Kocaeli Üniversitesi Tıp Fakültesi

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Program Geliştirme “uzmanlık eğitimi”
Advertisements

BİTLİS EREN ÜNİVERSİTESİ
STRATEJİK PLANLAMA TAHSİN YAZIR – KEMAL GÜRGENCİ
ARAŞTIRMA GÖREVLİLERİ AKADEMİK KURULU Tarihli Asistan Akademik Kurulu – 1 yılda ne değişti?
Bilişim Sistemleri Mühendisliği Bölümü
KOCAELİ ÜNİVERSİTESİ KLİNİK ARAŞTIRMALAR BİRİMİ (KABİ)
Dünyada Açık ve Uzaktan Eğitimin Durumu
KOCAELİ ÜNİVERSİTESİ TIP FAKÜLTESİ 1.TIP EĞİTİMİ ÇALIŞTAYI ÖĞRENCİ ANKETİ.
Tıpta Uzmanlık Eğitimi Yönetmeliği Taslağı Dr.İskender Sayek TTB Merkez Konseyi Üyesi TUEK 2008 Ankara.
EUROPEAN UNIVERSITIES ASSOCIATION (EUA) AVRUPA ÜNİVERSİTELER BİRLİĞİ 10 Ekim 2007.
Misyon (1) Kocaeli ili ve çevresini içine alan bölgeye nitelikli göğüs cerrahisi hekimlik hizmeti verebilmek, Göğüs cerrahisinin daha spesifik ve ileri.
TAM GÜN YASASI VE ASİSTAN HEKİMLER DR.AYSUN ERBAHÇECİ.
ÜNİVERSİTE HASTANE İŞLETMECİLİĞİ - MARMARA ÜNİVERSİTESİ DENEYİMİ
Tanı ve tedavi için gerekli olan laboratuvar hizmetlerini yapmak.
Yenİ kurulan Ünİversİtelerdekİ
Yrd.Doç.Dr. Arzu ÜLGEN AYDINLIK
SAĞLIK HİZMETLERİNİN İYİLEŞTİRİLMESİ GRUBU ÇALIŞTAY RAPORU Prof. Dr
ERCİYES ÜNİ. TIP FAKÜLTESİ TIP EĞİTİMİ ANABİLİM DALI
İstanbul Tıp Fakültesi Tıp Eğitimi Araştırma ve Uygulama Merkezi Etkinlikleri   Darendeliler.
KOCAELİ ÜNİVERSİTESİ TIP FAKÜLTESİ UZMANLIK EĞİTİMİ 9 Ocak 2013.
.. HASTANEMİZE HOŞ GELDİNİZ. .. EGE ÜNİVERSİTESİ TIP FAKÜLTESİ HASTANESİNİN TARİHÇESİ 20 Mayıs 1955 günü Türkiye Büyük Millet Meclisinde kabul edilen.
STRATEJİK PLAN SUNUMU ME. Ü. SAĞLIK HİZMETLERİ MESLEK YÜKSEKOKULU SAĞLIK PROGRAMLARI BÖLÜMÜ ANESTEZİ PROGRAMI STRATEJİK PLAN SUNUMU.
Kilis 7 Aralık Üniversitesi
BİR ÖZEL HASTANEDE ÇALIŞAN HEMŞİRELERİN
EĞİTİM VE MÜFREDAT KOMİSYONLARI ÇALIŞMALARI-İŞLEVLERİ
Bilindiği gibi üniversite ve Sağlık Bakanlığına bağlı Eğitim ve Araştırma Hastanelerinde uzmanlık eğitimi alan asistan hekimler, bu hastanelerdeki hizmet.
2009 Eğitim Yılı Çalıştayı Dönem 4 ve 5 Raporu. Başlıklar  Stajlar  Teorik dersler  Pratik eğitimi  Sınavlar  Yardımcı eğitim alanları  Öğretim.
KOCAELİ ÜNİVERSİTESİ TIP FAKÜLTESİ ASİSTAN AKADEMİK KURULU 18 Aralık 2013.
VI. ULUSAL TIP EĞİTİMİ KONGRESİ Gizem Tomaşan, UTEK 2010 VI. Ulusal Tıp Eğitimi Kongresi 2-5 Haziran 2010, Adnan Menderes Üniversitesi, AYDIN Akreditasyonda.
Kocaeli Üniversitesi Tıp Fakültesi Klinik Bakteriyoloji ve Enfeksiyon Hastalıkları Anabilim Dalı Stratejik Plan Taslağı.
ÜNİVERSİTE HASTANESİNDE ÇALIŞMA KOŞULLARI VE UZMANLIK EĞİTİMİ
Hacettepe Üniversitesi Tıp Fakültesi Mezuniyet Öncesi Tıp Eğitimi Özdeğerlendirme Kurulu Raporu 30 Haziran 2010 Ankara.
2. GRUP Prof. Dr. Selma ÇİVİ Prof. Dr. Dilek GÜLDAL Doç. Dr. Yeşim UNCU Yrd. Doç. Dr. Nazlı ŞENSOY Yrd. Doç. Dr. Muharrem.
1.2. Eğitim Öğretim Programı Yüksek Lisans programımız alandaki yenilikler ve öğretim üyesi kadromuzun gelişmesi unsurları da dikkate alınarak yeniden.
Kocaeli Üniversitesi Tıp Fakültesi Mikrobiyoloji ve Klinik Mikrobiyoloji Anabilim Dalı Stratejik Plan Çalışması.
2006 – 2011 STRATEJİK PLAN SUNUMU
KOCAELİ ÜNİVERSİTESİ TIP FAKÜLTESİ UZMANLIK EĞİTİMİ 4 Ocak 2013 Tarihindeki Fakülte Kurulu’nda kabul edilen ilkeler ve çalışmalar.
STRATEJİK PLAN SUNUMU ME. Ü. SAĞLIK HİZMETLERİ MESLEK YÜKSEKOKULU SAĞLIK PROGRAMLARI AMBULANS ACİL BAKIM TEKNİKERLİĞİ PROGRAMI STRATEJİK.
Kocaeli Üniversitesi Tıp Fakültesi Anabilim Dalları Stratejik Plan Formatı
Kocaeli Üniversitesi Tıp Fakültesi Uzmanlık Öğrencilerinin Eğitim ve Mesleki Kariyer hakkındaki Görüş ve Tutumları Doç. Dr. Gür Akansel Kocaeli Üniversitesi.
ARAŞTIRMA GÖREVLİLERİ AKADEMİK KURULU
Kocaeli Üniversitesi Tıp Fakültesi Genel Cerrahi Anabilim Dalı Stratejik Planı Misyon
KOCAELİ ÜNİVERSİTESİ TIP FAKÜLTESİ ASİSTAN AKADEMİK KURULU 19 Aralık 2012.
KOÜ TIP FAKÜLTESİ ÇOCUK CERRAHİSİ ANABİLİM DALI STRATEJİK PLAN TASLAĞI
KOCAELİ ÜNİVERSİTESİ TIP FAKÜLTESİ EĞİTİM-ÖĞRETİM YILI DÖNEM I.
Uzmanlık Eğitiminin Akreditasyonu süreci neden gerekli ?
ULUSAL YETERLİLİK SİSTEMİ KALİTE GÜVENCESİ
Kocaeli Üniversitesi Tıp Fakültesi Anabilim Dalları Stratejik Plan Formatı
Stratejik Plan Formatı
Kocaeli Üniversitesi Tıp Fakültesi Farmakoloji Anabilim Dalı Stratejik Planı Misyon
MERSİN ÜNİVERSİTESİ TIP FAKÜLTESİ ANATOMİ ANABİLİM DALI
Yüksek kalite standartlarında tanı ve tedavi hizmeti sunmak
KOCAELİ ÜNİVERSİTESİ TIP FAKÜLTESİ’NDE ÖLÇME DEĞERLENDİRME ÇALIŞMALARI
Kocaeli Üniversitesi Tıp Fakültesi Anatomi Anabilim Dalı Stratejik Plan Formatı
Hacettepe Üniversitesi Tıp Fakültesi
Kocaeli Üniversitesi Tıp Fakültesi Adli Tıp Anabilim Dalı Stratejik Plan Formatı
Yüksek kalitede standartlarında tanı ve tedavi hizmeti sunmak
İÇERİK Akademik Birimler Bazında Stratejik Plan’da Yer Alan Amaçlara Yönelik Eylemler Devlet Konservatuvarı Fakülteler Meslek Yüksekokulları Enstitüler.
TOWS MATRİSİ G Z F T İzmir İl MEM ARGE.
İstanbul Tıp Fakültesi Tıp Eğitimi Anabilim Dalı 16 Mart 2006 “İstanbul Tıp Fakültesi’nde Eğitim Merkezi’nden Anabilim Dalına”
KOCAELİ ÜNİVERSİTESİ TIP FAKÜLTESİ ASİSTAN AKADEMİK KURULU
T.C. ADNAN MENDERES ÜNİVERSİTESİ TIP FAKÜLTESİ FİZYOLOJİ ANABİLİM DALI STRATEJİK PLANI.
KOÜ Tıp Fakültesi Program Değerlendirme Kurulu sunumu, Kapanış ve Temenniler Dr. Kenan BEK
KOCAELİ ÜNİVERSİTESİ TIP FAKÜLTESİ ASİSTAN AKADEMİK KURULU
BAHAR DÖNEMİ ÖĞRENCİ GÖRÜŞMELERİ ANALİZİ
İNSAN KAYNAKLARI YÖNETİMİ
1 Kasım 2017 Tıp Fakültesi Dekanlığı
MİSYON Histoloji ve Embriyoloji alanında mezuniyet öncesi ve mezuniyet sonrası düzeyinde eğitim ve öğretim kapsamında bilimsel düzeyde eğitim vermek, Araştırma.
Sağlık Sistemindeki Değişimin Genel Çocuk Cerrahisi Uzmanlık Eğitimi Üzerine Etkisi Dr. Hamit Okur.
Eurocert European Academy
Sunum transkripti:

Kocaeli Üniversitesi Tıp Fakültesi Kocaeli Üniversitesi Tıp Fakültesi Mezuniyet Sonrası Eğitim Komisyonu Grup Çalışması Raporu Kocaeli Üniversitesi Tıp Fakültesi Tıp Eğitimi Çalıştayı 29-30 Mayıs 2009

Çalıştaya Katılan Komisyon Üyeleri Zafer Utkan Gür Akansel Nazan Sarper Gülcan Türker

Misyon 1) Sürekli Mesleki Gelişme’nin Kocaeli Üniversitesi Tıp Fakültesi uzmanlık öğrencileri, öğretim görevlileri ve üyeleri arasında bir tutum haline gelmesini sağlamak 2) Kocaeli Üniversitesi Tıp Fakültesi’nde bulunan tüm ihtisas dallarında uzmanlık eğitimin standardizasyonu ve akreditasyonunu (eş yetkilendirmesi) sağlamak 3) Tıp Fakültesinde araştırma kapasitesi oluşturmak (özellikle insan kaynakları açısından)

Öz Değerlendirme Güçlü yanlar Tıp Fakültesi Araştırma ve Uygulama Hastanesinin alt yapı ve teknik donanımı büyük oranda yeterli Yeterli sayıda ve çok çeşitli olgu ile karşılaşma oranı yüksek İnsan kaynakları (genç, yetkin, motive ekip) Yüksek oranda tam gün çalışan öğretim üyesine sahip Yönetsel ve idari destek

Öz Değerlendirme Eğitim ile ilgili alt yapısı yetersizliği-1       Zayıf yanlar Eğitim ile ilgili alt yapısı yetersizliği-1 Müfredat ile ilgili sorunların giderilmemesi (Her anabilim dalı için standardize uzmanlık eğitimi çekirdek müfredatı) Insan kaynakları (akademik kadro) ile ilgili sorunlar (Akademik personel sayılarındaki dengesizlik) Akademik personelin eğitici vasıfları için standardların belirlenmemesi Akademik personelin uzmanlık dalında yeterliliği için standardların belirlenmemesi

Öz Değerlendirme Zayıf yanlar Eğitim ile ilgili alt yapısı yetersizliği-2 Akademik personelin uzmanlık eğitimi için gerekli zamanının olmaması Akademik personelin uzmanlık eğitimi için yeterince motive olmaması Bölümler tarafından asistan karnesi uygulamasının benimsenmemesi ve düzenli takip edilememesi. Uzmanlık eğitimi konusunda iç denetim yetersizliği-eksikliği Tezlerin yönetmeliklere uygun sürede verilememesi ve denetim eksikliği

Öz Değerlendirme Eğitim için zaman yetersizliği Yardımcı sağlık personelinin (santral memuru, personel, hemşire, tıbbi sekreter, bölüm sekreterliği vb) yeterli sayıda istihdam edilememesi ve yönetmelik ile belirlenmiş görev tanımına uygun çalışılmaması Nöbet sayılarının normlara uymaması (kaynak SB yönetmeliği) Sağlık hizmetinin yürütülmesi için uzmanlık eğitimi alan veya akademik ilerleme için çalışan hekimler dışında ayrı hekim gücünün istihdam edilememesi Sağlık hizmeti sırasında zaman yöntemini kolaylaştıran alt yapının oluşturulamaması (numaratör vb)

Öz Değerlendirme Fırsatlar İdari destek Uzmanlık eğitimi için uygun alt yapının bulunması (Hastanede pratik uygulama imkanı, kütüphane, internet erişimi vb.) Uzmanlık öğrencilerinin uzmanlık eğitimlerinin standardize edilmesi konusunda taleplerinin olması Uzmanlık öğrencilerinin araştırma ve tez konusunda eğitim almaya istekli olmaları

Öz Değerlendirme Tehditler Yerleşik alışkanlıklar Uzmanlık eğitimi ile ilgili yasal düzenleme konusunda belirsizlik

Tıp Fakültesinde Araştırma Kapasitesi (özellikle insan kaynakları açısından) Güçlü Yanlar Sanayi bölgesinde bulunmak ve bölgenin problemlerine yönelik projeler üretebilmek Araştırmalara destek verebilecek bir araştırma fonuna sahip olmak KABİ (Klinik Araştırma Birimi), KOGEM (Kök Hücre Merkezi), DETAM (Deneysel Tıp Araştırmaları Merkezi) ve Moleküler Araştırma laboratuarları gibi bazı araştırma laboratuarlarının alt yapılarının hazır ve kullanıma açık olması Tam gün çalışan motivasyonu yüksek genç ve dinamik araştırıcıların bulunması ve bunların sayısındaki artış

Tıp Fakültesinde Araştırma Kapasitesi (özellikle insan kaynakları açısından) Zayıf Yanlar Var olan laboratuarların alt yapısındaki eksiklikler Verilen proje desteklerinin sınırlı tutulmak zorunda kalınması Fiziki alan sıkıntısı Araştırmaya ayrılacak vaktin diğer rutin iş yükleri dolayısı ile azlığı Araştırma sonucunda elde edilen başarıların ödüllendirilmemesi Ortak çalışmalardan (klinik + temel tıp) çok bireysel çalışmaların ağırlıkta olması Araştırmaların belirli hedeflenmiş konularda değil birçok konuda yapılması ve derinliğin kaybolması

Tıp Fakültesinde Araştırma Kapasitesi (özellikle insan kaynakları açısından) Fırsatlar Lokal kuruluşların araştırma ve geliştirmeye vereceği destek fırsatları. TUBİTAK ve DPT gibi araştırma ve geliştirmeye destek veren kuruluşların varlığı. Avrupa Birliği çerçeve programları Erasmus ve Sokrates programları

Tıp Fakültesinde Araştırma Kapasitesi (özellikle insan kaynakları açısından) Tehditler Temel bilimlere ve temel bilim eğitimine gerekli önemin verilmeyişi. Araştırma alt yapılarındaki yetersizliklerin proje yazımında ve yapımında insanların cesaretini kırması. Araştırma projelerinde malzeme alım sürecinin çok zaman alması ve bilim adamlarını yıldıracak derece kırtasiye işlerinin olması. Bilimsel projelerde gerekli tüm deneysel araç ve gereçlerin önceden öngörülmesi isteminin yüksek risk içeren projelerin yazılmasını engellemesi. Motivasyon eksikliği. Bilimsel bilincin gelişmeyişi Bilimsel alanda bir yarış ortamının olmayışı

Stratejik amaçlar ( Hedefler ve performans ölçütünü içerek şekilde) Eğitim ve öğretim süreçleri Tüm ana bilim dallarının standardize (uzmanlık dernekleri ve/veya yeterlilik kurullarının onayladığı) uzmanlık eğitimi çekirdek müfredatının olması (1 yıl içerisinde) Tüm anabilim dallarında Asistan karnesi uygulanması (2 yıl içinde gerçekleşecek)

Stratejik amaçlar ( Hedefler ve performans ölçütünü içerek şekilde) Araştırma ve geliştirme süreçler Asistanların tez hazırlama sürecinin tez yönetmeliğine uyması ve denetlenmesi (2009-2010 akademik yılı ile birlikte) Tez danışmanlığı destek biriminin kurulması ve işletilmesi (bilgilerin toplandığı bir database, tematik çalışma gruplarının kurulması, tez yazımı için kursların düzenlenmesi, vb., 1 yıl içerisinde) Uzmanlık tezlerinin en az 50% ‘sinin projelendirilip, bilimsel destek fonuna , TÜBİTAK-DTP’ye vb. kaynaklara baş vurulmasının sağlanması (3 yıl içerinde)

Mezuniyet Sonrası Eğitim Komisyonunun Rolü Eğitim ile ilgili bir plan belirleyip belirli konularda araştırma kursları düzenlemek. Düzenlenen kursların sürekliliğini sağlamak. Düzenlenen kursların seviyesini katılımcıların seviyesine göre ayarlamak. Bu kursları belirli seviyede tutarak tüm Türkiye genelinde katılımı sağlamak ve bu yolla araştırmaların yapılması için gelir getiren yolları açmak. Hastanemizin araştırma alanında prestijini artırmak. Bilimsel araştırma kurslarının getirdiği deneyimlerden faydalanılmasını sağlamak. Üniversitemize genç, dinamik ve araştırmaya istekli insan gücü çekmek.

‘Gelişim bir gecede keşif yapmak, ay’a gitmek, DNA kopyalamak, Oscar almak, yeni bir siyasi lider olmak demek değildir. Bir parça daha iyisini yapmak, bu sefer sözünü tutmak, hatalardan sonuç çıkarmak, sebat etmek, küçük bir farklılık yaratmaktır.’ Çalışanlarla kurulan duygusal bağ, gelişim stratejilerindeki en önemli, en sağlam adımdır.