Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Rahman ve Rahim Olan Allah’ın Adıyla

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "Rahman ve Rahim Olan Allah’ın Adıyla"— Sunum transkripti:

1 Rahman ve Rahim Olan Allah’ın Adıyla
NAS SURESİ 1

2 قُلْ اَعُوذُ بِرَبِّ النَّاسِ ﴿١
NAS SURESİ قُلْ اَعُوذُ بِرَبِّ النَّاسِ ﴿١ 1 (EY muhatab!) De ki: “Sığınırım ben Rabbine insanlığın; مَلِكِ النَّاسِ ﴿٢ 2 Sahibine insanlığın; اِلٰهِ النَّاسِ ﴿٣ 3 İlahına insanlığın: 2

3 مِنْ شَرِّ الْوَسْوَاسِ الْخَنَّاسِ ﴿٤
NAS SURESİ مِنْ شَرِّ الْوَسْوَاسِ الْخَنَّاسِ ﴿٤ 4 Sinsi ve sinik vesvese kaynağının şerrinden; اَلَّذٖى يُوَسْوِسُ فٖى صُدُورِ النَّاسِ ﴿٥ 5 O ki, sürekli kalplerine fısıldıyor insanların; مِنَ الْجِنَّةِ وَ النَّاسِ ﴿٦ 6 İster görünmeyen-bilinmeyen, ister görünen-bilinen türden. Deki; Cinlerden ve İnsanlardan oluşan, insanların gönüllerine vesvese veren sinsi vesvesecinin şerrinden, insanların ilahına, hükümdarına, yani Rabbine sığınırım. 3

4 NAS SURESİ Nuzul Sıra 24 Ayet Sayısı 6 Nuzul Yılı 3 Mushaf Sıra 114
SURENİN KİMLİĞİ NAS SURESİ Nuzul Sıra 24 Ayet Sayısı 6 Nuzul Yılı 3 Mushaf Sıra 114

5 NÜZUL YERİ

6

7 NAS SURESİ KONUSU (2) Tek sığınılacak Varlık Allah’tır.
2. Sığınılması gereken Şer Nedir? Sinsi Vesvesecinin Şerri. İnsan ve Cin

8 Rahman ve Rahim Olan Allah’ın Adıyla
NAS SURESİ

9 قُلْ اَعُوذُ بِرَبِّ النَّاسِ ﴿١
NAS SURESİ قُلْ اَعُوذُ بِرَبِّ النَّاسِ ﴿١ 1 (EY muhatab!) De ki: “Sığınırım ben Rabbine insanlığın; مَلِكِ النَّاسِ ﴿٢ 2 Sahibine insanlığın; اِلٰهِ النَّاسِ ﴿٣ 3 İlahına insanlığın: İnsanlığın Rabbi insanlığın yöneticisidir, İnsanlığın yöneticisi insanlığın İlâhıdır. 9

10 قُلْ اَعُوذُ بِرَبِّ النَّاسِ ﴿١
NAS SURESİ قُلْ اَعُوذُ بِرَبِّ النَّاسِ ﴿١ 1 (EY muhatab!) De ki: “Sığınırım ben Rabbine insanlığın; مَلِكِ النَّاسِ ﴿٢ 2 Sahibine insanlığın; اِلٰهِ النَّاسِ ﴿٣ 3 İlahına insanlığın: Sığınılacak Varlığın Sıfatları; Rab Melik İlah sıfatlarına sahip olmalıdır. 10

11 RAB Terbiye Etmek Islah etmek Yetiştirmek Bakmak Göz Kulak olmak 1 2 3
4 Yetiştirmek Bakmak 5 Göz Kulak olmak

12 Bir şeyi basit halinden
TERBİYE Nedir? Bir şeyi basit halinden Kemal noktasına doğru Aşama aşama inşaa edip Geliştirmek. Sahip Olmak Yönetmek 1 3 4 Babalık Etmek Toplamak 2 Terbiye eden babalık etmiş olur Büyük olan başa geçer ve yönetir. Babalık eden ise büyük ve güçlü olandır. Yöneten ise toparlar ve bir araya getirir.

13 RAB; Terbiye Edendir. 1. Terbiye ve bakımını üstlenen, ihtiyacını da giderir.Şu’ara 77-80 2. Terbiye eden, terbiye ettiğini, denetimi ve gözetimi altında tutar.Nisa 1, Maide 117 3. Terbiye eden, terbiye ettiğinin büyüğü ve otoritesidir.Şu’ra 10 4. Terbiye edenin, terbiye ettiği üzerinde bir hakkı varıdır. Fecr 15-17

14 RAB; Terbiye Edendir. 5. Terbiye ettiğinden itaat ve kulluk beklemesi de O’nun hakkındandır. En’am 164 6. Her varlık, sonunda kendini terbiye edenin huzurunda toplanır. En’am 38 Bu manalarla ifade edilen RAB, Allah isminin öz manasından neşet etmektedir. (Sevgi) Allah, kulunun terbiyesini, onu sevdiği için üstlenir.

15 Terbiye Nitelik ve Nicelik açısından Terbiye Doğrudan Dolaylı
İyi Terbiye Kötü Terbiye Bir araç ve vasıta kullanmadan yapılır Allah’ın Terbiyesidir Terbiyesizlik. İlahi terbiyeye aykırı terbiye Bitmez Devamlıdır Kemal’e doğru (Mükemmel değil) Ölünceye kadar

16 Allah’ın, Kur’an’daki ilk geçen Esması RAB sıfatıdır.
Kur’an-i Çerçevede RAB; Alak-1 Oku Yaratan Rabbin Adına Cevap Bismillah.. Allah’ın, Kur’an’daki ilk geçen Esması RAB sıfatıdır.

17 Rab; Kur’an’da tek başına kullanılmaz (2 istisna)
Kur’an’da ALLAH-RAB; 2697 Allah 962 Rab ismi geçmektedir. Rab; Kur’an’da tek başına kullanılmaz (2 istisna) Tamlama ya da zamirle gelir. Senin Rabbin Onların Rabbi Sizin Rabbiniz Rabbim Rabbimiz

18 30 Surede Allah ismi geçmez. 20 Surede de Rab ismi geçmez.
İlk 20 Surede ALLAH - RAB; 27 Allah 46 Rab ismi geçmektedir. 30 Surede Allah ismi geçmez. 20 Surede de Rab ismi geçmez. İnsanın sorunu Allah değildir. İnsanın sorunu Allah’ın Rab’liği iledir. Firavn; ‘’Ben sizin en büyük Rabbinizim’’ demesi manidardır. (Naziat 24) O, her an hayata ve varlığa müdahildir. (Rahman 29)

19 RAB, belirsiz formlarda gelir;
Bu ne demektir.? Rububiyetin tecellisinin; Bilinen bir sebebe, Bilinen bir zümreye, Bilinen bir zaman ve mekana Bilinen bir tarif ve tavsife sığmayacağının imasıdır. O, göklerin, yerin ve bu ikisi arasındakilerin Rabbidir ‘’ Yani her şeyin ve her yerin

20 Yaratılış amacını gerçekleştir.
Rab: Her şeyi yaratan sonra da onu yaratılış amacına yöneltendir. Taha 50 Donanım Akıl Fıtrat Vahiy Peygamber Hayatı İnşaa Borçluluk Bilinci KULLUK İstikamet Yaratılış amacını gerçekleştir. Emanete Sadakat Sorumluluk ahlakı

21 İnsan için Rububiyetin Tecellisi
OKU (Vahiy) Öğrenme-Öğretme Namaz İnfak Salih Amel Kemal (Olgunluk) Terbiye Yolu (Süreci)

22 Hiçbir zaman – Hiçbir yerde gözetiminden kaçamayacağın Allah’a sığın
İlah-Rab-Melik Varlığı Yaratıyor Terbiye Ediyor Sonunda da başı boş bırakmıyor Ey İnsan! Hiçbir zaman – Hiçbir yerde gözetiminden kaçamayacağın Allah’a sığın

23 NAS SURESİ مِنْ شَرِّ الْوَسْوَاسِ الْخَنَّاسِ ﴿٤
4 Sinsi ve sinik vesvese kaynağının şerrinden; Sığınılması Gereken Şer Nedir? Hannas; Kendisinden Allah’a sığınıldığında sinip geri çekilen, Sindiği yerde fırsat kollayıp ilk fırsatta insanı ayartmak için pusuda bekleyen. 23

24 NAS SURESİ مِنْ شَرِّ الْوَسْوَاسِ الْخَنَّاسِ ﴿٤
4 Sinsi ve sinik vesvese kaynağının şerrinden; Vesevesenin Kaynağı; En önemli vesvese kaynağı Şeytan’dır. Veseveseden Kurtulmanın Yolu; Vesvâs’ın ayartmasından kurtulmanın yolu Allah’a sığınmaktır. Vesvâs’ın oyuncağı olmanın sebebi de Allah’tan uzaklaşmaktır. 24

25 NAS SURESİ مِنْ شَرِّ الْوَسْوَاسِ الْخَنَّاسِ ﴿٤
4 Sinsi ve sinik vesvese kaynağının şerrinden; Vesvesenin Amacı: Şeytan ve nefsin bazı vesveseleri; bir şey yaptırmamak için değil, insana yapması gerekeni unutturmak içindir (En’âm: 68; Kehf: 63; Yusuf: 42). Bu fiskoslar içgüdülerin, egonun, bilinçaltının yüreğin kulağına fısıldadığı süslü yalanlar ve ayartıcı cazibedir. Tüm günah, isyan, küfür ve şirkin kaynağı da budur 25

26 NAS SURESİ مِنْ شَرِّ الْوَسْوَاسِ الْخَنَّاسِ ﴿٤
4 Sinsi ve sinik vesvese kaynağının şerrinden; Allah’a sığınmak, Kişinin ferman dinletemediği gönlünü Allah’a ısmarlamak, bir yerde O’na sigortalatmaktır. el-Vesvâsi’l-hannas, Âdemoğlu’nun atasını aldatan şeytan başta olmak üzere, onu doğru yoldan saptıran herkestir (krş. A’râf: ). 26

27 NAS SURESİ اَلَّذٖى يُوَسْوِسُ فٖى صُدُورِ النَّاسِ ﴿٥
5 O ki, sürekli kalplerine fısıldıyor insanların; İçerden Gelen Şer; Sinsi vesveseci. Felak sûresinde kendisinden Rabbe sığınılan üç şer, dışardan gelen şerlerdi. Burada ise tek bir şeyden Allah’ın Rububiyyet, Melikiyyet ve Uluhiyyet gibi üç sıfatına sığınılıyor: Sinsi vesveseci. Bu Vesvese, insanın içinden gelip içini hedef alan bir vesevesedir. Yani: insanın öz elleriyle kendi kendini vurmasıdır. 27

28 NAS SURESİ مِنَ الْجِنَّةِ وَ النَّاسِ ﴿٦
6 İster görünmeyen-bilinmeyen, ister görünen-bilinen türden. Sinsi Vesveseci Kimlerdir: “(Sinsi vesveseci) cinlerden de olur, insanlardan da”. Yani tüm iradeli varlıklardan. Cinn ve ins birlikte geldikleri her yerde iradeli varlıkların çift kutbunu ifade eder. Yani bu;  Cin taifesinden Şeytan ya da İnsan şeytanı olabilir. 28

29 NAS SURESİ مِنَ الْجِنَّةِ وَ النَّاسِ ﴿٦
6 İster görünmeyen-bilinmeyen, ister görünen-bilinen türden. Şeytan’ın Vesvesesleri; Kaydırmak 3/155 Korkutmak 3/175 Saptırma 4/60 Tuzak 4/76 Fitleme 7/200 Vesvese-Olumsuz müdahale 7/201 Kışkırtma. 23/97 29

30 NAS SURESİ مِنَ الْجِنَّةِ وَ النَّاسِ ﴿٦
6 İster görünmeyen-bilinmeyen, ister görünen-bilinen türden. Şeytan Kaynaklı Vesveselerin İçerikleri; Kötülük ve çirkinlik emreder 2/ Cömertlik yapanları fakirlikle korkutur 2/268 Kuruntu verdirir 4/ Kin ve düşmanlık meydana getirmek ister 5/91 Yanlışları süslü ve doğru gösterir 6/43 İnsanlara görevlerini unutturur 6/68 İnsanları saptırır, şaşırtır 6/71 30

31 NAS SURESİ مِنَ الْجِنَّةِ وَ النَّاسِ ﴿٦
6 İster görünmeyen-bilinmeyen, ister görünen-bilinen türden. Şeytan Kaynaklı Vesveselerin İçerikleri; Kendi dostlarına süslü sözler, aldanma içerikli mesajlar ve Müslümanlarla mücadele etmelerini fısıldar, onları teşvik eder. 6/112 İnsanların arasını açar 12/100 Yanlış vaadlerde bulunur. 14/22 Sadece aldanma vaad eder 17/64 Vahyi bozmak ve ona bir şeyler karıştırmak ister 22/52 İnsanı yüzüstü bırakır, rezil eder 25/29 İnsanı ateş azabına çağırır 31/21 İnsanları kötülüğe sürükler, onlara boş ümitler verir. 47/25 İnsana Allah’ı hatırlamayı unutturur. 58/19 31

32 NAS SURESİ مِنَ الْجِنَّةِ وَ النَّاسِ ﴿٦
6 İster görünmeyen-bilinmeyen, ister görünen-bilinen türden. İnsan; her türlü tehlikeye açık bir varlıktır. Ancak bu tehlikelerden nasıl korunacağı da kendisine belirtilmiştir…. 32


"Rahman ve Rahim Olan Allah’ın Adıyla" indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları