OKULDA DEMOKRASİ EĞİTİMİ

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
TÜRKİYE’DE ÇAĞCIL DEMOKRASİ, DEMOKRATİK KÜLTÜR VE OLGUNLUK
Advertisements

Spor Pedagojisi.
OKUL YÖNETİMİNDE PERSONEL EĞİTİM VE İŞLETMECİLİKLE İLGİLİ İŞLER
Öğrenci davranışlarını etkileyen etmenler
KAZANIMLAR 5. İçinde bulunduğu eğitsel ve sosyal faaliyetlerde işleyen süreçleri demokrasinin ilkeleri açısından analiz eder.
BEP BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ EĞİTİM PROGRAMI.
TÜRK MİLLİ EĞİTİMİNİN İLKELERİ
Öğrenen Kişi ve Bağlam Analizi
Proje Tabanlı Öğrenme Modeli ve Bilgisayar Destekli Eğitim
EĞİTSEL YAZILIMLARIN DEĞERLENDİRİLMESİ VE SEÇİMİ
1. EĞİTİM SİSTEMİNİN ÜÇ TEMEL ÖGESİ
T.C. MİLLÎ EĞİTİM BAKANLIĞI TALİM VE TERBİYE KURULU BAŞKANLIĞI
EĞİTİMİN TOPLUMSAL TEMELLERİ
BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ EĞİTİM PROGRAMI VE KAYNAŞTIRMA EĞİTİMİ
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı 2
Tarihsel gelişim içerisinde değerlendirdiğimizde okullarda öğrencilere sunulan rehberlik hizmetleri
EĞİTİM TEKNOLOJİLERİNDE TEMEL KAVRAMLAR
KAYNAŞTIRMA EĞİTİMİ
PROGRAM GELİŞTİRME VE ÖĞRETİM
KAYNAŞTIRMA öğrencileri Ölçme ve Değerlendirme Esasları
ÖĞRETMENLİK M E S L E Ğ İ.
SEÇMELİ DERSLERİN UYGULANMASI
Öğrenme Öğretim sürecinde kullanılan stratejiler genel olarak üç grupta toplanabilir: Pasif öğretim (öğretmen merkezli) Etkileşimli öğretim Aktif öğrenme.
YENİ BİR DÖNEME BAŞLANGIÇ
IX.BÖLÜM YAŞAM TARZI.
GELECEĞİN SUÇLUSUNU YETİŞTİRMENİN  8 BASİT KURALI
EĞİTİMİN TOPLUMSAL TEMELLERİ
Uzm.Psk.Dan.Sinem TARHAN
Okul Deneyimi Dersi Eser Çeker (Uz.). Okul Deneyimi Dersi Kaynakça: Aday Öğretmenler İçin Okul Deneyimi ve Öğretmenlik Uygulaması Editör: Yrd.Doç.Dr.
ELEKTRONİK DEMOKRASİ.
KALKINMACI DEMOKRASİ Bu demokrasi modelinde, tüm halkın ve toplumun ortak bir şekilde kalkınması ve eşit haklara sahip olması benimsenmiştir. Basitçe,
PROGRAM GELİŞTİRME ve PROGRAM GELİŞTİRME SÜRECİ
Müşteri İlişkileri Yönetimi Öğr. Grv. Semih AÇIKGÖZOĞLU
Hazırlayanlar : Elmas SOFU Müjde BALBAROS
YEREL YÖNETİMLER VE DEMOKRASİ
ÖĞRETİM HEDEFLERİ ve ÖLÇME ARAÇLARINI GELİŞTİRME
SOSYAL BİLGİLER 5. SINIF DERS KİTABI 7
SENDİKALARIN ENDÜSTRİYEL DEMOKRASİYE KATKISI VE SENDİKA İÇİ DEMOKRASİ
İlköğretim Fen ve Teknoloji Öğretim Programı
Professor Kay Livingston İstanbul. İskoçya’daki Dil Politikası Avrupa Birliği’nin 1+2 modeline dayalı olarak okullarda dil öğretimi ile ilgili bir.
ANNE BABALAR EV ÖDEVLERİNE NASIL YARDIMCI OLABİLİRLER?
Bölüm 5 Kaygı Bozuklukları I: Özgül Fobi, Ayrılma Kaygısı Bozukluğu ve Sosyal Kaygı Bozukluğu
EMİRDAĞ ANADOLU LİSESİ EĞİTİM ÖĞRETİM YILI VELİ TOPLANTISI
Şiir Dinletisi…. Okul Kermesi Okul Aile Birliği, okul idaresi ve öğretmenlerimizin büyük destekleri ile yaptığımız Okul Kermesimiz öğrenci ve çevre halkından.
Çayeli Hizmetiçi Eğitim Enstitüsü
KAYNAŞTIRMA.
ÖLÇME DEĞERLENDİRME VE SINAV HİZMETLERİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ
EĞİTİMİN POLİTİK TEMELLERİ
SINIF YÖNETİMİ.
BÖLÜM 1 BAŞLANGIÇ NOKTASI: TEMEL VARSAYIMLAR BEKLENTİLER Beklentiler hem öğrenciler hem de öğretmenler için geçerlidir ve beklentilerin çok yüksek ya.
Öğrenciyi Tanıma Yrd. Doç. Dr. İhsan Sarı.
KARİYER GELİŞTİRME.
COMENİUS PROGRAMI OKUL ORTAKLIĞI PROJE BİLGİLENDİRME TOPLANTISINA HOŞGELDİNİZ.
YENİLENEN ÖĞRETİM PROGRAMLARI
OKULUN TOPLUMLA İŞBİRLİĞİ SÜRECİ
PERFORMANSGÖSTERGESİ HEDEFE YÖNELİK TEDBİR FAALİYET LER
ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ VE MATERYAL TASARIMI
Program Geliştirmenin Felsefi Temelleri
REHBERLİK SERVİSİ TANITIMI
ÖZEL EĞİTİMDE AİLE EĞİTİMİ VE REHBERLİĞİ
ROLLER ve SORUMLULUKLAR
IX.BÖLÜM YAŞAM TARZI.
ROLLER ve SORUMLULUKLAR
ÖĞRETMENİM ÖĞRETMENLER GÜNÜNÜZ KUTLU OLSUN.
Sağlık Bilimleri Fakültesi
YAYGIN EĞİTİM Yaygın Eğitim: Örgün eğitim sistemine hiç girmemiş
Demokrasinin Temel İlkeleri Hazırlayanlar:M.Kerem GÜNGÖR Deniz ÇAPAR Kaan CANLI.
Programdan Sorular.
Öğretmenlerin Bit Tutumları
Eğitim ve Öğretim Teknolojisi İletişim Süreci
Sunum transkripti:

OKULDA DEMOKRASİ EĞİTİMİ

Günümüz dünyasının hızlı bir şekilde ve her alanda küreselleşmesi sonucu daha etkili, bilgili, sorumlu bir yurttaş gereksinimi ortaya çıkarmaktadır. Eğitimin dolayısıyla okulun evrensel bir rolü vardır. Hem iyi yurttaş olma hem de haklarını savunabilmenin en iyi yolu eğitimdir.

Birey için yurttaşlık; yasalara boyun eğme, vergi Bu yüzden Oy verme, oy kullanma vb. beklentiden öteye geçememiştir. Yurttaşlık sadece öğrenmeyle kalmayıp aynı zamanda topluma faydalı olmayı gerektirir. Bunların olması için okulların müfredatları demokratik yurttaşlık anlayışına göre dizayn edilmeli.

SİZCE DEMOKRASİ BİR YAŞAM BİÇİMİ MİDİR

Okullar çevreye açık sistemlerdir çevreden etkilenir ve çevreyi etkilerler. Okul yöneticileri sosyal, kültürel, politik, ekonomik, teknolojik vb. bir çok faktörü göz önünde bulundurmalıdır. Okul yöneticisinin bu tür faktörlerle tek başına uğraş vermesi imkansızdır. Bu aynı zamanda demokratik yurttaş yetiştirme anlayışına da terstir.

Yani öğrencilerin, okul çalışanlarının hakları, değerleri, katılımları göz ardı edilmemelidir. Demokratik bir okul modeli uygulanmalıdır. Demokrasinin gelişmesi ve yerleşmesi için gerekli kazanımlar açık ve net bir şekilde belirlenmelidir. Eğer okulda pratik uygulamalarla demokrasi aşılanırsa bireylerin demokrasiye olan inancı güçlenir.

Örneğin Demokrasinin uygulanmasında sınıf başkan seçimi, sınıf temsilcisi seçimi vb demokrasi hareketleri bireyleri hayata hazırlar.

Demokratik değerlerin bireylere kazandırılmasında başta aile olmak üzere örgün eğitim kurumlarına ve kitle iletişim araçlarına büyük görevler düşmektedir. Özellikle demokrasiyle alakalı edinilen bilgi, beceri ve tutumların davranışlara dönüştürülmesinde örgün eğitim kurumları yadsınamayacak derecede önemlidir.

Kısacası, demokrasinin genç kuşaklara öğretilmesi, benimsetilmesi ve geliştirilmesi eğitim kurumlarının görevleri arasındadır. Bu sebeple okullardaki demokrasi uygulamaları öğrencilerin demokratik davranış geliştirmelerini sağlamalıdır

Dünün yeni düşüncesi bu günün benimsenen gerçeğidir, yarın herkesin malı olacaktır. Bu nedenledir ki demokratik öğretmen öğrencisine ne düşüneceğini söylemez; ama nasıl düşüneceğinin öğrenmesine yardım eder.

Son yıllarda bazı gelişmeler olmakla birlikte, okulda demokrasi uygulaması olarak sınıf başkanı seçimi, yatılı okullarda yemek listesinin yapılması gibi hususlar vardır.

SİZCE OKULLARDAKİ DEMOKRASİNİN UYGULANMASINA ENGEL DURUMLAR NELERDİR

Ders programları öğrencilerin tercihine göre düzenlenmiyor Ders programları öğrencilerin tercihine göre düzenlenmiyor. Eğitim, öğretim saatleri öğrenciler tarafından belirlenmiyor. Öğrenci ders almak istediği öğretmeni seçemiyor, Bunun sonucunda derse olan ilgi alakaları azalıyor. Burada demokrasinin gerekliliğini anlıyoruz.  

Yönetenlerin verdiği her kararda etkilenen öğrenciler, okul hayatının pasif unsuru olarak görülmektedir. Sonuç olarak, öğrencilerin okullarda karar mekanizmalarına katılamamaları demokrasi açısından negatif etkiler meydana getirmektedir.

Sizce okullarda görev yapan öğretmenlerimizin tutumları ne kadar demokratiktir ?