Kocaeli Üniversitesi Tıp Fakültesi

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
BİTLİS EREN ÜNİVERSİTESİ
Advertisements

FAKÜLTE/BÖLÜM/ YÜKSEKOKUL ADI STRATEJİK PLANLAMA SUNUMU Not:Süreçler değişebilir…
KOCAELİ ÜNİVERSİTESİ KLİNİK ARAŞTIRMALAR BİRİMİ (KABİ)
Stratejik Plan Otomasyonu
Eğitim Bilimleri Bölümü
ADÜ Ziraat Fakültesi Tarım Ekonomisi Bölümü Stratejik Planı,

ULUDAĞ ÜNİVERSİTESİ STRATEJİK PLANI ARAŞTIRMA GELİŞTİRME TEMA GRUBU
LİSANSÜSTÜ EĞİTİME İLİŞKİN SORUN VE ÖNERİLER
Mersin Üniversitesi Mimarlık Fakültesi Endüstri Ürünleri Tasarımı Bölümü Stratejik Planı.
NÜKLEER TIP ANABİLİM DALI
S.Ü. MÜHENDİSLİK FAKÜLTESİ KİMYA MÜHENDİSLİĞİ BÖLÜMÜ
Misyon (1) Kocaeli ili ve çevresini içine alan bölgeye nitelikli göğüs cerrahisi hekimlik hizmeti verebilmek, Göğüs cerrahisinin daha spesifik ve ileri.
MERSİN ÜNİVERSİTESİ TIP FAKÜLTESİ
KOÜ HUKUK FAKÜLTESİ «Adalet gücü bağımsız olmayan bir milletin, devlet halinde varlığı kabul olunmaz.»
Tanı ve tedavi için gerekli olan laboratuvar hizmetlerini yapmak.
T.C. MERSİN ÜNİVERSİTESİ GÜZEL SANATLAR FAKÜLTESİ SİNEMA-TV BÖLÜMÜ 2008 – 2012 STRATEJİK PLANLAMA RAPORU Kasım, 2006.
Yenİ kurulan Ünİversİtelerdekİ
Kocaeli Üniversitesi Deneysel ve Klinik Araştırmalar Merkezi (DEKART)
ERCİYES ÜNİ. TIP FAKÜLTESİ TIP EĞİTİMİ ANABİLİM DALI
MERSİN ÜNİVERSİTESİ MÜHENDİSLİK FAKÜLTESİ ELEKTRİK-ELEKTRONİK MÜHENDİSLİĞİ BÖLÜMÜ 2008–2012 STRATEJİK PLANI Şubat 2008.
H.Ü. ONKOLOJİ ENSTİTÜSÜ 1.Ocak – 15.Şubat 2012
STRATEJİK PLAN SUNUMU ME. Ü. SAĞLIK HİZMETLERİ MESLEK YÜKSEKOKULU SAĞLIK PROGRAMLARI BÖLÜMÜ ANESTEZİ PROGRAMI STRATEJİK PLAN SUNUMU.
MERSİN ÜNİVERSİTESİ TIP FAKÜLTESİ BİYOFİZİK ANABİLİM DALI
Şekillendirme ve üretim teknikleri konularında, klasik yöntemler yanında günümüz bilgisayar programları ve yazılımları kullanılarak donanımlı.
Kilis 7 Aralık Üniversitesi
Kocaeli Üniversitesi Tıp Fakültesi Klinik Bakteriyoloji ve Enfeksiyon Hastalıkları Anabilim Dalı Stratejik Plan Taslağı.
ME.Ü. EĞİTİM FAKÜLTESİ TÜRKÇE EĞİTİMİ BÖLÜMÜ STRATEJİK PLANLAMA RAPORU
Erzurum Teknik Üniversitesi Erzurum Teknik Üniversitesi’nin Misyonu Prof. Dr. Muammer YAYLALI Erzurum Teknik Üniversitei Rektörü.
Kocaeli Üniversitesi Tıp Fakültesi
İÇERİK DURUM ANALİZİ Tarihi Gelişim
Kocaeli Üniversitesi Tıp Fakültesi Mikrobiyoloji ve Klinik Mikrobiyoloji Anabilim Dalı Stratejik Plan Çalışması.
2006 – 2011 STRATEJİK PLAN SUNUMU
Mersin Üniversitesi Tıp Fakültesi
STRATEJİK PLAN SUNUMU ME. Ü. SAĞLIK HİZMETLERİ MESLEK YÜKSEKOKULU SAĞLIK PROGRAMLARI AMBULANS ACİL BAKIM TEKNİKERLİĞİ PROGRAMI STRATEJİK.
Mersin Üniversitesi Tıp Fakültesi
Kocaeli Üniversitesi Tıp Fakültesi Anabilim Dalları Stratejik Plan Formatı
İÇERİK GİRİŞ DURUM ANALİZİ Tarihsel Gelişim
Kocaeli Üniversitesi Tıp Fakültesi Genel Cerrahi Anabilim Dalı Stratejik Planı Misyon
Yöntem, Proje Ekibi, Araştırma Olanakları, Yaygın Etki/Katma Değer
KOÜ TIP FAKÜLTESİ ÇOCUK CERRAHİSİ ANABİLİM DALI STRATEJİK PLAN TASLAĞI
Kocaeli Üniversitesi Tıp Fakültesi Anabilim Dalları Stratejik Plan Formatı
MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI
Stratejik Plan Formatı
Kocaeli Üniversitesi Tıp Fakültesi Farmakoloji Anabilim Dalı Stratejik Planı Misyon
MERSİN ÜNİVERSİTESİ TIP FAKÜLTESİ ANATOMİ ANABİLİM DALI
Yüksek kalite standartlarında tanı ve tedavi hizmeti sunmak
Kocaeli Üniversitesi Tıp Fakültesi Anatomi Anabilim Dalı Stratejik Plan Formatı
Kocaeli Üniversitesi Tıp Fakültesi Adli Tıp Anabilim Dalı Stratejik Plan Formatı
Yüksek kalitede standartlarında tanı ve tedavi hizmeti sunmak
KASTAMONU HALK EĞİTİMİ MERKEZİ VE AKŞAM SANAT OKULU.
Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi. Hacettepe Üniversitesi – Eğitim Fakültesi STRATEJİK AMAÇLARIMIZ Vizyon ve misyonumuza dayalı olarak oluşturulan.
PERFORMANS DEĞERLENDİRMESİ
İÇERİK Akademik Birimler Bazında Stratejik Plan’da Yer Alan Amaçlara Yönelik Eylemler Devlet Konservatuvarı Fakülteler Meslek Yüksekokulları Enstitüler.
İstanbul Tıp Fakültesi Tıp Eğitimi Anabilim Dalı 16 Mart 2006 “İstanbul Tıp Fakültesi’nde Eğitim Merkezi’nden Anabilim Dalına”
BIŞKEK, HAZIRAN FAKÜLTE HAKKINDA BILGILER Fakülte Hakkında Bilgiler Fakülte Dekanı: Prof. Dr. Ulan Brimkulov.
KURULUŞ Karabük Üniversitesinin 2007 yılında kurulmasıyla, Fen Bilimleri Enstitüsü 3 Yüksek Lisans Programı ile eğitime başlamıştır. Kurulduğu günden.
T.C. ADNAN MENDERES ÜNİVERSİTESİ TIP FAKÜLTESİ FİZYOLOJİ ANABİLİM DALI STRATEJİK PLANI.
EGE ÜNİVERSİTESİ MÜHENDİSLİK FAKÜLTESİ GIDA MÜHENDİSLİĞİ BÖLÜMÜ 40.YIL Adres Ege Üniversitesi Mühendislik Fakültesi Gıda Mühendisliği Bölümü Bornova,
Sağlık Fiziği Anabilim Dalı. Program Adı: Sağlık Fiziği Programın bağlı olduğu Enstitü: Sağlık Bilimleri Enstitüsü Bağlı olduğu Anabilim Dalı: 2012 den.
IĞDIR ÜNİVERSİTESİ ZİRAAT FAKÜLTESİ
FAKÜLTEMİZ HAKKINDA Fakültemiz tarihinde kabul edilen ve tarihinde Sayılı Resmi Gazetede yayınlanan Bakanlar Kurulu Kararı.
TRAKYA ÜNİVERSİTESİ STRATEJİK PLANI (3. PLAN DÖNEMİ)
MÜHENDİSLİK FAKÜLTESİNE HOŞGELDİNİZ
MÜHENDİSLİK FAKÜLTESİNE HOŞGELDİNİZ
KTÜ SAĞLIK BİLİMLERİ FAKÜLTESİ SAĞLIK YÖNETİMİ BÖLÜMÜ
MİSYON Histoloji ve Embriyoloji alanında mezuniyet öncesi ve mezuniyet sonrası düzeyinde eğitim ve öğretim kapsamında bilimsel düzeyde eğitim vermek, Araştırma.
Kocaeli Üniversitesi Tıp Fakültesi Biyoistatistik ve Tıp Bilişimi Anabilim Dalı Stratejik Plan Çalışması.
2018 Yılı Performans Sunumu
Sunum transkripti:

Kocaeli Üniversitesi Tıp Fakültesi Tıbbi Biyoloji Anabilim Dalı Stratejik Plan

MİSYONUMUZ Üniversite ve tıp fakültesi misyonu doğrultusunda, güncel bilgi ve teknolojiyi kullanarak, tıbbi biyoloji, genetik ve moleküler biyoloji bilgilerine ve etik değerlere sahip bireyler yetiştirmek için lisans ve lisansüstü eğitim vermek, evrensel nitelikte bilim ve teknoloji üretebilen bilim insanları yetiştirmek, klinik tanı ve tedaviye destek vermek için tıbbi biyoloji alanında nitelikli sağlık hizmeti vermek, araştırmalarla evrensel bilime katkıda bulunmaktır.

TEMEL DEĞERLERİMİZ Kocaeli Üniversitesi Tıp Fakültesinin aşağıda belirtilen değerleri, Anabilim Dalı olarak benimsediğimiz değerlerdir: Evrensellik İnsan ve hasta haklarına saygılı olma Tutarlılık Açıklık Bilimsellik Eşitlikçilik Ayrımcılığa duyarlılık Çevreye duyarlılık Adalet Katılımcılık Ulaşılabilirlik/Erişilebilirlik İnsancıllık Yenilikçilik Toplumculuk Emeğe saygı Değişime açıklık

TEMEL DEĞERLERİMİZ Ayrıca; Dürüstlük Akademik özgürlük İdealist olmak Etik değerlere bağlılık İşbirliğine açık olmak Çalışkanlık Anabilim dalımızın benimsediği diğer değerlerdir.

PAYDAŞLAR Lisans ve lisansüstü öğrencileri Tıp Fakültesi Dekanlığı ve Eğitim Komisyonu Tıp fakültesi anabilim dalları Kocaeli Üniversitesi BAB, TÜBİTAK, DPT Fakülteler, yüksekokullar, araştırma merkezleri ve araştırma birimleri Diğer üniversite ve araştırma kurumları Hastalar ve hasta yakınları Bilimsel dernekler Sağlık Bakanlığı ve diğer ilişkili bakanlıklar

GZFT (SWOT) ANALİZİ Güçlü yönler Bölgenin ekonomik merkezine yerleşmiş bir fakültede olmak, Biyolojik kaynaklara erişim kolaylığı, Çevre kirliliği ve sanayi ortamı koşullarının oluşturduğu sorunlara yakın olmak, Yeniliklere açık olmak, Tam gün çalışan akademik personel, İstanbul’a yakın olmak

GZFT (SWOT) ANALİZİ Zayıf yönler Yetersiz laboratuvar altyapısı Teknisyen ve yardımcı personelin olmayışı Fiziki alan sıkıntısı Sürekli gelişen ve yenilenen teknolojiyi yakalamadaki güçlükler Akademik kadro sıkıntısı

GZFT (SWOT) ANALİZİ Fırsatlar Moleküler Biyoloji ve Genetik gelişmelerin klinik uygulamalarda yer bulması ve deneysel çalışmalara artan ilgi Yeni eğitim binası yapılması Endüstri kuruluşlarınca verilecek desteklerde artış Avrupa Birliği çerçeve programları Erasmus ve Sokrates programları İyi yetişmiş genç mezunların bizi tercih etmesi Yurtdışından lisansüstü programlara talepler

GZFT (SWOT) ANALİZİ Tehditler Temel bilimlere ve temel bilim eğitimine gereken değerin verilmemesi Özelliği olan tanısal tetkikler merkezi olma fırsatının kaçırılması Araştırma altyapısı yetersizliğinin araştırmaların önünde engel oluşturması Ülke genelinde ayrıcalıklı ve önemi özümsenmiş bir temel bilim politikasının bulunmaması nedeniyle, mezuniyet sonrası programlar için kısıtlı sayı ve nitelikte öğrenci başvurusu

GZFT (SWOT) ANALİZİ Tehditler Yüksek maliyet nedeniyle teknolojik alt yapının yeterince hızlı yenilenememesi ve gelişmelerin zor izlenebilmesi Lisansüstü tezlere ilişkin projelerin destek miktarının yetersizliği Araştırma projelerinin desteklenememesi Öğrenci sayısının artması

VİZYONUMUZ Sürekli güncellenen ve gelişen evrensel bilim kavramını dinamik programlarına ekleyerek eğitim veren ve güncel bilgi ve teknolojiyi araştırma ve hizmet üretimine yansıtan bir birim olmaktır.

STRATEJİK AMAÇLAR Lisans eğitimini sürekli güncelleyerek seviyesini yüksek tutmaya gayret etmek, Uluslararası standartlarda lisansüstü eğitim vermek, Araştırma niteliğini ve niceliğini yükseltecek altyapı güçlendirmesini sağlamak, Bölgenin genetik epidemiyolojisinin belirlenmesine katkıda bulunmak, Tanı hizmetlerinde nitelikli ve çeşitliği olan yapılanmayı sağlamak, Tanı laboratuvarlarının fiziki alanını genişletmek ve destek personel istihdamı sağlamak,

Stratejik amaç 1. Lisans eğitimini sürekli güncelleyerek seviyesini yüksek tutmaya gayret etmek Hedefler: Yurtiçi ve dışındaki benzer eğitim programları incelenerek lisans eğitimi programının güncelleştirecek değişiklikleri yapmak, Çağdaş tıp eğitimi prensiplerini benimseyen ve uygulayan bir eğitim için anabilim dalı olarak ideal katkıyı sunmak, Tıbbi Biyoloji ve Genetik eğitimini, tıp fakültesinin dönem I üstündeki dönemlerine yaymak,

Stratejik amaç 1. Lisans eğitimini sürekli güncelleyerek seviyesini yüksek tutmaya gayret etmek Performans kriterleri Anabilim dalı içi ve Eğitim Komisyonu ile yıllık eğitim toplantıları Güncelleştirilen ders programları Diğer anabilim dalları ile eğitim toplantıları

Stratejik amaç 2. Uluslararası standartlarda lisansüstü eğitim vermek Hedefler: Yüksek lisans ve doktor öğrencileri için teorik ve pratik bilgileri aktarabilecek güncelliği korunan eğitim programları düzenlemek, Üniversitemiz ve kurum dışı mali kaynaklardan yararlanarak lisans üstü tez çalışmalarını en üst kaliteye ulaştırmak, Nitelikli lisansüstü öğrenci başvuru sayısını arttırmak,

Stratejik amaç 2. Uluslararası standartlarda lisansüstü eğitim vermek Performans kriterleri Anabilim dalı içi ve enstitü ile yıllık eğitim toplantıları İçeriği güncelleştirilen ders programları Tez çalışmaları için, kurum içi/dışı kaynaklardan desteklenen proje sayısı ve destek miktarı Tezlerden çıkan yüksek etkili yayın sayısı/tez sayısı

Stratejik amaç 3. Araştırma niteliğini ve niceliğini yükseltecek altyapı güçlendirmesini sağlamak Hedefler: Anabilim Dalımız araştırma laboratuvarlarının fiziki ve teknik altyapısının güçlendirilmesi Araştırma laboratuvarlarındaki mevcut ekipmanın teknolojik yeniliklere uygun yapılanmasını desteklemek ve güncellemek, Erasmus ve Sokrates benzeri programlara katılımı sağlamak ve lisansüstü araştırmalar için burs olanakları sağlamak, Genç öğretim üyesi kadrosunu genişletmek, Kurum içi/dışı multidisipliner araştırmaları teşvik etmek ve bu yolla teknolojik yetkinliği yükseltmek,

Stratejik amaç 3. Araştırma niteliğini ve niceliğini yükseltecek altyapı güçlendirmesini sağlamak Performans kriterleri Fiziksel alan genişlemesi Yeni sağlanan donanım miktarı Teknolojisi güncellenen aygıt ve cihaz sayısı Öğretim üyesi sayısı Alınan proje sayısı Planlanan multidisipliner proje sayısı Araştırmaya yönelik ulusal/uluslararası yayın sayısı Atıf sayısı Araştırmaya yönelik ulusal/uluslar arası bildiri sayısı

Stratejik amaç 4. Bölgenin genetik epidemiyolojisinin belirlenmesine katkıda bulunmak Hedefler: Özgün konular için laboratuvarlar oluşturulması için gerekli fiziki alanlar araç-gereç ve araştırıcı sağlamak, Anabilim Dalında genetik epidemiyolojiye yönelik çalışmalar için laboratuvarların altyapısını güçlendirilmesi Araştırma laboratuvarlarındaki mevcut ekipmanı güncellemek, Kurum içi/dışı multidisipliner araştırmaları teşvik etmek ve bu yolla genetik epidemiyolojiye yönelik çalışmaları artırmak,

Stratejik amaç 4. Bölgenin genetik epidemiyolojisinin belirlenmesine katkıda bulunmak Performans kriterleri Özgün konular için sağlanan fiziksel alan Yeni sağlanan ve teknolojisi güncellenen donanım miktarı Genetik epidemiyolojiye yönelik alınan proje sayısı Genetik epidemiyolojiye yönelik ulusal/uluslararası yayın sayısı Genetik epidemiyolojiye yönelik ulusal/uluslararası bildiri sayısı

Stratejik amaç 5. Tanı hizmetlerinde nitelikli ve çeşitliği olan yapılanmayı sağlamak Hedefler: Kurum içi/dışı birimlerin gereksinim duyduğu tanı amaçlı laboratuvar analizlerinde hizmet üretmeye devam etmek, Klinik bilimlerden talep edilecek tanı ve araştırmaya yönelik yeni analizlerin çalışılmasını sağlamak, Anabilim dalı olarak yaptığımız bütün tetkiklerde en üst kaliteyi sağlamak,

Stratejik amaç 5. Tanı hizmetlerinde nitelikli ve çeşitliği olan yapılanmayı sağlamak Performans kriterleri Hizmet amaçlı üretilen testlerin sayısı Her testin yıllık sayısı Klinik dallardan gelen isteklere dayalı başlatılan yeni test sayısı

Stratejik amaç 6. Tanı laboratuvarlarının fiziki alanını genişletmek ve destek personel istihdamı sağlamak Hedefler: Anabilim Dalımız tanı laboratuvarlarının fiziki altyapısının güçlendirilmesi, Tanı laboratuvarlarındaki mevcut ekipmanın teknolojik yeniliklere uygun olarak yapılanmasını desteklemek ve güncellemek, Tanı amaçlı çalışan laboratuvarlarda destek personel istihdamı sağlamak,

Stratejik amaç 6. Tanı laboratuvarlarının fiziki alanını genişletmek ve destek personel istihdamı sağlamak Performans kriterleri Tanı laboratuvarı amaçlı fiziksel alan genişlemesi Yeni sağlanan donanım miktarı Teknolojisi güncellenen aygıt ve cihaz sayısı İstihdam edilen teknisyen ve sekreter sayısı

ALTYAPI VE ETKİNLİKLER 1-Personel A- Akademik personel Profesör 3 Yardımcı Doçent 1 Araştırma Görevlisi 5 (Sağlık Bilimleri Enstitüsü kadrosunda) Doktora 3 Yüksek Lisans 2 B- İdari ve teknik personel Biyolog - Teknik personel - Sekreter -

ALTYAPI VE ETKİNLİKLER 2- Fiziksel altyapı A- Dershane ve eğitim laboratuvarları Tıp Fakültesi Dönem I dersliği 85 saat/25 hafta Tıp Fakültesi öğrenci laboratuvarları 16 saat/4 hafta B- Anabilim dalı laboratuvarları Moleküler Genetik Araştırma ve Tanı Laboratuvarı Sitogenetik Laboratuvarı Hücre Kültürü Laboratuvarı

ALTYAPI VE ETKİNLİKLER 3- Eğitim etkinlikleri A- Mezuniyet öncesi eğitim Tıbbi Biyoloji Genetik dersi (teorik) 85 saat Tıbbi Biyoloji Genetik dersi (uygulama) 16 saat Toplam eğitim yükü 101 saat/25 hafta/3 öğretim üyesi *Ayrıca Toplumsal Duyarlılık Projesi

ALTYAPI VE ETKİNLİKLER B- Mezuniyet sonrası eğitim a- Sağlık Bilimleri Enstitüsü Tıbbi Biyoloji Yüksek Lisans Programı Tezler Tamamlanan: 3 Devam eden: 2 b- Sağlık Bilimleri Enstitüsü Tıbbi Biyoloji Doktora Programı Devam eden: 1 Lisansüstü zorunlu ders yükü: 54 saat/hafta/3 öğr. üyesi

ALTYAPI VE ETKİNLİKLER 4- Araştırma etkinlikleri A- Kongrelerde sunulan bildiri ve posterler Ulusal Uluslararası 2007: - 2007: 8 2006: 1 2006: 7 2005: - 2005: 1 2004: 1 2004: 5 2003: 5 2003: 5

ALTYAPI VE ETKİNLİKLER B- Ulusal ve Uluslararası dergilerde yayınlanan makaleler SCI ve SCI exp Ulusal 2007: 3 1 2006: 4 1 2005: 6 1 2004: 7 - 2003: 3 -

ALTYAPI VE ETKİNLİKLER Yapılabilen tanı testleri: Analiz, >50 hücre DNA, izolasyon, doku Analiz, 20 hücre PCR, multiplex Analiz, kırık sendromlar Poliakrilamid jel elektroforezi Analiz, marker kromozom (>100) Restriksiyon enzim kesimi (1 enzim) Kromozom bantlama, GTG Restriksiyon enzim kesimi (2 enzim) Periferik kan kültürü Restriksiyon enzim kesimi (3 enzim) Agaroz jel elektroforez RFLP Analiz, PCR (2 primer) Saflaştırma, PCR Analiz, PCR (4 primer) SSCP analizi, 2 primer DNA, izolasyon, amniyon sıvısı SSCP analizi, 4 primer DNA, izolasyon, CVS SSCP analizi, 8 primer DNA, izolasyon, kan

ALTYAPI VE ETKİNLİKLER Gerçekleştirilen tanı amaçlı testler: 2006 yılı: 650 test 2007 yılı: 1486