ÇAĞDAŞ ÖĞRETMEN PROFİLİ

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
A TEMASI OKUL HEYECANIM
Advertisements

Nurcan CİVELEK Yeter ALTUNTAŞ
KARTAL BELEDİYE BAŞKANLIĞI KREŞLER MÜDÜRLÜĞÜ
Bölgesel Konferans n°1 25 Haziran 2014 İzmir
DOÇ. Dr. M. F. ERGÜNGÖR  2010 YILINDA ANKARA’DA BİR GRUP GÖNÜLLÜ SAĞLIKÇI TARAFINDAN KURULMUŞTUR!
Öğrt: İHSAN DURAK.
TÜRK EĞİTİM SİSTEMİ VE OKUL YÖNETİMİ Ders Notları Eser ÇEKER (M.Sc.)
TOKİ ŞEHİT MUSTAFA DOLUMAY ANAOKULU
HAK VE SORUMLULUKLARIMIZ
Antrenörlük Etiği Menderes SARGIN.
EĞİTİMDE YENİ YAKLAŞIMLAR VE KÖY ENSTİTÜLERİ ÖRNEĞİNDE TÜRK MİLLİ EĞİTİM SİSTEMİ VE 21. YÜZYIL BECERİLERİ.
PROJE TABANLI ÖĞRENME.
T.C. İnkılap Tarihi ve Atatürkçülük CUMHURİYET’İN İLANI
ATATÜRK İLKELERİ.
ATATÜRK İLKELERİ.
YEREL YÖNETİMLER EYLÜL ALTUN.
DERS-2: Milli Güvenlik Stratejimiz
6 ÜNİTE YAŞAYAN DEMOKRASİ KURULTAYDAN MECLİSE KONULAR
HAK VE SORUMLULUKLARIMIZ
ÖĞRETMENLİK M E S L E Ğ İ.
İLETİŞİMDE KİTLE İLETİŞİM ARAÇLARININ ROLÜ
Uzaktan Eğitimde Öğretmen ve Öğrenci Rolleri
ATATÜRK İLKELERİ ve İNKILAPLAR
UZAKTAN EĞİTİMDE AKADEMİK DANIŞMANLIK VE REHBERLİK
T.C. İnkılap Tarihi ve Atatürkçülük TÜRK ÇAĞDAŞLAŞMASI
HAYATIN İÇİNDEN PSİKOTERAPİ MERKEZİ Ofis Çalışanları Beceri Eğitimi.
Çalışma 5 Adım Adım Türkiye Hazırlayan : Selma GENÇ
İyi ve etkili bir vatandaş yetiştirmektir.
BAŞKALARININ İNANÇLARINA HOŞGÖRÜLÜ OLMAK
Çocuk Hakları ve önemi Arzu Mahmud VII.
T.C. TOROSLAR KAYMAKAMLIĞI DURMUŞALİ TOKSOY İLK-ORTA OKULU/ KURUMU MÜDÜRLÜĞÜ BRİFİNG DOSYASI
SOSYAL BİLGİLER 5. SINIF DERS KİTABI 7
Öğretmenlerin Mesleki ve Kişisel Gelişimlerine Yönelik Çalışmalar
İlköğretim Fen ve Teknoloji Öğretim Programı
ŞAHİNBEY-GAZİANTEP ÖZEL İDARE ANADOLU LİSESİ
REHBERLİK HAZIRLAYAN Uzm. Psk. Dan. Elif ÇORUHLU
Atatürk ilkeleri.
TERCAN M.KUTSİ BEĞDEŞ İLKOKULU
ATATÜRK İLKELERİ Atatürkçülük, Türkiye’nin gerçeklerinden doğmuş bir düşünce sistemidir. Türk milletinin iradesiyle oluşmuş, tarihi bir gelişmenin ürünüdür.
ORTAK SINAVLAR ÖĞRENCİ ANKETİ DEĞERLENDİRME RAPORU SINAV YÖNETİMİ, MORAL MOTİVASYON VE REHBERLİK DAİRE BAŞKANLIĞI OCAK 2015.
KREŞ MÜDÜRLÜĞÜ 2014 YILI SUNUMU. *Atatürk İlke ve İnkılaplarını Hayata Geçirebilen, *Bilgi Toplumunun İnsanını Yetiştirmeyi Amaçlayan, *Farklılıkları.
GÖRGÜ VE NEZAKET KURALLARI
KARTAL BELEDİYESİ KREŞ MÜDÜRLÜĞÜ 2015 YILI SUNUMU
Atatürk Üniversitesi Uzaktan Eğitim Araştırma ve Uygulama Merkezi Atatürk Üniversitesi Uzaktan Eğitim Araştırma ve Uygulama Merkezi.
ETKİLİ ÖĞRETMENLİK VE SINIF YÖNETİMİ
TÜRK MİLLİ EĞİTİM SİSTEMİNDE KAZANDIRILMAYA ÇALIŞILAN AHLAKİ DEĞERLER
 Öğrencinin; 1. Adı:Ahmet Fatih 2. Soyadı:Seven 3. Sınıfı:9/C 4. Numarası:1339  Öğretmenin; 1. Adı:Ramazan 2. Soyadı:  Okul:Ali Güral Lisesi.
BOSTANCI İLKOKULU BİREY. Birey En küçük birey ailedir. Aile anne,baba ve çocuklardan oluşan top- lumdur. Birey:Birey sosyal olan,fiziksel,duygusal, Kişilik,farklı.
EĞİTİMİN POLİTİK TEMELLERİ
4 .BÖLÜM Öğretim Teknolojileri Ve Materyal Geliştirmede Öğretmen Nitelikleri Ve Öğretmen Yetiştirme Ahmet ATAÇ- Cihan ÇAKMAK – Gülenaz SELÇUK – İhsan.
TÜRK MİLLÎ EĞİTİM SİSTEMİNİN GENEL AMAÇ VE İLKELERİ
Temel Eğitimde Değerler Eğitimi
ATATÜRK’ÜN İLKELERİ.
TÜRK Eğitim Sistemi.
Eğitim Kültür Alanında İnkılaplar
ÜLKEMİZDE NÜFUS / Eğitim ve Çalışma Hakkı
SAYGI.
ATATÜRKÇÜ DÜŞÜNCE SİSTEMİ ATATÜRKÇÜ DÜŞÜNCE SİSTEMİ Mehmet DİNÇ Mehmet DİNÇ.
GÖRGÜ VE NEZAKET KURALLARI GÖRGÜ VE NEZAKET KURALLARI HAZIRLAYANLAR: İREM CERYAN ve ÖZGENUR ERDAĞ.
T.C İnkılap Tarihi Ve Atatürkçülük
BEDEN EĞİTİMİNDE YÖNETİM VE ORGANİZASYON
Atatürk ‘ÜN İlke İnkIlaplarI
YAYGIN EĞİTİM Yaygın Eğitim: Örgün eğitim sistemine hiç girmemiş
İLKOKUL ÖĞRENCİLERİNİN AHLAK ALGILARI
TÜRK MİLLÎ EĞİTİM SİSTEMİNİN YAPISI VE ÖZELLİKLERİ
HAK VE SORUMLULUKLARIMIZ
GENEL ÖĞRETİM İLKELERİ
1 ATATÜRK’ÜN İLKELERİ 2 1. Cumhuriyetçilik Cumhuriyet bir devlet biçimidir. Geniş manası ile halkın kendi kendisini yönelmesidir. Cumhuriyet, devlet.
T.C. İnkılap Tarihi ve Atatürkçülük KİTLE İLETİŞİM ARAÇLARI – ATATÜRK ve İLETİŞİM 1.
Sunum transkripti:

ÇAĞDAŞ ÖĞRETMEN PROFİLİ Milli Eğitim Bakanlığı Araştırma ve Geliştirme Başkanlığı öğretmenlerin niteliklerini belirledi. Buna göre çağdaş öğretmen;

ALÇAKGÖNÜLLÜ CESARETLİ GENEL KÜLTÜR SAHİBİ İNSAN SEVGİSİNE SAHİP İYİ EĞİTİM ALMIŞ

Sivil toplum kuruluşlarından altı bin üç yüz kişi üzerinde yapılan araştırmada, çağdaş öğretmen profili belirlendi.

Araştırmaya göre çağdaş öğretmen; Kişisel sorunlarını derse yansıtmamalı Hiddet ve şiddet gibi unsurlardan uzak durmalı Öğrencilerine bir psikolog gibi yaklaşmalı Güzel konuşmalı, toplumda saygın olmalı Bilgisayar kullanmalı

Milli Eğitim Bakanlığı Araştırma ve Geliştirme Başkanlığının yaptığı araştırmaya göre;

Öğrencilerin %48.7’si çağdaş bir öğretmenin kendini öğrencilerin yerine koyması gerektiğini belirtirken, müfettişlerin %55.9’u da aynı düşüncede.

“ Çağdaş öğretmen, öğrencide öğrenme isteği uyandırır ” görüşüne Öğretmenlerin %96.5’i Öğrencilerin %52.4’ü Yöneticilerin % 84’ü Müfettişlerin % 63.3’ü de katılıyor.  

Sivil kuruluşların temsilcilerinin tümü bu görüşe katılıyor. Çağdaş bir öğretmenin, öğrencilerin problemlerinin çözülmesinde yardımcı olması gerektiğini; Öğrencilerin 0/0 51.8’i Sivil kuruluşların temsilcilerinin tümü bu görüşe katılıyor.

Araştırmaya katılanların görüşlerine göre 21 Araştırmaya katılanların görüşlerine göre 21.yüzyılın ihtiyaç duyduğu öğretmen profili şöyle: Öğretmen alçakgönüllü olmalı Atatürk ilke ve inkılaplarını benimsemiş, laik ve modern bir insan olmalı Cesaretli olmalı Çevresindekileri peşinden sürükleyebilmeli, etkileyebilen, yönlendirebilen, ikna edebilen biri olmalı

Genel kültür sahibi olmalı Güzel konuşmalı Herkesi olduğu gibi kabul etmeli Her olaydan ders çıkarabilmeli İnsan sevgisine sahip olabilmeli Hukukun üstünlüğünü kabul etmeli İnsan haklarına saygılı olmalı ve insanlara hak ve özgürlüklerini bilerek davranmalı

Demokratik değerleri bilmeli Devletine, dinine, milletine, örf ve adetlerine saygılı ve bağlı olmalı İyi bir eğitim almış olmalı Bilgisayar kullanabilmeli Bilimsel araştırmalara açık olmalı Fikir ve ideolojilerin esiri olmamalı

Hiddet, şiddet gibi unsurlardan uzak olmalı Kişisel sorunlarını derse yansıtmamalı.

BAŞARILI BİR ÖĞRETMENİN BAZI ÖZELLİKLERİ         Bir öğretmen kendi toplumu ile bütünleşemediği sürece işlevsel olamaz. İyi bir öğretmen her öğrencinin sevilecek bir yönünün olduğunu ve bunu bulup ortaya çıkarmasını bilmelidir.

A- Bilgi Özelliği 1-Mesleği ile ilgili bütün kuralları öğrenmiştir.

B-Beceri Özelliği 1-Dengeli,olumlu ve etkili davranışlar sergileyebilme becerisi. 2-Yönlendirme,ikna etme ve yönetme becerisi

C-Karakter Özelliği 1-Zihinsel gelenekleri gelişmiştir. 2-Genel kültür düzeyi yeterlidir.

Kaynak : ggurses.kolayweb.com/ogretmenler1/ogretmenler6.htm HAZIRLAYAN İngilizce Öğretmeni Nilden AKDOĞAN