YÖNETIM ANLAYIŞLARI İLE TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
8. SINIF 3. ÜNİTE BİLGİ YARIŞMASI
Advertisements

EĞİTİM YÖNETİMİNE KATILIM
TS EN ISO 9001:2008 KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ
ETİK GÜNÜ VE HAFTASI Mayıs 2013
Hazırlayan: Kübra Yavuz Kübra Yerli
1. GİRDİ KRİTERLERİ PUANLANDIRMA MATRİSLERİ
TÜRKİYE’DE ÇAĞCIL DEMOKRASİ, DEMOKRATİK KÜLTÜR VE OLGUNLUK
GENÇLERDE ÖZGÜVEN GELİŞİMİ.
T. C. ANKARA VALİLİĞİ İL SAĞLIK MÜDÜRLÜĞÜ Eğitim Şube Müdürlüğü www
TAKIM KURMA VE GELİŞTİRME
İZMİR EKONOMİ ÜNİVERSİTESİ TEKNİK ve İDARİ İŞLER MÜDÜRLÜĞÜ (T.İ.İ.M) “HİZMET MEMNUNİYETİ ÇALIŞMASI” Temmuz, 2010.
KONTROL ORTAMI Defterdarlıklar İç Kontrol Eğitimi 10 Mart-27 Nisan 2013 Strateji Geliştirme Başkanlığı 1.
1) İÇ DENETİM KAVRAMI İç denetim, kamu idaresinin çalışmalarına değer katmak ve geliştirmek için kaynakların ekonomiklik, etkililik ve verimlilik esaslarına.
Özel Sektörde İnsan Kaynağının Önemi
AB GENÇLİK( YOUTH ) PROGRAMI
TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ
9.Sınıf Tıbbi Etik ve Meslek Tarihi
KALİTE NEDİR? Şüphesiz bu tanımın tek bir karşılığı yoktur.Toplumun dinamik yapısı sayesinde sürekli değişmektedir.Kalitenin tanımları,onu tanımlayan.
TÜRK EĞİTİM SİSTEMİ VE OKUL YÖNETİMİ Ders Notları Eser ÇEKER (M.Sc.)
İŞBİRLİĞİNE DAYALI ÖĞRETİM YAKLAŞIMI. İşbirliğine dayalı öğrenme; öğrencilerin sınıf ortamında küçük karma guruplar oluşturarak (cinsiyet, başarı durumu,
Güçlü Kişilik Özellikleri Üstün Yönetsel Beceriler
Prof. Dr. M. Erdal GÜZELDEMİR
Support to Local Administration Reform 1 Yerel Yönetimler için Ulusal Eğitim Stratejisi.
KALİTE YÖNETİMİ (EĞİTİMDE).
1 Okul Kültüründe Değişim. 2 Küresel Ekonominin Gerçekleri Problemler ve sistemler karmaşıktır. Problemler ve sistemler karmaşıktır.  Büyük resmi kavramsallaştırabilme;
İZLEMEİZLEME Defterdarlıklar İç Kontrol Eğitimi 10 Mart-27 Nisan 2013 Strateji Geliştirme Başkanlığı 1.
24 Kalite yönetimi.
REHBERLİK.
AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ İİBF TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ DERS NOTLARI
BİR ÖZEL HASTANEDE ÇALIŞAN HEMŞİRELERİN
MODERN YÖNETİM VE ORGANİZASYON
Öğrenme Öğretim sürecinde kullanılan stratejiler genel olarak üç grupta toplanabilir: Pasif öğretim (öğretmen merkezli) Etkileşimli öğretim Aktif öğrenme.
ÇALIŞAN MEMNUNİYETİ VE MOTİVASYON
MEHMET TAŞ KIRIKKALE MEM SPE. İlkeler-Değerler Vizyon Yol gösterici olarak çalışanları; kurumun düzeni, güvenliği ve gelişimine uygun davranışlara teşvik.
KALİTE POLİTİKASI Müşteri memnuniyetini en üst seviyede tutarak, kendi sahamızda kaliteden ödün vermeksizin eğitilmiş personelimizle birlikte yükümlülüğümüz.
TALAS LİSESİ REHBERLİK SERVİSİ
Kalite Kültürüne Dönüşüm Stratejileri
Toplama Yapalım Hikmet Sırma 1-A sınıfı.
YETKİN MÜHENDİSLİK PANELİ MUSTAFA ÇOBANOĞLU MÜDEK MAK ÜYESİ.
İDARİ VE MALİ İŞLER DAİRESİ BAŞKANLIĞI KALİTE YÖNETİMİ.
İDARİ VE MALİ İŞLER DAİRESİ BAŞKANLIĞI KALİTE PROGRAMI.
TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ NEDİR?
İDARİ VE MALİ İŞLER DAİRESİ BAŞKANLIĞI “Dünden Bugüne Çalışmalarımız” “KALİTE”
İKS İLKÖĞRETİM KURUMLARI STANDARTI
TAKIM RUHU ve EKİP ÇALIŞMASI
TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ VE GELENEKSEL YÖNETİM
REHBERLİK HAZIRLAYAN Uzm. Psk. Dan. Elif ÇORUHLU
7-19 YAŞ AİLE EĞİTİMİ PROGRAMI
SAĞLIK TESİSLERİNDEKİ KALİTE UYGULAMALARI DOĞRULTUSUNDA KURUMLARINDA YAPILAN UYGULAMALAR İLE İLGİLİ; ÇALIŞAN PERSONELİN BİLGİ, ALGI VE DÜŞÜNCELERİ Emre.
REHBERLİK SERVİSİNİN TANIMI VE İLKELERİ
YAŞAM BOYU SAĞLIK.
E ğ itimde Kalite nedir? *Kalite, ko ş ullara uygunluktur. *Kalite, ko ş ullara uygunluktur. *Kalite, ögrencilerin ihtiyaçlarıdır. *Kalite, amaçlara uygunluktur.
VİZYON MİSYON Fırsatlar Tehditler Üstünlükler Zayıflıklar
Eğitim hakkı, ayrım gözetilmeksizin herkesin sahip olması gereken, vazgeçilemez ve devredilemez bir haktır. Eğitim hakkı, başta çocuklar olmak üzere herkesin,
EĞİTİMDE ETİK KURALLAR
Kamuda İnsan Kaynakları Yönetimine Giriş
EĞİTİM-YAYIM İHTİYAÇ ANALİZİ ARAŞTIRMASI PROJESİ
YENİ ORGANİZASYON YAKLAŞIMLARI
“Satış ve pazarlamada her şeyi doğru yapmış
Kişisel Rehberlik.
SINIF YÖNETİMİ.
Klasik Yönetim ve Organizasyon Teorisi
ENGELLİLER VE SPOR  Bilindiği gibi spor, sağlıklı ve mutlu bir yaşam için gerekli bir uğraştır ve tüm insanlar için önemlidir. Ancak sporun, engelli bireyler.
Kurumsal Kültür Yapılandırma Projesi
Okul Yöneticilerinin Denetim ve Değerlendirme Rolü
Stratejik İKY ve Örgüt Performansı İlişkisi
OKUL ÖNCESİ EĞİTİM ROGRAMLARI-I
KURUM KÜLTÜRÜ.
KURUM KÜLTÜRÜ VE İKLİMİ
MOTİVASYON ve FARKINDALIK
Sunum transkripti:

YÖNETIM ANLAYIŞLARI İLE TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ DEĞIŞEN KALITE VE YÖNETIM ANLAYIŞLARI İLE TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ NİSAN 2010

TKY felsefesi katılımcı bir yönetim anlayışıdır; her bireyin verimini, yaratıcı yetenek ve becerisini kullanamayan bir organizasyonda süreçlerin bütününü ifade eden sistemin kalitesinin ve sürekliliğinin güvencesinden söz edilemeyeceği gibi bu tür organizasyonlarda zayıflamalar ve zafiyetler de kaçınılmazdır.

Organizasyon içinde bireylerin veya organizasyon üyelerinin yaratıcılıklarından yararlanmanın en önemli yolu onların fikirlerinin bilinmesidir.Bunu gerçekleştirmenin yolu da organizasyon içinde etkin ve sağlıklı bir iletişimin oluşturulmasından geçen Organizasyon içinde birlikte düşünmek yani grubun aklını etkin kılmak yani SİNERJİ toplum bilimcilerin hikmeti üzerinde hem fikir oldukları bir sistem, bir görüştür Organizasyon içinde katılımcılığı sağlamadan, sinerjik bir iletişim ve üretim ilişkisi sağlanamadığı sürece, kalıcı bir kalite ve üretkenlikten söz edilemez.

Organizasyonda katılımcılığı gerçekleştirebilmenin diğer bir şartı da, üyelerin (bireylerin) kendileri ile ilgili» kendilerini yakından etkileyecek kararların alınması sürecine katılmalarıdır, "Katılım ilkesi" olarak tanımlanan bu yöntem, alınan kararların uygulanabilirlik şansını artırır. Psikolojik anlamda insanların kendilerinin de katkı koydukları kararlara karşı çıkmaları pek fazla rastlanılan bir davranış değildir. İnsanların en azından kendilerini yakından etkileyecek kararlara katılımı son derece önemlidir.

TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ ; insanların gereksinimlerine saygılı, herkesin gereksinimlerini karşılayabileceği bir yaşam biçimidir. Eskiden olduğu gibi İnsanlara iyi davranmanın ve ardından da onları iyi kullanmanın bir yolu değildir

Toplam Kalite Yönetimi; üretkenliği artırmak ve tek taraflı gereksinimleri karşılamak için geliştirilen yeni kurnazlıklar sistemi değildir.

Toplam Kalite Yönetimi kârlılık endişesi ile insanları makine gibi "kaynak" gören bir anlayış değildir. İnsanlara değer veriyormuş gibi davranmanın ince bir tekniği değildir.

KAMU KURUMLARINDA DURUM NEDİR Uzunca bir zamandan beri, kamu kurumlarının genelinde isteksizliğin ve gönülsüzlüğün katılımcılığı engellemesi nedeniyle iş yaşamı statik bir hal almıştır. Çalışanların bir kısmı resmen olmasa bile fiilen işten ayrılmış durumdadır. Bireysel çabalarla gerçekleştirilmeye çalışılan olumlu sonuçların yetersiz kalmasının yanı sıra sürekliliğinin de güvencesi yoktur. Az sayıda çalışan çevreden yeterli destek gelmediği halde işlerinden geri kalmıyor olmasına rağmen her çalışanın verimini,yaratıcı yetenek ve becerisini kullanmadığı sürece sistemler uzun süre dayanamaz veya verimliliğini kaybeder. Gönüllü katılımlarla, bireysel çabalarla birşeyler yapılıyor olması ve diğer çalışanların sistem dışında, kendilerine gereksinim var olduğu duygusu hissettirilmeden, onların gerekliliğine ihtiyaç yokmuş gibi düşünen anlayış kamu kurumlarının bazılarında farkına varılmadan yapılıyor olsa bile var olan bir gerçektir. Bu tür davranışlar, katılımı artırmanın da ötesinde gönüllü çalışanların daha çok işle ödüllendirilmesi gibi anlayışı doğuracağından, çalışanların da bir süre sonra kendilerini provoke ederek işten soğumalarına neden olmaktadır.

TKY yaşamın tüm alanlarında geçerliliği olan bir yaşam biçimidir TKY yaşamın tüm alanlarında geçerliliği olan bir yaşam biçimidir. Bu nedenle kurumların konjektürel durumu ne olursa olsun insanları yılgınlığa, bıkkınlığa ve umutsuzluğa düşürmeden TKY felsefesi uygulanmalıdır. Kişilerin ve kurumların da ötesinde uluslar, ulusların da ötesinde dünyanın var olduğu gerçeği unutulmamalıdır. 'İnsanın gelecekteki umudu şimdiki gücünün kaynağıdır. "

Kamu kurumlarındaki isteksizlik ve gönülsüzlüklerin arkasındaki en büyük nedenlerin başında, kurumlarda düzgün bir çalışma disiplinin olmayışı ve motivasyon eksikliği veya yokluğu gelmektedir. İnsanlara değer vermeyi yalnızca onların kaliteli iş gücüne değer verme gibi algılayan organizasyonlarda TKY‘ nin bir yaşam biçimi felsefesi olarak hayata geçirilmesi zordur,etkililiğine ve uzun süreli geçerliliğine güvenilemez. İnsanları verimli, etkin kılabilmek onların her türlü gereksinimlerinin karşılanması ile mümkündür.

Toplam Kalite Yönetiminin Kurumlara Kazandıracakları TKY felsefesinin kamu kurumlarında hedefleri ve kazandıracakları tartışmasında yalnızca kurum bağlamında düşünmek kısır bir değerlendirme olur. Kurumların da ötesinde ulusun, ulusun da ötesinde dünyanın var olduğu unutulmamalıdır.Kamu kurumları ile birlikte genel kazanımlar da dikkate alınmalıdır

Toplam Kalite Yönetiminin Hedefleri aşağıdaki gibi sıralanabilir; 1. Kurum vizyonunu ( oluşturmak,) 2. Kurumun yapısını etkinleştirmek, 3. Kurumdaki tüm çalışanları süreçlere dahil ederek sinerjik iletişim ve üretim sağlamak, 4. Çalışanların kişisel gelişmesini ve mesleki ilerlemesini sağlamak, 5. Eğitime büyük önem vermek ve bunu teşvik etmek, 6. Çalışanların düşüncelerine saygı duymak ve yararlanmak, 7. Eski tip alışkanlıklarda değişiklik yapmak,

9. Yeni tip düşünceler, yöntemler ve teknikler üretmek ve geliştirmek, 10. Bilgi ve beceriyi iş yaşamında uygulamak ve geliştirmek, 11. Ekip çalışması ruhunu yaratmak ve bunu yaygınlaştırmak, 12. Çalışanların yaptığı işe sahip çıkmalarını sağlamak, 13. Kurumlardaki olumsuz davranışların değişmesi için bilimsel çalışmalar yapmak, 14. Çalışanların, süreçlerin ve sistemlerin standartlarım geliştirmek, 15. Yeni kurum kültürünü oluşturmak, 16. Yeni kurum kültürünü benimseyemeyenlere destek olmak, 17. Çalışanların yeni kurum kültürü çerçevesinde kenetlenmesini sağlamak

18. "İş yerinde işte olunur' sistemini uygulanır hale getirmek, 19. Çalışanların mutluluğunu sağlamak, 20. Motivasyonu, etkinliği ve üretkenliği artırmak, 21. Rekabet edebilirlik gücünü artırmak, .. 22. Kurum içinde "sen-ben” bilincinin yerine BİZ bilincini geliştirmek, 23. Kalite bilincini yaşamın tüm boyutuna taşımak ve 24. Bireyin kendi, kurum, ülke ve dünya için anlamlı şeylere katkı koymasının mutluluğunu yaratmak

Sonuç Olarak ; Kurumun kural ve yönetmelikler hiyerarşisine, değişen koşullara uyum sağlayacak şekilde esnek bir yapı kazandırılmalıdır. Bunu sağlamak için; - Kurum içinde ilke merkezli, kişisel bütünlük felsefesine uygun davranışlar sergileyen bir yönetim anlayışının geliştirilmesi,

Çalışanları onurlandıran, onları insan yerine koyan, fikirlerini soran, onlarla sinerjik iletişim geliştirebilen bir yönetim anlayışının geliştirilmesi, Kurum içinde tüm çalışanları eşit ve eşdenik sayan bir anlayışın oluşturulması, Bireyin ilke ve değerlerine önem veren bir anlayışın geliştirilmesi, Bireye değerli olduğu duygusunu hissettirecek güven ortamının geliştirilmesi

Üstlerin astlara güvendiği, çalışma prensiplerinin hayata geçirilmesinde onlara yetki veren anlayışın geliştirilmesi, Kayırmacılık sisteminin yerine liyakat sisteminin oluşturulmasının yanı sıra en önemlisi de “kalite gönüllüsü" her bireyin çok şeyler yapabileceği gerçeğini kavrayabilmektir.

ŞENOL TUNCEL MEHMET İPEK HÜLYA ALDEMİR SEVİNÇ TURSUN EMEL NAR NİSAN 2010