MERSİN ÜNİVERSİTESİ TIP FAKÜLTESİ İÇ HASTALIKLARI A.D 2007-2011 STRATEJİK PLANI.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Prof.Dr.Erdal BEŞER ADÜ Tıp Fakültesi ADÜ SEM Müdürü
Advertisements

Türk Cerrahi Yeterlik Kurulu 2000 Genel cerrahi eğitiminin Ulusal cerrahi yeterliği Kurumları standartlarını belirlemek belgelendirmek eşyetkilendirmek.
FAKÜLTE/BÖLÜM/ YÜKSEKOKUL ADI STRATEJİK PLANLAMA SUNUMU Not:Süreçler değişebilir…
Eğitim Bilimleri Bölümü
ADÜ Ziraat Fakültesi Tarım Ekonomisi Bölümü Stratejik Planı,

Uzmanlık Öğrencisi Eğitimi “Strateji” M. Erdal GÜZELDEMİR
Mersin Üniversitesi Mimarlık Fakültesi Endüstri Ürünleri Tasarımı Bölümü Stratejik Planı.
MERSİN ÜNİVERSİTESİ UYGULAMALI TEKNOLOJİ VE İŞLETMECİLİK YÜKSEKOKULU İŞLETME BİLGİ YÖNETİMİ BÖLÜMÜ 2008 – 2012 STRATEJİK PLANI Şubat 2008.
MERSİN ÜNİVERSİTESİ TIP FAKÜLTESİ GÖĞÜS CERRAHİSİ ANABİLİM DALI STRATEJİK PLANLAMA SUNUMU.
HACETTEPE ÜNİVERSİTESİ İSTANBUL BARIŞ ÇALIŞMALARI ve UYGULAMALI ETİK ENSTİTÜSÜ KURULUŞ ÖNERİSİ Doç. Dr. Havva Kök Arslan.
NÜKLEER TIP ANABİLİM DALI
S.Ü. MÜHENDİSLİK FAKÜLTESİ KİMYA MÜHENDİSLİĞİ BÖLÜMÜ
HASTANE ETİK KURULLARI
MERSİN ÜNİVERSİTESİ DENİZCİLİK MESLEK YÜKSEKOKULU AKADEMİK DEĞERLENDİRME ve KALİTE GELİŞTİRME TOPLANTISI NİSAN 2010.
Misyon (1) Kocaeli ili ve çevresini içine alan bölgeye nitelikli göğüs cerrahisi hekimlik hizmeti verebilmek, Göğüs cerrahisinin daha spesifik ve ileri.
TAM GÜN YASASI VE ASİSTAN HEKİMLER DR.AYSUN ERBAHÇECİ.
5018 Kapsamında Stratejik Planlama
MERSİN ÜNİVERSİTESİ TIP FAKÜLTESİ
EVDE SAĞLIK HİZMETLERİ NEDEN ? NASIL?
İLAÇLA AKILCI TEDAVİ EĞİTİMİNDE TFD’nin ROLÜ
ÜNİVERSİTE HASTANE İŞLETMECİLİĞİ - MARMARA ÜNİVERSİTESİ DENEYİMİ
1 T.C. MERSİN ÜNİVERSİTESİ TIP FAKÜLTESİ HALK SAĞLIĞI ANABİLİM DALI STRATEJİK PLANLAMASI.
Tanı ve tedavi için gerekli olan laboratuvar hizmetlerini yapmak.
T.C. MERSİN ÜNİVERSİTESİ GÜZEL SANATLAR FAKÜLTESİ SİNEMA-TV BÖLÜMÜ 2008 – 2012 STRATEJİK PLANLAMA RAPORU Kasım, 2006.
Yenİ kurulan Ünİversİtelerdekİ
SAĞLIK HİZMETLERİNİN İYİLEŞTİRİLMESİ GRUBU ÇALIŞTAY RAPORU Prof. Dr
ERCİYES ÜNİ. TIP FAKÜLTESİ TIP EĞİTİMİ ANABİLİM DALI
MERSİN ÜNİVERSİTESİ MÜHENDİSLİK FAKÜLTESİ ELEKTRİK-ELEKTRONİK MÜHENDİSLİĞİ BÖLÜMÜ 2008–2012 STRATEJİK PLANI Şubat 2008.
KOCAELİ ÜNİVERSİTESİ TIP FAKÜLTESİ UZMANLIK EĞİTİMİ 9 Ocak 2013.
H.Ü. ONKOLOJİ ENSTİTÜSÜ 1.Ocak – 15.Şubat 2012
STRATEJİK PLAN SUNUMU ME. Ü. SAĞLIK HİZMETLERİ MESLEK YÜKSEKOKULU SAĞLIK PROGRAMLARI BÖLÜMÜ ANESTEZİ PROGRAMI STRATEJİK PLAN SUNUMU.
Kilis 7 Aralık Üniversitesi
Önsöz: tarihli 5018 sayılı “Kamu Mali Yönetimi ve Kontrol Kanunu”nun 9. maddesine dayanılarak hazırlanmıştır.
Kocaeli Üniversitesi Tıp Fakültesi Klinik Bakteriyoloji ve Enfeksiyon Hastalıkları Anabilim Dalı Stratejik Plan Taslağı.
Kuruluş Çocuk Sağlığı ve Hastalıkları Anabilim Dalı Şubat 1995’te Prof Dr Ayşe Sevim Gökalp’in Kocaeli Üniversitesi Tıp Fakültesi’nde göreve başlaması.
Türkiye’den Program Örnekleri. Tıp Bilişimi Eğiticisi Kim Olacak?
İÇERİK DURUM ANALİZİ Tarihi Gelişim
Prof. Dr. Seher Nilgün Ünal
2006 – 2011 STRATEJİK PLAN SUNUMU
KOCAELİ ÜNİVERSİTESİ TIP FAKÜLTESİ UZMANLIK EĞİTİMİ 4 Ocak 2013 Tarihindeki Fakülte Kurulu’nda kabul edilen ilkeler ve çalışmalar.
Mersin Üniversitesi Tıp Fakültesi
STRATEJİK PLAN SUNUMU ME. Ü. SAĞLIK HİZMETLERİ MESLEK YÜKSEKOKULU SAĞLIK PROGRAMLARI AMBULANS ACİL BAKIM TEKNİKERLİĞİ PROGRAMI STRATEJİK.
Mersin Üniversitesi Tıp Fakültesi
Kocaeli Üniversitesi Tıp Fakültesi Anabilim Dalları Stratejik Plan Formatı
İÇERİK GİRİŞ DURUM ANALİZİ Tarihsel Gelişim
ARAŞTIRMA GÖREVLİLERİ AKADEMİK KURULU
Kocaeli Üniversitesi Tıp Fakültesi Genel Cerrahi Anabilim Dalı Stratejik Planı Misyon
KOCAELİ ÜNİVERSİTESİ TIP FAKÜLTESİ ASİSTAN AKADEMİK KURULU 19 Aralık 2012.
KOÜ TIP FAKÜLTESİ ÇOCUK CERRAHİSİ ANABİLİM DALI STRATEJİK PLAN TASLAĞI
Stratejik Plan Formatı
Kocaeli Üniversitesi Tıp Fakültesi Farmakoloji Anabilim Dalı Stratejik Planı Misyon
MERSİN ÜNİVERSİTESİ TIP FAKÜLTESİ ANATOMİ ANABİLİM DALI
Yüksek kalite standartlarında tanı ve tedavi hizmeti sunmak
Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Şubat, 2012
İ.Ü.CERRAHPAŞA TIP FAKÜLTESİ HASTANESİ FİZİKSEL TIP VE REHABİLİTASYON AD HEMŞİRELİK HİZMETLERİ FAALİYETLERİ
Hacettepe Üniversitesi Tıp Fakültesi
Kocaeli Üniversitesi Tıp Fakültesi Adli Tıp Anabilim Dalı Stratejik Plan Formatı
Yüksek kalitede standartlarında tanı ve tedavi hizmeti sunmak
KASTAMONU HALK EĞİTİMİ MERKEZİ VE AKŞAM SANAT OKULU.
T.C. SAĞLIK BAKANLIĞI ERZURUM NUMUNE HASTANESİ TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ
PERFORMANS DEĞERLENDİRMESİ
İÇERİK Akademik Birimler Bazında Stratejik Plan’da Yer Alan Amaçlara Yönelik Eylemler Devlet Konservatuvarı Fakülteler Meslek Yüksekokulları Enstitüler.
T.C. ADNAN MENDERES ÜNİVERSİTESİ TIP FAKÜLTESİ FİZYOLOJİ ANABİLİM DALI STRATEJİK PLANI.
TRAKYA ÜNİVERSİTESİ STRATEJİK PLANI (3. PLAN DÖNEMİ)
VETERİNER HEKİMLİĞİ TARİHİ
KTÜ SAĞLIK BİLİMLERİ FAKÜLTESİ SAĞLIK YÖNETİMİ BÖLÜMÜ
MİSYON Histoloji ve Embriyoloji alanında mezuniyet öncesi ve mezuniyet sonrası düzeyinde eğitim ve öğretim kapsamında bilimsel düzeyde eğitim vermek, Araştırma.
AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ İKTİSADİ VE İDARİ BİLİMLER FAKÜLTESİ
2018 Yılı Performans Sunumu
Sunum transkripti:

MERSİN ÜNİVERSİTESİ TIP FAKÜLTESİ İÇ HASTALIKLARI A.D 2007-2011 STRATEJİK PLANI

ÖNSÖZ: Bu rapor Mersin Üniversitesi Tıp Fakültesi İç Hastalıkları A. D ÖNSÖZ: Bu rapor Mersin Üniversitesi Tıp Fakültesi İç Hastalıkları A.D. akademik kurulunda tüm öğretim görevlilerinin ortak katılımı ile belirlenen temel ilkeler doğrultusunda eylül-kasım 2006 tarihleri arasında yapılan çalışmalar ve 10.12.2003 tarihli 5018 sayılı “Kamu Mali Yönetimi ve Kontrol Kanunu’’nun 9. maddesine dayanılarak hazırlanmıştır.

İÇİNDEKİLER Sayfa No ÖNSÖZ 2 İÇİNDEKİLER 3 1 İÇİNDEKİLER Sayfa No ÖNSÖZ 2 İÇİNDEKİLER 3 1. GENEL BİLGİLER 4 Tarihçe Eğitim Öğretim Programı STRATEJİK PLANLAMA SÜRECİ 4 Durum Analizi Eğitim 2.1.1.1 Bölümler ve Anabilim Dalları 2.1.1.2 Akademik Personel Durumu 5 Araştırma 8 Hizmet 14 Paydaşlar 15 GZFT Analizi 16 Varsayımlar 17 STRATEJİK PLAN 17 Misyon 17 Vizyon 17 Değerler-İlkeler 18 Stratejik Amaçlar ve Hedefler (1, 2, 3...) UYGULAMA STRATEJİLERİ 19 Faaliyetler (Projeler) İZLEME VE DEĞERLENDİRME 20 Performans Göstergeleri Oluşturulması Planın Uygulanışının ve Performansın Değerlendirmesi

GENEL BİLGİLER 1.1. Tarihçe İç Hastalıkları Anabilim dalı 1999 yılında Mersin Üniversitesi Tıp Fakültesi Hastanesinin kuruluşu ile birlikte hizmet vermeye başlamıştır. 2003 yılına kadar İç Hastalıkları poliklinikleri ve servisi ile verilen hizmet bu yıl kurulan Endokrinoloji ve Metabolizma Hastalıkları, Nefroloji, Gastroenteroloji, Hematoloji, Onkoloji ve İmmünoloji bilim dalları ile genişlemiştir. Halen İç Hastalıkları Anabilim Dalına bağlı olarak 5 adet poliklinik odası, Onkoloji bilim dalına bağlı kemoterapi ünitesi, Gastroenteroloji bilim dalına bağlı endoskopik işlem odası, Endokrinoloji ve Metabolizma Hastalıklarına ait Tiroid USG ve Test odası, Hematoloji BD’na bağlı aferez ünitesi ve laboratuarı, Nefroloji BD’na bağlı Hemodiyaliz Ünitesi ile Dahili Tıp Bilimleri katında bulunan 35 hasta yatağı ile hizmet vermeye devam etmektedir. 1.2. Eğitim Öğretim Programı İç Hastalıkları AD’a bağlı Nefroloji, Gastroenteroloji, Hematoloji, Onkoloji ve İmmünoloji bilim dalları tarafından Dönem 3, Dönem 4 (stajer) ve Dönem 6 (intern) öğrencilere yönelik teorik ve pratik dersler anlatılmakta, ayrıca İç Hastalıkları asistan eğitimi için öğretim üyesi dersi, seminerler ve vaka sunumlarını içeren ders programı bulunmaktadır. 2. STRATEJİK PLANLAMA SÜRECİ 2.1. Durum Analizi Anabilim dalımızın eğitim-öğretim kadrosu 10 öğretim üyesinden (4 Profesör, 5 Doçent, 2 Yardımcı Doçent olmak üzere) meydana gelmektedir. Anabilim dalımızda 2006 Eylül itibari ile 14 doktor İç Hastalıkları, 2 uzman doktor yan dal uzmanlık eğitimi almaktadırlar. 2.1.1 Eğitim 2.1.1.1 Bölümler/Anabilim Dalları İç Hastalıkları A.D’na bağlı Endokrinoloji ve Metabolizma Hastalıkları, Gastroenteroloji, Nefroloji, Hematoloji, İmmünoloji ve Onkoloji bilim dalları.

2. Akademik Personel Durum ÜNVANLARINA GÖRE AKADEMİK PERSONEL BİLGİLERİ: Anabilim dalımızda; Prof. Dr. Atilla Yalçın (Anabilim ve Hematoloji Bilim Dalı Başkanı) Prof. Dr. Ertuğrul Seyrek (Onkoloji BD Başkanı) Prof. Dr. Orhan Sezgin (Gastroenteroloji BD Başkanı) Prof. Dr. Kamuran Konca (İmmünoloji BD Başkanı) Doç. Dr. Ahmet Kıykım (Nefroloji BD Başkanı) Doç. Dr. Esen Akbay (Endokrinoloji ve Metabolizma Hastalıkları BD Başkanı) Doç.Dr. Hüseyin Abalı Doç. Dr. Engin Altıntaş Doç. Dr. E. Naci Tiftik Yard. Doç. Dr. Kerem Sezer Yard. Doç. Dr. Gültekin Gençtoy

Akademik Personel Sayıları: Unvan 1999-2000 2001 2002 2003 2004 2005 Profesör - 1 2 Doçent 3 6 5 Yardımcı Doçent 8 9 Öğretim Görevlisi Uzman Diğer TOPLAM 11 12 14 10

Öğrenci Sayıları ve Öğretim Elemanı Başına Düşen Öğrenci sayısı Akademik Yıl Öğrenci Sayı(A) Ders Veren Öğretim Elemanı(B) Ders veren Öğretim Elemanı düşen Öğrenci Sayısı(A/B) 2002-2003 Lisans 66 12 5.5 Yüksek Lisans Doktora (Tıpta Uzmanlık) 16 1.33 2003-2004 75 14 5.4 11 0.8 2004-2005 123 10 12.3 15 1.5

Yıllara Göre Yayınlar, Bilimsel Etkinlikler ve Ödüllerin Dağılımı 1999-2000 2001 2002 2003 2004 2005 TOPLAM TOPLAM MAKALE Ulusal 6 15 3 25 12 64 Uluslar arası - 4 29 11 72 SCI/SSCI/AHCI KİTAP 1 BİLDİRİ Sözlü 2 Poster 7 70 34 14 133 Uluslararası 10 26 BİLİMSEL ETKİNLİKLER 10 adet kongre,panel vb. sunum 28 adet kongre,panel vb.katıl. 37 adet kongre,panel vb.katıl. 10 adet kongre,panel vb.katıl 85 BİLİMSEL ÖDÜLLER 1 poster 3.lük

Öğretim Üyesi Sayısı (A) Eğitim-Öğretim Yıllarına Göre Öğretim Üyesi Başına Düşen Makale Sayısı Yıl Öğretim Üyesi Sayısı (A) Ulusal Uluslararası SCI/SSCI/AHCI Sayı (B) Oran (B/A) Sayı (C) Oran (C/A) Sayı (D) Oran (D/A) 1999-2000 5 6 1.1 - 2001 11 15 1.36 3 0.2 2002 12 0.25 4 0.3 2003 25 2.1 29 2.41 2004 14 0.85 1.8 2005 10

2.1.3.Hizmet Halen İç Hastalıkları Anabilim Dalına bağlı olarak 5 adet poliklinik odası (Hastane bilgisayar ağ bağlantılı, 1 adet muayene masası, 1 adet doktor masası ve el yıkama lavabolu), Onkoloji bilim dalına bağlı ayaktan kemoterapi ünitesi, Gastroenteroloji bilim dalına bağlı endoskopik işlem odası, Endokrinoloji ve Metabolizma Hastalıklarına ait Tiroid USG ve Test odası, Hematoloji BD’na bağlı aferez ünitesi ve laboratuarı, Nefroloji BD’na bağlı Hemodiyaliz Ünitesi (9 adet hemodiyaliz makinası ve hasta yatağı, modern su arıtma sistemi, personel giyinme odası, malzeme deposu, Hbs pozitif hastalar için ayrı oda, hasta ve personel WC, monitör, defibrilatör ve tüm acil resüsitasyon malzemelerini içeren) ve Dahili Tıp Bilimleri katında bulunan 35 hasta yatağı (10 hastalık mekanik ventilatör hariç tam techizatlı yoğun bakım ünitesini de içeren) ile hizmet vermeye devam etmektedir. Ana Bilim Dalı ve tüm yan dal birimleri normal poliklinik muayenesine ek olarak özel hasta muayenesi hizmeti de sunmaktadır. 2.1.3.1. Fiziki Altyapı: İç Hastalıkları yataklı servisi toplam 35 hasta yatağını içermekte olup normal yataklara ek olarak 10 yataklı yoğun bakım ünitesini de içermekte olup 3 katlı hastanemizin 2. katında hizmet vermektedir. İç Hastalıkları A.D. ve yan dal poliklinikleri 2 katlı ek poliklinik binasının 2. katında yerleşmiştir. Nefroloji ve İmmünoloji B.D poliklinikleri aynı poliklinik odasını paylaşmaktadır. Hemodiyaliz ünitesi, kan bankası ve aferez laboratuarı ve Gastroenteroloji polikliniği ile ayaktan kemoterapi ünitesi 2 katlı Acil ek binasının 1. katında yerleşmiştir.

Birimin Gerçekleştirdiği Hizmetlerin Yıllara Göre Dağılımı Hizmet Türü 1992-2000 2001 2002 2003 2004 2005 Ayaktan kemoterapi 3 829 1352 1745 2503 Hemodiyaliz 1632 1880 1870 Aferez (toplam) 521 453 788 Böbrek nakli hazırlık ve takibi * Endoskopi (Toplam) 2309 2290 2347 2542 * 2005 yılında Sağlık Bakanlığı tarafında Böbrek Nakli için Ruhsat alınma zorunluluğu konması ve ruhsatlandırma süreci nedeni ile böbrek nakli yapılamamış, 2006 kasım ayına kadar ek olarak toplam 7 böbrek nakli daha gerçekleştirilmiştir.

İdari Personel Sayıları Sınıflandırma** 1992-2000 2001 2002 2003 2004 2005 Sekreter 1 Hemşire 10 12 15 17 21 * 22 Hastabakıcı 4 5 6 Teknisyen 2 * Bu tarihte ayrı bir yoğun bakım ünitesi açılmış ve 9 hemşire verilmiştir. ** Hemşire sayıları tüm dahili bilimler servisine aittir.

2.2 Paydaşlar Birimin İlişkide Olduğu Gerçek ve Tüzel Kişiler Paydaşlar Hizmet alanlar Çalışanlar Temel Ortak Stratejik Ortak Akademik Personel + İdari Personel Öğrenciler Veliler YÖK Rektörlük Sağlık Bakanlığı Maliye Bakanlığı T.C Sosyal Güvenlik Kurumları

2.3 GZFT Analizi (SWOT Analizi) Güçlü Yönlerimiz : Öğretim üyelerinin yeterli tecrübeye sahip olması Motivasyonlarının yüksek olması Araştırma görevlilerinin eğitiminde bütünlüklü bir uygulamanın olması Anabilim dalımızda tam gün çalışan öğretim elemanı sayısının yüksekliği Konferanslar ve danışmanlık hizmetleri ile halk eğitimine aktif olarak katılma Zayıf Yönlerimiz : Hastane içinde öğrenci eğitimine yönelik imkanların kısıtlılığı, Hizmet yükünün fazla olması, Hastane içinde kütüphane ve süreli kaynaklar bölümlerinin olmaması, Klinik araştırmalar için veri toplamada yetersizlik, Çok merkezli prospektif çalışma eksikliği ve araştırma proje fonlarındaki yetersizlik, Yatak sayısı ve araştırma görevlisi sayısı azlığı, Sıkışık ve kalabalık odalar, Ekonomik yetersizlik, Poliklinik oda sayısındaki ve ayaktan tedavi ünitesindeki yetersizlikler, Tıbbi cihaz yetersizlikleri, Yatan hasta profilinde çeşitliliğin az oluşu, Tıbbi sekreterlik imkanlarının zayıflığı Laboratuar eksikliği (Bilim dallarına has) Gerekli bazı branşların eksikliği (örn. Radyasyon Onkolojisi) Bölümlere has yardımcı personel eksikliği

Fırsatlar: Bilimsel araştırma fonlarındaki değişiklikler, Tübitak ve DPT fonları, Yeni tıp fakültesi hastanesinin tamamlanma olasılığı. Avrupa Birliği Fonları Eğiticinin eğitimi programları Tehditler : Ülkenin sağlık hizmetlerini etkileyen yasal değişiklikler, Türk Ceza Kanunu, Mali özerkliğin olmayışı, Bütçenin yetersizliği, Özel hasta muayenesi dışında öğretim üyelerinin çeşitli alanlardaki aktivitelerinin karşılığının alınmasında sorunlar (Telif hakkı, Danışmanlık ücreti vb.) Hastanenin eğitim hastanesinden çok hizmet hastanesi olarak görülmeye başlanması ve bunun  getireceği planlama değişiklerinden mezuniyet öncesi ve sonrası eğitimin olumsuz etkilenmesi. Bilimsel toplantı ve kongrelere destek sağlanamaması 2.4 Varsayımlar: Öğretim Üyeleri için ek bina inşaasının tamamlanması Nükleer Tıp A.D.’ nın kurulması Yeni hastane binasının tamamlanıp hizmete girmesi Radyasyon Onlolojisi Ünitesinin açılması

STRATEJİK PLAN Misyon Anabilim dalımızın misyonu, bireyi temel alan çağdaş, bilimsel ve kaliteli tıp hizmeti olup bunu gerek asli görevi olan lisans ve lisans üstü tıp eğitimi vererek, içinde bulunduğumuz toplumu bilinçlendirerek ve tıp literatüre yön veren klinik-deneysel araştırmalar yaparak sağlar. Bu kapsamda 3. basamak sağlık hizmetlerinin yürütülmesi de sağlanır. Atatürk ilke ve devrimlerine bağlı, laiklik ve Cumhuriyet ilkelerinden ödün vermeyen, çalışkan, bilgi birikimlerini tüm insanlık yararına kullanan, topluma yararlı tıp doktorları yetiştirmektir. Vizyon Modern yaratıcı ve pozitif düşünen, katılımcı üretken, nitelikli ve yarattığı değerlerle ülkesini tüm dünyada temsil eden pratisyen doktorlar, iç hastalıkları uzmanları ve yan dal uzmanları yetiştirmek. Ülke çapında adından söz edilen ve öncü bir iç hastalıkları kliniği olabilmek için nitelikli bir akademik kadro, modern tesis, çağdaş laboratuar ve fizik ortamlara sahip olmak. Değerler Akademik mükemmellik, Akademik özgürlük, İdealizm, Atatürk ilke ve devrimlerine bağlı, laik ve demokratik çalışma bilinci, Yaratıcılık, Katılımcılık, Ekip ruhu, Liderlik, Etik ve ahlaki değerlere bağlılık, Şeffaflık, Eşitlik, Takım bilinci, Veriye, bilgiye ve kanıta dayalı tıbbi uygulamalarda bulunmak, Toplumsal sorumluluk, Hoşgörülü olmak, Hesap verebilirlik, Sorumluluk bilinci.

3.4. STRATEJİK AMAÇLAR VE HEDEFLERİ Amaçlar : 1) Kaliteli sağlık hizmeti, eğitim ve araştırma için gerekli fiziksel alt yapıya ve teknik donanıma sahip olmak. 2) Çağdaş tanı, tedavi, akılcı ilaç kullanımı, koruyucu hekimlik uygulamaları konusunda yeterli bilgi birikimine ve beceriye sahip hekimler (pratisyen hekim, iç hastalıkları ve yan dal uzmanı) yetiştirmek. 3) Mezuniyet öncesi ve sonrası eğitim standartlarını sürekli geliştirmek ve yükseltmek. 4) İç Hastalıkları Uzmanlığını en çok tercih edilen (ilk 5 sırada) ihtisas alanlarından biri haline getirmek. 5) Koruyucu sağlık hizmetlerine öncelik vermek (Aşılama, onkolojik tarama testleri). 6) Kanıta dayalı tıp temelinde, toplam kalite iyileştirme ilkeleri ile uyumlu hasta odaklı tanı ve tedavi hizmeti sunmak. 7) Evrensel bilime katkıda bulunacak düzeyde araştırmalar yapmak. 8) Eğitim ve hasta bakımında diğer bilim dalları ile ile işbirliğini devam ettirmek. 9) İdeal akademik kadroya ulaşılması (Her bilim dalında en az 3 öğretim üyesi olacak şekilde). 10) Her bilim dalına ait laboratuar, yataklı servis, poliklinik ve idari ofislerden oluşan ayrı departmanların tesisi. Hedefler: 1) Eğitim programlarında ulusal ve uluslararası işbirliği sağlanması. 2) Teorik dersler ve pratik uygulamaların zenginleştirilerek değiştirilmesi. 3) Mezuniyet öncesi ve sonrası eğitim programlarının koruyucu hekimlik ve akılcı ilaç kullanımı kavram ve uygulamaları ile desteklenmesi. 4) Anabilim Dalı ve yan dallar tarafından mezuniyet sonrası eğitim programları düzenlenmesi ve düzenlenen programların desteklenmesi 5) Eğitim standardını değerlendirmek amacı ile araştırma görevlilerimizin İç Hastalıkları Uzmanlık Yeterlilik (Board) Sınavı’na girmesinin teşvik edilmesi. 6) Fizik altyapının (doktor ofisleri, poliklinik alanları, yataklı servisler, derslikler ve araştırma laboratuarları) iyileştirilmesi için gereksinimlerin belirlenmesi ve hastane yönetimi ile yakın işbirliğinin devam ettirilmesi. 7)Araştırma projeleri oluşturarak araştırma laboratuarlarının teknik donanımının iyileştirilmesi. 8)Yan dalların araştırma laboratuarlarının tesisi. 9)Yan dallar tarafından SCI kapsamına giren dergilerde her yıl yayınlamayı hedefledikleri orijinal makale sayısı ile ilgili hedeflerin belirlenmesi, bu hedeflerin yıllık olarak güncellenmesi. 10) Kemik iliği nakli ünitesine sahip olmak.

UYGULAMA STRATEJİLERİ Belirlenmiş olan stratejik amaçlara uygun hedeflerin gerçekleştirilmesinde mevcut eksiklerin giderilmesi, güçlü yönlerimizin artırılması, birimler içi ve birimler arası kontrol mekanizmalarının oluştrulması, hizmet kalitesi ve sürekliliğinden taviz verilmemesi, hizmet alan kişi ve kuruluşlarla ve diğer tüm paydaşlarımızla olan ilişkilerin şeffaf ve geri bildirime dayalı olması esaslarına uymak. 4.1. Faaliyetler (Projeler) 1) Ulusal ve uluslararası kongre ve eğitim toplantılarına mümkün olduğunca katılmak ve aktif rol almak. 2) Bilimsel veritabanlarından faydalanarak bilgi birikimlerinin sürekli güncellenmesi ve bunun hasta bakımı ve öğrenci eğitimine yansıtılması. 3) Mezuniyet öncesi ve sonrası eğitim kursları düzenlenmesi ve düzenlenen kurslara katılım sağlanması. 4) İç Hastalıkları Board sınavına katılma konusunda asistanların teşviki. 5) Hastane yönetimine Fizik altyapının (doktor ofisleri, poliklinik alanları, yataklı servisler, derslikler ve araştırma laboratuarları) iyileştirilmesi için gereksinimlerin rapor edilmesi. 6) Yeni araştırma projelerinin oluşturulması, bu projelerin gerçekleştirilmesi için gerekli laboratuar ve teknik donanımın kalıcı olarak üniversitemiz hastanesine kazandırılması için gerekli maddi desteğin araştırma fonları aracılığı ile temini. 7) Bilim dallarının daha iyi hizmet verebilmesi için gerekli laboratuar şartlarının ve malzemelerinin belirlenerek hastane ve fakülte yönetimine rapor edilmesi. 8) Yurtiçi ve yurt dışı hakemli dergilerde basılan yayın sayısının sürekli olarak artırılması konusunda kontrol ve teşvik edici girişimler. 9) Kemik iliği nakli ünitesi kurulabilmesi için gerekli şartlarının ve techizatın belirlenerek hastane ve fakülte yönetimine rapor edilmesi.

İZLEME VE DEĞERLENDİRME Eğitim : 1) Öğrenci geri-bildirim anketlerinde eğitimle ilgili beklentilerin karşılanma oranı. 2) TUS sonuçlarına göre en yüksek puanla girilen ilk 5 İç Hastalıkları Anabilim Dalı arasına girmek 3)Ulusal işbirliği ile düzenlenen eğitim etkinliği sayısı 4)Her yıl düzenlenen ve desteklenen koruyucu hekimlik konulu mezuniyet sonrası eğitim programı sayısı 5)Toplum eğitimi amacıyla düzenlenen ve desteklenen toplantı sayısı 6)Araştırma Görevlisi Değerlendirme Formlarının eksiksiz doldurulma oranı Araştırma: 1) Öğretim üyeleri ve görevlilerinin yıllık uluslararası yayın sayısı ve bu yayınların niteliği 2) Araştırma Görevlilerinin yıllık ulusal ve uluslararası yayın sayısı 3) Yan dallar tarafından belirlenen yayın hedeflerinin tutturulması ve atıf sayılarının takip edilmesi Hizmet: 1) Hasta memnuniyeti anketlerindeki memnuniyet oranı. 2) İç Hastalıkları Servisleri’nde yatak doluluk oranı ve yatış uygunluğu. 3) İç Hastalıkları Anabilim Dalı ve yan dallar tarafından görülen konsültasyon sayısı 4) Yan dallar tarafından belirlenen klinik performans ölçülerinde uluslararası standartlara ulaşılması 5) İntörn, stajer ve araştırma görevlilerine yönelik anket sonuçlarının değerlendirimi elde edilen sonuçların sonraki dönemlere yansıması. 6) İntörn, stajer ve araştırma görevlilerinin başarı oranları 7) Akademik ve idari tüm çalışanlara yönelik yapılan memnuniyet ve görüş bildirir anketler.