KURUM KÜLTÜRÜ VE SÜREÇ YÖNETİMİ EĞİTİMİ

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
EFQM MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI EĞTİMDE MÜKEMMELLİK MODELİ
Advertisements

ÜNİVERSİTELERDE İŞ MÜKEMMELLİĞİ MODELİ 2 MART 2003.
Kurum misyon ve vizyonunu, net bir biçimde paydaşlara odaklanmış bir strateji ve bunu destekleyen uygun politikalar, planlar, amaçlar, hedefler ve süreçler.
SÜREÇ YÖNETİMİ Dr. Selami ERARSLAN İstanbul 2011.
SÜREÇ YÖNETİMİ İLE HIZLI BÜYÜMEYİ YÖNETMEK
TÜRK EĞİTİM SİSTEMİ VE OKUL YÖNETİMİ Ders Notları Eser ÇEKER (M.Sc.)
KADINLARIN VE KADIN SİVİL TOPLUM KURULUŞLARININ GÜÇLENDİRİLMESİ HİBE PROGRAMI GÜÇLÜ KADIN GÜÇLÜ TOPLUM PROJESİ STRONG WOMEN STRONG SOCIETY PROJECT TR2009/ /69.
5018 Kapsamında Stratejik Planlama
Sistem Geliştirme Sistemin tanımı. Sistemin Temel özellikleri
STRATEJİK PLANLAMA SABEK A.Ş.
KALİTE YÖNETİMİ (EĞİTİMDE).
EĞİTİM İÇERİĞİ Süreç Nedir? Neden Süreç Yönetimi?
İSTANBUL ESNAF VE SANATKARLAR ODALARI BİRLİĞİ
Sivil Toplum ve Özel Sektör ‘Ortaklıkları’. Sivil Toplum Sektörü Kamu SektörüÖzel Sektör Ortaklık Alanları... 3.
İSTANBUL ÜNİVERSİTESİ VATAN YAZILIMEVİ
AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ ÜST DÜZEY YÖNETİCİ SEMİNERİ 1-2 MART 2003 ANTALYA.
ERK İSG&İK – –
Oguzhanhoca.com /oguzhanhocam /oguzhan_hoca.
Öğretim Tasarımı
TAPU VE KADASTRO XII. BÖLGE MÜDÜRLÜĞÜ TAPU VE KADASTRO XII. BÖLGE MÜDÜRLÜĞÜ MOZAİK PERSONEL PERFORMANSINI GELİŞTİRME VE İYİLEŞTİRME TAKIMI MOZAİK PERSONEL.
Stratejik Planlama. Stratejik Planlama-1 A: İşi doğru yapma B: Doğru işi yapma A: Etkinlik B: Etkililik.
Kalite Kültürüne Dönüşüm Stratejileri
“Değişimi reddeden çürümenin mimarıdır,
TÜSİAD - KalDer KALİTE ÖDÜLÜ’nün AMACI ve ULUSAL KALİTE HAREKETİ İLE İLİŞKİSİ Kalite bilincini ve Toplam Kalite Yönetimi anlayışını ülke çapında yaymak.
İGEP Performans Yönetimi
Stratejik Yönetim.
Kalite Yönetim Prensipleri (Devam)
VE KURUMSAL AİDİYET KAYSERİ İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ KURUM KÜLTÜRÜ
STRATEJİK PLANLAMA.
TAPU VE KADASTRO KONYA V. BÖLGE MÜDÜRLÜĞÜ TPC İYİLEŞTİRME TAKIMI.
EĞİTİMDE KALİTE ÖDÜLÜ EKİP RAPORU
Strateji Geliştirme Başkanlığı
İnsan Kaynakları Yönetiminin
VİZYONER LİDERLİK.
İdris Düzcan Maarif Müfettişi VI. Grup Sorumlusu İzmir
MİLLÎ EĞİTİM BAKANLIĞI
Kamu Kuruluşlarında Stratejik Yönetim
STRATEJİK PLANI Silivri İlçe MEM Stratejik Planı
OKUL/KURUMDA STRATEJİK PLANLAMA SÜRECİ “GELECEĞE YÖNELİM” MİSYON BİLDİRİSİ MANAVGAT İLÇE MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ Ar-Ge BİRİMİ Mart 2012.
Süreç Yönetimi.
KURUM KÜLTÜRÜ VE KURUM İÇİ İLETİŞİM
TRABZON MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ AR-GE BİRİMİ
Bölümün Amacı Bu bölüm, kurumsal kültür ve etik değerler ile bunların örgütlerden nasıl etkilendiğine dair görüşleri incelemektedir.
Prof. Dr. Fersun PAYKOÇ ODTÜ Eğitim Fakültesi Emekli Öğretim Üyesi.
KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ
Bölümün Amacı Bu bölümün amacı, örgütlerin peşinde koştukları hedeflerin türlerini ve yöneticilerin bu hedeflere ulaşmak için kullandıkları rekabetçi.
Türk Eğitim Sisteminin Yapısı ve Yönetimi
Kamuda İnsan Kaynakları Yönetimine Giriş
YENİKENT AHMET ÇİÇEK TEKNİK VE ENDÜSTRİ MESLEK LİSESİ TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ ÜST DÜZEY YÖNETİCİ SEMİNERİ 2010 ANKARA Nihat BÜLBÜL.
ÇALIŞMA TAKIMLARINI ANLAMAK
Toplam Kalite Yönetimi
Sistem Yaklaşımı.
Nihat BÜLBÜL Nihat BÜLBÜL Yönetimde kalite; Sonuçlara odaklı denetimlerle değil, süreçlerin sürekli sorgulanarak geliştirilmesiyle.
STRATEJİ GELİŞTİRME DAİRE BAŞKANLARININ BOLOGNA SÜRECİNDEKİ ROLÜ Sabancı Üniversitesi 22 Ekim 2010.
KAMU KURUMLARINDA SÜREÇ YÖNETİMİ ve
KURUMSAL DIŞ DEĞERLENDİRME SORULARI
KURUM KÜLTÜRÜ VE KURUMSAL AİDİYET ARİF DEDE EĞİTİM UZMANI
Kurumsal Kültür Yapılandırma Projesi
EKİP ÇALIŞMASI Ekip çalışmasının önemini gözeterek meslekler arası işbirliği yapabileceksiniz.
Süreç Yönetimi.
İnsan Kaynakları Yönetiminin
Stratejik İKY ve Örgüt Performansı İlişkisi
İNSAN KAYNAKLARI YÖNETİMİ
Kalite Yönetim Prensipleri (Devam)
STRATEJİK PLANLAMA VE YENİ KAMU YÖNETİM ANLAYIŞI
İnsan Kaynakları Yönetiminin
Meslek Yüksekokulu, 25 kasım 2010
SELÇUK ÜNİVERSİTESİ REKTÖRLÜK VE BAĞLI BİRİMLERİN KALİTE YOLCULUĞU
STRATEJİK PLANLAMA TAHSİN YAZIR – KEMAL GÜRGENCİ
Yükseköğretim Kalite Kurulu DIŞ DEĞERLENDİRME SÜRECİ
Sunum transkripti:

KURUM KÜLTÜRÜ VE SÜREÇ YÖNETİMİ EĞİTİMİ Kurumda paylaşılan temel değerlerin ve inançların bütünüdür, Kurumun Ruhudur. Tüm çalışanlar tarafından paylaşılan alışkanlıklar, tutum ve davranış kalıplarından oluşur. Bir kurum içinde oluşmuş, paylaşılan ortak inançlar, değerler ve alışılagelmiş davranış kalıplarıdır.

KURUM KÜLTÜRÜ İnsanların; Giyim tarzları, Birbirlerine ve diğer insanlara hitap tarzları ve davranışları, sloganları, törenleri, öyküleri Telefon konuşmaları, Toplantı düzeni, fiziksel ortamları Yeni fikir geliştirme, Öğrenme ve öğretme, Araştırma, Yaratıcılık, Fedakârlık konuları Kurum Kültürünün parçalarıdır.

KURUM KÜLTÜRÜ Çalışanlar arasında birlik ve beraberlik sağlar motivasyonu ve verimliliği artırır. İnsan mutlu olduğu yere daha fazla bağlanır. Kişilerin birbirleriyle olan ilişki, iletişim ve etkileşim biçimini belirler. Çalışanlara organizasyonda aidiyet hissi verir. İnanç ve değerlere bağımlılık yaratır. Çalışanlar arasında sinerji yaratır.

KURUMSAL KÜLTÜRÜ ETKİLEYEN FAKTÖRLER KİŞİSEL KALİTE ÜRÜN KALİTESİ HİZMET KALİTESİ TAKIM KALİTESİ KURUM KALİTESİ

KURUM KÜLTÜRÜNÜ OLUŞTURAN KAVRAMLAR Yazılı olmayan uygulama, alışkanlık, gelenekler Yöneticilerin sorumluluklarını yerine getiriş biçimleri Çalışanların bağlılığı, morali, birbirlerine olan güveni Eleştiri ve yapılan eleştiriye yaklaşım tarzları Kurumun iş sonuçları ve çalışanların bu sonuçlara sahip çıkma dereceleri Misyon, vizyon, ilke ve değerler Politika ve prosedürler

KURUM OLMAK HİZMET ODAKLIYIZ, MÜŞTERİLERİMİZİN İHTİYAÇ VE BEKLENTİLERİNE DUYARLIYIZ, GİZLİLİK İLKESİNE ÖZEN GÖSTERİRİZ, NAZİK VE SAYGILIYIZ, MESAFELİYİZ, DÜZENLİYİZ, TUTARLIYIZ, KİŞİSEL VE KURUMSAL PERFORMANSIMIZA ÖNEM VERİRİZ.

KURUM OLMAK SORUMLULUK SAHİBİYİZ, GÜVENİLİRİZ, GİRİŞİMCİYİZ, SONUÇ ALMAYA ODAKLIYIZ, DAYANIŞMA İÇİNDE ÇALIŞIRIZ, SİNERJİ YARATMAYA ÇALIŞIRIZ, PERFORMANSIMIZI GELİŞTİRME KONUSUNDA İSTEKLİYİZ, GÜCÜMÜZÜ İNSANIMIZDAN ALIRIZ

KURUM OLMAK KURUMUMUZA BAĞLIYIZ, İNANÇLIYIZ, KENDİMİZE GÜVENİRİZ, GÜÇLÜ MUHAKEME SAHİBİYİZ, OLGUNUZ VE YAPICIYIZ, KİŞİLERLE İLİŞKİLERİMİZE ÖZEN GÖSTERİRİZ, ADİL DAVRANIRIZ, YARATICIYIZ, BİRBİRİMİZE SEVGİ VE SAYGI GÖSTERİRİZ, TAKIMIN PERFORMANSINI ARTIRMAK İÇİN ÇALIŞIRIZ.

SÜREÇ YÖNETİMİ EĞİTİMİ

SÜREÇ YÖNETİMİ EĞİTİMİ AMAÇ VE GEREKÇESİ Bilgi ve bilişim alanında yaşanan ilerleme. Eğitim ihtiyaçlarındaki değişim. Bireyin öğrenme biçim ve alışkanlıklarındaki değişim. Eğitimde yeni politika ve strateji geliştirme zorunluluğu.

Türkiye’nin Eğitim ve İnsan Kaynakları 2023 Vizyonunu. Bireysel farklılıkları gözeten ve değerlendiren, Bireyin yaratıcılık ve hayal gücünü geliştiren, Öğrenme ve insan odaklı, Özgür düşünen ve bağımsız karar verebilen, Problem çözme, iletişim, organizasyon ve işbirliği yeteneği gelişmiş, Ulusal ve evrensel düzeyde iddia sahibi; Ulusal ve evrensel değerleri özümsemiş; Kendini yenileme gücüne sahip bir eğitim sistemi.

5018 Sayılı Kamu Malî Yönetimi Ve Kontrol Kanununu Kamu kurum ve kuruluşlarının, Misyon ve vizyonlarını oluşturmasını, Stratejik amaçlar ve ölçülebilir hedefler saptamasını, Performanslarını önceden belirlenmiş olan göstergeler doğrultusunda ölçmesini, Katılımcı yöntemlerle stratejik plan hazırlamasını

Eğitimin Amaç ve Gerekçesi 2023 vizyonuna ulaşmak, Bilgi toplumuna dönüşüm stratejilerini gerçekleştirmek, Millî Eğitim Bakanlığının Teşkilat ve Görevleri Hakkında Kanun Hükmünde Kararnamenin öngördüğü yapısal değişim ve dönüşümü sistematik bir şekilde uygulamak için illerde sürekli başarı ve performans iyileştirmeye dayalı yönetim ve çalışma kültürüne ihtiyaç vardır. Buna paralel olarak da; “HATAY MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ EĞİTİMDE SÜREKLİ BAŞARI ve PERFORMANS İYİLEŞTİRME MODELİ” geliştirilmesine ihtiyaç vardır.

SÜREÇ YÖNETİMİ Eğitim Sistemin 7 Temel Öğesi 1. AMAÇ 2. MÜŞTERİLER  3. ÇIKTI/SONUÇLAR  4. GİRDİ  5.TEDARİKÇİLER 6. SÜREÇ  7. KALİTENİN ÖLÇÜLMESİ. 

SÜREÇ NEDİR? “Girdileri çıktı haline getiren birbirleriyle ilgili ve etkileşimli faaliyetler takımı” “Kaynakları kullanarak girdileri sonuçlara dönüştüren ve birbiriyle etkileşim içinde bulunan faaliyetler bütünü”(EFQM Mükemmellik Modeli)

Süreç Kavramı Girdileri kullanarak, öğrenci, veli, üst öğretim kurumları ile diğer paydaşların ihtiyaç ve beklentilerini karşılayacak çıktılar oluşturmak amacıyla yürütülen birbiriyle etkileşimli faaliyetler zinciridir.

SÜREÇ KAVRAMI

Süreç Kavramı Okulda süreçlerin tasarlanması ve yönetilmesi ile; Stratejilerin hayata geçirildiği, Hizmet kalitesinin arttığı, İşlem basamaklarının azaldığı, Çevrim sürelerinin kısaldığı ve kaynakların daha verimli kullanıldığı bir yapı oluşacaktır.

Süreç Kavramı Dönüştürme, süreçlerde yapılan faaliyetler sonucu girdilerin çıktılara dönüşmesidir. Fiziksel Dönüşüm (hazırlanan eğitim materyali) Konumsal Dönüşüm (öğrenci taşıma) Değersel Dönüşüm (döner sermaye geliri, kermes geliri, velinin okula yaptığı bağış karşılığında çocuğunda iyi davranışların gelişmesi) Bilgisel Dönüşüm (öğrencinin kazandığı, bilgi, beceri, davranış, tutum ve değerler, kurum kültürü, stratejik plan vb. )

Ölçülmeyen şey yönetilemez. Ölçülmeyen şey iyileştirilemez. Süreç Kavramı Ölçülebilirlik, sürecin performans göstergeleri vasıtasıyla izlenebilmesidir. Tanımlanan süreçlerin ölçülebilir olması süreci işletme sırasında gerçekleştirilen eylemlerin etkililiği ve verimliliği hakkında bilge verir. Ölçülmeyen şey yönetilemez. Ölçülmeyen şey iyileştirilemez.

1. Müşteriler SÜREÇ KAVRAMI Süreçte yapılan faaliyetler sonucu ortaya çıkan çıktıların kullanıcısı/yararlanıcısı olan kişi veya kurumlar müşteridir. Dış Müşteriler İç müşteriler

Süreç Kavramı 2. Çıktılar Girdilerin birtakım işlemlerden geçirilmesi sonucu ortaya çıkan ürün ve hizmetlerdir. Çıktılar, girdilerin dönüşüme uğramasıdır.

Süreç Kavramı 3. Girdiler Sürecin çıktılarını ortaya çıkarmak için yapılan işlemler sırasında kullanılan malzeme, bilgi, araç-gereç ve kaynaklardır. Süreçte yapılan faaliyetler sonucunda girdiler çıktıya dönüştürülür.

4. Kaynaklar Girdilerin çıktıya dönüştürülmesi sırasında kullanılan, kendisi dönüşmediği halde dönüşüme katkı sağlayan öğelerdir.

5. Tedarikçiler Sürecin girdilerinin sağlayıcılarıdır. Tedarikçiler de müşteriler gibi iç ve dış tedarikçiler olarak sınıflandırılabilir.

6. Faaliyetler Sürecin amacına ulaşmak, hedef ve performansını gerçekleştirmek, istenen çıktıları elde edebilmek için yapılması gereken işlerdir. Her faaliyetinin bir çıktısı ve/veya bir sonucu vardır. Bazı faaliyetlerin sonucunu, bir sonraki faaliyet girdi olarak kullanırken, bazıları ise sürecin nihai çıktısını oluşturur.

7. Ölçümler İç Ölçümler (Sürecin Sesi) Çıktıların Ölçümü Ölçümler, amaçlanan çıktının elde edilip edilmediğine, müşterilerin taleplerinin, ihtiyaç ve beklentilerinin karşılanıp karşılanmadığına karar vermek için yapılan işlemlerdir. İç Ölçümler (Sürecin Sesi) Çıktıların Ölçümü Müşterinin Tatmini/Memnuniyeti (Müşterinin Sesi)

Süreçlerin Sınıflandırması Sınıflandırma, benzer nitelik ve özelliklere göre gruplama yapmaktır. Süreçlerin sınıflandırılması da benzer nitelik ve özelliklere sahip süreçleri aynı grup içinde ele almaktır. Sınıflandırma birbiriyle ilişkili, aynı amaca hizmet eden ya da stratejik önem seviyesi aynı olan süreçlerin aynı grup altında toplanmasıdır.

Süreç Tasarlama Yaklaşımları

Süreç Tasarlama Yaklaşımları Hiyerarşi, sürecin kapsamı ve dikey ilişkisi bakımından seviyelere bölünmesidir. Süreç hiyerarşisi süreçlerin bir sistem yaklaşımıyla tasarlanması ile ortaya çıkan dikey ilişkidir. Hiyerarşik yapı oluşturulurken sürecin faaliyetleri genelden özele, somuttan soyuta doğru analiz edilir ve seviyelere bölünür.

Süreç Tasarlama Yaklaşımları

Süreç Tasarlama Yaklaşımları

Süreç Tasarlama Yaklaşımları

SÜREÇ TANIMLAMA ADIMLARI Süreç Tanımlama SÜREÇ TANIMLAMA ADIMLARI

Süreç Tanımlama Hazırlık ve planlama aşamasında süreç tanımlama ekibi oluşturulur. Mümkünse her temel süreç için bir ekip oluşturulmalı ve her ekip için bir lider belirlenmelidir. Ekip lideri ve üyeleri tanımlayacakları süreçle ilgili yeterli bilgi ve deneyime sahip olmalıdır.

Süreç Tanımlama

Süreç Tanımlama Süreç sahibi, sürecin yönetiminden sorumlu kişidir. Süreç sahibi, sahip olduğu süreç konusunda yetkin ve deneyimli olan, ekip çalışmasına, iletişim ve yönetim becerisine sahip kişiler arasından seçilmelidir. Süreç sahibi, sürecin; Süreçte faaliyetlerinin sistematik olarak uygulanmasını, Sürecin çıktılarının ilgili süreçlere iletilmesini, Performansının izlenmesini, ölçülmesini, analizini ve değerlendirilmesini, Sürecin iyileştirilmesini, Etkililiğin ve verimliliğinin artırılmasını, sağlar.