11 Kamu Mali Yönetimi Eğitimi Ekonomi ve Maliye Müdürlükleri İle Strateji Geliştirme Başkanlıklarının Konumu 1. Gün, 1. bölüm Ankara, Şubat - Mart 2007.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
T.C. Maliye Bakanlığı Strateji Geliştirme Başkanlığı 14 Aralık 2010
Advertisements

İÇ KONTROL STANDARTLARI
KİLİS 7 ARALIK ÜNİVERSİTESİ
Finlandiya Ulusal Denetim Kurumu Mali Denetimi Visa Paajanen.
TÜRKİYE BÜYÜK MİLLET MECLİSİ GENEL SEKRETERLİĞİ
DEVLET PLANLAMA TEŞKİLATI MÜSTEŞARLIĞI
KAMU İÇ KONTROL SİSTEMİ STRATEJİ GELİŞTİRME DAİRE BAŞKANLIĞI
1 Stratejik Yönetim Sistemi Projesi Çerçevesinde Stratejik Planlama Adımları MURAT KAYMAK 25 Ağustos 2006 Ankara.
PERFORMANS ESASLI BÜTÇELEME (PEB) (YAPI-REHBER-PİLOT UYGULAMA)
MALİYE SGB.NET Maliye Bakanlığı- SGB-Bilgi Paylaştıkça Çoğalır-2009.
Ahmet Emre Öz Maliye Uzmanı 21 kasım 2013
T.C. Maliye Bakanlığı Strateji Geliştirme Başkanlığı Doç. Dr. Ahmet KESİK Strateji Geliştirme Başkanı.
Strateji Geliştirme Başkanlığı
AMASYA ÜNİVERSİTESİ REKTÖRLÜĞÜ
KONTROL ORTAMI Defterdarlıklar İç Kontrol Eğitimi 10 Mart-27 Nisan 2013 Strateji Geliştirme Başkanlığı 1.
KAMUDA İÇ KONTROL SİSTEMLERİ VE DEĞERLENDİRİLMESİ
Yrd. Doç. Dr. Fevzi ENGİN A.İ.B.Ü.İ.İ.B.F
ABANT İZZET BAYSAL ÜNİVERSİTESİ İÇ KONTROL SİSTEMİ
1) İÇ DENETİM KAVRAMI İç denetim, kamu idaresinin çalışmalarına değer katmak ve geliştirmek için kaynakların ekonomiklik, etkililik ve verimlilik esaslarına.
GELENEKSEL KAMU YÖNETİMİ ANLAYIŞI
5018 Sayılı Kamu Mali Yönetimi ve Kontrol Kanunu ile Kamu Mali Sisteminde Gerçekleştirilen Yapısal Değişiklikler ve Üniversitemiz Açısından Yeni Mali Sistemin.
İÇ KONTROL SİSTEMİ ve KAMU İÇ KONTROL STANDARTLARI
Mathieu Zagrodzki UNDP. Güvenlik Stratejileri ve İç Güvenlik Kuvvetleri’nin Örgütlenmesi Fransa Örneği.
KIRIKKALE İL ÖZEL İDARESİ
Mali İstatistik Kavramı ve Ülkemiz Uygulamaları
Genel İdari Yapı Ferhan ERGÜN –Maliye Uzmanı
Strateji Geliştirme Başkanlığı SGB.net Sistemi Genel Tanıtımı
Decision Making and Performance Management in Public Finance Kamu Maliyesinde Karar Alma ve Performans Yönetimi TR08IBFI ORGANİZASYON ve SÜREÇ.
MALİYE BAKANLIĞI TÜRKİYE’DE ÇOK YILLI BÜTÇELEME SÜRECİ
Decision Making and Performance Management in Public Finance Kamu Maliyesinde Karar Alma ve Performans Yönetimi TR08IBFI Kurum ve Süreç Performans.
Strateji Geliştirme Başkanlığı
SUNUŞ KAPSAMI KAMU YÖNETİMİ ANLAYIŞINDAKİ DEĞİŞİM KAMU MALİ YÖNETİMİ GELİŞMELERİ STRATEJİK YÖNETİM ANLAYIŞI DIŞ DENETİMİN ROLÜ.
Başbakanlık Proje Grubu Ankara 3 Şubat Mevzuat Merkezî yönetim bütçe kanununda; yılı ve izleyen iki yılın gelir ve gider tahminleri, varsa bütçe.
Performans yönetiminin durumu Visa Paajanen/UDK
“İYİ YÖNETİŞİM SİSTEMİ” GIDA TARIM VE HAYVANCILIK BAKANLIĞI ÖRNEĞİ
PERFORMANS BÜTÇE HAZIRLIK SÜRECİ
5018 Kapsamında Stratejik Planlama
1 ÇEVRE ANALİZİ Ocak-2007 T.C. İÇİŞLERİ BAKANLIĞI STRATEJİ GELİŞTİRME BAŞKANLIĞI.
İZLEMEİZLEME Defterdarlıklar İç Kontrol Eğitimi 10 Mart-27 Nisan 2013 Strateji Geliştirme Başkanlığı 1.
“Genel DEA Eğitimi” EuropeAid/125317/D/SER/TR Oturum 4 Politika Sürecinde DEA Organize Edilmesi: Kurumsal Stratejiler.
KONTROL FAALİYETLERİ Defterdarlık İç Kontrol Eğitimi 10 Mart-27 Nisan 2013 Strateji Geliştirme Başkanlığı.
PERFORMANS PROGRAMI HAZIRLAMA SÜRECİ
Kurumsal Performansın Değerlendirilmesi
Prof.Dr. M.Kamil Mutluer Sayıştay Başkanı 2 Kamu Harcamalarının Tarihsel Gelişimi t 1929 ÖNCESİ t DÖNEMİ t 1980 SONRASI.
1 Mali Politika Denetimi Finlandiya Ulusal Denetim Kurumu (UDK) Visa Paajanen
KESİN HESAP.
T.C. Maliye Bakanlığı Strateji Geliştirme Başkanlığı 14 Aralık Aralık 2010.
KİLİS 7 ARALIK ÜNİVERSİTESİ
5018 Kapsamında Stratejik Planlama Tuğba DİNÇER 25 Nisan 2011
2010 Yılı Merkezi Yönetim Bütçe Gerçekleşmeleri ve Beklentiler Raporu.
İZLEME & DEĞERLENDİRME Maliye Bakanlığı Grup Çalışması
Yedinci Bölüm İşletme YÖNETİMİNİN FONKSİYONLARI.
H.Abdullah KAYA Daire Başkanı Ankara
11 Kamu Mali Yönetimi Eğitimi Ekonomi ve Maliye Müdürlükleri İle Strateji Geliştirme Başkanlıklarının Konumu 1. Gün, 1. Bölüm Ankara, Şubat - Mart 2007.
PERFORMANS PROGRAMI HAZIRLIK SÜRECİ Nisan, Yeni Kamu Yönetimi Anlayışı Üzerine Genel Bir Değerlendirme Ana Hatlarıyla Performans Programı Performans.
İdari kesimde yönlendirme sistemi Visa Paajanen.
1 MALİYE BAKANLIĞI Bütçe ve Mali Kontrol Genel Müdürlüğü TÜRKİYE’DE ÇOK YILLI BÜTÇELEME Abdülkadir GÖKTAŞ Daire Başkanı 23 Mayıs 2006.
İç Kontrol: İç kontrol, idarenin amaçlarına, belirlenmiş politikalara ve mevzuata uygun olarak faaliyetlerin etkili, ekonomik ve verimli bir şekilde yürütülmesini,
Finlandiya’da raporlama sistemi ve denetim Visa Paajanen.
1 MALİ HİZMET BİRİMLERİ ORGANİZASYON ŞEMASI. Mali Hizmetler Teşkilat Şeması Mali Hizmetler İç kontrol alt birimiStratejik planlama alt birimi Bütçe ve.
Strateji Geliştirme Başkanlığı PERFORMANS PROGRAMI HAZIRLIKLARI VE İZLEME SÜRECİ 25 Kasım 2014 Antalya Coşkun KARAKOÇ İl Planlama Uzmanı.
MALİYE BAKANLIĞI BÜTÜNLEŞİK PORTAL PROJESİ T.C. Maliye Bakanlığı Strateji Geliştirme Başkanlığı.
Türkiye Kamu Hastaneleri Kurumu Strateji Geliştirme Daire Başkanlığı
FAALİYET RAPORLARI ve HAZIRLAMA ESASLARI
HARCAMA.
STRATEJİ GELİŞTİRME DAİRE BAŞKANLARININ BOLOGNA SÜRECİNDEKİ ROLÜ Sabancı Üniversitesi 22 Ekim 2010.
Türkiye’de Afet Yönetim Sistemi
KAMUDA HASSAS GÖREV.
Faaliyet Raporları Demet ARSLANTAŞ
Sunum transkripti:

11 Kamu Mali Yönetimi Eğitimi Ekonomi ve Maliye Müdürlükleri İle Strateji Geliştirme Başkanlıklarının Konumu 1. Gün, 1. bölüm Ankara, Şubat - Mart 2007 Hollanda Maliye Bakanlığı Türkiye Maliye Bakanlığı

22 Bu Sabahki Eğitimin Hedefleri  Tanışma  Hollanda politika belirleme ve bütçe süreçlerinde yer alan aktörler ve rolleri  FEZ’in Hollanda’daki konumu  Bu haftaki eğitim programının başlıkları

33 Giriş  Konu: Kamu maliyesindeki amaçlar  Genel mali disiplin  Dağılımda etkinlik  Üretimde etkinlik  Hollanda: 13 bakanlık  Hollanda : Her bakan meclise karşı kendi politikalarından ve bütçesinden sorumludur.  Hollanda : Politikaların belirlenmesi ve uygulanması fonksiyonlarının birbirinden ayrılması

4 Bakanlık GM1 GM2 GM3 GM4 FEZ Diğer İDD Müdürlükler: Politikaların belirlenmesinden çok uygulanması sürecinde yer alır

55 Bakan Genel Sekreter MD’s: FEZ, IDD Gelirler Genel Müdürlüğü Politika Tahsilat hizmeti Hazine Mali ve ekonomik politika Mali piyasalar Kurum Dış Mali İlişkiler. Bütçe Genel Müdürlüğü Bütçe Bütçe Uzmanları Denetim Politikası Müdürlüğü

66 FEZ’in Görev ve Sorumlulukları  Bütçe tasarısının düzenlenmesi ve hazırlanması  Bütçenin uygulanmasının kontrol edilmesi: yasalara uygun ve etkin harcama  Merkezi bütçe idaresi ve hesapların düzenlenmesi ve devam ettirilmesi; taşra idaresinin denetimi  Planlama ve kontrol ve politika değerlendirmesinin gelişmesine imkan verecek araçların kullanımının sağlanması

77 Politika ve Yönetim Amaçları Politika Etkinliği (maliyet etkililiği) Yönetim Etkinliği Ekonomi Politika etkinliği ÜrünÇıktı GirdiAraçlar

88 Bilgi İhtiyacı  Bütçe sürecinin tüm aşamalarında mali olmayan bilgi (örn: performans göstergeleri) mali bilgiden (örn: giderler) farklıdır.  Bilginin her iki çeşidinin güvenilirliği de farklılık gösterir.  İç denetim, Değerlendirme programı

99 Politikaların gerçekleştirilmesini ve kurum hedeflerine ulaşılmasını engelleyen etmenler nelerdir?  Kontrol kapsamına giren ve bu kapsam dışında kalanlar nelerdir?  Risk yönetimi  Bilgi eksikliği  Şeffaflıkta eksiklik ve/veya şeffaflığı sağlayan etmenlerin yetersizliği

10 Mali dayanak: aktörler Maliye Bakanı FEZ; IA Bütçe GM Md. 3Md. 2Md. 1 VS GM 2GM 1 Y Bakanlığı X Bakanlığ ı Bakanlar Kurulu Medya AB İlgili gruplar

11 Bütçe sürecinde yer alan diğer aktörler  Bakanlıklar: harcamacı ve danışman niteliğinde personel (FEZ, ID)  Maliye Bakanlığı  Bakanlar Kurulu (kararlar)  Meclis (iki alt komisyon, komisyonlar)  Sayıştay (SAI). Meclis adına dış denetim  Medya ve kamuoyu

12 FEZ’e daha yakından bakalım Politikanın hazırlık sürecinde ilk aşamada yer alır. İşler yollunda gitmediğinde önceden FEZ’e bilgi verilir. FEZ teşkilat şeması FEZ’de kimler çalışıyor? Bu kişilerin yeterlilik ve becerileri neler?

13 CoM MB MoY FEZ DGB: Insp., BAD, APD MoX GM 2 GM 1 DFEZ Md. 1Md. 2Md. 3 Yerel kontrolör VS Mali dayanak

14 Özet 1: Mali fonksiyondaki görevler 1. İdare Muhasebe,harcama sonrası mali kontrol/mali denetim, kasa işlevi 2. Kontrol Planlama & Kontrol süreci, İç ve dış raporlar (gerçekleşmeler,raporlar), Çok yıllı planların bütçeleri. Politika değişikliklerinin bütçe üzerindeki sonuçlarının incelenmesi 3. Performansın geliştirilmesi Teşkilatlanmanın geliştirilmesi. Yeni araçlar. Etkililik, etkinlik. Fayda maliyet analizi, kıyaslama, risk yönetimi, stratejik seçimler üzerindeki etki.

15 Özet 2: Mali fonksiyonda yer alan kişiler 1. İdari personel Muhasebeci, destek personeli. Politika süreci ile bir bağlantıları yok. 2. Kontrolör Mali kontrol üzerinde yoğunlaşır. Rakamları kontrol eden, politika değişikliklerini inceleyen danışman niteliğindedir. Politikaların bütçe üzerindeki etkilerini bir araya getirir. 3. MBB(Mali Hizmetler Birim Başkanı) Yönetimin bir üyesi. Yaratıcı, değişime açık, daha iyi performansa odaklanmış kişi. Stratejik karar sürecinde doğrudan yer alır.

16 Özet 3: Mali fonksiyondaki sorumluluk basamakları İdari personel Kontrolör MBB İdareTam KontrolSınırlıTam Performansın geliştirilmesi YokSınırlıTam

17 HOLLANDA: FEZ, IDD TÜRKİYE: SGB  Benzerlikler/ farklılıklar  Zayıf ve güçlü yönleri  SGB’nin karşılaştığı zorluklar

18 SGB’nin karşılaştığı diğer zorluklar  Strateji Geliştirme Birimleri. Stratejik kavramı nedir?  Düzenleyici etki analizi  Etkililik, etkinlik ve ekonomiye dair bilgi ihtiyacının karşılanması  Sabit olmayan destek personeli

19 Eğitim programının geri kalan kısmı  Politika ve bütçe süreci  Yönetim bilgi sistemi  Program ve Performans esaslı bütçeleme  Çok yıllı bütçe çerçevesi  İç kontrol ve risk yönetimi  Hollanda'daki idari sürecin simülasyonu  Türkiye’de Engelliler Kanunu’nun bütçelenmesi ve uygulanması ile ilgili simülasyon

20 Bu sabahki dersin amaçlarının kontrol edilmesi  Tanışma  Hollanda politika ve bütçe sürecinde yer alan aktörler ve rolleri  FEZ’in Hollanda’daki mali konumu  Bu haftaki eğitim programının başlıkları

21 Sorular  Türkiye’de bütçenin bakanlar kurulunda ve mecliste görülmesi sırasında performans ne gibi bir rol oynamaktadır?  Bütçe disiplininin sürdürülmesi gibi bütçe politikasındaki diğer amaçlarla karşılaştırıldığında performansın önemini nedir? …

22 Sonuçlar  Bütçe disiplinine öncelik verilmeli!  Mevcut bütçe sürecine dair performansın talimatlar ve araçlarla birleştirilmesi, fakat  Performansı aynı detay düzeyinde düzenlemeye, izlemeye ve yönlendirmeye çalışmayın!  PEB bütçe sürecinin çok önemli bir unsurudur, fakat detaylı olarak performansın ayarlanması için değil sadece politikaların etkinliği ve etkililiği ile ilgili siyasi tartışmaları ve şeffaflığı geliştirmek için bir araç olarak kullanılmalıdır