İlkeler,Değerler,İnançlar

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
EFQM MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI EĞTİMDE MÜKEMMELLİK MODELİ
Advertisements

ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ MÜHENDİSLİK FAKÜLTESİ ELEKTRİK-ELEKTRONİK MÜHENDİSLİĞİ BÖLÜMÜ
Presentation title Novo Nordisk Way.
BİTLİS EREN ÜNİVERSİTESİ
TS EN ISO 9001:2008 KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ
Kamu Yönetimi Etiği Personel Genel Müdürlüğü Ahmet DÜZGÜN
Meslek Yüksekokulu, 25 kasım 2010
Bankacılık Etik İlkeleri
Özel Altın Eğitim Okulları Genel Müdürü
SUNUM.
Psikolojik Danışman Ayçin YILMAZ
AKREDİTASYON SİSTEMİNDE BALIKESİR SANAYİ ODASININ KALİTE UYGULAMALARI Konya.
Stratejik Yönetim süreçlerinin Üniversitelerin hizmet kalitesine olan katkıları Stratejik Yönetim süreçlerinin Üniversitelerin hizmet kalitesine olan katkıları.
STRATEJİK YÖNLENDİRME
Uluslararası İş Etiği.
MİSYON, VİZYON ve DEĞERLER
KONTROL ORTAMI Defterdarlıklar İç Kontrol Eğitimi 10 Mart-27 Nisan 2013 Strateji Geliştirme Başkanlığı 1.
Prof. Dr. Kerim Edinsel YETERLİLİKLER “UYGULAMA SÜRECİ” ÇALIŞTAYI UYGULAMASI SONUÇLARI Çalışma Grubu 1: Makine Mühendisliği Programı Yeterlilikleri 1 -
Yaşam Boyu Öğrenme Prof. Dr. Ali ŞEN.
Prof. Dr. M. Erdal GÜZELDEMİR
OKUL/KURUMDA STRATEJİK PLANLAMA
STRATEJİK PLANLAMA SABEK A.Ş.
Support to Local Administration Reform 1 Yerel Yönetimler için Ulusal Eğitim Stratejisi.
TARTIŞMA YÖNTEMİ.
KALİTE YÖNETİMİ (EĞİTİMDE).
AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ ÜST DÜZEY YÖNETİCİ SEMİNERİ 1-2 MART 2003 ANTALYA.
Örnek Olay Öğretim Yöntemi
OKUL TEMELLİ MESLEKİ GELİŞİM
MEHMET TAŞ KIRIKKALE MEM SPE. İlkeler-Değerler Vizyon Yol gösterici olarak çalışanları; kurumun düzeni, güvenliği ve gelişimine uygun davranışlara teşvik.
KALİTE POLİTİKASI Müşteri memnuniyetini en üst seviyede tutarak, kendi sahamızda kaliteden ödün vermeksizin eğitilmiş personelimizle birlikte yükümlülüğümüz.
Yetkinlikler Yetkinlikler belirli bir görevi başarıyla yerine getirebilmek için beklenen ortak kurumsal davranış ve tutumları tanımlanmaktadırlar.
Farklılaştırılmış Öğretim
Kalite Kültürüne Dönüşüm Stratejileri
Yunus emre ortaokulu İlim ilim bilmektir, ilim kendin bilmektir, sen kendini bilmezsen, bu nice okumaktır. Yunus Emre.
İDARİ VE MALİ İŞLER DAİRESİ BAŞKANLIĞI KALİTE YÖNETİMİ.
MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI
STRATEJİK PLANLAMA.
ÇOCUĞUN OKULA UYUM BAŞARISINI ARTTIRMAK İÇİN VELİYE DÜŞEN GÖREVLER
REHBERLİK HAZIRLAYAN Uzm. Psk. Dan. Elif ÇORUHLU
T.C. TOROSLAR KAYMAKAMLIĞI TİCARET VE SANAYİ ODASI EĞİTİM VAKFI İLKOKULU MÜDÜRLÜĞÜ BRİFİNG DOSYASI
Kocaeli Üniversitesi Tıp Fakültesi Adli Tıp Anabilim Dalı Stratejik Plan Formatı
MİLLÎ EĞİTİM BAKANLIĞI
KASTAMONU HALK EĞİTİMİ MERKEZİ VE AKŞAM SANAT OKULU.
BEŞİKTAŞ HALK EĞİTİM MERKEZİ
STRATEJİK PLANI Silivri İlçe MEM Stratejik Planı
ETİK SÖZLEŞME.
T.C. TOROSLAR KAYMAKAMLIĞI HALKKENT İLKOKULU/ KURUMU MÜDÜRLÜĞÜ BRİFİNG DOSYASI
KARPA & VENA ORTAK GIRIŞIMI
REHBERLİK SERVİSİNİN TANIMI VE İLKELERİ
ÖZSAYGI VE ATILGANLIK.
VİZYON MİSYON Fırsatlar Tehditler Üstünlükler Zayıflıklar
Bölümün Amacı Bu bölüm, kurumsal kültür ve etik değerler ile bunların örgütlerden nasıl etkilendiğine dair görüşleri incelemektedir.
YENİKENT AHMET ÇİÇEK TEKNİK VE ENDÜSTRİ MESLEK LİSESİ TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ ÜST DÜZEY YÖNETİCİ SEMİNERİ 2010 ANKARA Nihat BÜLBÜL.
V- Örgüt Yönünün Belirlenmesi VİZYON, MİSYON, AMAÇLAR-HEDEFLER Örgütler kendilerini tanımlarlar. Bireylerin kişisel özellikleri ve hevesleri gibi örgütler.
İŞLETMELERDE İLETİŞİM
Toplam Kalite Yönetimi
SINIF YÖNETİMİ.
İŞ VE İŞLETME AHLAKI.
Dr. Adil AKINCI Bankacılık ve Finans Bölümü
ADAY ÖĞRETMENİN Öğretme-Öğrenme Süreci (ders verme)
Kurumsal Kültür Yapılandırma Projesi
Öğretmenlerin Mesleki ve Kişisel Gelişimlerine Yönelik Çalışmalar
Sosyal Etkinliklerin Amacı
Stratejik İKY ve Örgüt Performansı İlişkisi
Meslek Yüksekokulu, 25 kasım 2010
Sağlık Bilimleri Fakültesi
SELÇUK ÜNİVERSİTESİ REKTÖRLÜK VE BAĞLI BİRİMLERİN KALİTE YOLCULUĞU
Hazırlayan: HACİ KARAKUŞ
Uzm. Dr. Kenan TAŞTAN YÖNETİMDE BAŞARI Uzm. Dr. Kenan TAŞTAN
“Tek PPG” olarak yolumuza devam ediyoruz
Sunum transkripti:

İlkeler,Değerler,İnançlar Vizyon İlkeler-Değerler

İlkeler,Değerler,İnançlar Vizyon İlkeler-Değerler Yol gösterici olarak çalışanları; kurumun düzeni, güvenliği ve gelişimine uygun davranışlara teşvik eder.

kurumun ayırt edicilik ilkeleri, İlkeler,Değerler,İnançlar Değerler, vizyonun temeli, kurumun ayırt edicilik ilkeleri, çalışanların duygularını geliştiren ve özen gösterilen amaçlardır.

İyi ifade edilmiş ilkeler Temel değerleri ve inançları açık ve kesin bir dille ortaya koymalıdır Çalışanların işlerini en iyi şekilde yapacakları şartlara ilişkin temel düşünceyi belirtmelidir Kuruluşun vizyonunu gerçekleştirmesini sağlayacak sistem ve süreçleri desteklemelidir

İlkeler bildirimi için cevaplanması gereken sorular Çalışma felsefemiz nedir? Çalışmalarımıza temel teşkil eden değerler, standartlar ve idealler nelerdir? Personelimiz tarafından benimsenen değerler ve inançlar nelerdir?

İlkeler bildirimi örnekleri Karar alma sürecinde katılımcılık, şeffaflık ve eşitlik esastır İnanıyoruz ki; Bütün öğrencilerin “öğrenmeyi” öğrenmelerini sağlamaktır. Bütün öğrenciler zekidir, önemli olan bu zekayı aktif hale getirebilmektir. Biliyoruz ki; Çağımız bilgi öğretme çağı değil, bilgiye ulaşmanın yollarının öğretildiği çağdır.

Kurum kültürünün temeli İlkeler,Değerler,İnançlar Kurum kültürünün temeli

Çalışanların hedefleriyle uyumu sağlanmalıdır. İlkeler,Değerler,İnançlar Çalışanların hedefleriyle uyumu sağlanmalıdır.

İlkeler,Değerler,İnançlar Kurum değerlerinin belirlenmesinde: Temel inançlarımız nedir? Ahlakî kurallarımız nedir? Davranış kurallarımız nedir? Özen gösterdiğimiz amaçlar nedir? İdeallerimiz nedir? Aldığımız kararların doğru veya yanlış olduğuna nasıl karar veririz? Yaptığımız davranışların doğru veya yanlış olduğuna nasıl karar veririz? Hangi kıstasları esas alırız? Sorularının cevapları aranmalıdır.

İlkeler,Değerler,İnançlar Kurum değerleri: Niceliksel olmaktan çok nitelikseldir. Açık ve özlü biçimde ifade edilmelidir. Anlamlı, sürekli ve ulaşılabilir olmalıdır.

İlkeler,Değerler,İnançlar Kurum değerlerinin belirlenmesi için öncelikle bugünkü durum ortaya çıkarılmalıdır. Beyin fırtınası tekniği kullanılarak, çalışanların görüş ve düşünceleri öncelikle alınmalı, çevrenin, yasaların, müşteri ve diğer paydaşların beklentileri doğrultusunda, gelecek hayaline bağlı olarak geliştirilmelidir.

İlkeler,Değerler,İnançlar Sahiplenmeyi ve bağlılığı sağlamlaştırmanın en iyi yolunun katılım olduğu dikkate alınarak, kurumun değerleri çalışanlar, müşteriler ve diğer paydaşlarla paylaşılmalıdır.

Değerlerimiz Yenilikçiyiz. Öğrenmeyi yenilikçilik için fırsat sayar, değişimin önemine inanırız. Her durumu kurum kültürünü geliştirmek için bir fırsat sayar, eleştiri ve uyarıları kurum kültürüne yapılan bir katkı olarak değerlendiririz. Zamanın değerine inanırız. Çevreye karşı duyarlıyız. En iyi olmak için inandırıcı olmalıyız. Teknolojik gelişmeleri izler, kullanılmasına önem veririz. Geleceği bu günde yaşarız. Sabırlıyız. Dinlemesini biliriz. Biz bilinciyle çalışırız. Başarı hepimizindir. Kurumun başarısı da başarısızlığı da bizimdir.

İlkeler,Değerler,İnançlar İlkelerimiz Dürüstlük, açıklık, tarafsızlık ve güven, Verilerle ve süreçlerle yönetim, Öğrenme ve öğretme, Çözüm üretmek, Katılımcılık, Önerilere açık olmak, Vatandaş odaklılık, İletişime açık olmak, Sevgi ve hoşgörü, Sürekli iyileştirme ve yenilikçilik,

İlkeler,Değerler,İnançlar Değerlerimiz Anayasamızda ifadesini bulan Atatürk ilke ve inkılaplarına aykırı iş yapmayız. Hiçbir şey bu ilkelere aykırı iş yapılmasının gerekçesi olamaz. Ülkemizin geleceğinden sorumluyuz. Sağlıklı bir çalışma ortamının önemine inanırız. Çalışanları tanır, yeteneklerini geliştirir, fikirlerine değer verir, yeni fikir üretimini destekleriz. Performansımızın değeri katılımcılığımızla ölçülür. Her işimiz önemlidir, ihmal edilemez. Eğitime yapılan yatırımı kutsal sayar, her türlü desteği veririz. İnsanları suçlamaz, süreçleri sorgularız. Konuları yasalar çerçevesinde, ön yargısız, koşulsuz ve iyi niyetle değerlendiririz. Ancak daha iyiyi bulmak için yasaları da irdeleriz. İnisiyatif kullanmaktan çekinmeyiz. Kurumumuzu her yönüyle tanır, konulara içinde bulunduğu çevre ile birlikte bütüncül yaklaşırız. Devamı

İlkeler,Değerler,İnançlar Değerlerimiz Yenilikçiyiz. Öğrenmeyi yenilikçilik için fırsat sayar, değişimin önemine inanırız. Her durumu kurum kültürünü geliştirmek için bir fırsat sayar, eleştiri ve uyarıları kurum kültürüne yapılan bir katkı olarak değerlendiririz. Zamanın değerine inanırız. Çevreye karşı duyarlıyız. En iyi olmak için inandırıcı olmalıyız. Teknolojik gelişmeleri izler, kullanılmasına önem veririz. Geleceği bu günde yaşarız. Sabırlıyız. Dinlemesini biliriz. Biz bilinciyle çalışırız. Başarı hepimizindir. Kurumun başarısı da başarısızlığı da bizimdir.

İlkeler,Değerler,İnançlar Kurumlarda hakim olan bazı temel inançlar: 1-En iyi olmaya dair inanç, 2-Yönetim ayrıntılarının, işi gereği gibi yapmanın inceliklerine olan inanç, 3-İnsanların birey olarak önemlerine olan inanç, 4-Üstün kalite ve hizmete olan inanç, 5-Kurumun bir çok üyesinin yenilikçi olması gerektiğine olan inanç, 6-İletişimi artırmada teklifsizliğin önemine olan inanç.

İlkeler,Değerler,İnançlar Birbirine saygılı davranma Her çalışana eşit fırsat tanıma Güvenli bir çalışma ortamı sağlama Birbirine ahlaklı ve sorumlu bir biçimde davranma Açık ve dürüst iletişim Bireysel yenilikçiliği ve yenilikleri destekleme Müşterilere üstün kalitede ürün ve hizmet sunma Çevreyi koruma Çalışılan her yerde yaşam kalitesine katkıda bulunma (Phillips)

İlkeler,Değerler,İnançlar Kalite:Ya girdiğimiz her piyasada en kaliteli üretimi gerçekleştirecek, ya da o işe girmeyeceğiz. Müşteriler:Müşterilere bir kâr oranıyla hizmet etmek için varız. Özelde müşteri memnuniyeti, şirketin uzun dönem başarısını garantilemede yerine getirmemiz gereken en önemli sorumluluktur. Çalışanlar:Fevkalade önem taşıyan bir konu çalışanlarımız, onların kişi olarak değeri yaptıklarından grur duymaları ve yönetimlerine olan güvenleridir. (Brunswick)

İlkeler,Değerler,İnançlar Bireye saygı:Organizasyondaki herkesin onuru ve haklarına saygılı olmak. Müşteri hizmeti:Dünya üzerinde herhangi bir şirketin sunabileceği müşteri hizmetinin en iyisini sunmak. Mükemmellik:Bir organizasyonun, bütün görevlerini, onları üstün bir biçimde başarma hedefi ile ele alması gerektiğine inanmış olmak. (IBM)

İlkeler,Değerler,İnançlar Yenilik:Müşterilerimiz için sonuçlar üreten ve işimizdeki iddiamızı karşılayacak düzeyde uygun çözümsel tasarımları ve yenilikçi çözümleri araştırmakta ve teşvik etmekteyiz. Mükemmellik:Yaptığımız her şeyde ve bunları yaparken izlediğimiz yolda kalite ve mükemmelliği sağlayarak müşterilerimize değer sunuyoruz. Katılım:Her bireyin yetenekleri düzeyinde katkıda bulunduğu gruplar oluşturarak birlikte çalışmaktayız. Sahiplenme:Her birimizin, hayatımızı yatırdığımız ve sahiplenmenin risklerini ve ödüllerini paylaştığımız organizasyonda bir payı vardır. Liderlik:Şirket vizyonumuzu başarmaya kendimizi vakfetmek ve diğerlerine yetki tanımak yoluyla öncü olmayı en iyi biçimde gerçekleştirebiliriz. (Herman Miller)

İlkeler,Değerler,İnançlar Beko Elektronik, Koç Topluluğu değerlerini özümsemiş, çevreye ve topluma karşı DUYARLI, çalışanlarının AÇIK ve İÇTEN davrandığı, tüm ilişkilerinde YALIN, YENİLİKÇİ bir kuruluştur.

DEĞER VE İLKELERİMİZ Atatürk ilke ve inkılaplarını esas alırız. İnsana saygı esastır. Değişim ve iyileşmenin önemi benimsenir. Bütün öğrenciler öğrenebilir, yapabilir ve başarılı olabilir. Öğrenciler ilgi yetenek ve kişilik özelliklerine göre yönlendirilir. Okulumuzun fiziki yapısı ve donanımı, öğrenmeye katkıda bulunabilecek şekilde düzenlenmiştir. Bireysel farklılıklarımız bizim için engel değil zenginliğimizdir. Öğretmenlerimizin çalışma performansı öğrencilerimizi yüksek başarıya motive edecek şekildedir. Okulumuz çevre ve ekolojik denge konusunda duyarlıdır. Düşünceler özgürce tartışılır. Tüm faaliyetlerimiz öğrencilerimizin ve toplumun mutluluğu içindir. Seçenek çokluğu sunularak estetik yaratıcılığa önem verilir. Kitap okuma her öğrenci için vazgeçilmez bir tutkudur.

İlkeler,Değerler,İnançlar Temel Değerlerimiz: 1. Üniversitelerin görevinin eğitim, araştırma-uygulama, bilimi üretme, yayma ve topluma hizmet olduğuna inanırız. 2. Bu görevleri en uygun şekilde yerine getirebilmek için seçtiğimiz alanlarda uzmanlaşırız. 3. Hizmet sunulan kişi ve kuruluşların istek ve ihtiyaçlarını belirleyip, bunları karşılamaya çalışırız. 4. Kararlarımızı elde ettiğimiz verilere bağlı olarak alırız. 5. Mühendislik problemlerini çözerken ve kararlarını alırken yasal, toplumsal ve ahlaki sorumluluklarımızın bilincini taşırız. 6. Niteliğin nicelikten üstün olduğuna inanırız. 7. Öğrencilerimizin ve fakülte elemanlarımızın kendilerini geliştirmelerine yardımcı olur ve bu gelişimi sürekli kılmaya çalışırız. 8. Fakültemizin sürekli gelişimi için gereken kurumsal kültür değişimlerini gerçekleştiririz. 9. Emek ve başarıya saygılıyız; sağlanan başarının sahiplerine mal edilmesine dikkat ederiz.

İlkeler,Değerler,İnançlar 10.Başarının ancak takım çalışmasıyla elde edilebileceğine inanırız. 11.Başarının teşvik ve ödüllendirme ile artacağına inanırız. 12.Başarıda çalışma ortamının önemini biliriz. 13.Bilgi, fikir ve tavırların etkin bir biçimde aktarılması için uygun iletişim yöntem ve tekniklerini kullanırız. 14.Dürüst eleştiri yaparız, hataları kabul ederiz ve eleştiriye açığız. 15.Bir problemin en iyi çözümünün o problemi yaşayanlarca bulunabileceğine inanırız. 16.Nemelazımcılık ve şikayet etme yerine çözüm önerisi üretip uygulamaya çalışırız. 17.Enerjimizi olumlu alanlarda ve insanlığa hizmet için harcarız. 18.Evrensel değerlere uygun olarak ırk, din, cinsiyet farkları ve bedensel eksikliklere bakmadan tüm insanlara eşit davranırız. 19.Rüşvet ve iltimasın her türlüsünü ret ederiz. (Marmara Üniversitesi Mühendislik Fakültesi)

İlkeler,Değerler,İnançlar Bizim başarımız ülkenin başarısıdır. “çağdaş medeniyetler seviyesine ulaşma” ve aşmada atılan en büyük adımdır. Yaptığımız iş, ülkenin ve çocuklarımızın geleceğine etki etmektedir. Yapılan yanlışlık ve olası zararlar bizimde içinde bulunduğumuz gemiye verilen bir tahribattır. Sermaye kişinin de olsa ona verilen zarar ülke ekonomisine verilen zarardır.