Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sınıf yönetimi ve disiplin

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "Sınıf yönetimi ve disiplin"— Sunum transkripti:

1 Sınıf yönetimi ve disiplin
Prof. Dr. Sadegül Akbaba Altun

2 Başlıklar Sınıf yönetimi; kavramları ve önemi
Sınıf yönetimi ve disiplin ilişkisi Disiplin; tanımı, amacı, önemi, kavramları İstenmeyen davranış; tanımı, neler olduğu, ölçütü İstenmeyen davranışın nedenleri Sınıfta disiplin nasıl sağlanır?

3 Sınıf yönetimi kavramları
Öğrenme düzeni (öğrenmeye uygun ortam) Zaman yönetimi Fiziksel düzenlemeler Öğretimin akışı (öğretimin yönetimi) Sınıf kuralları İletişim Öğrenci motivasyonu

4 Sınıf yönetimi kavramları
Derse etkin katılım Disiplin Öğretim materyalleri Dersin amaçları

5 Sınıf yönetiminin önemi
Öğrencilerin davranışlarını, duygularını ve öğrenmelerini etkilediği, Öğrenmeye ayrılan zamanın verimliliğini sağladığı, öğrencilerin akademik başarı ve motivasyonunu artırdığı, sorumluluk bilincini geliştirdiği ve davranışları kontrol becerisi kazandırdığı için önemlidir.

6 Sınıf yönetimi ve disiplin
Sınıf yönetimi ve disiplin kavramları çoğunlukla birbirinin yerine kullanılmaktadır Bu iki kavram birbirleriyle ilişkili fakat aynı anlamada değildir. Sınıf yönetimi disiplinden daha kapsamlıdır sınıf yönetimi, öğrenme ortamını düzenleme, zaman, iletişim, motivasyon disiplin, sınıf kuralları... gibi kavramlarla ilişkili iken disiplin; istenmeyen davranışlar ve bunlara öğretmen tepkileriyle ilişkilidir.

7 Disiplin nedir? Cezalandırma anlamına gelmez. Latince’de “eğitmek” anlamına gelir. Sınıf ve okulun kurallarına uymayan öğrencilere karşı öğretmen ve okuldaki diğer personelin uyguladıkları davranışlardır. sınıf standartlarını oluşturma ve en üst düzeyde öğrenme ile en alt düzeyde istenmeyen davranışların olumlu örneklerini inşa etme

8 Disiplin nedir? (devam)
Disiplin, çocuğa istenilen davranış ve alışkanlıkları öğretmek, kendi kendini denetleme ya da iç denetim demek olan ahlak gelişimini sağlamaktır Etkili disiplin, etkili öğrenmenin yeterli değilse bile gerekli bir ön şartıdır. Disiplini sağlama öğretmenin iki temel rolünden birisidir.

9 Disiplin nedir? (devam)
Borich (1996), bu yüzyılın ikinci yarısında sınıf disiplininin, istenmeyen öğrenci davranışlarına nasıl en iyi şekilde tepki gösterileceği sorununa odaklandığını belirtmektedir.

10 Disiplinin Amacı Disiplin istenmeyen davranışı önleme ve tekrar yönlendirme amaçlıdır ayrıca, öğrencilerin kendi davranışlarını kontrol etmelerini öğrenmelerine yardım ederek öğretmenin zaman üzerindeki müdahale gereksinimini azaltmaktır. Jones, disiplinin amacının çok olumlu ve istenen tarzda öğrencileri öğrenmeye bağlamak olduğunu belirtmektedir

11 Disiplini sağlamanın önemi
öğretmenlerin istedikleri şekilde öğretim yapacakları ve öğrencilerin istedikleri şekilde öğrenecekleri “ideal” öğrenme ortamına, istenmeyen davranışlı öğrencilerin fazla bulunduğu sınıflarda ulaşmak güçtür disiplin sorunları, sorumluluğun öğretilmesinde bir fırsattır.

12 Disiplini sağlamanın önemi
Öğretmenin disiplin sağlama yaklaşımları, geleceğin toplumunu oluşturacak bireylerin davranışlarının geliştirilmesinde önemli bir fonksiyona sahiptir yapılan bir çalışmada ergenlik döneminde dayak yiyen erkeklerin dayak yemeyenlere kıyasla eşlerini dövme oranları dört kat daha fazladır anababaların dövmediği çocukların yalnızca %25’i kardeşlerine karşı saldırgan davranırken dayak yiyenlerin %100’ü kardeşlerine kötü davranıyor....

13 Disiplini sağlamanın önemi
Sınıf disiplini, yirmi yıldan fazla bir süredir hem eğitimciler, hem de halk için bir endişe kaynağıdır. Aslında bu endişe nedensiz de değildir Öğretmenler için disiplin sorunları; işlerini yapmadaki yeteneklerine ciddi bir tehdit, bir stres kaynağı, kamu önündeki imajları üzerinde bir gölge ve korku kaynağıdır

14 Disiplini sağlamanın önemi
Çocuklar ve aileler için endişeler; öğrencinin başarısı için fırsatların yitirilmesi, akademik ve kişisel gelişimin gecikmesinden basit fiziksel tehlikelere kadar uzanır

15 Disiplini sağlamanın önemi
yöneticiler için sürekli disiplin sorunları; örgütsel istikrarı tehlikeye düşürür öğretim kalitesinin sağlanması için gerekli zaman ve kaynağı heba eder

16 Disiplinle ilgili kavramlar
İstenmeyen davranış öğrencinin kendini kontrolü kuralların uygulanması öğrenme ortamını oluşturma uygun öğrenme etkinliklerine katılma istenmeyen davranışlara yönelik öğretmen tepkileri öğrenme zamanın artırılması sorumluluğun öğretimi

17 İstenmeyen davranış nedir?
İstenmeyen davranış, normal öğretim ve öğrenmeyi kronik şekilde engelleyen öğrenci davranışıdır öğretmen ve öğrenciler tarafından hoş karşılanmayan davranışları içeren “görev dışı davranışları” ifade etmektedir. bir veya daha fazla öğrencinin öğrenme etkinliklerini tehdit etmesidir

18 Sınıfta istenmeyen davranışlar
Öğrencilere göre: kendi aralarında konuşma yanındaki arkadaşını rahatsız etme cep telefonu ile oynama ders dışı işlerle ilgilenme saygısız ve sorumsuz davranma kağıt gönderme, silgi atma, kalemle oynama sınıfta dolaşma söz istemeden konuşma değişik sesler çıkarma

19 Sınıfta istenmeyen davranışlar
Öğretmene göre; derse ilgisizlik gürültü birbirine kağıt, kalem atma ders dışı işler yapma (ders dışı şeyler yazma...) çalışmama söz almadan konuşma arkadaşına müdahale etme dersi dinlememe argolu konuşma

20 Sınıfta istenmeyen davranışlar
Yöneticilere göre; öğretmenin öğrenciden ilgisizlik öğretmeni alaya alma dersten kaçma küfürlü konuşma lakap takma, birbirine vurma geç gelme öğrenci ile baş edememe saygısız davranma

21 Sınıfta istenmeyen davranışlar
Yöneticilere göre; öğrencinin öğretmenden dersi anlatamaması dövmesi sınıfta olumsuz eleştiri hakaret

22 Sınıfta istenmeyen davranışlar
Yöneticilere göre; öğrencinin öğrenciden; bazı öğrencilerin dersi engellemesi birbirine vurma, saç çekme para almak için tehdit etme karşı cinsten arkadaşını rahatsız etme

23 İstenmeyen davranışın ölçütü nedir?
bir davranış çok sayıda öğrenciye ve derse zarar vermemişse, hemen ortadan kalkmışsa ve sık yinelenmiyorsa doğal kabul edilebilir davranış öğrencinin kendini ve arkadaşının öğrenmesini engellemişse, güvenliği tehlikeye atmışsa, okulun araç ve gereçlerine ya da arkadaşlarının eşyalarına zarar vermişse istenmeyen davranış olabilir.

24 İstenmeyen davranışın nedenleri nelerdir?
Öğretmen aile okul sistem öğrenci çevre


"Sınıf yönetimi ve disiplin" indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları