İŞBİRLİĞİYLE ÖĞRENME.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Öğretim yöntem ve teknikleri
Advertisements

ÖĞRETİM VE ÖĞRENMEYE İLİŞKİN İLKELER İletişim ve Öğrenme
İŞBİRLİKÇİ ÖĞRENME.
İŞ BİRLİĞİNE DAYALI ÖĞRENME
Öğretimde Kullanılan Teknikler (3)
Etkin ve İşbirliğine Dayalı Öğrenme S
İşbirliğine Dayalı Öğrenme
SINIF ORTAMININ FİZİKSEL ÖZELLİKLERİ Fiziksel ortamın önemi nedir?
Günlük Plan Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık.
BİRLİKTE ÇALIŞALIM BİRLİKTE ÖGRENELİM
Tam Öğrenme Modeli (Mastery Learning)
Senaryolar, öğrenme hikayeleri ve aktiviteleri
SINIF YÖNETİMİ Sınıf; eğitim-öğretim etkinliklerinin
Sınıf; paylaşma, uzlaşma, yarışma, rekabet gibi olumlu ve olumsuz ilişki yapılarının görülebileceği bir yaşam alanıdır. Rekabetçi, bireyselci ve işbirlikçi.
İşbirliğine Dayalı Öğrenme
SINIF ORTAMININ FİZİKSEL ÖZELLİKLERİ Dr. Mustafa Aydın BAŞAR.
İŞBİRLİĞİNE DAYALI ÖĞRETİM YAKLAŞIMI. İşbirliğine dayalı öğrenme; öğrencilerin sınıf ortamında küçük karma guruplar oluşturarak (cinsiyet, başarı durumu,
1.Hafta: Özel Gereksinimli Bireyler ve Özel Eğitim
“İŞBİRLİĞİNE DAYALI ÖĞRENME” (COOPERATIVE LEARNING)
İŞBİRLİĞİNE DAYALI ÖĞRENME
PROJE TABANLI ÖĞRENME.
Öğretim İlke ve Yöntemleri Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık
TAM ÖĞRENME MODELİ Hazırlayan Güzide BAŞDAĞ Ankara 2003.
İŞBİRLİĞİNE DAYALI ÖĞRETİM YAKLAŞIMI
Öğrenme Stratejileri. Öğrenme stratejileri Öğrenme stratejleri: bireyin öğrenmesini etkileyen süreçler, öğrenmeyi etkili kılmak için yapılanlar, bilginin.
Öğretim İlke ve Yöntemleri Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık
Örnek Olay Öğretim Yöntemi
Basamaklı Öğretim Modeli (Layered Curriculum Model)
Sosyal Ağların Eğitim Amaçlı Kullanımı
MEB HİZMET İÇİ EĞİTİM SEMİNERİ
İŞBİRLİKLİ ÖĞRENME.
Öğretim İlke ve Yöntemleri Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık
İŞBİRLİĞİNE DAYALI ÖĞRENME
Kültürel amaçlı teknoloji kullanımı : çevrimiçi öğrenen toplulukları oluşturma.
DRAMA 7.HAFTA ÖZ DÜZENLEMEYE DAYALI ÖĞRENME VE EĞİTİCİ DRAMA
MEB HİZMET İÇİ EĞİTİM SEMİNERİ EĞİTİMDE YENİ YÖNELİMLER Prof. Dr. Özcan DEMİREL 27 Kasım – 1 Aralık 2006 Mersin.
Erken Eğitim Şeyda Altuntaş
Dr. Meltem GÖKDAĞ BALTAOĞLU
KUBAŞIK ÖĞRENME Sınıf ortamında; küçük karma kümeler oluşturarak
Öğretim İlke ve Yöntemleri
Ölçme ve Değerlendirme Semineri
Hazırlayan Halil ÖZBAŞ Sağlık Bilimleri Enstitüsü Tıbbi Genetik
İŞBİRLİKÇİ ÖĞRENME YÖNTEMİ (COOPERATIVE LEARNING)
DİYARBAKIR BİLİM SANAT MERKEZİ REHBERLİK HİZMETLERİ BİRİMİ
İkili Kodlama Kuramı Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyı.
Probleme Dayalı Öğrenme
Prof. Dr. Fersun PAYKOÇ ODTÜ Eğitim Fakültesi Emekli Öğretim Üyesi.
Probleme Dayalı Öğrenme
Bölümün Amacı Bu bölüm, örgütlerin nasıl değiştiğini ve yöneticilerin yenilik ve değişim sürecini nasıl yönettiklerini keşfetmektedir.
ÖĞRETİM MODELLERİ Uz. NÜKET GÜNDÜZ.
Öğretim Modelleri Anlamlı (Okulda) Öğrenme, Tam Öğrenme, Çoklu Zeka, Yapılandırmacılık, Dr. Kerim Karabacak.

ÇALIŞMA TAKIMLARINI ANLAMAK
İŞBİRLİKLİ ÖĞRENME.
Toplam Kalite Yönetimi
Ö.T.M.T Öğr. Gör. Özlem BAĞCI.
ÜNİTENİN ÖRÜNTÜSÜ FİZİKSEL ORTAMIN DEĞİŞKENLERİ FİZİKSEL ORTAMIN ÖNEMİ
SOSYAL KABUL SINIF İÇİ ETKİLEŞİMİN ARTTIRILMASI
DUYUŞSAL GELİŞİME YÖNELİK ETKİNLİKLER PLANLAMA
Gruplama Hızlandırma Zenginleştirme Mentörlük
MEB HİZMET İÇİ EĞİTİM SEMİNERİ
Yrd. Doç. Dr. Süleyman AKYÜREK
İŞBİRLİKLİ ÖĞRENME.
Türkiye'deki Yasal Düzenlemeler
İŞBİRLİĞİNE DAYALI ÖĞRETİM YAKLAŞIMI HAZIRLAYANLAR HAVVA KESKİN
ÖĞRENME ORTAMINDA ÖĞRENENİN ÖZELLİKLERİ
İşbirliğine Dayalı Öğrenme Yaklaşımı
YAPILANDIRMACI YAKLAŞIM
Sağlık Bilimleri Fakültesi
OLUMLU ÖĞRENME ORTAMI OLUŞTURMA
Sunum transkripti:

İŞBİRLİĞİYLE ÖĞRENME

İşbirliğiyle Öğrenme Öğrencilerin sınıf ortamında küçük karma gruplar oluşturarak, ortak bir amaç doğrultusunda, bir konuda birbirlerinin öğrenmelerine yardımcı oldukları, genelde grup başarısının değişik yollarla ödüllendirildiği bir öğretim modeli.

İşbirliğiyle öğrenme; işbirliğine dayalı öğrenme işbirlikçi öğrenme kubaşık öğrenme olarak da adlandırılmaktadır.

İşbirliğiyle öğrenmenin başarı transfer üst düzey düşünme aktif katılım iyi arkadaşlık ilişkileri engelli bireylerin normal öğrenime katılmaları benlik saygısı gibi birçok bilişsel ve duyuşsal öğrenme ürünü ve süreci üzerinde olumlu etkileri olduğu söylenebilir.

Gruplar İşbirliğiyle öğrenmede çalışma grupları etnik yapı, cinsiyet, başarı durumu vb. gibi özellikler açısından heterojen olmalıdır. Gruplar her üyenin yeterli derecede sorumluluk almasını sağlayacak büyüklükte (tercihan 4-7 kişi) olmalıdır.

İşbirliğiyle öğrenmenin temel ilkeleri: Grup amacı Bireysel sorumluluk Olumlu bağımlılık Yüz yüze etkileşim Eşit başarı fırsatı

İşbirliğiyle Öğrenme Teknikleri Aşağıdaki işbirliği tekniklerinin basamaklarını cenkhoca.orh sitesinden bularak inceleyiniz: Öğrenci takımları ve başarı bölümleri Takım oyun turnuva Ayrılıp birleşme Ayrılıp birleşme 2 Karşılıklı sorgulama Takım destekli bireyselleşme İşbirliğine dayalı birleştirilmiş okuma ve kompozisyon İç ve dış çember Düşün eşleş paylaş Grup araştırması İkili denetim Birlikte öğrenme Yuvarlak masa

İşbirliğiyle öğrenme tekniklerinden aşağıdaki tekniklerle ilgili etkinlik planları geliştiriniz: Takım oyun turnuva Birleşip ayrılma Karşılıklı sorgulama Takım destekli bireyselleştirme İşbirliğiyle kompozisyon ve okuma