkarlarını korumak ve temsil etmek;
Halk Kütüphaneleri. Halk kütüphaneleri, kadın-erkek, her yaştan her düzeyde ve her meslekten okuyucunun çeşitli konulardaki fikir ürünlerinden ücretsiz.
Güssün Güneş & İlkay Holt 9-11 Şubat 2006 Pamukkale Denizli
Mimarlar Odası Denizli
T.C. MİLLÎ EĞİTİM BAKANLIĞI PROJELER KOORDİNASYON MERKEZİ BAŞKANLIĞI T.C. MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI Projeler Koordinasyon Merkezi Başkanlığı.
KÜTÜPHANELERDE HALKLA İLİŞKİLER ve PAZARLAMA ANKARA ÜNİVERSİTESİ KÜTÜPHANESİ ÖRNEĞİ Tuna CAN & E.Erdal AYDIN
T.C. MİLLÎ EĞİTİM BAKANLIĞI PROJELER KOORDİNASYON MERKEZİ BAŞKANLIĞI T.C. MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI Projeler Koordinasyon Merkezi Başkanlığı.
Eğitimde Hedefler ve Hedef Türleri
Yaşam Boyu Öğrenme Prof. Dr. Ali ŞEN.
ETKİ DEĞERLENDİRME ÇALIŞMALARI
STRATEJİ GELİŞTİRME BAŞKANLIĞI
Ünite Ürün Dosyası Sunumu
21. Yüzyıl becerileri.
HALK KÜTÜPHANELERİ SOSYAL AĞLARDA HALK KÜTÜPHANELERİNE ERİŞİM.
30 Nisan 2014 İSTANBUL SANAYİ ODASI 12. SANAYİ KONGRESİ 15 MAYıS 2014.
Prof.Dr. Mustafa Ergün Afyon Kocatepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi
Kafkas Üniversitesi Kadın Sorunları Araştırma Ve Uygulama Merkez Müdürlüğü Faaliyetleri Kafkas Üniversitesi Sağlık Yüksekokulu Öğr.Gör.Neriman.
KÜTÜPHANELERDE BÜTÇE YÖNETİMİ
Prof. Dr. Bülent Yılmaz H.Ü. Bilgi ve Belge Yönetimi Bölümü
INFOREST PROJE GRUBU BBY310 – Bilgi Teknolojisi ve Yönetimi Orçun MADRAN Grup Üyeleri: Serdinç KAYAÖzge BAYKAL Kübra ADALI Yasemin UÇARMustafa ÖZDEMİR.
ANKOS 3. ULUSLARARASI TOPLANTISI 6-7 HAZIRAN 2003 ANKARA.
İletişim ve Toplum 2010 Bahar
2. Pazarlama Planının Hazırlanması
IX.BÖLÜM YAŞAM TARZI.
Neden Proje Yönetimi - PROBLEMLERİN KARMAŞIKLIĞI - TEK BİR KİŞİNİN ÇÖZÜME ULAŞMA GÜÇLÜĞÜ - DİSİPLİNLER ARASI İLİŞKİLERİN SAĞLANMASI - MADDE VE İNSAN KAYNAKLARININ.
Halkla İlişkiler ve Halk Kütüphaneleri
Stratejik Yönetim.
Kütüphane Oryantasyonu
Oturum aç butonuna tıklayın.
Ders Sorumlusu : Yrd.Doc. Dr Hakan TÜZÜN Hazırlayanlar : Mustafa SARITEPECİ Yeşim YENİLMEZ Yeşim YENİLMEZ Ebru KIRMAN Ebru KIRMAN Ramadan ŞEN Selahattin.
BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ EĞİTİM PROGRAMI (BEP)
IV. DERS: Medyanın Toplumsal Konumu ve Medya ile İlişkiler HALKLA İLİŞKİLERE GİRİŞ ÖĞR. GÖR. RECEP YILMAZ.
HATAY İL MÜFTÜLÜĞÜ AİLE VE DİNİ REHBERLİK BÜROSU
SLAYT 1 DOK 322 – Bahar 2006 DOK 422: Bilgi Ağları Yaşar Tonta Hacettepe Üniversitesi Bilgi ve Belge Yönetimi Bölümü
VİZYONER LİDERLİK.
Medya ile ilişkiler Webinar-3 Kütüphan-e Türkiye Projesi Tanıtım Çalışma Grubu 23 Ekim 2014.
Atatürk Üniversitesi Uzaktan Eğitim Araştırma ve Uygulama Merkezi Atatürk Üniversitesi Uzaktan Eğitim Araştırma ve Uygulama Merkezi.
Ortaklık Kurma Kütüphan-e Türkiye Tanıtım Çalışma Grubu Ankara, Ağustos 2015.
HBÖ Strateji belgesi eğitime erişimlerini Öğrenmeye değer veren bir sistem içinde istihdam fırsatlarını artırmak amacıyla kişilerin eğitime erişimlerini.
1 CONSUMER ACADEMY ‘CONSUMER ACADEMY’ TÜKETİCİ AKADEMİSİ Tüketicinin Korunması ve Piyasa Gözetimi Genel Müdürlüğü.
SPOR ETKİNLİK ENDÜSTRİSİNİN ÖZELLİKLERİ
Proje Önerileri ’ nin rakiplerinden ayrılması, ve güçlü bir imaj yaratılması için, kullanıcıların internet üzerinde ki arama işlemleri ile 11850’yi.
ETKİNLİK YÖNETİCİSİ. Etkinlik yöneticileri hangi etkinlik alanında çalışırlarsa çalışsınlar üç kategoride uzman olmalıdır. İşin doğasına aldırmayarak.
Örgütsel Kariyer Planlaması
İLETİŞİMİN KUŞAKLAR ARASI KÖPRÜ ROLÜ
Çankaya Üniversitesi Personel Daire Başkanlığı
İSTANBUL MEDENİYET ÜNİVERSİTESİ BİLGİ VE BELGE YÖNETİMİ BÖLÜMÜ
Temel Bilgi Teknolojileri
Üretici Birliklerinin ve Kooperatiflerin Güçlendirilmesi
SOSYAL BİLGİLER DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMI
SAĞLIK SİSTEMLERİNİN VE HİZMETLERİNİN YENİDEN ÖRGÜTLENMESİ VE PLANLANMASI Prof. Dr. Haydar Sur Biruni Üniversitesi Öğretim Üyesi.
Ankara Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Sosyal Hizmet Bölümü
Bilişim Teknolojileri ve Yazılım Dersi
IX.BÖLÜM YAŞAM TARZI.
Kırsal Kalkınmada Toplum Dinamikleri Prof. Dr. Bülent GÜLÇUBUK,
Tanıtım Çalışma Grubu
ARAŞTIRMA GELİŞTİRME VE YAZILIM TİCARET LİMİTED ŞİRKETİ
GOOGLE ADWORDS BÜŞRA AKAR – CANSU GÜLTEN. GOOGLE ADWORDS REKLAM NEDİR? Reklam firmaların ya da bireylerin sattıkları, ürettikleri ya da tanıttıkları bir.
Kütüphaneler neler yapabilir? - I -
Medya Planlaması ve Stratejisi
SOSYAL SORUMLULUK PROJESİ
İŞLETMEDE BİLGİ SİSTEMLERİ
Sunum transkripti:

“Hedef Gruplara Yönelik Yaratıcı Kütüphane Hizmetleri” Halk Kütüphaneleri Bölge Semineri Prof. Dr. Bülent Yılmaz Hacettepe Üniversitesi Bilgi ve Belge Yönetimi Bölümü

Neden “Hedef Grup?” Halk kütüphaneleri için yeni hizmet anlayışı : Toplumu gruplara ayırarak herkese hizmet Toplumun bütün bireylerinin gereksinimlerinin farklı olması Hizmetin merkezine kullanıcıyı koymak Toplumsal dışlanmayla mücadele Sivil toplum kuruluşlarıyla ilişkileri güçlendirmek

Neden “Yaratıcı Hizmetler?” Toplumsal, ekonomik, kültürel yaşam ve koşullar değişiyor. Toplumsal gruplara yönelik hizmetler “yaratıcı” olmak durumunda. Her grubun özelliğine göre hizmet üretmek yaratıcılığı gerektirir.

Hedef Gruplar kim? Çocuklar, gençler, yetişkinler, yaşlılar. Memurlar, işçiler, emekliler, ev kadınları, işsizler. Engelliler, işsizler, eve bağlı insanlar, Hastalar, tutuklu-hükümlüler, kimsesizler. Göçmenler, azınlık üyeleri. Kırsal alanda, uzak semtlerde ve gecekondu bölgelerinde yaşayanlar. Yoksul, zengin ya da orta gelir grubundakiler. Okuma yazma bilmeyenler, eğitim düzeyi zayıf, orta ve yüksek olanlar. Yöreye özgü meslek grupları (İşçiler, garsonlar, dericiler, turizmciler, ormancılar, balıkçılar, üzüm-zeytin üreticileri vb.)

Yaratıcı Hizmet Üretmede Aşamalar Kime hizmet sunmak istiyoruz? Hangi hizmetleri, nasıl sunacağız? Hizmeti nasıl duyuracağız? Bu hizmet ile ulaşmak istediğimiz hedef nedir? Bu hizmetin finansmanını nasıl sağlayacağız? Bu hizmeti ne kadar süre ile vereceğiz?

Kime hizmet sunmak istiyoruz? Hedef kitlenin; Bilgi gereksinimlerini saptamak, Eğitim düzeylerini saptamak, Kültürel özelliklerini saptamak, İlgi alanlarını saptamak, Boş zaman alışkanlıklarını saptamak.

Hangi hizmetleri, nasıl sunacağız? Hedef kitleye hitap eden; Derme profili, Teknik donanım, Mekan tasarımı-mobilya, Ortaklıklar

Hizmeti nasıl duyuracağız? Sadece kullanıcılar değil, yönetici, politikacı, bürokrat ve ortaklara duyurmak. Medya, halkla ilişkiler, reklam. Duyuru bültenleri, rehberler, web sayfası, e-posta.

Bu hizmet ile ulaşmak istediğimiz hedef (Performans) nedir? Somut hedefler belirlemek, Belirlenen hedeflere ulaşılıp ulaşılmadığını değerlendirmek.

Finansman-Zaman Planlaması Ortak, sponsor arama-bulma, Gerçekçi ve geniş kapsamlı bir zaman planlaması, Hizmetin başlangıcından itibaren zaman planlaması, Hangi personeli ne zaman kullanacağını iyi bilmek.

Bazı Örnekler

Sonuç Bazı “klasik” hizmetleri sürdürmekle birlikte, hizmet anlayışımızı değiştirmeliyiz. “Herkese” diyerek “her gruba” ya da “her gruba” diyerek “herkese” hizmet vermeliyiz. İçinde bulunduğumuz koşulları zorlamalıyız. Sürekli “yaratıcı-yenilikçi” hizmetler tasarlamaya çalışmalıyız.

TEŞEKKÜRLER