Dr. İpek Gönüllü Ankara Üniversitesi Tıp Fakültesi

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Mutluköy İlköğretim Okulu
Advertisements

YENİ BİYOLOJİ ÖĞRETİM PROGRAMININ TEMEL ÖZELLİKLERİ
İLKÖĞRETİM OKULU MÜDÜRLERİNİN VİZYONER LİDERLİK ÖZELLİKLERİNE SAHİP OLMALARI İLE ÖĞRETMENLERİN ÖRGÜTSEL ADANMALARI ARASINDAKİ İLİŞKİ Fatma BABİL Eskişehir.
ATATÜRK ÜNİVERSİTESİ TIP FAKÜLTESİ ERZURUM
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME Temel Kavramlar
BİLGİ TEKNOLOJİLERİ EĞİTİMİNDE BDÖ YAZILIMI KULLANMA VE UYGULAMA SONUÇLARINA YÖNELİK BİR ÇALIŞMA Okut. Halit KARALAR (Muğla Üniv.Enf.Bölümü) Dr. Yaşar.
PROBLEME DAYALI ÖĞRENİMDE DEĞERLENDİRME
ÖĞRETİM PROGRAMLARINDA ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
Prof. Dr. Akile Sarıoğlu-Büke*, Doç Dr. Osman Özdel**,
Proje Tabanlı Öğrenme Modeli ve Bilgisayar Destekli Eğitim
ÖĞRENME STİLLERİ.
Newton’un Hareket Kanunları
İŞBİRLİĞİNE DAYALI ÖĞRETİM YAKLAŞIMI. İşbirliğine dayalı öğrenme; öğrencilerin sınıf ortamında küçük karma guruplar oluşturarak (cinsiyet, başarı durumu,
Eğitim Öğretimde Planlama
Öğrenme ilkeleri Prof Dr Süheyla Ünal.
Kaynak Gösterme Teknikleri
İlköğretim Fen Bilimleri Dersi Öğretim Programı
Eyvah Öğrenciler Küçüldü: Üniversite Öğrencilerinin Çok-Kullanıcılı Sanal Bir Bilgisayar Ortamında Bilgisayar Okuryazarlığı Eğitimi Alması Araş. Gör. Gonca.
BURSA SAĞLIK MÜDÜRLÜĞÜ EĞİTİM ŞUBESİ  Çalışma hayatı süresince bilgi, beceri ve verim düzeyini yükseltici plânlı eğitim etkinlikleridir.  Çalışma.
Makalenin Yazarları: Vehbi Aytekin SANALAN Esra TELLİ Yavuz SELİM
21. Yüzyıl becerileri.
Probleme Dayalı Öğrenme Modeli
Öğretimde Kullanılan Yaklaşımlar (Stratejiler)
Prof.Dr. Mustafa Ergün Afyon Kocatepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi
Problem Çözme Becerileri
İLKÖĞRETİMDE EĞİTİM PROGRAMLARI
BİR ÖZEL HASTANEDE ÇALIŞAN HEMŞİRELERİN
  İLKÖĞRETİM BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMININ DEĞERLENDİRİLMESİ Hasan KARAL a*; İlknur REİSOĞLU b; Ebru GÜNAYDIN a a Karadeniz Teknik Üniversitesi,
YANSITICI DÜŞÜNME.
Yrd Doç. Dr. Cenk Akbıyık Öğretim İlke ve Yöntemleri
PEDAGOJİK ALAN BİLGİSİ
İçerik Öğrenme Öğrenme Teorileri
Tanecikler Ararsı Etkileşmeler Seher DEMİRAY 2013 Materyal Metot Yapılandırmacı tabanlı etkileşimli doğrudan öğretim(YÖTEDÖ) metodu, geleneksel öğretime.
Öğretmen Veli İşbirliği için Web Tabanlı Platform Tasarımı
PROBLEM ÇÖZME YAZILIMLARI
18 - DUYUŞSAL DAVRANIŞLARIN ÖLÇÜLMESİ
BİLGİSAYAR DESTEKLİ EĞİTİM UYGULAMALARI
Düşünme Türleri ve Becerileri
Mentör Öğretmenlik.
Temel Kavramlar ve İlkeler
Yapılandırmacı [Constructivist] Öğrenme Yaklaşımı Prof. Dr. Özcan DEMİREL ve Arş. Gör. Bünyamin YURDAKUL Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Eğitim.
UZAKTAN ve AÇIK EĞİTİMDE ÜSTBİLİŞSEL ETKİNLİKLER
Probleme Dayalı Öğrenme
BÖLÜM 10 OYUN. BÖLÜM 10 OYUN 1. Fiziksel Büyüme ve Gelişmeyi Etkileyen Faktörler Oyun, çocuğun fiziksel, zihinsel, duygusal ve sosyal yönden gelişimini.
Probleme Dayalı Öğrenme
Eğitim Psikolojisi -Eğitim Psikolojisinin Kapsamı-
ÖĞRETİM STRATEJİSİ, YÖNTEM ve TEKNİKLER
KafaDark Özge Eymur Aşkın Mezgitli
MOR FETHİYE ALATAŞ MAHAMAT MAHAMAT MOUSTAPHA. ÜNİRVESİTE ÖĞRENCİLERİNİN STRESLE BAŞA ÇIKMA STİLLERİ İLE POZİTİF VE NEGATİF DUYGU ARASINDAKİ İLİŞKİ.
Kolb’un Yaşantısal Öğretim Modeli
Öğrenme Stilleri.
Özel Gereksinimli Öğrenciler ve Fen Öğretimi
Dr. Mustafa Ayral: Altındağ Rehberlik ve Araştırma Merkezi Müdürü Erol Bozkurt : Altındağ İlçe Milli Eğitim Müdürü Vural Çakır : Altındağ İlçe Milli Eğitim.
Eğitim Psikolojisi Yrd Doç. Dr. Cenk Akbıyık
DİLEK DİKEÇ Matematik Öğretmeni
T.C. ÖMER HALİSDEMİR ÜNİVERSİTESİ EĞİTİM FAKÜLTESİ BİLGİSAYAR VE ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ ÖĞRETMENLİĞİ EĞİTİMDE BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ – 2 DERSİ ALGORİTMALAR.
GÜMÜŞHANE ÜNİVERSİTESİ MERKEZ KAMPÜSÜNDE EĞİTİM GÖREN ÖĞRENCİLERİN TEMEL AFET BİLGİ DÜZEYLERİNİN ÖLÇÜLMESİ Uğur YAYLA, Nurçin KÜÇÜK KENT, Ünal YAPRAK,
Teknoloji ve tasarım dersi
Mutluköy İlköğretim Okulu
Ankara Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Sosyal Hizmet Bölümü
İŞBİRLİĞİNE DAYALI ÖĞRETİM YAKLAŞIMI HAZIRLAYANLAR HAVVA KESKİN
Ankara Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Sosyal Hizmet Bölümü
PANSİYONLU OKULLARDA ÇALIŞAN BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR ÖĞRETMENLERİNİN KARAR VERMEDE ÖZ SAYGI ve KARAR VERME STİLLERİ Yasin DEMİRCAN, Vedat AYAN Tekışık Anadolu.
ANKARA ÜNİVERSİTESİ SAĞLIK BİLİMLERİ FAKÜLTESİ SOSYAL HİZMET BÖLÜMÜ
Aquatic Baby Tüketicisi Ebeveynlerin Kullandıkları Tesislere Yönelik Tatmin Düzeylerin İncelenmesi ” Aquatic Baby ” Tüketicisi Ebeveynlerin Kullandıkları.
TIMSS (Uluslararası Matematik ve Fen Eğilimleri Araştırması)
ABİDE Akademik Becerilerin İzlenmesi ve Değerlendirilmesi.
Yrd. Doç. Dr. Ömer Kutlu BAŞARI TESTLERİNİN GELİŞTİRİLMESİ
PROBLEM ÇÖZME YÖNTEMİ Problem çözme yöntemiyle öğrenme yaklaşımı, bilimsel araştırma yöntemini temel almaktadır. Bu yaklaşımın özü John dewey’ in genel.
Sunum transkripti:

TIP FAKÜLTESİ ÖĞRENCİLERİNDE ÖĞRETİMLE YÖNLENDİRMENİN METABİLİŞSEL FARKINDALIĞA ETKİSİ Dr. İpek Gönüllü Ankara Üniversitesi Tıp Fakültesi Tıp Eğitimi ve Bilişimi A.D. Doç . Dr. Müge Artar Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Eğitimde Psikolojik Hizmetler A.D.

Metabiliş nedir? Kişinin kendi düşünme süreçlerinin farkında olması ve bu süreçleri kontrol edebilmesi anlamına gelmektedir. Kişinin öğrenmesini ilgilendiren bilişsel aktivitelerinin ve bunları kontrol etme, düzenleme ve izleme-denetleme becerilerinin farkında olmasıdır.

Metabiliş nedir? Yaşam boyu öğrenme paradigmasının gerçekleşmesi ve mesleğini uygulamada yetkin bir tıp doktoru olmak için metabiliş önemli ve gerekli bir bilişsel süreçtir.

AMAÇ Tıp Fakültesi öğrencilerinde metabilişsel farkındalığı arttırmak için geliştirilen eğitimi alan grupla almayan grup arasında metabilişsel farkındalık düzeyi açısından anlamlı fark var mıdır? Tıp Fakültesi öğrencilerinin öğrenirken kullandıkları metabilişsel beceriler nelerdir?

METOD Çalışmada nicel ve nitel araştırma yöntemlerinin bir arada olduğu karışık yöntemler deseni kullanılmıştır. Nicel bölümde ön test-son test kontrol gruplu deneysel model kullanılmıştır. Bir yıl sonra izleme testi uygulanmıştır.

METOD Araştırma grubu, Ankara Üniversitesi Tıp Fakültesi 2007-2008 Eğitim Öğretim Yılı Dönem 1 öğrencilerinden (n=61) oluşmaktadır. 61 öğrencinin 29’u deney grubu, 32’si kontrol grubunu oluşturmaktadır

METOD Veri toplama aracı; Schraw ve Dennison (1994) tarafından geliştirilmiş ve Akın, Abacı ve Çetin (2007) tarafından Türkçeye uyarlanmış olan Bilişötesi Farkındalık Envanteri-BFE (Metacognitive Awareness Inventory-MAI) Metabilişsel farkındalığı arttırmak için yapılan eğitim, nitel veri toplama aracı olarak kullanılmıştır .

Metabilişsel Farkındalığı Arttırmak için Yapılmış Olan Eğitim Soruları 1- Bir problemle karşılaştığınız (yeni bir öğrenme esnasında) zaman, ilk olarak zihninizde neler yapmayı düşünürsünüz? Sırayla yazar mısınız? 2- Öğrenmeniz gereken konuları çalışırken nasıl planlarsınız? 3- Yukarıdaki bilgiler ışığında öğrenme (problem çözme) ve çalışma yöntemlerinizi tekrar düşünerek, kendi öğrenme yöntem ve stratejilerinizin neler olduğunu ve bunları nasıl kullandığınızı yazınız 4- Bir konuyu öğrenirken (problemi çözerken), konuyu daha iyi öğrenmek ya da problemin çözümüne en doğru şeklide ulaşmak için neler yaparsınız? 5- Öğrenme davranışınızın sonunda ya da problemi çözdükten sonra sonucu nasıl kontrol edersiniz? Kullandığınız stratejilerin çözüm için uygun olup olmadığını nasıl kontrol edersiniz? 6- Bir hatalı öğrenme/ hatalı sonuca varma durumunda davranışınız ne olur?  

Nicel Çalışma Ön-test Son-test İzleme-testi GRUP N S DENEY 29 3.71 0.36 4.12 0.39 3.90 KONTROL 32 3.72 0.42 3.67 3.87 0.47

Nicel çalışma bulgusu Araştırmaya katılan öğrencilerinden deney grubunun eğitim sonrası puanları ile diğer ortalamalar arasında istatistiksel olarak anlamlı çıkmıştır. Bunun dışındaki puanların hiç biri, istatistksel olarak anlamlı bir artma ya da azalma göstermemiştir.

SONUÇ Bu çalışma ile; eğitimle metabilişsel becerilerinin geliştirilebileceği gösterilmiştir metabilişsel farkındalık düzeylerinde gelişme elde edebilmek için eğitimin sürekliğinin gerekli olduğu söylenebilir.

SONUÇ Verilerin analizi sonucunda öğrencilerin özellikle kendi kendini değerlendirme ve yansıtma konusunda eksik oldukları tespit edilmiştir. “bilginin yeterli olup olmadığını sorgulama”, “alt hedefleri belirlemek” ve “hedefleri ya da çözümü açıkça ortaya koyma” konusunda yetersiz oldukları gözlenmiştir.

ÖNERİLER Tıp eğitimi programında, bu becerilerin geliştirilmesine yönelik, açık ve net hedeflerin, planlanmış eğitim etkinliklerinin ve sürekli uygulamalarının yerleştirilmesi, Öğrencilerin metabilişsel beceriler konusunda bilgilendirilmesi, profesyonel hayatları için öneminin vurgulanması, eğitim süreçleri esnasında güdülenmelerinin sağlanması,

ÖNERİLER Aynı şekilde eğiticilerin de bu beceriler konusunda bilgilendirilmesi, Eğiticiler tarafından geribildirim verilerek, öğrencileri cesaretlendirerek, güvenli eğitim ortamı oluşturarak güdülenmelerinin sağlanması Eğiticilerin sadece eğitim sürecinde değil, süreç dışında da öğrencilere model olarak becerilerinin gelişimine yardımcı olmaları.

TEŞEKÜR EDERİM