Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Temel Eğitimde Değerler Eğitimi

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "Temel Eğitimde Değerler Eğitimi"— Sunum transkripti:

1 Temel Eğitimde Değerler Eğitimi
Güncellenen Öğretim Programlarının Tanıtımına Yönelik Eğitici Eğitimi Programı (3-26 Mayıs 2017) Temel Eğitimde Değerler Eğitimi Yrd. Doç. Dr. Adem BELDAĞ

2 Milli Eğitim Bakanlığı, Temel Eğitime Bakış Çalıştayı, 27-28 Haziran 2016, İstanbul
Güncellenen Öğretim Programlarının Tanıtımına Yönelik Eğitici Eğitimi Programı (3-26 Mayıs 2017) Aslolan hakkın helal edilmesi olmalıdır. Aslolan helalleşmek olmalıdır. Her yasal hak helal değildir ve olamaz. 21. Yüzyılın en temel projesi, yasal olanın hak olanla örtüşmesi olmalıdır. Kadim değerlerle rabıtası kesilen değerlerin, şerden yana bükülmelerini önlemenin yollarını bulmak zorundayız. Yasaların tanıdığı haklardan insanlık veya Allah adına feragat etmenin garipsenmediği bir yeni düzen getirmek zorundayız. Tarihin bize öğrettiği bir şey de ister en mükemmel yönetim sistemini getirin, ister ekonomik kalkınmayı gerçekleştirmiş olun. Bir medeniyetin sevgi ve nefs terbiyesi dumura uğramış, manevi enerjisi tükenmişse o medeniyeti hiçbir güç kurtaramaz. (Alatlı, 2014)

3 Değer nedir? Değerlerin özellikleri
Güncellenen Öğretim Programlarının Tanıtımına Yönelik Eğitici Eğitimi Programı (3-26 Mayıs 2017) Milli Eğitim Bakanlığı, Temel Eğitime Bakış Çalıştayı, Haziran 2016, İstanbul Değer nedir? Bir şeyin arzu edilebilir veya edilemez olduğu hakkındaki inanç, (Güngör,1998) Din, ahlak ve inanç Arzu edilen davranış biçimleri Önem belirten soyut ölçüt Toplumsal boyut Göreceli önem sırasına göre sıralanma (Schwartz ve Bilsky, 1987) Değerlerin özellikleri Birleştirici olgu Toplumsal ihtiyaçları karşılar Bilinç, duygu ve heyecanları ilgilendirir Davranışı yönlendirir Normlara göre soyut ve geneldir (MEB,2005)

4 Değerler eğitiminin gerekliliği
Güncellenen Öğretim Programlarının Tanıtımına Yönelik Eğitici Eğitimi Programı (3-26 Mayıs 2017) Milli Eğitim Bakanlığı, Temel Eğitime Bakış Çalıştayı, Haziran 2016, İstanbul Değerler eğitiminin gerekliliği Şiddet Güven kaybı Sanal dünya Sosyal medya Akrabalık bağlarında kopma Şehirleşme Tüketim çılgınlığı Modern sömürgecilik Evlilik kurumunun zayıflaması Mutluluk tesadüfen gelmez... Mutluluk, mutluluğu hak edecek karakter ister. Ahmet İnam “Her sahada mümkün mertebe fazla karakterli insanları bulunan bir memlekete ne mutlu” Kerschenstainer

5 Yıllara Göre Tezlerin Dağılımı
Beldağ, 2016

6 Güncellenen Öğretim Programlarının Tanıtımına Yönelik
Eğitici Eğitimi Programı (3-26 Mayıs 2017) Eğitim-öğretim sürecinde birçok materyal yerini ve önemini kaybetse de öğretmen önemini hiçbir zaman yitirmemiştir. (Alım ve Bekdemir, 2006) Öğretmen Değeri kazandırma ve onu koruma görevi okullarda öğretmene bırakılmıştır. Kısaca değerler eğitimi öğretmenin gücü ve becerisi üzerine yapılandırılmaktadır. (Lovat, 2009) Görevleri Model olmalı. Sınıfta sosyal doku oluşturmalı. Sorumluluk vermeli Ahlaki gelişimlerine katkıda bulunmalı. Karar verme olanağı tanımalı. Paylaşım fırsatı vermeli. Ortaklaşa çalışmaya teşvik etmeli. Tartışma ve paylaşım ortamı sağlamalı (Dilmaç, 2002).

7 Örtük program Güncellenen Öğretim Programlarının Tanıtımına Yönelik
Eğitici Eğitimi Programı (3-26 Mayıs 2017) Örtük program Değer kazanımı sürecinde yazılı programdan daha etkili olan örtük programın başarılı bir şekilde yönetilmesi ve yönlendirilmesi için, yönetici, öğretmen ve diğer personelin bunun bilincinde olması gerekmektedir. Örtük program okul programı dışında bir program olarak kabul edilmektedir. Bahsedilen bu program okul kültürünü ve değerlerini kazanma sürecinde önemli bir faktördür. (Sarı ve Doğanay, 2009)

8 Programda yer alışı Programlarda değerler eğitimi anlayışı
Güncellenen Öğretim Programlarının Tanıtımına Yönelik Eğitici Eğitimi Programı (3-26 Mayıs 2017) Programlarda değerler eğitimi anlayışı Milli, manevi ve evrensel değerler Kültür aktarımı Örtük program Öğretmenin becerisi İyi vatandaş iyi insan yetiştirme Eğitim ile iç içe Kişilik gelişimi Programda yer alışı

9 Uygulayıcılara ulaştırılmalı, gerekliliği ve önemi anlatılmalı
Güncellenen Öğretim Programlarının Tanıtımına Yönelik Eğitici Eğitimi Programı (3-26 Mayıs 2017) Sonuç yerine, Öğretmenin becerisi Program anlatılabilmeli Hizmet içi eğitim Akademik çalışmalarla koordine Ders kitaplarının hazırlanmasında göz önünde bulundurulmalı Uygulayıcılara ulaştırılmalı, gerekliliği ve önemi anlatılmalı

10 Katılımınız için teşekkürler…
Güncellenen Öğretim Programlarının Tanıtımına Yönelik Eğitici Eğitimi Programı (3-26 Mayıs 2017) Katılımınız için teşekkürler…


"Temel Eğitimde Değerler Eğitimi" indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları