Rahman ve Rahim Olan Allah’ın Adıyla KAFİRUN SURESİ
قُلْ يَا اَيُّهَا الْكَافِرُونَ ﴿١ KAFİRUN SURESİ قُلْ يَا اَيُّهَا الْكَافِرُونَ ﴿١ 1 DE ki: Ey kâfirler! لَا اَعْبُدُ مَا تَعْبُدُونَ ﴿٢ 2 Sizin kul olduğunuz şeylere Asla kul olacak değilim , وَلَا اَنْتُمْ عَابِدُونَ مَا اَعْبُدُ ﴿٣ 3 Siz de benim kul olduğuma kulluk edecek değilsiniz!
وَلَا اَنَا عَابِدٌ مَا عَبَدْتُمْ ﴿٤ KAFİRUN SURESİ وَلَا اَنَا عَابِدٌ مَا عَبَدْتُمْ ﴿٤ 4 Zaten ben asla kulluk etmedim sizin geçmişte kul olduklarınıza, وَلَا اَنْتُمْ عَابِدُونَ مَا اَعْبُدُ ﴿٥ 5 Siz de benim kul olduğuma kulluk etmezsiniz. لَكُمْ دٖينُكُمْ وَلِىَ دٖينِ ﴿٦ 6 Sizin dininiz size, benim dinim bana!
KAFİRUN SURESİ Nuzul Sıra 18 Ayet Sayısı 6 Nuzul Yılı 3 Mushaf Sıra SURENİN KİMLİĞİ KAFİRUN SURESİ Nuzul Sıra 18 Ayet Sayısı 6 Nuzul Yılı 3 Mushaf Sıra 109
NÜZUL YERİ
KAFİRUN SURESİ KONUSU 1. İslam akidesinin temeli TEVHİD 2. İmanda pazarlık olmaz. Pazarlık olan yerde iman olmaz. 3. İmanda kararlılık ve sebat. 4. Din Seçme Özgürlüğü. Sizin dininiz size, benim dinim bana.
Rahman ve Rahim Olan Allah’ın Adıyla KAFİRUN SURESİ
NUZUL SEBEBİ Müşrikler; İslamın yayılışı karşısında ne yapacaklarını bilemediklerinden pazarlık yapmayı denemek istediler. Allah Rasulüne; ‘’hep beraber bir yıl Allah’a, bir yıl putlara tapmayı’’ teklif etmişler ve bunun üzerine bu sure nazil olmuştur. Bu kişiler; Velid. B. Muğire As b. Vail Esved b. El-muttalib Ümeyye b. Halef
قُلْ يَا اَيُّهَا الْكَافِرُونَ ﴿١ KAFİRUN SURESİ قُلْ يَا اَيُّهَا الْكَافِرُونَ ﴿١ 1 De ki: Ey kâfirler! İlk ‘’kul’’ emri burada gelir “De ki” emri ile; Vahyin ilâhî bir inşa projesi olduğu; Muhtemel tepkilere karşı “o emir kuludur, varsa bir itirazınız Allah’a iletin” meydan okuması; Sözün gerçek sahibinin Allah olduğu vurgulanır. El-Kafirun = “İnkar ve nankörlüğü hayat tarzı edinenler
قُلْ يَا اَيُّهَا الْكَافِرُونَ ﴿١ KAFİRUN SURESİ قُلْ يَا اَيُّهَا الْكَافِرُونَ ﴿١ 1 De ki: Ey kâfirler! Nankörlere Hitap; Deki Emri; Kur’an hakikatlerinin İlahi kaynaklı olduğunu, Hz Peygamberin Vahye kendisinden veya hevasından herhangi bir katkısının bulunmadığını gösterir. Peygamberin, Allah tarafından şekillendirildiğini, Hayatın ilkelerini Allah’ın belirlediğini göstermektedir. Asıl muhtap ben değilim, Allah’tır mesajını verir.
KAFİRUN SURESİ لَا اَعْبُدُ مَا تَعْبُدُونَ ﴿٢ 2 Sizin kul olduğunuz şeylere asla kul olacak değilim, وَلَا اَنْتُمْ عَابِدُونَ مَا اَعْبُدُ ﴿٣ 3 Siz de benim kul olduğuma kulluk edecek değilsiniz! Tevhid; Puta Tapmak Değil, Allah’a Kuluktur. Tevhid; Allah’tan başkansa tapmamaktır. Tevhid; en büyük samimiyet göstergesidir, herhangi bir şeyle ve herhangi bir varlığın hatırına onu zedelememek gerekir.
وَلَا اَنَا عَابِدٌ مَا عَبَدْتُمْ ﴿٤ KAFİRUN SURESİ وَلَا اَنَا عَابِدٌ مَا عَبَدْتُمْ ﴿٤ 4 Zaten ben asla kulluk etmedim sizin geçmişte kul olduklarınıza, وَلَا اَنْتُمْ عَابِدُونَ مَا اَعْبُدُ ﴿٥ 5 Siz de benim kul olduğuma kulluk etmezsiniz. Hz Peygamber; Mazisi Tertemiz İnsandır Önceki ayetlerde, Peygamber olduktan sonraki dönemde putlara tapmama kararlığı ortaya konulurken bu ayetlerde ise peygamber olmadan önceki hayatı nitelendirilmekte ve Mekke Müşrikleri gibi puta tapmadığı ifade edilmektedir.
KAFİRUN SURESİ لَكُمْ دٖينُكُمْ وَلِىَ دٖينِ ﴿٦ 6 Sizin dininiz size, benim dinim bana! Herkesin Yaptığı Kendinedir; Sizin değerleriniz (dininiz) size benim değerlerim (dinim) bana. (Ahrette) sizin hesabınız (dininiz) size, benim hesabım (dinim) banadır.
KAFİRUN SURESİ لَكُمْ دٖينُكُمْ وَلِىَ دٖينِ ﴿٦ 6 Sizin dininiz size, benim dinim bana! İslam’ın İnanç Özgürlüğüne Bakışı; İnsanlar inanmada ve inanmamada serbesttir Sizi yaratan O’dur, kiminiz kafir, kiminiz de mü’minsiniz. Tegabün 64/2 Biz insana doğru yolu gösterdik, ya şakir (mü’min) ya da kafir (nankör) olur. İnsan 76/3 Deki, Hak, Rabbinizden gelendir. Dileyen İman etsin dileyen de İnkar etsin. Kehf 18/29