MESLEKİ VE TEKNİK EĞİTİME ÖĞRETMEN YETİŞTİRME

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
YÜKSEKÖĞRETİM KURULU BAŞKANLIĞI
Advertisements

TEKNOLOJİ FAKÜLTESİ VE İŞYERİ EĞİTİMİ
TÜRKİYE FUTBOLU KUCAKLIYOR
SEVİYE BELİRLEME SINAVI(SBS) NEDİR
TIBBİ TANITIM PAZARLAMA
ORTAOKUL SONRASI EĞİTİM SEÇENEKLERİ
DR. BEKİR SIDDIK MÜFTÜLER ANADOLU SAĞLIK MESLEK LİSESİ
Öğr.Gör.Dr. S. Sadi SEFEROĞLU & Arş. Gör. Fatih GÜRSUL
DERS SEÇİMİ NEVİM DEMİRCİ DANIŞIK.
ÖYP SÜREÇ. AMAÇ Öğretim Üyesi Yetiştirme Programı kapsamında, lisansüstü eğitim verme imkânına sahip olan yükseköğretim kurumlarında, öğretim üyesi ihtiyacı.
Personel İhtiyacının Belirlenmesi ve Planlanması
T.C. DOĞUŞ ÜNİVERSİTESİ MESLEK YÜKSEKOKULU. HEDEFİMİZ Öğrencilerimizi; Çağdaş bilgi ve mesleki beceri ile donatmak, Nitelikli, ahlaklı, kültürlü ve sorumlu.
BATMAN ÜNİVERSİTESİ TEKNOLOJİ FAKÜLTESİ 1. TEKNOLOJİ FAKÜLTESİ Fakültemiz 13 Kasım 2009 tarih ve sayılı Resmi Gazetede yayımlanan 2009/15546 sayılı.
Mustafa Kemal Üniversitesi
TÜRKİYE’DE ÖĞRETMEN YETİŞTİRME REFORMLARI
YGS NEDİR? LYS NEDİR?.
ÇEVRE VE SAĞLIK DERNEĞİ SAĞLIKTA DÖNÜŞÜM VE ÇEVRE SAĞLIĞI TEKNİSYENİ EĞİTİMİ 2.
S.Ü. MÜHENDİSLİK FAKÜLTESİ KİMYA MÜHENDİSLİĞİ BÖLÜMÜ
MERSİN ÜNİVERSİTESİ DENİZCİLİK MESLEK YÜKSEKOKULU AKADEMİK DEĞERLENDİRME ve KALİTE GELİŞTİRME TOPLANTISI NİSAN 2010.
4. Grup Öğretmenlik Mesleği Kariyer Basamakları. 4c Kariyer basmaklarının atama, yerleştirme, terfi ve fırsatlarla ilişkilendirilmesi Öncelik / Tedbir.
Bulut bilişim için Üniversitelerimizde bilişim personeli yeterlikleri 18 Aralık 2013 – Aksaray Üniversitesi Bilişim Teknik Personeli Yeterlik Ölçeği Toplantısı.
1 İSTANBUL EKONOMİK ARAŞTIRMALAR DERNEĞİ “Hocaların Gözüyle 2012 Yılında Türkiye Ekonomisi Araştırması” Kantitatif Araştırma Özeti Ocak 2012 İstanbul.
Yrd.Doç.Dr. Arzu ÜLGEN AYDINLIK
T. C. MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI Personel Genel Müdürlüğü SAYI :B. 08. PGM
Kız Teknik ve Meslek Lisesi Giyim Üretim Teknolojisi Alanı
TEMEL EĞİTİMDEN ORTAÖĞRETİME GEÇİŞ (TEOG)-2014 Eylül ayında duyurulan ve kısaca TEOG olarak adlandırılan Temel Eğitimden Ortaöğretime Geçiş Sistemi bu.
Kız Teknik ve Meslek Lisesi Seramik ve Cam Teknolojisi Alanı
GAZİ ORTAOKULU REHBERLİK BİRİMİ
YALOVA MESLEK YÜKSEKOKULU MUHASEBE ve VERGİ BÖLÜMÜ
BENİM LİSEM HANGİSİ?.
ESPAÑA SİSTEMA DE EDUCACİÓN LA EDUCACİÓN SUPERİOR LA FORMACİÓN DE LOS DOCENTES AB Ülkelerinde Eğitim Prof. Dr. Mustafa ERGÜN Nurcan BUNAR.
2006 – 2011 STRATEJİK PLAN SUNUMU
MESLEKÎ EĞİTİM TANITIM ETKİNLİKLERİ.
Türkiye’de 2008 yılında, yaklaşık 494 bin tonu avcılıkla, 152 bin tonu yetiştiricilikle olmak üzere toplam 646 bin ton su ürünleri üretilmiştir. Avcılıkla.
STRATEJİK PLAN SUNUMU ME. Ü. SAĞLIK HİZMETLERİ MESLEK YÜKSEKOKULU SAĞLIK PROGRAMLARI AMBULANS ACİL BAKIM TEKNİKERLİĞİ PROGRAMI STRATEJİK.
KAHTA MESLEKİ VE TEKNİK EĞİTİM MERKEZİ METAL TEKNOLOJİ ALANI
HAFTALIK DERS ÇİZELGELERİ VE SEÇMELİ DERSLER
KOÜ TIP FAKÜLTESİ ÇOCUK CERRAHİSİ ANABİLİM DALI STRATEJİK PLAN TASLAĞI
MESLEKİ VE TEKNİK EĞİTİMİ TANITIM VE YÖNELTME SEMİNERİNE
ALAN DEĞİŞİKLİĞİ VE DERS SEÇİMİ
Türkiye’de Meslekî Eğitim ve Öğretimdeki Yeni Yaklaşımlar
ATÇA MESLEKİ VE TEKNİK ANADOLU LİSESİ
ALİ-HASAN COŞKUN meslekİ VE TEKNİK ANADOLU LİSESİ
Sandıklı Otelcilik ve Turizm Meslek Lisesi
1 Ö ğrenci Se ç me ve Yerleştirme Sistemi (ÖSYS) Tanıtım Sunumu Haydar Akın Mesleki Ve Teknik Anadolu Lisesi Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık Servisi.
YİYECEK İÇECEK HİZMETLERİ ALANI
TURİZMDE EĞİTİM SORUNLARI
NİZAMÜLMÜLK MESLEKİ VE TEKNİK ANADOLU LİSESİ
GAZ VE TESİSATI TEKNOLOJİSİ PROGRAMI BİLGİLERİ. Amaç ve Hedefler Amaç: Gelişen teknolojiye ve piyasaya uyumlu, temel bilgilerle donatılmış, karşılaştığı.
GIDA TEKNOLOJİSİ ALANI TANITIMI ALANIN TANIMI: Gıda teknolojisi alanı, tarım ve hayvancılığa dayalı ham maddeleri modern teknolojileri uygulayarak işleyen.
SAĞLIK HİZMETLERİ MESLEK YÜKSEK OKULU
FAKÜLTEMİZ HAKKINDA Fakültemiz tarihinde kabul edilen ve tarihinde Sayılı Resmi Gazetede yayınlanan Bakanlar Kurulu Kararı.
NİĞDE ZÜBEYDE HANIM SAĞLIK HİZMETLERİ MESLEK YÜKSEKOKULUNA HOŞGELDİNİZ
MESLEKİ VE TEKNİK ANADOLU LİSESİ GİYİM ÜRETİM TEKNOLOJİSİ ALANI
MÜFREDAT NEDİR, NEDEN GÜNCELLENMEKTEDİR?
TÜRK MUSİKİSİ DEVLET KONSERVATUVARI’NA HOŞGELDİNİZ
DÜZİÇİ MESLEKİ VE TEKNİK ANADOLU LİSESİ
Müdür V. DOÇ. DR. Durmuş DAĞHAN
MÜHENDİSLİK FAKÜLTESİNE HOŞGELDİNİZ
MÜHENDİSLİK FAKÜLTESİNE HOŞGELDİNİZ
KTÜ SAĞLIK BİLİMLERİ FAKÜLTESİ SAĞLIK YÖNETİMİ BÖLÜMÜ
FEN EDEBİYAT FAKÜLTESİNE HOŞGELDİNİZ
SEÇMELİ DERS SEÇİMİ Ne Zaman ? Nasıl ?.
ŞEHİT SABRİ ERYELER MESLEKİ VE TEKNİK ANADOLU LİSESİ KUMRU-ORDU
KARŞILAŞTIRMALI EĞİTİM
PERSONEL DAİRESİ BAŞKANLIĞI
Büro Yönetimi ve Yönetici AsistanLIğI PROGRAMI
Düzce Üniversitesi Gümüşova MYO
2018 Yılı Performans Sunumu
Sunum transkripti:

MESLEKİ VE TEKNİK EĞİTİME ÖĞRETMEN YETİŞTİRME Bu proje Avrupa Birliği ve Türkiye Cumhuriyeti tarafından finanse edilmektedir. MESLEKİ VE TEKNİK EĞİTİME ÖĞRETMEN YETİŞTİRME Prof. Dr. Mustafa SAFRAN

Bu proje Avrupa Birliği ve Türkiye Cumhuriyeti tarafından finanse edilmektedir. İletişimin, ulaştırmanın ve küreselleşmenin hızla yaygınlaştığı bir çağda, ulusal düzeyde mesleki ve teknik eğitim sorunları analiz edilirken ve geleceğe yönelik planlar yapılırken, uluslararası yönelmelerin dikkate alınması gerekir.

Bu proje Avrupa Birliği ve Türkiye Cumhuriyeti tarafından finanse edilmektedir. Mesleki ve teknik eğitimin temel amaçlarından biri; ülkenin belirlediği ekonomik, sosyal ve kültürel hedeflerine ulaşabilmesi için gerekli insan kaynaklarını yetiştirmektir.

Kaynak: Türkiye İstatistik Kurumu Bu proje Avrupa Birliği ve Türkiye Cumhuriyeti tarafından finanse edilmektedir. TÜRKİYE NÜFUS – YAŞ GRUBU PİRAMİDİ (2012) Kaynak: Türkiye İstatistik Kurumu

Bu proje Avrupa Birliği ve Türkiye Cumhuriyeti tarafından finanse edilmektedir. Mühendislik-İmalat-İnşaat Alanlarından Yükseköğrenim Mezun Sayısı (2011) Kaynak: Eurostat

İstihdamda Bir Önceki Yıla Göre Değişim Bu proje Avrupa Birliği ve Türkiye Cumhuriyeti tarafından finanse edilmektedir. İstihdamda Bir Önceki Yıla Göre Değişim (Bin Kişi) 2012 Ocak – Temmuz 2013 Ocak - Temmuz Değişim Tarım 6.003 6.012 9 Sanayi 4.740 4.969 229 İnşaat 1.629 1.728 99 Hizmetler 12.144 12.746 602 TOPLAM 24.517 25.455 939

XVI. Milli Eğitim Şûrası Bu proje Avrupa Birliği ve Türkiye Cumhuriyeti tarafından finanse edilmektedir. XVI. Milli Eğitim Şûrası (13-17 Kasım 1999) Şûra Gündemi Mesleki ve Teknik eğitimin, orta öğretim sistemi bütünlüğü içinde ağırlıklı olarak yeniden yapılandırılması Okul ve işletmelerde meslek eğitimi ve istihdam Mesleki ve teknik eğitim alanına öğretmen ve yönetici yetiştirme Mesleki ve teknik eğitimde sınavsız yükseköğretime geçiş Mesleki ve teknik eğitimde finansman

XVI. Milli Eğitim Şûrası Kararları Bu proje Avrupa Birliği ve Türkiye Cumhuriyeti tarafından finanse edilmektedir. XVI. Milli Eğitim Şûrası Kararları (Mesleki ve Teknik Eğitim Alanına Öğretmen ve Yönetici Yetiştirme) 2. İlgili sektörle iş birliği yapılıp ülkenin insan gücü ihtiyacı dikkate alınarak; Eğitim kurumları oluşturulmalı, Öğretmen ihtiyaçları nicelik ve nitelik olarak belirlenmeli, İhtiyaçların karşılanması için kısa ve uzun vadeli planlar yapılmalı, Planların uygulanması için Bakanlık, YÖK ve ilgili endüstriyel kurum ve kuruluşlar arasında iş birliği ve koordinasyon sürekli hâle getirilmelidir.

XVI. Milli Eğitim Şûrası Kararları Bu proje Avrupa Birliği ve Türkiye Cumhuriyeti tarafından finanse edilmektedir. XVI. Milli Eğitim Şûrası Kararları (Mesleki ve Teknik Eğitim Alanına Öğretmen ve Yönetici Yetiştirme) 3. Öğrencilerin mesleki ve teknik orta öğretimde programlarının devamı sayılan öğretmenlik programlarına geçişte orta öğretim başarı puan ve ek puan uygulamasına devam edilmelidir.

XVI. Milli Eğitim Şûrası Kararları Bu proje Avrupa Birliği ve Türkiye Cumhuriyeti tarafından finanse edilmektedir. XVI. Milli Eğitim Şûrası Kararları (Mesleki ve Teknik Eğitim Alanına Öğretmen ve Yönetici Yetiştirme) 5. Öğrencilerin seçimiyle ilgili alan öğretmenliğinin gerektirdiği bilgi, beceri ve yetenek sınavı yapılmalıdır.

XVI. Milli Eğitim Şûrası Kararları Bu proje Avrupa Birliği ve Türkiye Cumhuriyeti tarafından finanse edilmektedir. XVI. Milli Eğitim Şûrası Kararları (Mesleki ve Teknik Eğitim Alanına Öğretmen ve Yönetici Yetiştirme) 8. Mesleki ve teknik liselerde görev yapacak öğretmenlerin, ilgili alanlarda meslek yüksekokullarını başarı ile bitirenler arasından, mesleki ve teknik eğitim fakültelerine dikey geçiş yaparak yetiştirilmeleri teşvik edilmelidir.

XVI. Milli Eğitim Şûrası Kararları Bu proje Avrupa Birliği ve Türkiye Cumhuriyeti tarafından finanse edilmektedir. XVI. Milli Eğitim Şûrası Kararları (Mesleki ve Teknik Eğitim Alanına Öğretmen ve Yönetici Yetiştirme) 11. Mesleki ve teknik eğitim fakültelerinin programları ezberci değil düşünen, araştıran, sorgulayan, analiz ve sentez değerlendirme yapabilen, değişen teknolojiyi, imkân ve kaynakları etkili kullanabilen öğretmenler yetiştirecek şekilde yeniden düzenlenmelidir.

XVI. Milli Eğitim Şûrası Kararları Bu proje Avrupa Birliği ve Türkiye Cumhuriyeti tarafından finanse edilmektedir. XVI. Milli Eğitim Şûrası Kararları (Mesleki ve Teknik Eğitim Alanına Öğretmen ve Yönetici Yetiştirme) 15. Mesleki ve teknik orta öğretim ve mesleki teknik eğitim fakültelerinin eğitim öğretim programları birbiri ile ve iş hayatı ile uyumlu hâle getirilmelidir.

XVI. Milli Eğitim Şûrası Kararları Bu proje Avrupa Birliği ve Türkiye Cumhuriyeti tarafından finanse edilmektedir. XVI. Milli Eğitim Şûrası Kararları (Mesleki ve Teknik Eğitim Alanına Öğretmen ve Yönetici Yetiştirme) 16. Farklı alanlardan aynı öğretmenlik programına gelen öğrenciler için farklılıkları giderecek şekilde eğitim ve öğretim programları düzenlenmelidir.

XVI. Milli Eğitim Şûrası Kararları Bu proje Avrupa Birliği ve Türkiye Cumhuriyeti tarafından finanse edilmektedir. XVI. Milli Eğitim Şûrası Kararları (Mesleki ve Teknik Eğitim Alanına Öğretmen ve Yönetici Yetiştirme) 17. Mesleki ve teknik öğretim okullarına öğretmen yetiştiren fakültelerde okutulan öğretmenlik meslek bilgisi dersleri yetiştikleri öğretmenlerin yapacakları görevle uyumlu değildir. Bu nedenle, bu fakültelerin öğretmenlik meslek bilgisi dersleri ilgili fakültelerin görüşleri de alınarak yeniden düzenlenmelidir.

XVI. Milli Eğitim Şûrası Kararları Bu proje Avrupa Birliği ve Türkiye Cumhuriyeti tarafından finanse edilmektedir. XVI. Milli Eğitim Şûrası Kararları (Mesleki ve Teknik Eğitim Alanına Öğretmen ve Yönetici Yetiştirme) 19. Mesleki ve teknik eğitim öğretmenlerini nitelikli olarak yetiştirebilmek, öğretmen arz-talep dengesini kurabilmek için gerekli görülen alanlarda öğretmenlik programları lisansüstü eğitimine çekilmelidir.

XVI. Milli Eğitim Şûrası Kararları Bu proje Avrupa Birliği ve Türkiye Cumhuriyeti tarafından finanse edilmektedir. XVI. Milli Eğitim Şûrası Kararları (Mesleki ve Teknik Eğitim Alanına Öğretmen ve Yönetici Yetiştirme) 20. Mesleki ve teknik eğitim fakültelerinde, mezunları izleme birimi oluşturulmalı, eğitim-öğretim programları, izleme sonuçları da dikkate alınarak sürekli geliştirilmelidir.

XVI. Milli Eğitim Şûrası Kararları Bu proje Avrupa Birliği ve Türkiye Cumhuriyeti tarafından finanse edilmektedir. XVI. Milli Eğitim Şûrası Kararları (Mesleki ve Teknik Eğitim Alanına Öğretmen ve Yönetici Yetiştirme) 22. Mesleki ve teknik eğitim fakültelerinin öğretim üyeleri ve öğrencilerinin haftalık ders yükleri çağdaş üniversite uygulamalarına uygun hâle getirilmelidir.

XVI. Milli Eğitim Şûrası Kararları Bu proje Avrupa Birliği ve Türkiye Cumhuriyeti tarafından finanse edilmektedir. XVI. Milli Eğitim Şûrası Kararları (Mesleki ve Teknik Eğitim Alanına Öğretmen ve Yönetici Yetiştirme) 24. Mesleki ve teknik eğitim fakülteleriyle mesleki ve teknik okullarda, iş yerlerinde çalışarak deneyim sahibi olmuş ve piyasada kendisini kanıtlamış kişilerden öğretim görevlisi ve öğretimi olarak yararlanılmalıdır.

XVI. Milli Eğitim Şûrası Kararları Bu proje Avrupa Birliği ve Türkiye Cumhuriyeti tarafından finanse edilmektedir. XVI. Milli Eğitim Şûrası Kararları (Mesleki ve Teknik Eğitim Alanına Öğretmen ve Yönetici Yetiştirme) 25. Mesleki ve teknik eğitim fakülteleri; bina, araç, gereç ve kadro yönünden iyileştirilmelidir.

XVI. Milli Eğitim Şûrası Kararları Bu proje Avrupa Birliği ve Türkiye Cumhuriyeti tarafından finanse edilmektedir. XVI. Milli Eğitim Şûrası Kararları (Mesleki ve Teknik Eğitim Alanına Öğretmen ve Yönetici Yetiştirme) 30. Okullara branşlar bazında ve ihtiyaçları oranında öğretmen kadrosu tahsis edilerek ihtiyaç fazlası öğretmen istihdamı önlenmelidir.

XVI. Milli Eğitim Şûrası Kararları Bu proje Avrupa Birliği ve Türkiye Cumhuriyeti tarafından finanse edilmektedir. XVI. Milli Eğitim Şûrası Kararları (Mesleki ve Teknik Eğitim Alanına Öğretmen ve Yönetici Yetiştirme) 37. Öğretmenlerin ortak mesleki değerlerini korumak ve geliştirmek amacıyla, sendika kurmalarına imkân verecek yasal düzenlemeler yapılmalıdır.

XVI. Milli Eğitim Şûrası Kararları Bu proje Avrupa Birliği ve Türkiye Cumhuriyeti tarafından finanse edilmektedir. XVI. Milli Eğitim Şûrası Kararları (Mesleki ve Teknik Eğitim Alanına Öğretmen ve Yönetici Yetiştirme) 39. Usta öğreticilerin nitelikleri iyileştirilmeli, ücretleri niteliklerine uygun hâle getirilmelidir.

Bu proje Avrupa Birliği ve Türkiye Cumhuriyeti tarafından finanse edilmektedir. Yükseköğretim Kurulu (YÖK) ve Bakanlar Kurulu’nun 2009 yılında aldığı bir idari kararla, Türkiye’de mesleki ve teknik eğitim alanında öğretmen yetiştirme politikaları bir kez daha değiştirilmiştir. En son 2009 yılında öğrenci alan ve varlıklarını, mevcut öğrenciler mezun olana kadar sürdürecek olan mesleki ve teknik eğitim fakülteleri artık tarihe karışacaktır.

Bu proje Avrupa Birliği ve Türkiye Cumhuriyeti tarafından finanse edilmektedir. Kapatılan Teknik Eğitim fakülteleri Teknoloji Fakültelerine dönüştürülürken, Mesleki Eğitim fakültelerinin bir kısmı Sanat ve Tasarım fakülteleri olarak öğrenimlerine devam etmektedirler.

Bu proje Avrupa Birliği ve Türkiye Cumhuriyeti tarafından finanse edilmektedir. “Mesleki ve Teknik Eğitim Enstitüsü” kurulabilir. Bu amaçla kurulacak mesleki ve teknik eğitim enstitüsü; öğrencilerini ilgili fakültelerin mezunları arasından sınavla seçerek mesleki ve teknik eğitim veren orta öğretim kurumlarının ihtiyaç duyduğu sayı ve nitelikteki teknik öğretmenleri ve öğretim üyelerini yetiştirebilir.

Saygılarımla Prof. Dr. Mustafa SAFRAN Bu proje Avrupa Birliği ve Türkiye Cumhuriyeti tarafından finanse edilmektedir. Saygılarımla Prof. Dr. Mustafa SAFRAN