WALDORF YAKLAŞIMI E. Hande Aydos.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Hazırlayan ve Sunan Fatma Sena YAMAN.
Advertisements

 HAZIRLAYAN : MEHMET RAC İ KILIÇ.  Anne ve babalar!  Genellikle çocuklarımızın çok zeki oldu ğ unu dü ş ünürüz; ancak okulda bazı derslerden ba ş.
DAÜ Do ğ u Akdeniz Üniversitesi Mühendislik Fakültesi KKTC Dekan Prof. Dr. Hasan AMCA Aralık
İlköğretim Bölümü Matematik Öğretmenliği Programı
KÜLTÜR-EDEB İ YAT KULÜBÜ. Kulüp Danı ş man Ö ğ retmenleri Arzu ÜSTÜN Gülçin GÜLER.
MADDENİN DEĞİŞİMİ.
ÖZEL ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ
Okul öncesİ Eğİtİmde Günlük Program AkIşI
OKUL ÖNCESİ EĞİTİMİN ÖNEMİ
OKUL DENEYİMİ -I- Dr. Muhammed TURHAN.
Uzaktan Eğitim Kuramları
ANA BABA TUTUMLARI. Tuncay DEMİRTAŞ.
Çocuk Müzesi Projeler Hedefler Finansman kayna ğ ı olu ş turmak Bilinirli ğ i artırmak Farkındalık yaratmak Ba ğ lılık yaratmak.
Tömük Yeşilyurt İlköğretim Okulu 6.Sınıf Leyla YILMAZ
OKUL AİLE İŞBİRLİĞİ.
Derya Duygu KARSLI
OKULÖNCESİNDE BİR GÜNLÜK EĞİTİM PROĞRAMI UYGULAMALARI
Master in Advanced European and International Studies.
6-7 YAŞ GELİŞİM ÖZELLİKLERİ 1.sınıf velilerine tavsiyeler
EĞİTSEL OYUNLAR (Educational Games)
COMENIUS COMENIUS ÇOKLU OKUL ORTAKLI Ğ I. BOZOK ORTAOKULU.
DRAMA.
Bilgisayar Destekli Eğitim
EKO OKULLAR PROJESİ.
EĞİTİCİ OYUNCAKLAR.
AİLE VE İLETİŞİM AİLE VE İLETİŞİM.
Ekinözü Çok Programlı Lisesi Rehberlik ve Psikolojik Danışma Servisinin etkinlikleri, önleyici ve gelişimsel rehberlik hizmeti anlayışı çerçevesinde;
KÜLTÜR-EDEB İ YAT KULÜBÜ. Kulüp Danı ş man Ö ğ retmenleri Arzu ÜSTÜN Gülçin TILFARLIG İ L.
OKUL ÖNCESİNDE AİLE KATILIMI
BİR KİTAP BİR DOST.
TÜRKİYEDE UYGULANAN EĞİTİM PROGRAMLARI
SINIF DIŞI ÖĞRETİM TEKNİKLERİ
BETÜL GÜTLEK TÜRKÇE Ö Ğ RETMENL İĞİ 2. SINIF WEB 2.0.
BÖLÜM 11 YAŞLARA GÖRE OYUNCAK SEÇİMİ
Eğİtİcİ Oyuncaklar Öğr. Gör. Özlem BAĞCI.
FAYDALARI VE ZARARLARI
Çoklu Zekâ Kuramının Öğrenme-Öğretme Süreçlerine Yansıması.
Küçük Grup Eğitimi Şifa Üniversitesi Sağlık Bilimleri Yüksekokulu Eğitici Eğitimi Kursu Eylül 2015 / 281.
ADANA İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ BİLİNÇLİ AİLE UYUMLU ÇOCUK PROJESİ.
BİLGİSAYAR DESTEKLİ ÖĞRETİM © TemplatesWise.com 1.
Okul Kademelerine Göre Gelişim Özellikleri YRD.DOÇ.DR. MUSTAFA TOPRAK.
SPORLA İLGİLİ HAREKETLER DÖNEMİ (7-12 yaş)
KISIM 3 Bilişsel Gelişimi Arttırma BÖLÜM 8 Problem Çözme ve Eleştirel Düşünme.
Strogami (Storytelling+Origami)
EĞİTSEL OYUNLAR DOÇ. DR. GÜLTEN HERGÜNER BÖLÜM: 2
«ÇOCUKLAR HAYATI OYUNLA ÖĞRENİR » Okullar Kapanınca Yaz Gelince “YAŞAM ”
AKKUŞ İLÇE MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ BRİFİNG DOSYASI 2016.
EĞİTİCİ OYUNCAKLAR.
EĞİTİMDE YARATICI DRAMA
EĞİTİMDE DRAMA.
EĞİTİCİ OYUNCAKLAR Doç. Dr. Ender DURUALP.
WEB TABANLI ÖĞRENME.
ÇOCUK EĞİTİMİNDE TEKNOLOJİNİN KULLANIMI
Erken çocukluk döneminde fen ve matematik kavramlarının gelişimi
KOCASİNAN REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ
ÇOCUKLUK DÖNEMİNDE YARATICILIK VE SANAT EĞİTİMİ
BİLSEM NEDİR? “Bilim ve Sanat Merkezi, okul öncesi eğitim, ilkokul, ortaokul ve lise çağındaki özel yetenekli öğrencilerin bireysel yeteneklerinin farkında.
Hazırlayan : Atahan Aybars ERDEM Fatih ALBAYRAK yılında Bursa’da kurulan Oyak Renault Otomobil Fabrikaları, yıllık 360 bin otomobil ve 450 bin motor.
Erken Çocukluk Döneminde Sağlık Bilimleri Fakültesi
Erken Çocukluk Döneminde Sağlık Bilimleri Fakültesi
ARAÇ-GEREÇLERİN ÖĞRETİMDEKİ YERİ & ÖNEMİ
2-6 YAŞ ÇOCUK ELBİSE KALIBI
Geniş Ölçekli Testler Yrd. Doç. Dr .Ömer Kutlu.
İLETİŞİMİN ÖNÜNDEKİ ENGELLER
Dünyanın En Şaşırtıcı Eğitim Sistemi: Finlandiya
Erken Çocukluk Döneminde Sağlık Bilimleri Fakültesi
EĞİTSEL OYUNLAR.
BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR ÖĞRETMENLİĞİ EĞİTİM PROGRAMI HAZIRLAMA PLANI (1)
AÇIK UÇLU ÖĞRENME ORTAMLARI
1 EĞİTİMDE YARATICI DRAMA EĞİTİMDE YARATICI DRAMA.
Sunum transkripti:

WALDORF YAKLAŞIMI E. Hande Aydos

Waldorf Yaklaşımı ilk olarak 1919 yılında Almanya’da ortaya çıkmıştır. Rudolf Steiner tarafından geliştirilen bu yaklaşım, çocuk ruhunun düşünme, hissetme ve istekli olma yapısının gelişmesini sağlayarak, yaşam hakkında bilgi sahibi olma ve sağlıklı ve yapıcı bir yolla yaşamda aktif rol almasına yardımcı olabilmek amacını gütmektedir.

Waldorf yaklaşımı çocuğu merkeze alan bir yaklaşımıdır. Bu felsefe doğrultusunda çocuk eğlenerek öğrenmekte, bir taraftan yaratıcılık gelişimi desteklenirken, diğer taraftan da kendine güven duygusu artmaktadır.

Bu eğitimin aşamaları birçok öğe ile ilişkilidir. Bu öğeler: Denge, koordinasyon, ritim duygusu, uzaysal oryantasyonu geliştiren fiziksel etkinliklere programda yer verme, Yaşa uygun olan fiziksel, sanatsal ve akademik görevleri etkinlikler doğrultusunda tamamlama, Hikaye,drama ve resim etkinlikleriyle duyguları derinleştirme, Basit somut sıralamadan soyut düşünmeye doğru düşünceyi geliştirme, Çocukların doğal yeteneklerini ortaya çıkarma, Karşılıklı saygı, nezaket, işbirliği ile diğerlerine yardım ve dile özgü kullanımları içine alan temel insan değerlerini ifade etme, Zaman, çevre ve şartlara uyum için gerekli olan bilgi ve yetenek birikimini edinmedir (Berk, 1994).

ÖĞRETMENLER Waldorf yaklaşımına göre, Waldorf öğretmenleri kendilerinin “ her çocuğun içinde bulunan gerçek öğrenme sevgisini” ortaya çıkarmaya adamıştır. Öğretim süresince sanatı ve etkinlikleri özgürce kullanmaktadır. Öğretmenler, bir üniversite diploması ve bir Waldorf Okulu Öğretmen Koleji ya da Enstitüsünün sertifikasına sahip olmak zorundadır.Öğretmenler için eğitim iki ya da üç yıl olmakla birlikte deneyimli öğretmenlerin gözetiminde uygulamalı bir eğitim de söz konusudur (Reinhard, 1997).

Waldorf Okullarında öğretmen; Düşünürdür, Sanatçıdır, Bilim adamıdır, Şairdir, Çevrecidir, Müzisyendir (Astley ve Jacson, 2000; Houston, 1990).

Waldorf Okullarında Eğitim Waldorf programının temel amacını çocuğu bütünüyle eğitmektir; ”Beyin, kalp ve eller” bu programın temel felsefesini oluşturmaktadır. Waldorf Okulları programını bu anlayış üzerine inşa etmiştir (Astley ve Jacson, 2000).

Waldorf Eğitiminin Özellikleri Waldorf Okullarında Eğitimin ilk yıllarında akademik bilginin yeri çok azdır; hatta anasınıflarında akademik içerik yer almamaktadır. Waldorf okullarının sınıflarında plastikten yapılma hiç bir malzeme kullanılmamakla birlikte çocukların elektronik araçlar kullanmaları da istenmemektedir. Çocuklar tahta bloklar, ipek, yün, taşlar, çam kozalakları gibi doğal materyallere etkinliklerini gerçekleştirmektedir. Oyuncakların basit ve doğal olması çocuğun hayal gücünü daha aktif hale getirmekte ve böylece yaratıcı akıl için daha iyi bir zemin hazırlanmış olmaktadır (Berk, 1994).

Waldorf programları çocuk üç yaşındayken uygulanmaya başlamaktadır Waldorf programları çocuk üç yaşındayken uygulanmaya başlamaktadır. Bu programlar resim, oyun, şarkı, öykü, bahçe işleri ve mevsime bağlı etkinliklerden oluşmaktadır. Bunlara ek olarak sanatsal ve pratik çalışmalar, taklitçi oyun, piyes, halk hikayeleri, peri masalları, kukla gösterimi, müzik, fabllar, efsaneler, sayılar, doğa öyküleri, bahçecilik gibi etkinliklerde gerçekleştirilmektedir (Reinhard, 1997).

Okulöncesi sınıfı, çeşitli bireysel ve grup aktiviteleriyle yapılandırılmıştır. Her gün hava yağmurlu bile olsa bahçe oyunlarına programda yer verilmekle birlikte, haftada en az birkaç kez doğa yürüyüşüne gidilmektedir. Sabahları güne başlarken çocuklar; bedenlerini koşarak, zıplayarak, tırmanarak yeteri kadar hareket ettirmektedirler (Houston, 1990).

Doğumdan yedi yaşına kadar olan bu dönemde çocuk için her şey somuttur. Okulöncesi eğitimde çocuğa akademik bilgi vermemeye özen gösterilmektedir. Yedi yaşına kadar çocuğa görevinin oyun oynamak olduğu öğretilmekte, çocuk sağlıklı bir şekilde oyun oynarsa bedensel gelişiminin hızlı olacağı görüşü savunulmaktadır.

Günlük Plan : Sabah Dil Sanatları Grubu: Sabah grubu peri masalları, halk efsaneleri, şiir ve doğa öyküleri ve yaratıcı hareketleri kapsamaktadır. Konular dönemden döneme değişmektedir. Ana Etkinlik: Sanatsal ve uygulamalı etkinlikler, çocukların çalışma yöntemlerine ve yaklaşımlarına daha anlaşılır bir bakış getirmektedir. Temizlik Zamanı: Öğretmen ve öğrenciler çevrenin bakımı için birlikte çalışmaktadırlar. Ara Öğün Zamanı: Okul sebzeler, meyveler, tahıl ekmekleri, ev yapımı kurabiyeler gibi doğal ürünleri içeren bir yemek sunmaktadır. Meyve suyu, katkı maddesi ve koruyucu madde içermemektedir. Açık Havada Serbest Oyun: Oyun alanında serbest tırmanma kütükleri, kum, salıncak, kaydırak gibi oyun aletleri bulunmaktadır. Açık havada yaptıkları, serbest etkinlikleri boyunca çocuklar, fiziksel becerilerini eğlenceli bir şekilde geliştirmektedirler. Öğle Yemeği Zamanı: Öğle yemeği evden getirilmekte ve sınıfta öğretmenlerle birlikte yenmektedir. Öğleden Sonra Etkinlikleri: Uyku zamanı ya da içeride/dışarıda oyun oynama zamanı olarak değerlendirilmektedir. Belirlenmiş bir süresi yoktur (Astley; Jacson, 2000, Driscoll,1999).

Waldorf okulları çocuklara çok boyutlu bir eğitim fırsatı sunmaktadır Waldorf okulları çocuklara çok boyutlu bir eğitim fırsatı sunmaktadır. Özellikle okul öncesi dönemde uygulanan Waldorf Programı çocukların yaratıcılıklarının ve hayal güçlerinin gelişimini desteklemekte, problem çözme becerisinin gelişimine katkıda bulunmaktadır. Özellikle bu dönemde uygulanan Waldorf Programı çocuklarda çevre bilincinin oluşmasına yardımcı olmaktadır. Waldorf okullarında öğretmenin çocukların güçlü yönlerini vurgulaması çocuklarda kendine güven duygusunun gelişimini desteklemekle birlikte, çocukların kendi yeteneklerini keşfetmelerini sağlamaktadır.

KAYNAKLAR Astley, K. ve Jackson, P. (2000). Doubts on Spirituality: Interpreting Waldorf Ritual International Journal of Children’s Spirituality, Vol. 5 (2).p. 221-227. Bayhan, P. ve Bencik, S. (2008). Erken çocukluk dönemi programlarından Waldorf Yaklaşımına genel bir bakış. Ahmet Keleşoğlu Eğitim Fakültesi Dergisi, Sayı 26 (15 -25). Berk, E. L. (1994). Child Development 3th Edition. Allyn and Bacon, Boston: USA. Houston, J. E. (1990). Thesaurus of ERİC Descriptors, Phoenix, Ariz.: Oryx Press. Reinhard, B. (1997). Public Waldorf School In Calif. Under Attact. Educational Week, Vol. 16 (39), p. 1-3.