Hedef A.1. : Deprem Bilgi Altyapısının Geliştirilmesi; Deprem bilgi altyapısının geliştirilmesi, güçlendirilmesi, sürdürülebilirliğinin sağlanması bu altyapıyı.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Faaliyetin Süresi: 24 ay ( )
Advertisements

BİLGİ TOPLUMU KENTLERİ
PLN MESLEKİ UYGULAMA ESASLARI
DEVLET PLANLAMA TEŞKİLATI MÜSTEŞARLIĞI
Sağlıklı ve Güvenli Tesisler
G E L E C E Ğ İ N İ Z M İ R İ N İ Y A R A T I Y O R U Z
ACİL DURUM VE EYLEM PLANI
altyapI VE KENTSEL DÖNÜŞÜM HİZMETLERİ ŞUBE MÜDÜRLÜĞÜ YILI ÇALIŞMALARI
TRABZON KADASTRO MÜDÜRLÜĞÜ
Mimarlar Odası Denizli
AB ÜYELİĞİNİN TÜRK VATANDAŞLARINA FAYDALARI
Bahtiyar ÇETİN Endüstri Mühendisi Afet ve Acil Durum Yönetim Merkezi
Deprem Araştırma ve Uygulama Merkezi
TÜRKİYE AFET MÜDAHALE PLANI
Bölgesel Konferans n°1 25 Haziran 2014 İzmir
6331 Sayılı İş Sağlığı ve Güvenliği Kanunu
İŞ GÜVENLİĞİ UZMANLARININ GÖREV YETKİ VE SORUMLULUKLARI
Bingöl Kamu Hastaneleri Birliği
6331 SAYILI İŞ SAĞLIĞI ve GÜVENLİĞİ KANUNU
AFETLERDE YÖNETİM Prof.Dr. Recep AKDUR.
ACİL EYLEM PLANI HAZIRLIĞI
İstanbul Sismik Riskin Azaltılması ve Acil Durum Hazırlık Projesi
OHSAS YÖNETİM SİSTEMİ TANIMLAR
Valilikler koordinasyonunda illerde yapılan çalışmaların Türkiye’nin Yeni AB Stratejisi ve AB İletişim Stratejisi’ne katkı sağlaması İçişleri Bakanlığı.
VAZGEÇİLMEZ BİR AŞAMA. STRATEJİKYÖNETİM STRATEJİK YÖNETİM NEDİR? SÜREÇ ANALİZİDİR: SÜREÇ ANALİZİDİR: - GELECEK HEDEFLERİMİZ… - BU HEDEFLERE NASIL ULAŞABİLECEĞİMİZ…
T.C. OKAN ÜNİVERSİTESİ SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ SAĞLIK YÖNETİMİ YÜKSEKLİSANS 1.PROGRAM SAĞLIK HUKUKU ÖDEVİ-II HAZIRLAYAN Dr Beytullah ŞAHİN AKADEMİK DANIŞMAN.
Gençlik Sektöründe Yerelleşme ve Yeniden Yapılandırma
T. C. ÇEVRE VE ORMAN BAKANLIĞI ÇED VE PLANLAMA GENEL MÜDÜRLÜĞÜ Y
İŞ SAĞLIĞI VE GÜVENLİĞİ EĞİTİMİ
SAĞLIK VE HALK SAĞLIĞINA GİRİŞ
TANIMLAR Patlayıcı Ortam : Yanıcı maddelerin gaz, buhar, sis ve tozlarının atmosferik şartlar altında hava ile oluşturduğu ve herhangi bir tutuşturucu.
6331 sayılı İŞ SAĞLIĞI VE GÜVENLİĞİ KANUNU BİLGİLENDİRME SUNUSU
ÖNCELİK 6 : HAYAT BOYU ÖĞRENME İZLEME ve DEĞERLENDİRME SİSTEMİNİN GELİŞTİRİLMESİ
İŞYERİ HEMŞİRESİNİN GÖREV, YETKİ VE SORUMLULUKLARI
T. C. DENİZLİ İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ İşyeri Sağlığı ve Güvenliği İlçe Milli Eğitim Müdürleri Bilgilendirme/Değerlendirme Toplantısı 20/10/2015 DENİZLİ.
İstanbul İl Sağlık Müdürlüğü
İş Güvenliği ve İşgören Sağlığı
AFETLER ve AFET YÖNETİMİ (SAU-026) Ulusal Deprem Stratejisi Eylem Planı (UDSEP ) Prof. Dr. Levent Gülen Ofis: M-1 No:1303.
Bilişim Suçlarıyla İlgili Mevzuat 3- BM Kararları.
T.C. BİLECİK VALİLİĞİ İL AFET VE ACİL DURUM MÜDÜRLÜĞÜ.
İŞ SAĞLIĞI VE GÜVENLİĞİ
ISO ÇEVRE YÖNETİM SİSTEMİ
YENİ TÜRK TİCARET KANUNU SÜRECİNDE YOL HARİTASI Hazırlayan: Recep Aşır Temmuz 2012.
T.C. MEVLANA KALKINMA AJANSI TEMMUZ 2012 İL KOORDİNASYON KURULU TOPLANTISI Temmuz 2012 Konya.
1.  2  Afet durumları için uluslar arası bir tıbbi ağı organize etme ihtiyacı bulunmaktadır.  Bu ağda yer alacak sağlık servislerinin çeşitli tıbbi.
1. 2  Acil bir olayın bildirilmesinden kesin tedavi verilinceye kadar yerinde  En iyi acil bakımı en kısa zamanda  Güçlü acil servislerin kılavuzluğu.
Yüzüncü Yıl Üniversitesi İnşaat Mühendisliği Bölümü
TÜRKİYE’DE KIRSAL KALKINMA POLİTİKALARI VE UYGULAMALAR
Proje Türü Tarımda Modernizasyonun ve Kırsal Kalkınmanın Sağlanması ile Sanayide Rekabetçiliğin Arttırılması Proje İle İlgili Olduğu Faaliyet Alanı 72.
Sağlam Temeller İnşaa Eder
Türkiye’de Afet Yönetim Sistemi
Afetlerde Sağlık Hizmetleri ve Yönetimi Açısından Sendai Çerçeve Eylem Planının ( ) Getirdikleri Arş. Gör. Hüseyin KOÇAK ÇOMÜ Sağlık Yüksekokulu.
TÜRKİYE DİRİ FAY HARİTALARI BELİRLENMESİ AÇISINDAN ÖNEMİ
AFET YÖNETİMİ YRD.DOÇ.DR. NEHİR VAROL KAYNAK: ANONİM.
AFETLERLE İLGİLİ OLAYLARIN SAFHALARI
TEHLİKE, ZARAR GÖREBİLİRLİK, RİSK VE AFET İLİŞKİSİ
İNSAN KAYNAKLARI YÖNETİMİ
Ön Büro Çalışması Arazi Çalışması.
İŞYERI BILGI YÖNETIM SISTEMI İş Sağlığı ve Güvenliği Genel Müdürlüğü Ankara, 2017.
İŞYERI BILGI YÖNETIM SISTEMI İş Sağlığı ve Güvenliği Genel Müdürlüğü Ankara, 2017.
EĞİTİM YERLEŞKELERİNDE MEKANİK TESİSAT
6331 SAYILI İŞ SAĞLIĞI ve GÜVENLİĞİ KANUNU
6331 SAYILI İŞ SAĞLIĞI ve GÜVENLİĞİ KANUNU
İŞ SAĞLIĞI VE GÜVENLİĞİ
6331 SAYILI İŞ SAĞLIĞI ve GÜVENLİĞİ KANUNU
Düzce Üniversitesi Gümüşova MYO
KALABALIK RİSK YÖNETİMİ VE ACİL DURUM PLANLAMASI
TEHLİKE ve RİSK LABORATUVAR ÇALIŞANLARI İÇİN BİYOLOJİK TEHLİKELERE KARŞI TEMEL BİYOGÜVENLİK KURALLARI Keep Lab Safety Keep You Healthy ( TR01-KA )
Çevre ve Şehircilik Bakanlığından: SIFIR ATIK YÖNETMELİĞİ
Sunum transkripti:

Hedef A.1. : Deprem Bilgi Altyapısının Geliştirilmesi; Deprem bilgi altyapısının geliştirilmesi, güçlendirilmesi, sürdürülebilirliğinin sağlanması bu altyapıyı oluşturan bilgi ve verilerin toplumun kolaylıkla ve yaralanmasına sunulması zarar azaltma çalışmalarının temelini oluşturmaktadır. Ülke, bölge ve yerel ölçeklerde deprem tehlikesinin belirlenmesi ve değerlendirilmesi çalışmaları için sürekli ve etkin işletilebilen kayıt sistemleri ve gözlem altyapısı ile yer bilimleri konusunda çok disiplinli araştırmaların işbirliği ve koordinasyon içerisinde yürütülmesi gerekmektedir. Stratejiler : Deprem bilgi altyapısı konusundaki AR-GE çalışmalarının koordinasyonu sağlanacak ve öncelikli AR-GE alanları belirlenerek desteklenecektir. Deprem Bilgi Bankası kurulacak ve işlevi sürekli kılınacaktır. Deprem gözlem ağları geliştirilecektir. Ulusal deprem ön hasar tahmini ve erken uyarı sistemi geliştirilecektir. Deprem etkinliği değerlen yönetimler ile kamu otoriteleri tek merkezden bilgilendirilecektir. Başta depremler olmak üzere tüm afetler öncesi ve sonrasında yaşanan bilgi kirliliğinin önlenmesi ve toplumun doğru olarak bilgilendirilmesi sağlanacaktır. Tsunami erken uyarı sistemi kurulacak ve diğer ülkelerdeki sistemlerle uyumu sağlanacaktır.

Hedef A.1. : Deprem Güvenli yerleşme ve Depreme Dayanıklı Yapılaşmanın Sağlanması; Daha güvenli ve yaşanılabilir yerleşim yerleri ve yapıların oluşturulması deprem risk yönetiminin temel amaçlarındandır. Bunu sağlamanın en etkin yolu; yerleşim planlarında ana riskleri göz önüne alarak gerekli düzenlemeleri yapmak, yeni yapılacak yapılar için ‘’ Deprem bölgelerinde yapılacak binalar hakkındaki yönetmelik ‘’ ve ilgili diğer yönetmelikleri ödünsüz şekilde uygulamak, mevcut yerleşim ve yapıların ise risklerini belirleyip depreme daha dayanıklı hale getirmek için gerekli çalışmaları yapmaktan geçer. Stratejiler : Planlama, Çevre ve Şehircilik çalışmalarında deprem tehlike ve risklerini esas alan yöntemlere önem ve öncelik verilecektir. Başta okul ve hastaneler olmak üzere Türkiye’deki bina envanteri çıkarılacak ve mevcut yapılar hasar görebilirlikleri ve riskleri esas alınarak gruplandırılacaktır. Depreme dayanıklı binaların tasarım, malzeme ve standartlarını içeren çalışmalar desteklenecektir. Mevcut deprem mühendisliği laboratuvarlarının daha etkin ve herkese açık şekilde hizmet verebilmesi için koordineli bir sistem kurulacaktır.

Mevcut deprem yönetmeliği Eurocode da gözetilerek güncelleştirilecek ve geliştirilecektir. Köprü, viyadük ve ulaşım sistemlerinin yanı sıra, hayati öneme sahip gömülü ve yüzeydeki dağıtım sistemleri ( boru, doğalgaz hattı, elektrik, iletişim vd. ) ile ilgili olarak Türkiye’deki inşaat teknolojisini ve uygulamalarını esas alan deprem güvenliğini belirleme ve yapıları güçlendirme yöntemleri geliştirilecek, standart hale getirilecek ve uygulaması sağlanacaktır. İnşaat sektöründe çalışan personelin hizmet içi eğitimi sağlanacaktır.