SINIF YÖNETİMİ Konu: Sınıf Yönetimi ve Disiplin Modelleri.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
ÖĞRETİM TASARIMI VE TEKNOLOJİLERİNİN TEMELLERİ
Advertisements

Özel eğitim nedir? Özel eğitimin farklı açılardan farklı tanımları yapılmaktadır. Özel eğitim büyük ölçüde öğretimle ilgilidir. O halde; Özel eğitimi özel.
REHBERLİK SERVİSİ TANITIMI
İşbirliğine Dayalı Öğrenme
SINIF YÖNETİMİNİN TEMEL KAVRAMLARI VE ÖZELLİKLERİ
EĞİTİMDE AMAÇLAR VE FELSEFE
2.HAFTA ETKİLİ BİR ÖĞRETİM YÖNTEMİ Hazırlayan: Dr. Uğur Altay Memiş
DRAMA 1.HAFTA EĞİTİMDE DRAMA Hazırlayan: Dr. Uğur Altay MEMİŞ.
SINIF YÖNETİMİNİ ETKİLEYEN ETKENLER.
SINIF YÖNETİMİ Sınıf; eğitim-öğretim etkinliklerinin
Öğretmen Yetkinlikleri
İLKÖĞRETİMDE ÖĞRETMENLERİN TEKNOLOJİYE YÖNLENDİRMEDEKİ BAKIŞ AÇILARI
ÖĞRENME STİLLERİ.
OKUL YÖNETİCİLERİNİN TEKNOLOJİK LİDERLİK ÖZ YETERLİLİKLERİ
İŞBİRLİĞİNE DAYALI ÖĞRETİM YAKLAŞIMI. İşbirliğine dayalı öğrenme; öğrencilerin sınıf ortamında küçük karma guruplar oluşturarak (cinsiyet, başarı durumu,
AÇIK UÇLU ÖĞRENME ORTAMLARI
REHBERLİK.
Örnek Olay Öğretim Yöntemi
Problem Çözme Becerileri
KAPSAMLI SAĞLIK BAKIMI
PROGRAM GELİŞTİRME VE ÖĞRETİM
Yapılandırmacı yaklaşımın dayandığı ilkeler
ÖĞRETİM TASARIMI VE TEKNOLOJİLERİNİN TEMELLERİ
YANSITICI DÜŞÜNME.
MERHABA.
TALAS LİSESİ REHBERLİK SERVİSİ
İŞBİRLİKLİ ÖĞRENME.
Evrim Suna ARIKAN Özlem YAŞAR UĞURLU
İŞBİRLİĞİNE DAYALI ÖĞRENME
PROJE TABANLI ÖĞRENME. Proje tabanlı öğrenme, öğrenci merkezli bir öğretim modelidir.
Eğitimde Hedefler Hedeflerin İşlevleri ve Analizi
GİRİŞ Program İyileştirme Çalışmaları Kapsamında Gerçekleştirilen İşlemler Fakülte / Bölüm Amaçlarının Belirlenmesi Bölüm / Program Yeterliklerinin Belirlenmesi.
Rehberlik Servisinin Tanıtımı
KUBAŞIK ÖĞRENME Sınıf ortamında; küçük karma kümeler oluşturarak
REHBERLİK HAZIRLAYAN Uzm. Psk. Dan. Elif ÇORUHLU
BİLGİSAYAR DESTEKLİ EĞİTİM UYGULAMALARI
REHBERLİK SERVİSİNİN TANIMI VE İLKELERİ
Mentör Öğretmenlik.
WİLLİAM GLASSER. WİLLİAM GLASSER Bir psikiyatrist olan William Glasser özellikle psikolojik sorunları olan insanların davranışlarından sorumlu tutulamayacakları.
Eğitim hakkı, ayrım gözetilmeksizin herkesin sahip olması gereken, vazgeçilemez ve devredilemez bir haktır. Eğitim hakkı, başta çocuklar olmak üzere herkesin,
Probleme Dayalı Öğrenme
ETKİLİ ÖĞRETMENLİK VE SINIF YÖNETİMİ
Eğitim Psikolojisi -Eğitim Psikolojisinin Kapsamı-
Eğitim Sisteminde Öğretmenin Rolü
Bilimsel düşünme becerileri
KAYNAŞTIRMA.
BÖLÜM 3 NEREDEN BAŞLADIK ve NEREYE GİDİYORUZ: GEÇMİŞ, GÜNÜMÜZ, GELECEK.
BÖLÜM 9 DİKKAT VE AKTİVİTE BOZUKLUKLARI TANIM VE YAYGINLIK Dikkat Eksikliği ve Hiperaktivite Bozukluğu, dikkat ve aktivite bozuklukları için artık günümüzde.
SINIF YÖNETİMİ.
Özel eğitim hizmetleri kurulu, özel eğitim değerlendirme kurul raporu doğrultusunda özel eğitime ihtiyacı olan bireyi uygun resmî okul veya kuruma yerleştirir.
BÖLÜM 10 AÇIK SALDIRGANLIK ve ÖRTÜK ANTİSOSYAL DAVRANIŞ.
AMAÇ, İÇERİK VE AKADEMİK YAKLAŞIM UYGULAMA SÜRECİ BEKLENEN SONUÇLAR.
Öğrenciyi Tanıma Yrd. Doç. Dr. İhsan Sarı.
Yönetim Nedir? Yönetim, toplumsal gereksinmelerin bir bölümünü karşılamak üzere kurulan bir örgütte, örgütün varlık nedeni olan amaçlarını gerçekleştirecek.
SOSYAL KABUL SINIF İÇİ ETKİLEŞİMİN ARTTIRILMASI
Aile Hekimliğinde Sürekli Sağlık Bakımı
SINIF YÖNETİMİ.
YANSITICI DÜŞÜNME Dewey yansıtıcı düşünmeyi herhangi bir düşünce ya da bilgiyi ve onun amaçladığı sonuçlara ulaşmayı destekleyen bir bilgi yapısını etkin,
ZİHİNSEL YETERSİZLİĞİ OLAN ÇOCUKLAR Hazırlayanlar Özlem DÜLGER Şule BORDANACI.
Eğitim Kademelerine Göre Rehberlik Hizmetleri
ENGELLİLERİN EĞİTİMİNDE KULLANILAN MATERYALLER
DOÇ. DR. HATİCE BAKKALOĞLU
AZE216 KÜÇÜK ADIMLAR ERKEN EĞİTİM PROGRAMI
Aile Katılımı Nedir? Çocuğun gelişimi hakkında anne babaları bilgilendirme. Anne babalara duygusal destek sağlama. Çocuklarına öğretmenlik ve rehberlik.
EĞİTSEL VE DAVRANIŞSAL DEĞERLENDİRME- ASSESSMENT Ders 1: Değerlendirme Basamakları Gönderme Öncesi Süreç Prof. Dr. Tevhide Kargın.
DİKKAT EKSİKLİĞİ VE ÖĞRENME GÜÇLÜĞÜ
İŞBİRLİĞİNE DAYALI ÖĞRETİM YAKLAŞIMI HAZIRLAYANLAR HAVVA KESKİN
Okul Yöneticilerinin Denetim ve Değerlendirme Rolü
Sınıf yönetimi ve disiplin
Öğretmen bir otorite veya patron olmamalı, LİDER olmalıdır.
Sunum transkripti:

SINIF YÖNETİMİ Konu: Sınıf Yönetimi ve Disiplin Modelleri

Öğretmenler,yılda aşağı yukarı 180 iş günü, sınıflarındaki öğrencilere belirli konuları öğretmek üzere görevlendirilmişlerdir. Ancak zaman zaman sınıflarındaki öğrencilerine öğrenme ve davranış sorunlarından dolayı amaçlarına ulaşma çabalarında sıkıntıya girerler.

Öğretmenliğin ilk yıllarında sınıf yönetimi öğretmenlerin zamanlarının önemli bir bölümünü alır.Davranış yönetimiyle ilgili karşılaşılan güçlükler deneyimsiz öğretmenlerle sınırlı olmayıp, deneyimli öğretmenlerin de sınıf yönetimiyle ilgili yöntemlere ihtiyacı vardır.

Jones & Jones’a göre (2001) kapsamlı bir sınıf yönetimi beş bilgi ve beceri alanını kapsamalıdır.kapsamlı bir sınıf yönetimi: 1-Öğrencilerin kişisel ve psikolojik ihtiyaçları konusunda araştırma ve kuramlara dayalı olmasını, 2-Öğrencilerin kişisel ihtiyaçlarının giderilmesini sağlamak için iyi yönetilen bir sınıf ortamı oluşturulmasını ve sınıfta olumlu öğretmen-öğrenci ve akran ilişkilerine dayalı ortamları,

3-Bir grup olarak sınıfın akademik gereksinimlerine yanıt verecek, öğrenmeyi kolaylaştıracak ortamların düzenlenmesine, 4-Organizasyonel ve grup yönetimi becerilerine de sahip olmasını, 5-Problemlere yönelik öğretimsel, çözümsel ve davranışsal standartlarının geliştirmesini içerir.

SINIF YÖNETİMİNİN BOYUTLARI Öğretmenin etkili bir lider olması, onun olumlu sosyal, fiziksel ve entelektüel çevre sağlama becerileriyle ilgilenmesini gerektirir.Bu da etkili iletişim kurma ve öğrenciyi motive etme becerisine sahip olmakla mümkündür. Öğretmen otoriter, demokrat ya da vurdumduymaz lider olabilir. Öğretmenin liderlik tarzı sınıfın atmosferine ve öğrencilerin davranışlarına bağlı olduğu gibi onun hangi davranış modelini tercih ettiğine de bağlıdır.

Disiplin,eğitimin en zor ve en temel boyutudur, çünkü disiplin olmadan etkili öğretim olmaz. Oysa disiplin ceza ile karıştırılmamalıdır! Ceza yıkıcı davranışa tepkidir. Disiplin ise yıkıcı davranış ve bundan doğan tepkiyi önlemek içindir.

DİSİPLİN MODELLERİ Sınıfta disiplinin sürekli kılınması konusunda birçok model ve bunlarla ilgili çalışma vardır. Hiçbir model tek başına eksiksiz olarak koruyucu,destekleyici ya da düzeltici olarak düşünülmese de bazıları diğerlerine göre daha avantajlı olabilir.