T.C. MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Karşılaştırmalı Eğitim Yönetimi
Advertisements

GÖRSEL SANATLAR DERSİ ÜNİTE PLANININ ÖNCESİ VE SONRASININ İNCELENMESİ
AHMET NAFİZ DEMİR * * 2005 a.g.b k.g.b z.g.e a.g.b a.g.b o.l.m a.g.b
KÜLTÜR-EDEB İ YAT KULÜBÜ. Kulüp Danı ş man Ö ğ retmenleri Arzu ÜSTÜN Gülçin GÜLER.
VELİ ORYANTASYON ÇALIŞMASI ( EKİM 2012) DİYARBAKIR
Uzaktan Eğitim Kuramları
EN İYİ MESLEKLER YARIŞI
DynEd İngilizce Dil Eğitim Sistemi
Derya Duygu KARSLI
Hazırlayan: Çağlar KÜPELİ
Master in Advanced European and International Studies.
Daire Grafiği.
PROJENİN ADI: Kitaplarımı Paylaşıyorum PROJEYİ UYGULAYAN OKUL:Oğuzlar Çok Programlı Anadolu Lisesi PROJENİN AMACI:Okul Kütüphanesinin Zenginleştirilmesi.
Medya Araçlarının Yararları Ve Zararları
EKO OKULLAR PROJESİ.
KÜLTÜR-EDEB İ YAT KULÜBÜ. Kulüp Danı ş man Ö ğ retmenleri Arzu ÜSTÜN Gülçin TILFARLIG İ L.
E Ğİ T İ MDE PROGRAM DE Ğ ERLEND İ RME Belgin TOPAL, E ğ timci Hakan AKSOY, E ğ itim Yöneticisi.
Çoklu Zekâ Kuramının Öğrenme-Öğretme Süreçlerine Yansıması.
Atık kağıtlardan dünya haritası !. Farklı ülkelerdeki insanların temiz suya eri ş im yüzdelerinin ne oldu ğ unu ara ş tırdık. Atık ka ğ ıtları kullanarak.
Erasmus+ Projelerimiz. Okulumuzun Erasmus + Projesi kapsamında yapılan iki ba ş vurusu kabul edilmi ş tir tarihli arasında gerçekle ş ecek.
DESTEK EĞİTİM HİZMETLERİ. İÇİNDEKİLER  DESTEK EĞİTİM HİZMETLERİ OKULLARDA DESTEK EĞİTİM HİZMETİ NERELERDE VERİLİR? NEDEN DESTEK EĞİTİM? DESTEK EĞİTİM.
ADIYAMAN FEVZİ ÇAKMAK İLKÖĞRETİM OKULU SUNAY AKIN OYUNCAK KÜTÜPHANESİ.
ADANA İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ BİLİNÇLİ AİLE UYUMLU ÇOCUK PROJESİ.
BÖLÜM 1 TEMEL KAVRAMLAR. BÖLÜM 1 TEMEL KAVRAMLAR.
Grundtvig Öğrenme Ortaklığı “A Step Towards Elderly People (STEP)” “Yaşlılara Doğru Bir Adım Projesi” Dr. Halis YEŞİL Çıraklık ve Yaygın Eğitim Genel Müdürlüğü.
Tane Kavramının Öğretimi (Basamaklandırılmış Yönteme Göre)
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Geliştirme
EĞİTSEL OYUNLAR DOÇ. DR. GÜLTEN HERGÜNER BÖLÜM: 2
Gereksinim Analizi ve Varlık Ba ğ ıntı Diyagramı Sibel SOMYÜREK.
SOLUNUM VE GEVŞEME EGZERSİZLERİ İLE ETKİLİ MÜZİK EĞİTİMİ AYŞEN ÜMİT İSTANBUL BİLİM VE SANAT MERKEZİ Müzik Mentoru.
KONYA BİLİM VE SANAT MERKEZİ EĞİTİM ÖĞRETİM YILI.
Program Tasarım Modelleri
ÖĞRENME SINIF YÖNETİMİ
MATHS: REAL OR FICTION (MATEMATİK: GERÇEK YA DA KURGU)
PROJE TABANLI ÖĞRENME ATÖLYESİ
T.C MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI TEMEL EĞİTİM GENEL MÜDÜRLÜĞÜ
KAVRAM HARİTALAMA Doç.Dr.Bülent ÇAVAŞ.
T.C MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI TEMEL EĞİTİM GENEL MÜDÜRLÜĞÜ
PROGRAMLI ÖĞRETİM Tanımı:
10. Sınıf Seçmeli Ders Bilgilendirme Sunumu
Öğretimin Uyarlanması
ÇOCUK VE DRAMA DRAMA İLE İLGİLİ TERİMLER, ÇOCUKLARDA DRAMA UYGULAMALARININ TARİHÇESİ Öğr. Gör. : Yasemin SU.
NOT VERME VE MEZUNİYET.
KOCASİNAN REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ
BÖLÜM 3 ÖĞRETMENLİK MESLEĞİ. BÖLÜM 3 ÖĞRETMENLİK MESLEĞİ.
1/A Sınıfı Öğretmeni Cevat ÇETİNKAYA
2018 Yükseköğretim Kurumları Sınavı Tanıtım Sunumu
BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ EĞİTİM PROGRAMI
YÜKSEK ÖĞRETİM KURUMLARI SINAVI
Hazırlayan : Atahan Aybars ERDEM Fatih ALBAYRAK yılında Bursa’da kurulan Oyak Renault Otomobil Fabrikaları, yıllık 360 bin otomobil ve 450 bin motor.
2018 Yükseköğretim Kurumları Sınavı Tanıtım Sunumu
Erken Çocukluk Döneminde Sağlık Bilimleri Fakültesi
Geniş Ölçekli Testler Yrd. Doç. Dr .Ömer Kutlu.
MATEMATİK DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMI
Eğitsel Rehberlik.
OKULLARDA REHBERL İ K SERV İ SLER İ – H İ ZMETLER İ.
KAVRAM HARİTALARI.
Dünyanın En Şaşırtıcı Eğitim Sistemi: Finlandiya
31 Ocak - 2 Şubat 2007 Dumlupinar Üniversitesi Kütahya
MBT-303 özel öğretim yöntemleri-ı
YÜKSEKÖĞETİM KURUMLARI SINAVI (TYT-YKS) YILMAZ ZARİÇ Psikolojik Danışman 2018.
ÖBBS (Öğrenci Başarılarının Belirlenmesi Sınavı)
ÜNİVERSİTEDE YABANCI DİL ÖĞRETİMİNDE İNTERNET KULLANIMINA İLİŞKİN ÖĞRENCİ GÖRÜŞLERİ Mehmet AKSÜT Nihat ÇAKIN 
ÖĞRENME STİLLERİ.
ÖĞRETİM STRATEJİLERİ SUNUŞ YOLUYLA ÖĞRETİM BULUŞ YOLUYLA ÖĞRETİM
KİŞİSEL REHBERLİK.
TEŞHİSLE İLİŞKİLİ GRUPLAR (TİG) TÜRKİYE UYGULAMASI
Her ülkenin sistemi ne olursa olsun, eğitim politikasının en üst seviyede amacı, bireyi topluma yararlı hale getirmektir. BİREYİ TOPLUMA YARRLI HALE GETİRME;
100.Yıl İlkokulu /A Sınıfı K Sesi Hece Çalışması
AÇIK UÇLU ÖĞRENME ORTAMLARI
Sunum transkripti:

T.C. MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI EĞİTİM VE ÖĞRETİMDE YENİLİKÇİLİK ÖDÜLLERİ PROJE YARIŞMASI KAPSAMINDA PROJE KİTABINA GİRMEYE HAK KAZANMIŞ “OYNA ÖĞREN SINIFI” PROJE SUNUMU

PROJENİN YAPILDIĞI OKUL: ŞHT.PLT.ÜST.CEMİL KAYA İ.Ö.O PROJE SAHİPLERİ : DİLEK KARAÇELİK ( Sınıf öğretmeni ) YAHYA ALKAN ( Sosyal Bilgiler Öğretmeni ) BANDIRMA/ BALIKESİR

OYNA ÖĞREN SINIFI

SINIF GİRİŞ KAPISI “Söylersen unuturum, gösterirsen hatırlayabilirim, beni işe katarsan anlarım.” (Çin Atasözü )

Oyna Öğren Sınıfı I. Kısım Sınıfın giriş kısmı öğrencilerin bireysel ya da grup eşliğinde materyalleri kullanabilecekleri şekilde tasarlandı. Bu kısımda var olan materyaller şunlardır:

1-IŞIKLI MATEMATİK PANOLARI Çıkarma ve toplama işlemlerinin yapılabildiği panolar doğru sonucun bulunması takdirinde yanan ışık ile öğrencilerin bu işlemleri öğrenebilmelerine fırsat tanımaktadır

2-GÜNCELLENEBİLİR BİLGİ ÇARKI Üç bisiklet tekerleğinin demir bir çubuk üzerine monte edilmesi ile yapılmıştır. İki yönlü olarak okuma kartlarının yerleştirildiği tekerlekler hareketlidir. İlk etapta birinci sınıflar için kelime ve hece okuma çarkı olarak tasarlanan çark tüm derslere göre güncellenebilir.

3-EŞ ANLAMLI VE ZIT ANLAMLI KELİME YAPBOZU: Eş anlamlı ve zıt anlamlı kelimelerin kavranması için yapılan yapbozların her bir parçasının zeminine ve üzerine uygun kelimeler etiketlere yazılarak yapıştırılmıştır.

4-HAFIZA KARTLARI 24 parçadan oluşan bu materyalde kartlar içerisinde yer alan sözcüklerin eş anlamlısı, zıt anlamlısı ve ülkelerle başkentlerinin bulunmasına dayalı üç ayrı hafıza oyunu şeklinde tasarlanmıştır.

5-TEKERLEMELİ ÇARPIM TABLOSU:

6-SÖZCÜK AKVARYUMU: Birinci sınıf öğrencileri için tasarlanmış olan bu materyalde akvaryum içerisinde üzerine sözcükler ve heceler yazılmış balıklar bulunmaktadır. Bu balıklar içerisine metal parçacıklar eklenmiş olup mıknatıslı olta ile çekilebilecek şekilde tasarlanmıştır. Balık avlama oyunuyla öğrencilere okuma çalışmalarını eğlenerek yapabilme imkânı sağlanmıştır.

7- SAAT: Bu saatin amacı öğrencilere 12’lik ve 24’lük saat dilimlerini birlikte ve karşılaştırmalı olarak öğretmektir.

Oyna Öğren Sınıfı II. Kısım Sınıfın II. kısmı öğrencilerin dinlenebilecekleri, kendi aralarında sözlü oyunlar oynayabilecekleri, Hacivat ve Karagöz oyunlarını izleyebilecekleri ve dramalar yapabilecekleri şeklinde tasarlanmıştır.

Hacivat İle Karagöz Oyununun İzlenmesi Sessiz Sinema Oyunu (Canlandırma )

SONUÇ VE KAZANIMLAR: Oyna Öğren Sınıfı okulumuz bünyesinde 07.03.2012 tarihi itibarı ile açılmış olup beklenen sonuçların elde edilip değerlendirilmesi için gerekli zamana ihtiyaç duyulmaktadır. Bu sınıfın yapım aşamasında iken öğrencilerin göstermiş oldukları coşku ve öğretmenlerin ilgisi projenin doğru yolda olduğunu göstermiş olup hedeflenen sonuçların en kısa sürede elde edileceğini ortaya koymuştur. Ayrıca yakın zamanda sınıf tavanının gökyüzü rengine boyanıp takımyıldızların resmedilmesi ve bir sınıf kitaplığının oluşturulması çalışmaları beklenen başarının daha da artacağını tahmin ettirmektedir.

SONUÇ VE KAZANIMLAR: Proje sahiplerince yapılan çevre araştırmaları sonucunda hiçbir okulda materyallerin oyun eşliğinde kullanılarak öğrenmenin sağlandığı böyle özel bir sınıfın bulunmadığı tespit edilmiştir. Proje bu yönüyle bir ilki başarmış olup benzer sınıfların oluşturulması için örnek teşkil etmektedir. Bu sınıfta kullanılan malzemeler güncellenebilir ve sınıf başka öğretmenler tarafından da farklı materyaller ile donatılabilir. Proje; geliştirilebilmesi ve güncellenebilmesi açısından kalıcı ve etkili bir çalışma özelliği sergilemektedir. Okul korkusu yaşayan ve okulu sevmeyen öğrencilerin bu problemlerini ortadan kaldırabilmek açısından önem arz eden bir projedir. Ana derslerin temellerini oluşturabilmek ve öğrenme güçlüğü çeken öğrencilerin öğrenmelerini kolaylaştırabilmek elde edilmesi beklenen kazanımlar arasındadır.

SONUÇ VE KAZANIMLAR: Öğrencilerin hem oyun oynayarak hem öğrenerek kullanmaları için oluşturulan bu sınıf, öğrencilere “değerli olduklarını “ hissettirmesi açısından da bu projeye bir başka önem katmaktadır. Bu sınıfta gerçekleştirilecek olan öğrenme faaliyetlerinde öğretmenlere sadece “ oyunla öğretim “yöntemi ile değil “ gösterip yaptırtma, buluş yoluyla öğretme, bireysel çalışma, birebir öğrenme, drama ile öğrenme gibi yöntem ve tekniklerini de kullanma olanağı sağlayacaktır.

Bütün bu durumlardan ötürü fiziki şartları müsait olan tüm okulların da böyle bir sınıf açmaları ve Milli Eğitim Bakanlığının bu sınıfların açılabilmesi için uygun büyüklükte ve özellikte okullar yaptırması önerilir.