AVRUPA KREDİ TRANSFER VE BİRİKTİRME SİSTEMİ HÜ Bologna Süreci Çalışmaları, 2012 Sibel Aksu Yıldırım Arzu Akkoyunlu Wigley

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
ÇOMÜ BOLOGNA ÇALIŞMALARI DEĞERLENDİRME TOPLANTISI
Advertisements

Madde 44 – (Değişik: 13/2/ /171 md.) Diploma alma, ders kredilerinin hesaplanması, öğrencilik haklarından yararlanma ve sınavlar: (1) a. Yükseköğretim.
1 T.C. Yükseköğretim Kurulu Projenin ülkemizdeki; • Akademik Organizasyonu için Yükseköğretim Kurulu’na, • Finansal Destekleri için Avrupa Komisyonu’na.
BOLOGNA SÜRECİ - DİPLOMA EKİ- DE ATILIM ÜNİVERSİTESİ.
MİSYON VE VİZYON T.C PİRİ REİS ÜNİVERSİTESİ nin VİZYONU ( ÖZGÖRÜŞÜ ); Dünya kalitesi ve standartlarında eğitim ve öğretim vermek, araştırma yapmak ve küresel.
1 T.C. Yükseköğretim Kurulu BOLOGNA SÜRECİ’NE GENEL BİR BAKIŞ.
BOLOGNA SÜRECİ UYUM ÇALIŞMALARI
T.C. Yükseköğretim Kurulu
Avrupa Kredi Transfer Sistemi (AKTS)
Bologna Süreci - KALİTE GÜVENCESİ -
BOLOGNA SÜRECİ BİRİNCİ PAYLAŞIM TOPLANTISI
SAKARYA ÜNİVERSİTESİ’NDE
ULUSAL MESLEKİ YETERLİLİK SİSTEMİ (UMYS) AÇISINDAN ECVETİN ÖNEMİ
BOLOGNA SÜRECCİNİN TÜKİYE’DE UYGULANMASI PROJESİ
Avrupa Kredi Toplama ve Transfer Sistemi (AKTS)
Avrupa Yükseköğretim Alanı’nın Faaliyetleri Kapsamında Türk Yükseköğretim Sistemi’nin Değerlendirilmesi Yeterlilikler / Öğrenme Kazanımları Prof. Dr.
ADNAN MENDERES ÜNİVERSİTESİ
1 T.C. Yükseköğretim Kurulu BOLOGNA UZMANLARI ULUSAL TAKIMI PROJESİ Balıkesir Üniversitesi Ziyareti Mayıs 2009 Prof. Dr. Süheyda Atalay Prof. Dr.
27 Haziran 2008, Prof. Dr. A.S.GÖKALP BOLOGNA SÜRECİ VE KOCAELİ ÜNİVERSİTESİ Prof. Dr. Ayşe Sevim Gökalp Prof. Dr. Ayşe Sevim Gökalp.
Bologna Süreci Nedir? Avrupa'da ortak, karşılaştırılabilir, rekabetçi ve şeffaf bir yükseköğretim yaratmak fikrinden gelişmiştir. Bologna Süreci'nin belirlediği.
T.C. İSTANBUL KÜLTÜR ÜNİVERSİTESİ
Bologna Süreci Nedir? Bologna Sürecinin oluşturmayı hedeflediği Avrupa Yükseköğretim Alanı içerisinde yer alan ülke vatandaşları, yükseköğrenim görmek.
Lİsansüstü Yönetmelİğİne İntİbakta Boğazİçİ Ünİversİtesİ UygulamalarI
Prof.Dr. İlgi K.KAPDAN 26 Eylül 2011 DEÜ Mühendislik Fakültesi
BOLOGNA SÜRECİ BİLGİLENDİRMESİ ( ) MUŞ ALPARSLAN ÜNİVERSİTESİ.
BOLOGNA UZMANLARI TOPLANTISI 07 Temmuz KAPSAM  Akademik Tanıma  Tanıma Araçları  Hayatboyu Öğrenme  Sorunlar  Yapılması Önerilenler.
European Credit Transfer System (ECTS)
Akhaltsikhe Devlet Eğitim Üniversitesi
Ardahan ÜNİVERSİTESİ Yaz Okulu YÖNETMELİĞİ
Dr. Armağan Erdoğan KIRIKKALE ÜNİVERSİTESİ 11 OCAK 2011 Yükseköğretimin Uluslararası Boyutu.
Nevşehir Üniversitesi Bologna Süreci DERS PLANLARINDASIKLIKLA YAPILAN HATALAR Funda NALBANTOĞLU YILMAZ Eğitim Öğretim Planlamacısı Nevşehir,
Bologna Sürecinde Enstitümüz
Dış İlişkiler ve AB Koordinasyon Birimi Kırıkkale Üniversitesi.
T.C. Yükseköğretim Kurulu Prof. Dr. Hasan MANDAL Bologna Uzmanı BOLOGNA SÜRECİ 2014 ve SONRASI DÖNEMİ (YAYILIM, UYGULAMA, SÜRDÜRÜLEBİLİRLİK, TANINMA) 22.
AKTS (ECTS): Avrupa Kredi Transfer Sistemi
HACETTEPE ÜNİVERSİTESİ EĞİTİM FAKÜLTESİ ECTS /DS ÇALIŞMALARI 2006 – 2007 ÖĞRETİM YILI.
UÜ BOLOGNA SÜRECİ BİLGİ PAYLAŞIM TOPLANTISI
ECTS /DS ÇALIŞMALARI ECTS /DS ÇALIŞMALARI 2011 – 2012 ÖĞRETİM YILI GATA SAĞLIK BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ.
KAFKAS ÜNİVERSİTESİ’NDE BOLOGNA SÜRECİ KAFKAS ÜNİVERSİTESİ AKTS/ DE BİLGİLENDİRME TOPLANTISI DIŞ İLİŞKİLER BİRİMİ 21 Şubat 2012 Kafkas Üniversitesi, KARS.
Bologna Sürecine Uyum Çalışmaları SIHHİYE YERLEŞKESİ KÜLTÜR MERKEZİ YEŞİL SALON 26 HAZİRAN 2013.
BOLOGNA SÜRECİNİN TÜRKİYE’DE UYGULANMASI PROJESİ Öğrencilerin Bologna Sürecindeki Hakları ve Sorumlukları 30 Nisan 2012, Balıkesir Üniversitesi.
BOLOGNA SÜRECİNDE ÖĞRENME ÇIKTILARINA DAYALI EĞİTİM
BOLOGNA (BOLONYA) SÜRECİ ve KIRKLARELİ ÜNİVERSİTESİ Neler yaptık ? Neler yapacağız ? KASIM, 2013 Kırklareli Kırklareli Üniversitesi Bologna Koordinatörlüğü.
AVRUPA KREDİ TRANSFER VE BİRİKTİRME SİSTEMİ HÜ Bologna Süreci Çalışmaları, 2012 Sibel Aksu Yıldırım Arzu Akkoyunlu Wigley
Diploma Eki (DE) Diploma Supplement (DS)
AKTS/DE ve TANINMA ÇALIŞTAYI -HEDEFLENEN ÖĞRENME ÇIKTILARI- Naci CANGÜL Çalıştaylara katılanlar; Program çıktıları, ders amaç ve hedefleri, öğrenme çıktıları,
1 T.C. Yükseköğretim Kurulu Projenin ülkemizdeki; Akademik Organizasyonu için Yükseköğretim Kurulu’na, Finansal Destekleri için Avrupa Komisyonu’na Finansal.
Hazırlayanlar: Mustafa Safa Horpan Özlem Çetin Sibel Temizel
BEK ÜYELERİNİ BOLOGNA SÜRECİ HAKKINDA BİLGİLENDİRME
TYUYÇ T ÜRKİYE Y ÜKSEKÖĞRETİM U LUSAL Y ETERLİLİKLER Ç ERÇEVESİ Yrd. Doç. Dr. Sedat Uçar.
BOLOGNA UZMANLARI 5.DÖNEM ULUSAL TAKIM PROJESİ 1 EKİM 2009,NEVŞEHİR SULTAN GÜROL BOLOGNA ULUSAL TAKIMI ÖĞRENCİ TEMSİLCİSİ
Koordinatörler Toplantısı - 29 Kasım 2007 Yerleştirme (Staj) Hareketliliği Yrd.Doç.Dr.Sevinç HATİPOĞLU Erasmus Öğrenci Sorumlusu
HACETTEPE ÜNİVERSİTESİ ECTS /DS ÇALIŞMALARI 2006 – 2007 ÖĞRETİM YILI Prof. Dr. Buket Akkoyunlu Doç. Dr. Sibel Aksu Yıldırım H.Ü. AB OFİSİ – ECTS Koordinatörü.
ÖĞRENCİ GÖZÜYLE BOLOGNA SÜRECİ 30 NİSAN 2012,İZMİR N.KÜRŞAD SOLAK AFYON KOCATEPE ÜNİVERSİTESİ ÖĞRENCİ KONSEYİ BAŞKANI.
H.Ü. EDEBİYAT FAKÜLTESİ BOLOGNA TOPLANTISI 21 NİSAN 2015.
Öğrenci İş Yüküne Dayalı AKTS Kredisi Hesaplama. Giriş Üniversitemiz senatosunun 3 Mayıs 2013 tarihinde aldığı karar gereği eğitim öğretim yılından.
BOLOGNA SÜRECİ 01 Temmuz 2011 – Giresun. BOLOGNA SÜRECİ - TARİHÇE  25 Mayıs 1998: Sarbonne Ortak Deklerasyonu  19 Haziran 1999: Bologna Deklarasyonu.
1 T.C. Yükseköğretim Kurulu Projenin ülkemizdeki; Akademik Organizasyonu için Yükseköğretim Kurulu’na, Finansal Destekleri için Avrupa Komisyonu’na Finansal.
Öğrenme Çıktılarına Dayalı Program Geliştirme Süreci Yrd.Doç.Dr.Ömer Açıkgöz Muş Alparslan Üniversitesi Bologna Uzmanı.
05 Kasım 2010, Muş BOLOGNA SÜRECİ ve MUŞ ALPARSLAN ÜNİVERSİTESİ DENEYİMİ.
AKTS KOORDİNATÖRLERİ BİLGİLENDİRME TOPLANTISI 13 Mayıs 2014.
AKTS Hesaplaması.
Bologna Süreci Koordinatörlüğü
ÖĞRENME ÇIKTILARI HAZIRLAMA VE ÖĞRENCi İŞ YÜKÜ HESABI
“TANINMA , DİPLOMA EKİ-AKTS, UYGULAMALARI”
T.C. Yükseköğretim Kurulu
Avrupa Yükseköğretim Alanı’nın Faaliyetleri Kapsamında Türk Yükseköğretim Sistemi’nin Değerlendirilmesi Yeterlilikler / Öğrenme Kazanımları Prof. Dr.
BOLOGNA UZMANLARI 5.DÖNEM ULUSAL TAKIM PROJESİ 1 EKİM 2009,NEVŞEHİR
IŞIK Üniversitesi & Bologna Süreci
Sunum transkripti:

AVRUPA KREDİ TRANSFER VE BİRİKTİRME SİSTEMİ HÜ Bologna Süreci Çalışmaları, 2012 Sibel Aksu Yıldırım Arzu Akkoyunlu Wigley HÜ Bologna Eşgüdüm Komisyonu, AKTS Kurum Danışmanları

AVRUPA KREDİ TRANSFER VE SİSTEMİ (AKTS)  AKTS Avrupa yükseköğrenim alanında Bologna sürecine üye tüm ülkelerde kullanılan bir kredi sistemidir.  Bologna sürecinin en önemli temel taşlarından birisi olup, birçok ülke yasal düzenlemelerle AKTS sistemini tamamen benimsemiştir.  Akreditasyon süreci için pek çok Avrupa ülkesinde zorunluluk haline gelmiştir  Diğer kıtalarda da kullanımı yaygınlaşmaktadır

AKTS’nin temel özellikleri Öğrenme çıktıları ve öğrenme sürecinin şeffaflığını temel alan öğrenci-merkezli bir sistemdir.

AKTS’nin AMAÇLARI  Öğrenci hareketliliğini attırmak  Mümkün olduğunca adil bir şekilde eğitimlerin tanınmasının kolaylaşması (formal-nonformal),  Akademik tanınma için eğitim programlarının şeffaflığını sağlamak  Öğrenci başarısı üzerine temellendirilmiş iyi uygulama kurallarını ortaya koymak

AKTS’nin AMAÇLARI-2  Kredi ve notlandırma konularında Avrupa çapında standartlaşmayı sağlamak, böylelikle Avrupa bütünleşmesinin eğitim boyutunu güçlendirmek.  Yükseköğretim kurumlarının kalite güvencesi uygulamasında yardımcı bir araç oluşturmak

Yeterlilikler Öğrenme Çıktıları İş Yükü AKTS AKTS ve Öğrenme Çıktıları (Learning Outcomes)

 Öğrenme çıktıları: Öğrencinin öğrenme sürecini başarıyla tamamladıktan sonra “ne bileceği, ne anlayabileceği, ne yapabileceği”ni ifade eden beceriler setidir.  AKTS kredisi: Hedeflenen öğrenme çıktılarına ulaşabilmek amacıyla her bir dersin tamamlanması için gerekli öğrenci iş yükünü gösteren sayısal değerdir (1-60)

AKTS ve Düzey tanımlayıcıları (Level Descriptors)  AKTS, European Qualifications Framework (EQF) ve Qualifications Framework-Life Long Learning (QF-LLL) ile uyumludur  Türkiye Yeterlikler çerçevelerindeki düzey tanımlayıcılarıyla ilişkilidir!

Kısa Kademe (Ön Lisans)120 AKTS Birinci Kademe (Lisans)240 AKTS İkinci Kademe ( Yüksek Lisans)120 AKTS Üçüncü Kademe (Doktora) AKTS

AKTS ve İŞYÜKÜ Öğrencinin iş yükü: Öğrenim çıktılarına ulaşmak için öğrencinin harcadığı zamana/emeğe denir.  Ders Saati (Teorik)  Sınavlar  Ödevler  Sözlü Sunum  Seminerler  Uygulama (Laboratuar çalışması)  Alan Çalışmaları  Projeler  Bireysel Çalışmalar  ………………………….

Bir Dersin AKTS Kredisi Nasıl Hesaplanır? 1 Yarıyıl = 30 AKTS  1 Yıl = 60 AKTS  4 Yıl = 240 AKTS  Bir yarıyıl saat  Bir yıl saate  1 AKTS = 25 – 30 saatlik iş yüküne karşılık gelir.

İş yükünün hesaplanması Öğretim Üyesinin Öğrenci İş Yükünü Tahmin Ederken Sorması Gereken Sorular – Dersimde öğrenciye hangi program çıktılarını kazandırmayı amaçlıyorum? – Dersimin öğrenme çıktıları nelerdir? – Dersimle ilgili hangi öğrenim aktiviteleri mevcut? – Öğrenme çıktılarını nasıl ölçüp değerlendiriyorum? – Bu öğrenme çıktılarını kazanması için öğrencinin tahmin edilen çalışma süresi nedir?

AKTS ve İŞYÜKÜ  Öğretim programındaki dersleri AKTS’ye göre tasarlarken veya yenilerken; öğretme biçimlerini ve öğrenme yöntemlerini çeşitlendirerek ve öğrencinin harcadığı tüm zamanı hesaplayarak öğrenci iş yükünü yeniden tanımlıyoruz

Nasıl? Etkinlikler SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü Haftalık ders saati (Kuramsal)14228 Haftalık ders saati (Uygulama)14228 Okuma236 İnternette tarama, kütüphane çalışması 248 Materyal tasarlama, uygulama5315 Rapor hazırlama188 Sunu hazırlama188 Sunum133 Ara sınav ve ara sınava hazırlık166 Genel sınav ve genel sınava hazırlık110 Toplam İş Yükü120 Toplam İş Yükü / 30120/30 Dersin AKTS Kredisi4

Haftalar TOPL AM Öğrenme Çıktıları IIIIIIIVVVI VII VIIIIX X, XI Haftalık Ders Saati (Kuramsal ) saat H aftalık Ders Saati (Uygulama) saat Dersle İlgili Sınıf Dışı Etkinlikler (Uygulama larla İlişkili ) Okuma İnternet tarama, Okuma Kütüphane araş. Materyal tasarlama Materyal tasarlama Ara sınav hazırlık Materyal tasarlama Materyal tasarlama, uygulama Materyal tasarlama, uygulama Rapor hazırlama Sunu hazırlama Sunum Final sınavı hazırlık 64 saat TOPLAM saat

DersSaat/hafta Tahmin Edilen İş Yükü (saat/yarıyıl) AKTS Kredisi A21074 B41606 C41556 D31705 E52037 F21052 Toplam AKTS Kredilerinin Belirlenmesi Bir yarıyılda verilen dersler

Uygulamada bazı kredi hesaplamaları  1 AKTS nin 30 saatlik işyükü olarak kabul edildiği bir lisans programında;  Seçmeli dersler: 240 AKTS ‘nin %25’i olan 60 AKTS’lik dersten oluşmalıdır  =180 AKTS’lik zorunlu ders  (ortak zorunlu dersler)=164 AKTS (Bölüm tarafından verilen zorunlu ders kredisi)

öneriler  Zorluk derecesi ile AKTS kredi miktarı arasında bir ilişki yoktur.  Dersin kredisi statü veya prestije bağlı değildir. Öğretim üyesinin prestiji veya dersin statüsü kredileri belirlemekte kullanılamaz.  AKTS kredisi sadece ders saatine bağımlı olmayıp, o dersin oluşturduğu tüm iş yükünü kapsar.  Öğretim üyesi ders ücretlerinin hesaplanmasında, dersin AKTS kredisi dikkate alınmaz.

ORTAK ZORUNLU DERSLER KODU ADITEORİKPRATİKKREDİAKTS AİT103 ATA. İLK. VE İNK.TAR.I2022 AİT104 ATA. İLK. VE İNK.TAR.II2022 AİT203 ATA. İLK. VE İNK.TAR.I2022 AİT204 ATA. İLK. VE İNK.TAR.II2022 İNG127 TEMEL İNGİLİZCE I2233 İNG128 TEMEL İNGİLİZCE II2233 TKD103 TÜRK DİLİ I2022 TKD104 TÜRK DİLİ II2022 BEB65 0 TEMEL BİLGİ VE İLETİŞİM TEKN. KULLANIMI Öğretim Yılından geçerli olmak üzere, ortak zorunlu derslerin AKTS kredisi ( )

öneriler  Farklı teorik saat ve farklı uygulamalarla aynı çıktı elde edilebilir.  Zorunlu ve seçmeli derslerin tümüne AKTS kredisi verilir.  İzlenen programdan mezun olabilmek için alınması zorunlu olan tez çalışması, proje çalışması veya staj gibi çalışmalar varsa, bunlara da AKTS kredisi verilmelidir.  Ortak servis derslerine aynı AKTS verilmelidir.  Bir dersin AKTS’si o dersin yerel kredisinin altında olamaz.

 Pilot çalışmada; Programda yeni ve eski kayıtlı öğrenciler için tarihli senato kararı; ma/150812intibak.pdf ma/150812intibak.pdf

AKTS Kredilerinin Hesaplanmasının Sağladığı Faydalar Nelerdir?  Öğretim üyeleri, derslerine AKTS kredisi verirken derslerin içeriklerini de gözden geçirmek durumda kalmaktadırlar.  Dersin öğrenim hedeflerini ve dersin öğrenciye olan mesleki katkısını ortaya koyar.  Öğrencinin çalışma süresini esas alarak, her bir dersin tamamlanması için gerekli öğrenci iş yükünü gösterir.  Dersin AKTS Kredisinin hesaplanmasında öğrenci görüşlerinin de alınması, uygulamanın kalite güvencesini ve kabul edilebilirliğini arttırır.

 Öğretim üyesinin girdilerine değil, istenilen öğrenim çıktılarına/kazanımlarına dayalıdır.  Öğrencilerin yabancı üniversitelerde almış oldukları eğitimlerin, kendi ülkelerindeki yükseköğretim kurumları tarafından tanınmasını sağlar.  Öğrencilerin Avrupa ülkelerinde daha üst düzeyde programa devamlarında kolaylık sağlar,  Mezunların Avrupa ülkelerinde çalışmalarında (istihdamlarında) ve dolaşımlarında kolaylık sağlar.

Diploma Eki (DE) Diploma Supplement (DS)  Y üksek öğretim diplomasına yapılan bir ek olup uluslarası şeffaflığın geliştirilmesi, elde edilen diploma, derece, sertifika gibi kazanımların akademik ve profesyonel anlamda tanınmasını kolaylaştırmayı sağlayan belgedir. diploma ile birlikte geçerliliği  DE normalde verilen diplomaya eşlik eder ve ancak diploma ile birlikte geçerliliği vardır

DE  DE yüksek öğrenimde şeffaflığı sağlar. Ayrıca değişim ve yaşam boyu öğrenime girişe yardımcı olur.  Diploma eki, bir üniversitede derecesini tamamlayan ve diploma almaya hak kazanan öğrencilere Avrupa’da yaygın konuşulan dillerden birinde ve ücretsiz olarak verilir.

DE'nin 8 kısmı vardır:  kişi hakkında bilgiler,  alınan derece hakkında bilgiler,  derecenin seviyesi konusunda bilgiler,  kazanılan sonuç ve içerik hakkında bilgiler,  derecenin kullanım alanları (fonksiyonu) hakkında bilgiler,  ek bilgiler,  diploma ekinin onaylanması,  ulusal yüksek öğretim sistemi hakkında bilgi.

Öğrenciler için DE’ nin yararları nedir?  Daha kolay anlaşılabilir ve yurtdışında daha kolay kıyaslama yapılabilir bir belgedir.  Çalışma süresi boyunca elde edilen becerilerin, akademik çalışmaların tam tanımlamalarını içerir.  Elde edilen başarıların ve yetkinliklerin objektif ve adil bir şekilde değerlendirilmesini sağlar.  Yurt dışında iş olanakları veya daha ileri eğitim için kolaylık sağlar

Kolaylıklar dileğiyle teşekkür ederiz.