İŞBİRLİĞİYLE ÖĞRENME
İşbirliğiyle Öğrenme Öğrencilerin sınıf ortamında küçük karma gruplar oluşturarak, ortak bir amaç doğrultusunda, bir konuda birbirlerinin öğrenmelerine yardımcı oldukları, genelde grup başarısının değişik yollarla ödüllendirildiği bir öğretim modeli.
İşbirliğiyle öğrenme; işbirliğine dayalı öğrenme işbirlikçi öğrenme kubaşık öğrenme olarak da adlandırılmaktadır.
İşbirliğiyle öğrenmenin başarı transfer üst düzey düşünme aktif katılım iyi arkadaşlık ilişkileri engelli bireylerin normal öğrenime katılmaları benlik saygısı gibi birçok bilişsel ve duyuşsal öğrenme ürünü ve süreci üzerinde olumlu etkileri olduğu söylenebilir.
Gruplar İşbirliğiyle öğrenmede çalışma grupları etnik yapı, cinsiyet, başarı durumu vb. gibi özellikler açısından heterojen olmalıdır. Gruplar her üyenin yeterli derecede sorumluluk almasını sağlayacak büyüklükte (tercihan 4-7 kişi) olmalıdır.
İşbirliğiyle öğrenmenin temel ilkeleri: Grup amacı Bireysel sorumluluk Olumlu bağımlılık Yüz yüze etkileşim Eşit başarı fırsatı
İşbirliğiyle Öğrenme Teknikleri Aşağıdaki işbirliği tekniklerinin basamaklarını cenkhoca.orh sitesinden bularak inceleyiniz: Öğrenci takımları ve başarı bölümleri Takım oyun turnuva Ayrılıp birleşme Ayrılıp birleşme 2 Karşılıklı sorgulama Takım destekli bireyselleşme İşbirliğine dayalı birleştirilmiş okuma ve kompozisyon İç ve dış çember Düşün eşleş paylaş Grup araştırması İkili denetim Birlikte öğrenme Yuvarlak masa
İşbirliğiyle öğrenme tekniklerinden aşağıdaki tekniklerle ilgili etkinlik planları geliştiriniz: Takım oyun turnuva Birleşip ayrılma Karşılıklı sorgulama Takım destekli bireyselleştirme İşbirliğiyle kompozisyon ve okuma