PROJEKSİYON LAMBASININ KORUNMASI

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Öğretim yöntem ve teknikleri
Advertisements

İŞ BİRLİĞİNE DAYALI ÖĞRENME
Öğrenme ve Öğretme Kuramları Doç. Dr. İbrahim H. Diken
ÖĞRETİM PROGRAMLARINDA ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
Doç.Dr. Bülent ÇAVAŞ Fen Bilgisi Eğitimi ABD.
OKUL ÖNCESİ EĞİTİMİN ÖNEMİ
İŞBİRLİĞİNE DAYALI ÖĞRETİM YAKLAŞIMI. İşbirliğine dayalı öğrenme; öğrencilerin sınıf ortamında küçük karma guruplar oluşturarak (cinsiyet, başarı durumu,
HAZIRLAYAN EMEL DOKUR MERMERDAŞ
T.C. MİLLÎ EĞİTİM BAKANLIĞI TALİM VE TERBİYE KURULU BAŞKANLIĞI
Yeni Programın Öğrenme Yaklaşımı
İlköğretim Fen Bilimleri Dersi Öğretim Programı
Öğrenme-Öğretme Süreci
AÇIK UÇLU ÖĞRENME ORTAMLARI
REHBERLİK.
Öğretimde Kullanılan Yaklaşımlar (Stratejiler)
MATEMATİK EĞİTİMİ FELSEFESİ
Öğretim İlke ve Yöntemleri Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık
Oguzhanhoca.com /oguzhanhocam /oguzhan_hoca.
TÜRKÇE ÖĞRETİMİNDE KULLANILAN STRATEJİ, YÖNTEM VE TEKNİKLER
Yapılandırmacı yaklaşımın dayandığı ilkeler
EGIT 450 Öğrenci Merkezli Eğitim
OKUL ÖNCESİ DÖNEM: İnsan hayatının her döneminde olduğu gibi
Öğrenme Öğretim sürecinde kullanılan stratejiler genel olarak üç grupta toplanabilir: Pasif öğretim (öğretmen merkezli) Etkileşimli öğretim Aktif öğrenme.
Yrd Doç. Dr. Cenk Akbıyık Öğretim İlke ve Yöntemleri
Proje, Performans Değerlendirme
PEDAGOJİK ALAN BİLGİSİ
İçerik Öğrenme Öğrenme Teorileri
PROJE TABANLI ÖĞRENME. Proje tabanlı öğrenme, öğrenci merkezli bir öğretim modelidir.
Hazırlayanlar : Elmas SOFU Müjde BALBAROS
ÖĞRENCİ MERKEZLİ EĞİTİM
Yapılandırmacılığa Dayalı Öğrenme Modelleri
Öğretim İlke ve Yöntemleri
16 - ÖĞRENCİ DEĞERLENDİRMELERİNİN ÖLÇME DEĞERLENDİRME SÜRECİNE KATILMASI
Öğrenme Düzeyi Araştırması 3:
BİLSEM EĞİTİM PROGRAMLARI
Eğitsel Rehberlik. Rehberlik hizmetlerinin önemli bir işlevi de öğrenmeyi kolaylaştırmak, başarıyı artırmaktır. Bu amaca yönelik yapılan rehberlik hizmetleri.
YAKIN DOĞU ÜNİVERSİTESİ ATATÜRK EĞİTİM FAKÜLTESİ
ÖLÇME DEĞERLENDİRME Yard. Doç.Dr. Deniz Özcan.
Eğitim Sisteminde Öğretmenin Rolü
ÖĞRETİM STRATEJİSİ, YÖNTEM ve TEKNİKLER
Probleme Dayalı Öğrenme
Yapılandırmacılık = Constructivism
KISIM I Matematik Öğretme: Temeller ve Perspektifler
BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ DERS KİTAPLARI
2 .BÖLÜM ÖĞRENME KURAMLARI VE YENİ MEB PROGRAMI Hazırlayanlar: Ahmet Ataç Gülenaz Selçuk Cihan Çakmak İhsan Yılmaz.
Özel Gereksinimli Öğrenciler ve Fen Öğretimi
Eğitim Psikolojisi Yrd Doç. Dr. Cenk Akbıyık
İŞBİRLİKLİ ÖĞRENME.
Erken çocukluk dönemi fen ve matematik eğitimi için ortam hazırlama
Yapılandırmacılık (Oluşturmacılık / Constructivism)
Erken çocukluk döneminde fen ve matematiğin önemi
BİLGİSAYAR DESTEKLİ ÖĞRETİM
Yapılandırmacı Öğrenme
Deney Bilimsel bir gerçeği kanıtlamak için yapılan deneyler, bilimsel olayların çocuklar tarafından somut bir şekilde yapılmasını sağlamakta ve çocukların.
EĞİTİM ÖĞRETİMDE TEMEL KAVRAMLAR
Eğitimde Teknoloji Kullanımı
Öğretim İlke ve Yöntemleri Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık
Öğretimin Planlanması
Bir Öneri… 5E Modeli 1. Girme 2. Keşfetme 3. Açıklama 4. Derinleştirme
YAPILANDIRMACI YAKLAŞIM
Araştırma-Sorgulamaya Dayalı Öğrenme Yaklaşımı
Fen Öğretiminin Genel Amaçları Prof. Dr. Fitnat KAPTAN Arş. Gör. Dr
Dosyabak.com T.C ……………………. İLÇE MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ ……………… İLKÖĞRETİM OKULU …………………….. ÖĞRETMENİ …………………………….
EĞİTİM BİLİMİNE GİRİŞ.
AÇIK UÇLU ÖĞRENME ORTAMLARI
Erken Çocukluk Döneminde Sağlık Bilimleri Fakültesi
Başşliyoouu... Başlıyor....
21. YY BECERİLERİ.
KAVRAM HARİTALARI.
Sunum transkripti:

PROJEKSİYON LAMBASININ KORUNMASI Açıp kapamayı normal düğmesinden yapalım Kapatırken soğumasını bekleyelim Tebeşir tozu ve diğer tozlardan koruyalım Çalışırken kesinlikle hareket ettirmeyelim Kablosu 1,5 m den fazla olursa çözünürlük azalır

Öğrenme(Learning): Yaşantı ürünü, kalıcı izli davranış değişikliği olarak tanımlanmaktadır. Öğrenmek, kişinin sorumluluğundadır. Kişiler kendi eğitsel eksikliklerini en iyi kendileri bilirler. Eğer kişi, eksiğinin farkına varmış ve onu gidermek için bir çaba içine girmiş ise, kuru bir sünger kadar alıcı hale gelmiştir. Yaşantı: Bireyin çevresiyle belli bir düzeydeki etkileşimleri sonucunda bireyde kalan izlerdir.

Öğretme(teaching): Öğrenmeyi sağlama ve rehberlik etme etkinliğidir. Okulda yapılması gereken iş, öğretme değil, öğrenmedir. “Öğretmeye son, öğrenmek isteyene yardım” bakışı, yeni eğitim anlayışı haline gelmelidir.

Öğretim(instruction): Öğrenme faaliyetlerinin önceden hazırlanmış bir program çerçevesinde amaçlı, planlı, düzenli ve kontrollü olarak yapılması demektir. Öğretimin amaç haline geldiği okulda, eğitim geri planda kalır.

Eğitim: Bireye kendi yaşantısı yoluyla istendik davranış kazandırma sürecidir. Süreç: Olayların zaman içinde belli bir gelişme göstererek sürüp gitmesi

Eğitimin Açık İşlevleri: 1- Toplumun kültür mirasının birikimi ve aktarılması 2- Çocuğun toplumsallaştırılması 3- Yenilikçi ve değişmeyi sağlayıcı elemanlar yetiştirmek 4- Milli ve yerel siyasi liderler yetiştirmek 5- Eğitimin seçme işlevi 6- Eğitimin ekonomik(nitel-nicel) işlevi

Eğitimin Gizli İşlevleri: 1- Eş seçme 2- Tanıdık sağlama 3- Statü kazandırma 4- İşsizliği önleme 5- Çocuğun ekonomik sömürüsünü önleme 6- Olumsuz davranış ve yönelimleri önleme işlevi (temizleyicilik)

Eğitimci; Yargılayıcı değil, destekleyici Aktarıcı değil, yönlendirici Sadece sınıf ortamında değil, bütün toplumla birlikte çalışan olmalıdır.

Yapılandırmacı Yöntemin (5E) Modeli Girme (enter/engage) aşaması Güdüleme) Keşfetme (explore) aşaması (Keşfetme) Açıklama (explain) aşaması (Zihinde yapılanma) Derinleşme (elaborate) aşaması (Uyarlama) Değerlendirme (evaluate) aşaması (Yaratıcılık)

Yapılandırmacı yaklaşım bilişsel oluşturmacılık sosyal oluşturmacılık Bilişsel Yapılandırıcılık: Anlamlı öğrenmede bilişsel süreçlerin rolünü vurgular. Sosyal Yapılandırıcılık: Anlamlı öğrenmede toplum kültürü ve sosyal etkileşimin rolünü vurgular.

Yapılandırmacı Yöntemin (5E) Modeli(1) Güdüleme Bu evrenin en temel iki işlevi öğrencilerin ön bilgilerini ortaya çıkarmak ve onları güdülemektir (isteklendirmek). Keşfetme Bu evre öğrencilere, tanımlanmış ve geliştirilmiş mevcut kavramlar, beceriler ve süreçler hakkında ve deneyimlere ait genel bir bakış açısı kazandırır.

Yapılandırmacı Yöntemin (5E) Modeli(2) Açıklama (Zihinde yapılanma ) Bu evre yeni kavramların açıklandığı; öğrencilerin daha önceki evrelerde kazanmış oldukları bilgi ve becerileri gösterme şansına sahip olduğu evredir. Uyarlama Bu evrede, öğrenciler kavramsal algılamalarını ve becerilerini daha da geliştirirler. Anlamaları daha derinleşir ve gelişir.

Yapılandırmacı Yöntemin (5E) Modeli(3) Değerlendirme (Yaratıcılık) Bu evre, öğrencilere kendi bilgi ve becerilerini; öğretmenlere ise öğrencide olan gelişmeleri değerlendirme olanağı sunar

5E Modelinin Evrelerinde Kullanılabilecek Bazı Öğretim Teknikleri Dersin Evresi Örnek Teknikler Güdüleme  İlginç bir hikâye okuma  Soru-cevap  Gösteri deneyi  Video gösterisi  TGA  Beyin fırtınası  Akıl haritası Keşfetme  Sorgulama-araştırma  Küçük grup tartışmaları  Rol oynama  Gezi-gözlem  Deney  Poster hazırlama Açıklama  Kavram haritası  Rol oynama  Soru-cevap  Öğretmen sunumu  Öğrenci sunumu  Tartışma

5E Modelinin Evrelerinde Kullanılabilecek Bazı Öğretim Teknikleri (2) Dersin Evresi Örnek Teknikler Uyarlama Analoji  Soru-cevap  Beyin fırtınası  Kavram haritası  Problem çözme  Kelime ilişkilendirme Değerlendirme  Tanılayıcı dallanmış ağaç  Kavram haritası  Çizim  Mülakat  Performans değerlendirme  Derecelendirme ölçeği (Rubrik)

Pasif öğretim (öğretmen merkezli) Etkileşimli öğretim Öğretim sürecinde kullanılan stratejiler genel olarak üç grupta toplanabilir: Pasif öğretim (öğretmen merkezli) Etkileşimli öğretim Aktif öğrenme (öğrenci merkezli)

Aktif Öğrenmenin Tanımı Öğrencinin kendi öğrenmesinin yönetim ve sorumluluğunu üzerine aldığı, zihinsel yeteneklerini kullanmaya zorlandığı bir öğrenme biçimi olarak tanımlanabilir. Aktif öğrenme bireyin ilgi, ihtiyaç ve yeteneklerini dikkate alan, bireye çoklu öğrenme ve değerlendirme fırsatları sunan bir yaklaşımdır.

Aktif öğrenme iki temel kabule dayandırılabilir Öğrenme doğası gereği aktif bir süreçtir. Farklı bireyler farklı yollarla öğrenirler.

Aktif öğrenme neden gereklidir? Öğrenme-öğretme sürecinin doğasına yönelik anlayış değişikliği, Yaşam boyu öğrenen bireylere duyulan ihtiyaç, Güncel yaşamda bireyin karşılaştığı sorunların çeşitliliği ve karmaşıklığı, Bilginin doğası ile ilgili anlayış değişikliği, Beynin çalışmasına uygunluğu

Aktif öğrenme neden gereklidir? Aktif öğrenmede, öğrenmenin bir seyirci sporu olmadığı anlayışı hakimdir. Öğrenme öğrencinin üzerine yapılacak bir iş değil öğrencinin yapacağı bir iş olarak görülür. Öğrenme bireysel bir etkinliktir.

Aktif öğrenmenin özellikleri (1) Geleneksel öğretimin aksine aktif öğrenmede öğretme değil öğrenme esastır. Öğrenmenin sınıfla sınırlandırılmamaktadır. Birbiriyle ilişkisiz çok şey öğrenmek yerine derinlemesine anlamlı öğrenmeye önem verilir. Öğrenciler yaratıcı olmaya teşvik edilir. Öğrencilerin analiz, sentez ve değerlendirme gibi üst düzey düşünme becerilerini kazanmaları için fırsatlar oluşturulur.

Aktif öğrenmenin özellikleri (2) Öğrencilerin bir bilim insanı gibi; Problem tanımlamaları, Hipotez oluşturmaları, Veriler toplamaları, Verileri düzenlemeleri, Sonuçlar çıkarmaları, Sonuçlarını yazılı ve sözlü olarak başkaları ile paylaşmaları için uygun ortamlar oluşturulur.

Aktif öğrenmenin özellikleri (3) Öğrencilere yapacaklarını planlamaları ve yaptıkları üzerinde düşünmeleri için fırsat tanınır. Öğrenme süreci ile ilgili kararlar öğrenci ile birlikte alınır. Ders konuları, öğrencilerin güncel yaşamlarında karşılaştıkları problem durumları biçiminde ifade edilerek onların öğrenmeye karşı motivasyonları sağlanır. Aktif öğrenme sürecinde, geleneksel öğretimin aksine öğrenciler, öğretmenler ve gerektiğinde toplumun diğer bireyleri arasında çok yönlü bir iletişime olanak sağlanır.

Aktif öğrenmenin özellikleri (4) Öğretmen öğreten değil, öğrencisiyle birlikte öğrenen, öğrenmeyi kolaylaştıran bir rehber rolündedir. Aktif öğrenmede öğretmenler de araştırmacı öğretmen rolleri ile öğrencileri için iyi modeller oluştururlar. (Yanlarında sürekli kaynak bulundururlar) Öğrencilerin ilişkisel düşünmelerini sağlamak için öğrenme sürecinde etkinlikler disiplinler arası bir anlayışla düzenlenir.

Aktif öğrenmenin özellikleri (5) Öğrencilerin işbirliği yapmalarına olanak sağlanır. Öğrenciler risk almaya ve girişimciliğe cesaretlendirilir. Öğrenme sürecinde öğrenciler geleneksel öğretime oranla daha sık geribildirim alırlar.

Aktif öğrenmenin özellikleri (6) Öğrencilere bilgi aktarmaya çalışmak yerine onların kendi bilgilerini yapılandırmalarına fırsat verilir. Öğrenme sürecinde çok çeşitli öğrenme yöntemlerinin birlikte kullanılması sağlanır.

Aktif öğrenmede öğrenci kazanımları(1) Öğrenciler liderlik ve takım çalışması becerileri kazanırlar. Öğrencilerin yazılı ve sözlü iletişim becerileri gelişir. Yaşam boyu öğrenme beceri ve alışkanlıkları kazanırlar.

Aktif öğrenmede öğrenci kazanımları (2) Öğrenciler kendi üstün ve zayıf yanlarını tanıma imkanı bulurlar, kendi tutum ve değerlerini keşfederler. Öğrencilerin olaylara bilimsel bakma ve bilimsel araştırma becerileri gelişir.

Aktif öğrenmede öğrenci kazanımları(3) Öğrenciler başkalarını tanıma imkanı bulurlar. Öğrenciler öğrenmeye karşı yüksek bir motivasyona sahip olurlar. Öğrenciler hayatta karşılaşacakları sorunları çözme becerileri kazanırlar. Öğrenciler farklı zeka boyutlarını geliştirme fırsatı bulurlar.

Aktif öğrenmede öğrenci kazanımları(4) Öğrenciler; anlamlı, kalıcı ve farklı durumlara uygulanabilir nitelikte bilgiler edinirler. Öğrencilerde sorumluluk duygusu gelişir. Öğrenciler yeni öğrenme stratejileri geliştirirler.

Aktif öğrenme yöntemleri Projeye dayalı öğrenme, Probleme dayalı öğrenme, Sorgulamaya dayalı öğrenme, İşbirlikçi öğrenme, Kavram haritaları ..vb

Aktif öğrenmenin önündeki engeller (1) Öğretmenlerin geleneksel yöntemlere olan bağlılıkları ve değişime karşı isteksizlikleri, Öğrencilerin öğrenme sürecinde sorumluluk almaktan kaçınma eğilimleri, Öğretmenlerin sınıfta otoritelerini kaybedecekleri endişesi, Öğretmenlerin çok iyi öğreticiler olduklarını düşünmeleri

Aktif öğrenmenin önündeki engeller (2) Geleneksele oranla ders öncesi daha fazla hazırlık yapmanın gerekliliği, Kalabalık sınıflarda aktif öğrenmenin uygulanma zorluğu, Aktif öğrenmeyi destekleyen araç, gereç ve kaynakların bulunmasında sıkıntı çekilmesi

Aktif öğrenmede ölçme-değerlendirme (1) Öğrenci projeleri, Öğrenci ürün dosyaları, Performans değerlendirme Gösteri, Poster, Öğrencinin kendi kendisini ve arkadaşlarını değerlendirmesi, Kavram haritaları, Aktif öğrenmede bu tekniklerle birlikte geleneksel ölçme ve değerlendirme teknikleri de kullanılabilmektedir.

Aktif öğrenmede ölçme-değerlendirme (2) Gelenekselin aksine sadece öğrenme ürün değil öğrenme süreçleri de değerlendirilir. Böylece çoklu değerlendirme teknikleri ile öğrencinin geniş bir zaman aralığında bir çok açıdan değerlendirilmesi mümkün olur. YAKUTİYE İLÇE MİLLÎ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ