HACETTEPE ÜNİVERSİTESİ BOLOGNA SÜRECİ ÇALIŞMALARI ÇALIŞTAY III 21 EYLÜL 2012 HACETTEPE ÜNİVERSİTESİ PAYDAŞ GÖRÜŞLERİ Yrd.Doç.Dr. Maviş Emel KULAK KAYIKCI.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
KAPATILMA SÜRECİ VE SONRASINDA TIP EĞİTİMİ ANABİLİM DALLARI.
Advertisements

Kalite Koordinasyon Grubu, Genel Bilgilendirme Toplantıları
1 T.C. Yükseköğretim Kurulu BOLOGNA SÜRECİ’NE GENEL BİR BAKIŞ.
1 T.C. Yükseköğretim Kurulu Projenin ülkemizdeki; • Akademik Organizasyonu için Yükseköğretim Kurulu’na, • Finansal Destekleri için Avrupa Komisyonu’na.
STRTEJİK PLAN HAZIRLAMA TAKIMININ OLUŞTURULMASI. Hazırlık Dönemi Çalışmaları ve Takımın Oluşturulması Stratejik planlama çalışmalarının başarısı plan.
Prof.Dr. Koray Boduroğlu Yeterlikler Çalışma Grubu Üyesi
Bologna Süreci (Yeterlilikler ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi)
BOLOGNA SÜRECİ BİRİNCİ PAYLAŞIM TOPLANTISI
SAKARYA ÜNİVERSİTESİ’NDE
1/8 Bologna Sürecinde Yönetişim Kırklareli Üniversitesi 3 Ekim 2012 Yrd.Doç.Dr. Mustafa Turan
KOCAELİ ÜNİVERSİTESİ TIP FAKÜLTESİ 1.TIP EĞİTİMİ ÇALIŞTAYI ÖĞRENCİ ANKETİ.
ABANT İZZET BAYSAL ÜNİVERSİTESİ KURUMSAL ZİYARET VE
KOCAELİ ÜNİVERSİTESİ DENEYİMİ
BOLOGNA SÜRECİ BİLGİLENDİRMESİ ( ) MUŞ ALPARSLAN ÜNİVERSİTESİ.
DOKUZ EYLÜL ÜNİVERSİTESİ İKTİSADİ VE İDARİ BİLİMLER FAKÜLTESİ
T.C. Yükseköğretim Kurulu Prof. Dr. Hasan MANDAL Bologna Uzmanı AVRUPA YÜKSEK ÖĞRETİM ALANININ FAALİYETLERİ KAPSAMINDA TÜRK YÜKSEK ÖĞRETİM SİSTEMİNİN DEĞERLENDİRİLMESİ.
Bozok Üniversitesi Kütüphane Binası
Mustafa Kemal Üniversitesi
Eğitim İhtiyaçları Değerlendirmesi (TNA)
Nevşehir Üniversitesi Bologna Süreci DERS PLANLARINDASIKLIKLA YAPILAN HATALAR Funda NALBANTOĞLU YILMAZ Eğitim Öğretim Planlamacısı Nevşehir,
T.C. ANKARA KALKINMA AJANSI DOĞRUDAN FAALİYET DESTEK PROGRAMI-2010 ANKARA İLİ SEKTÖREL REKABET ANALİZİ FİZİBİLİTE PROJESİ ANKARA TİCARET ODASI 15 NİSAN.
EUROPEAN UNIVERSITIES ASSOCIATION (EUA) AVRUPA ÜNİVERSİTELER BİRLİĞİ 10 Ekim 2007.
Dış İlişkiler ve AB Koordinasyon Birimi Kırıkkale Üniversitesi.
Dış İ lişkiler ve AB Koordinasyon Birimi Kırıkkale Üniversitesi.
BEK Raporlarının İşlevi Yrd. Doç. Dr. Armağan Erdoğan Namık Kemal Üniversitesi 28 Mayıs 2010.
Öğrenme Kazanımları ve İlişki Haritaları Öğrenme Kazanımları ve İlişki Haritaları Mustafa Turan 13 Mayıs 2014 Abant İzzet Baysal Üniversitesi.
ARTVİN İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ
Yrd.Doç.Dr. Arzu ÜLGEN AYDINLIK
BOLOGNA SÜRECİNDE ÖĞRENME ÇIKTILARINA DAYALI EĞİTİM
İTF Eğitiminde Mevcut Durum Tespiti WFME-UTEAK-TTB Tıp Fakültelerinin Misyon ve Hedefler Temel Alanı Ölçütleri ile İlgili Değerlendirmeleri Misyon.
Hazırlayanlar: Mustafa Safa Horpan Özlem Çetin Sibel Temizel
ARTVİN İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ STRATEJİK PLANLAMA.
5. Ulusal Meslek Yüksekokulları Müdürleri Toplantısı 1. Komisyon Raporu Meslek Yüksekokullarında İşyeri Eğitimi -İşyeri eğitiminin planlanması ve kredilendirilmesi.
PAYDAŞ GÖRÜŞLERİ Yrd.Doç.Dr.Maviş Emel KULAK KAYIKCI
STRATEJİK PLAN SUNUMU ME. Ü. SAĞLIK HİZMETLERİ MESLEK YÜKSEKOKULU SAĞLIK PROGRAMLARI AMBULANS ACİL BAKIM TEKNİKERLİĞİ PROGRAMI STRATEJİK.
BOLOGNA UZMANLARI 5.DÖNEM ULUSAL TAKIM PROJESİ 1 EKİM 2009,NEVŞEHİR SULTAN GÜROL BOLOGNA ULUSAL TAKIMI ÖĞRENCİ TEMSİLCİSİ
DOKUZ EYLÜL ÜNİVERSİTESİ GÜZEL SANATLAR FAKÜLTESİ
GİRİŞ Program İyileştirme Çalışmaları Kapsamında Gerçekleştirilen İşlemler Fakülte / Bölüm Amaçlarının Belirlenmesi Bölüm / Program Yeterliklerinin Belirlenmesi.
MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI
ÖĞRENCİ GÖZÜYLE BOLOGNA SÜRECİ 30 NİSAN 2012,İZMİR N.KÜRŞAD SOLAK AFYON KOCATEPE ÜNİVERSİTESİ ÖĞRENCİ KONSEYİ BAŞKANI.
DEÜ ÇEVRE MÜHENDİSLİĞİ BÖLÜMÜ MÜDEK BAŞVURUSU Bilgilendirme Sunuşu 2004.
BOLOGNA SÜRECİ İŞ PLANI
Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Şubat, 2012
MİLLÎ EĞİTİM BAKANLIĞI
İÜ’de Eğitimde Yeniden Yapılanma Toplantısı , İÜ , İÜ.
Öğrenci İş Yüküne Dayalı AKTS Kredisi Hesaplama. Giriş Üniversitemiz senatosunun 3 Mayıs 2013 tarihinde aldığı karar gereği eğitim öğretim yılından.
BOLOGNA SÜRECİ 01 Temmuz 2011 – Giresun. BOLOGNA SÜRECİ - TARİHÇE  25 Mayıs 1998: Sarbonne Ortak Deklerasyonu  19 Haziran 1999: Bologna Deklarasyonu.
İÇERİK Akademik Birimler Bazında Stratejik Plan’da Yer Alan Amaçlara Yönelik Eylemler Devlet Konservatuvarı Fakülteler Meslek Yüksekokulları Enstitüler.
Türk Yükseköğretiminde Bologna Süreci Uygulamaları ve Geleceğe Bakış “Bologna Süreci ve Program Akreditasyonu” u Prof. Dr. Süheyda Atalay Ege Üniversitesi.
Akademik Becerilerin İzlenmesi ve DEğerlendirilmesi
Öğrenme Çıktılarına Dayalı Program Geliştirme Süreci Yrd.Doç.Dr.Ömer Açıkgöz Muş Alparslan Üniversitesi Bologna Uzmanı.
05 Kasım 2010, Muş BOLOGNA SÜRECİ ve MUŞ ALPARSLAN ÜNİVERSİTESİ DENEYİMİ.
OTOMOTİV TEKNOLOJİSİ PROGRAMI BİLGİLERİ. Edinilen Unvan: Otomotiv Teknikeri Edinilen Ünvanın Düzeyi: Önlisans.
BOLOGNA KOORDİNATÖRLERİ TOPLANTISI
AKTS KOORDİNATÖRLERİ BİLGİLENDİRME TOPLANTISI 13 Mayıs 2014.
KIRGIZİSTAN-TÜRKİYE MANAS ÜNİVERSİTESİ İKTİSADİ VE İDARİ BİLİMLER FAKÜLTESİ EGİTİM-ÖĞRETİM DÖNEMİ.
KURUMSAL DIŞ DEĞERLENDİRME SORULARI
NİĞDE ZÜBEYDE HANIM SAĞLIK HİZMETLERİ MESLEK YÜKSEKOKULUNA HOŞGELDİNİZ
ÖĞRENME ÇIKTILARI HAZIRLAMA VE ÖĞRENCi İŞ YÜKÜ HESABI
Yükseköğretim Kurulu Kalite Çalışmaları
T.C. Yükseköğretim Kurulu
Akreditasyon ve Yeterlilikler Çerçevesinde
Avrupa Yükseköğretim Alanı’nın Faaliyetleri Kapsamında Türk Yükseköğretim Sistemi’nin Değerlendirilmesi Yeterlilikler / Öğrenme Kazanımları Prof. Dr.
Eğitim Sürecinin Yeniden Yapılandırılması
BOLOGNA UZMANLARI 5.DÖNEM ULUSAL TAKIM PROJESİ 1 EKİM 2009,NEVŞEHİR
NİĞDE ZÜBEYDE HANIM SAĞLIK HİZMETLERİ MESLEK YÜKSEKOKULUNA HOŞGELDİNİZ
Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) Dış Değerlendirme Süreci
IŞIK Üniversitesi & Bologna Süreci
İSTANBUL GEDİK ÜNİVERSİTESİ KALİTE ÇALIŞMA SÜREÇLERİ
Sunum transkripti:

HACETTEPE ÜNİVERSİTESİ BOLOGNA SÜRECİ ÇALIŞMALARI ÇALIŞTAY III 21 EYLÜL 2012 HACETTEPE ÜNİVERSİTESİ PAYDAŞ GÖRÜŞLERİ Yrd.Doç.Dr. Maviş Emel KULAK KAYIKCI AKTS Kurum Danışmanı/BEK Üyesi

BOLOGNA SÜRECİNDEN ETKİLENENLER ( PAYDAŞLAR ) Ülkelerin Eğitim Bakanlıkları Yüksek Öğretim Kurumları - Öğrenim Birimleri (fakülteler/bölümler, yüksekokullar/programlar) - İdari Birimler - Öğretim üyeleri - Öğrenciler Dış paydaşlar : işverenler,çalışanlar,sendikalar,

Birim/Bölüm Bologna Komisyonunda 1. Paydaşlarımız kimlerdir? 2. Paydaş görüşleri 3. Paydaşlarımızın görüşleri aracılığıyla hangi sorulara yanıt arayacağız?

P AYDAŞ K IMDIR ? Program ile etkileşime girmiş ve halen etkileşim halinde olan; - Bireyler (Mezun olan ya da henüz öğrenim görmekte olan öğrenciler) - Toplumsal Birimler (İşveren, Meslek Odaları, Sendikalar, Dernekler ….) - Program Yürütücüleri (Öğretim Elemanları, Bölüm Personeli … ) İç ve dış paydaşlarımızdır.

Avrupa Yeterlilikler Çerçevesi Ulusal Yeterlilikler Çerçevesi Alan Yeterlilikleri Program Çıktıları Eğitim AmaçlarıPaydaş Görüşleri Ders Öğrenme Çıktıları Bölüm Misyonu Paydaş Görüşleri Neden Gerekli?

P AYDAŞ G ÖRÜŞLERI Programların – Eğitim Amaçları – Program Yeterlilikleri belirlenirken Programların – içerik ve yapıları güncellenerek, ders planları oluşturulurken EN ÖNEMLİ GİRDİLERİMİZDEN BİRİ

G ÖRÜŞ A LMAK İ STEDIĞIMIZ A NA B AŞLıKLAR NASIL BİR MEZUN ? Program mezunları hangi bilgi, beceri ve yetkinlikleri kazanmış olmalı ? Neyi bilmeli, neyi yapabilmeli, nelere yetkin olmalı? – Bu program yeterliliklerini kazandıracak program içeriği nasıl olmalı ? – Programlarımızın sağladığı mevcut yeterlilikler ne ölçüde paydaşlarımızın beklentileri ile örtüşüyor ? – Kazandırmayı planladığımız bilgi, beceri ve yetkinlikleri kazandırabildik mi ? – Program mezunlarımızı ayırt eden üstün yanlar neler ? (programlarımızın amaç ve yeterliliklerini tanımlarken öne çıkaracağımız ayırt edici üstünlükler) – Program mezunlarımızda geliştirilmesi gereken yanlar neler ? (programlarımızı güncellerken program içeriğinde, derslerin belirlenmesi ve yeniden tasarımlanmasına üzerinde durulacak noktalar)

Bölümler programları ile etkileşimde olan iç ve dış paydaşları belirlenmesi Genel olarak İÇ PAYDAŞ grubundan öğretim üyesi ve öğrencilere DIŞ PAYDAŞ grubundan işverenlere ve mezunlara ulaşılması

P AYDAŞ G ÖRÜŞÜ A LMADA Y ÖNTEM VE T EKNIK Ö RNEKLERI P AYDAŞ G ÖRÜŞÜ A LMADA Y ÖNTEM VE T EKNIK Ö RNEKLERI Odak Grup Çalışmaları Survey Yöntemi ve Yazılı Soru Sorma Tekniği Toplantılar Yüzyüze Görüşmeler Eleman Arama İlanlarının İncelenmesi

Öğrenci Odak Grup Çalışması Okuldan mezun olduktan sonra hangi vasıflarınızın olmasını istersiniz? Bölüm size bu vasıflardan hangisini kazandırıyor?

S ORULARıN S ıNıFLANDıRıLMASı Mezunların istihdamına yönelik genel tanımlayıcı sorular Genel yetkinlikler ile ilgili sorular Alana özgü yetkinlikler ile ilgili sorular Öğrenci ve mezunların ders planı ve dersleri genel olarak değerlendirmelerinin istendiği sorular

S ORU G RUPLARı Açık uçlu sorular Evet/Hayır soruları Sıralama soruları Seçenekli sorular Likert Tipi Ölçeklendirilmiş sorular

AÇIK UÇLU SORU ÖRNEKLERİ …………………… Bölümü Dış Paydaş (İşveren) Görüş Formu Kuruluşunuzda çalıştırılmak üzere yükseköğretim mezunu bir eleman almayı düşündüğünüzde, seçeceğiniz adayların hangi bilgi, beceri, ve kişisel- mesleki yetkinliklere sahip olmasını beklersiniz ? Kuruluşunuzda mezunumuzu çalıştırdınız veya çalıştırıyorsanız, mezunlarımızda gördüğünüz eksiklikler (-) ve/veya olumlu yönler (+) ?

……………………. Bölümü Dış Paydaş (Mezun) Görüş Formu Bölümümüzdeki lisans öğreniminizin size kazandırdıklarını düşündüğünüzde, sizi mesleki açıdan benzer konumdaki diğer kişilerden ayıran, onlardan üstün kılan ya da diğerlerini sizden üstün kılan nitelikler/farklılıklar nelerdir? Sizi diğerlerinden üstün (olumlu anlamda farklı) kılan nitelikler: Diğerlerini sizden üstün kılan, eksikliğini hissettiğiniz nitelikler:

……….. ……….. Bölümü Dış Paydaş (Mezun) Görüş Formu ………. mezunu olmanın iş hayatında size getirdiği avantajlar nelerdir? ……… mezunu olmanın iş hayatında size getirdiği dezavantajlar nelerdir? ………. bölümünde okuduğunuz derslerin dışında hangi konularda ders almış olmak isterdiniz?

……………………… Bölümü İç Paydaş (Öğrenci) Görüş Formu Ders programlarının hazırlanmasında istihdam edilebilirlik açısından verilen dersleri yeterli buluyor musunuz? Yeterli / Yetersiz Yetersiz ise, a) Gerekli ve eksik olduğunu düşündüğünüz dersler/konular? b) Gereksiz ve fazla olduğunu düşündüğünüz dersler/konular?

DİKKAT EDİLMESİ GEREKEN NOKTALAR Her aşamada olduğu gibi dokümantasyona önem verilmesi – Tutanaklar – Raporlar Görüş aldığımız öğrencilerin özellikleri dikkate alınmalı – Derse devamları – Başarı düzeyleri Bu aşama ve izleyen aşamalarda eğitimin niteliğinin geliştirilmesi için mezunlarla iletişimin güçlendirilmesi gereği – Mezun İzleme Sistemi

PAYDAŞ GÖRÜŞLERİ HACETTEPE ÜNİVERSİTESİ ÖRNEKLERİ

H.Ü. S AĞLıK B ILIMLERI F AKÜLTESI F IZYOTERAPI B ÖLÜMÜ İç Paydaşlar: Öğretim Üyesi, Araştırma Görevlisi, Öğrenciler Dış Paydaşlar: İşveren ve Mezunlar Açık uçlu sorular

İÇ PAYDAŞLAR Gerekli olduğunu düşündüğünüz dersler nelerdir? Gereksiz olduğunu düşündüğünüz dersler nelerdir? Verilen dersleri yeterli buluyor musunuz? Ders programına hangi dersleri eklersek öğrencilerin daha kaliteli eğitim almasını sağlayabiliriz? Genel olarak öğrencilerin hangi bilgi, beceri ve yeterliliklere sahip olmasını beklersiniz? Programdaki hangi dersler zorunlu hangi dersler seçmeli olmalıdır? Yeni eklenecek zorunlu ve seçmeli dersler nelere göre belirlenmelidir?

DIŞ PAYDAŞ-MEZUN Bölümümüzde okuduğunuz hangi dersler iş hayatında size avantaj sağladı? Okuduğunuz hangi derslerinden iş hayatınızda daha az yararlandınız? Okuduğunuz derslerin dışında hangi konularda ders almak isterdiniz? Eğer seçmeli ders imkanınız olsaydı en çok hangi dersi almak isterdiniz?

DIŞ PAYDAŞ-İŞVEREN İşyerinizde görev alan fizyoterapi ve rehabilitasyon lisans mezunu fizyoterapistlerin hangi özelliklere sahip olmasını beklersiniz? -Mezunlarımızda gördüğünüz eksik yönler nelerdir, hangi konularda yetersiz olduklarını düşünüyorsunuz? -Mezunlarımızda gördüğünüz olumlu yönler nelerdir, hangi konularda daha üstün olduklarını düşünüyorsunuz? -Sizce hangi konularda lisans döneminde daha donanımlı olmaları iş hayatlarındaki başarıularını etkilerdi?

ÖzelliklerEvetKısmenHayır Etkili sosyal iletişim Bilgiye kolay ulaşabilme Bilgiyi uygulamada kullanabilme Ekip çalışmasına katılabilme Problem çözebilme Karar verebilme Araştırma yapma becerisi Sistematik yaklaşım yeteneğine sahip olma Sağlık mevzuatına hakimiyet Liderlik özelliklerine sahip olma Etik davranabilme Stratejik düşünebilme Hızlı karar verebilme Analiz-sentez etme Eleştiri özeleştiri yapabilme Diğer/ Belirtiniz: H.Ü. SAĞLIK BİLİMLERİ FAK Ü LTESİ HEMŞİRELİK B Ö L Ü M Ü Ö ĞRETİM Ü YELERİNİN G Ö R Ü ŞLERİ 1. Okulumuz mezunlarından genel olarak memnuniyet derecenizi belirtiniz. 1. Ç ok memnunum ( ) 2. Memnunum ( ) 3. Kısmen memnunum ( ) 4. Memnun değilim ( ) 5.Hi ç memnun değilim ( ) 2. Mezunlarımızın aşağıda belirtilen ö zellikleri kazanma durumunu tabloda uygun alana işaretleyiniz. 3. Mezunlarımızın yetersiz olduğunuzu d ü ş ü nd ü ğ ü n ü z alanları a ç ıklayınız. - Bilgi d ü zeyinde: - Beceri/Uygulama d ü zeyinde: - Diğer:

ÖzelliklerEvetKısmenHayır Etkili sosyal iletişim Bilgiye kolay ulaşabilme Ekip çalışmasına katılabilme Problem çözebilme Sağlık mevzuatına hakimiyet Liderlik özelliklerine sahip olma Etik davranabilme Stratejik düşünebilme Hızlı karar verebilme Analiz-sentez etme Diğer/ Belirtiniz: H.Ü. SAĞLIK BİLİMLERİ FAK Ü LTESİ HEMŞİRELİK B Ö L Ü M Ü MEZUNLARININ ALDIKLARI EĞİTİME İLİŞKİN G Ö R Ü ŞLERİ 1. Aldığınız eğitimden genel olarak memnuniyet derecenizi belirtiniz. 1. Ç ok memnunum ( ) 2. Memnunum ( ) 3. Kısmen memnunum ( ) 4. Memnun değilim ( ) 5.Hi ç memnun değilim ( ) 2. Eğitiminiz s ü resince aşağıdaki ö zellikleri kazanma durumunuzu tabloda uygun alana işaretleyiniz. 3. Sizi Hacettepe Ü niversitesi mezunu olarak diğer okulların mezunlarından ayıran konular nelerdir? 4. Mezun olduğunuzda yetersiz olduğunuzu d ü ş ü nd ü ğ ü n ü z alanları a ç ıklayınız. - Bilgi d ü zeyinde: - Beceri/Uygulama d ü zeyinde: - Diğer: 5. Aldığınızın derslerin sizi mesleğe hazırlama derecesini belirtiniz. 1. Ç ok iyi ( ) 2. İyi ( ) 3. Kısmen ( ) 4. İyi değil ( ) 5. Hi ç iyi değil ( ) 6. Mezun olmadan ö nce başka hangi dersleri almak isterdiniz?

ÖzelliklerEvetKısmenHayır Etkili sosyal iletişim Bilgiye kolay ulaşabilme Ekip çalışmasına katılabilme Problem çözebilme Sağlık mevzuatına hakimiyet Liderlik özelliklerine sahip olma Etik davranabilme Stratejik düşünebilme Hızlı karar verebilme Analiz-sentez etme Diğer/ Belirtiniz: H.Ü. SAĞLIK BİLİMLERİ FAK Ü LTESİ HEMŞİRELİK B Ö L Ü M Ü Ö ĞRENCİLERİNİN ALDIKLARI EĞİTİME İLİŞKİN G Ö R Ü ŞLERİ 1. Aldığınız eğitimden genel olarak memnuniyet derecenizi belirtiniz. 1. Ç ok memnunum ( ) 2. Memnunum ( ) 3. Kısmen memnunum ( ) 4. Memnun değilim ( ) 5. Hi ç memnun değilim ( ) 2. Eğitiminiz s ü resince aşağıdaki ö zellikleri kazanma durumunuzu tabloda uygun alana işaretleyiniz. 3. Sizi Hacettepe Ü niversitesi ö ğrencisi olarak diğer okulların ö ğrencilerinden ayıran konular nelerdir? 4. Eğitiminiz s ü resince yetersiz olduğunuzu d ü ş ü nd ü ğ ü n ü z alanları a ç ıklayınız. - Bilgi d ü zeyinde: - Beceri/Uygulama d ü zeyinde: -Diğer: 5. Aldığınızın derslerin sizi mesleğe hazırlama derecesini belirtiniz. 1. Ç ok iyi ( ) 2. İyi ( ) 3. Kısmen ( ) 4. İyi değil ( ) 5. Hi ç iyi değil ( ) 6. Mezun olmadan ö nce başka hangi dersleri almak isterdiniz?

H.Ü. EĞİTİM FAKÜLTESİ-OKUL ÖNCESİ ÖĞRETMENLİĞİ PROGRAMI SÜREÇ 1. Çalıştay modeli bilgi paylaşımı gerçekleştirildi. 2. Paydaşlar Bologna Süreci konusunda bilgilendirildi Soru soruldu. 4. Cevaplar informal şekilde tartışıldı. 5. Dönütler kaydedildi. 6. Dönütler analiz edildi, TYYÇ ile karşılaştırıldı. 7. Örtüşen konular program çıktılarının belirlenmesinde temel alındı.

Sizce Okul Öncesi Öğretmenliği Programının temel amacı ne olmalıdır? Kuruluşunuzda çalıştırılmak üzere yükseköğretim mezunu bir eleman almayı düşündüğünüzde, bu adayların hangi mesleki yetkinliklere sahip olmasını beklersiniz? Kuruluşunuzda çalıştırılmak üzere yükseköğretim mezunu bir eleman almayı düşündüğünüzde, bu adayların hangi kişisel yetkinliklere sahip olmasını beklersiniz? (Ör: Sosyal ilişlilere yatkınlık, Liderlik, Takım çalışmasına yatkınlık, Etik çalışma prensipleri. ) Program mezunlarımızı diğer okulların mezunlarından ayırt eden yanlar nelerdir? Program mezunlarımızda geliştirilmesi gereken yanlar nelerdir?

P AYDAŞ D ÖNÜTLERININ A NALIZI PROGRAM ÇIKTILARI Program Felsefesi Paydaş Dönütleri TYYÇ

Program Yeterlilikleri Belirlenmesi sırasında İç Paydaş Dış Paydaş Belirlendikten sonra Programın Yapısı İçeriğiDersler Öğrenme Kazanımları oluşturulması gerekir.

K AYNAKLAR Dokuz Eylül Üniversitesi Bologna süreci eğitim amaç ve hedeflerinin belirlenmesi program çıktılarının oluşturulması sunumu Dokuz Eylül Üniversitesi Bologna süreci paydaş görüşlerinin değerlendirilmesi aşaması eğitim sunumu Ankara Üniversitesi Bologna Süreci (Yeterlilikler ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi) HÜ Pilot Fakülte/MYO uygulamaları