Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

T.C. ÖMER HALİSDEMİR ÜNİVERSİTESİ EĞİTİM FAKÜLTESİ BİLGİSAYAR VE ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ ÖĞRETMENLİĞİ EĞİTİMDE BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ – 2 DERSİ ALGORİTMALAR.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "T.C. ÖMER HALİSDEMİR ÜNİVERSİTESİ EĞİTİM FAKÜLTESİ BİLGİSAYAR VE ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ ÖĞRETMENLİĞİ EĞİTİMDE BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ – 2 DERSİ ALGORİTMALAR."— Sunum transkripti:

1 T.C. ÖMER HALİSDEMİR ÜNİVERSİTESİ EĞİTİM FAKÜLTESİ BİLGİSAYAR VE ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ ÖĞRETMENLİĞİ EĞİTİMDE BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ – 2 DERSİ ALGORİTMALAR

2 İÇİNDEKİLER 2 Yazılım nedir?……………………………………………………………………………… Yazılımlar……………………………………………………………………………………..…………4 Problem nedir? ………..………………………………………………………………………….…5 Bir problem çözümü için……………………………………………………………………………………………………………………..6 Problem çözme.….…………………………….………………………………………………………..7 Peki ya bilgisayarlar…………………………………………………………………………………….8 Kodlamadan önce…………………………………………………………………………………….....9 Algoritma.….………………………………………………………………………… Örnek algoritma ………………………………………………………………………………………………………………………………..11 Neden algoritma kullanıyoruz……………………………………………………………………… Başlangıç ve bitiş…………………..…………………………………………………………………...16 Bilgi giriş ve çıkış…………………..……………………………………………………………….….17 Aritmetik hesaplama……………………..……………………………………………………………..18 Karar verme…………………………………..…………………………………………………………19 Yazdırma…………………………………..…………………………………………………………….20 Döngü işlemi…………………………………………………………………………………………….21 Birleştirme okları…………………………..……………………………………………………………22 Akış şeması örnekleri...…………………..……………………………………………………………..24 2

3 YAZILIM NEDİR? Çeşitli görevleri gerçekleştirmek amacıyla hazırlamış programlara yazılım adı verilir. 3

4 Her yazılım bir problemi çözmek amacıyla geliştirilmiştir.
YAZILIMLAR Her yazılım bir problemi çözmek amacıyla geliştirilmiştir. 4

5 Karşılaştığınız bir problemi çözmek için ne yaparsınız?
PROBLEM NEDİR? Problem, çözülmesi gereken sorun ya da aşılması gereken engel anlamına gelir. Günlük hayatta sık sık problemlerle karşılaşırız. Karşılaştığınız bir problemi çözmek için ne yaparsınız? 5

6 BİR PROBLEMİN ÇÖZÜMÜ İÇİN
iyi anlamak Kısa ve anlaşılır biçimde çözmek Ve sonucun doğruluğunu kontrol etmek 6

7 PROBLEM ÇÖZME Günlük yaşamda karşılaştığımız problemleri bilerek veya farkında olmadan adım adım çözmeye çalışırız. Örneğin yazı yazarken kaleminizin ucu kırıldığında şu adımları takip ederek bu sorunu çözersiniz. Kalemtıraşı çıkar. Kalemi al. Çöp kovasının yanına git. Kalemin ucunu aç. Sırana geri dön. Yazmaya devam et. 7

8 PEKİ YA BİLGİSAYARLAR? Bilgisayarlar da problemleri tıpkı bizler gibi çözmeye çalışır. Kullanıcı tarafından kendisine verilen komutları adım adım uygulayarak problemin çözümüne ulaşır. Kullandığımız yazılımların tamamı «kod» adı verilen bilgisayarın anlayacağı dilde yazılmış özel komutlardan oluşur. Bu kodlar bilgisayar yazılımcıları tarafından yazılır. 8

9 KODLAMADAN ÖNCE Kodlamaya başlamadan önce oluşturacağımız yazılımın adım adım ne yapacağını tasarlamamız gerekir. İşte açık ve net ifadelerle problemin adım adım çözümünü gösteren bu taslağa «algoritma» adı verilir. Programlamanın ilk adımı algoritma oluşturmaktır. 9

10 ALGORİTMA Bir problemin çözümünde izlenecek yol anlamına gelir ve problemin çözümünün adımlar halinde yazılmasıyla oluşturulur. Algoritma basamaklarının bir başlangıcı ve sonu bulunur. Her adımda yapılacak işlem açıkça belirtilir. 10

11 ÖRNEK ALGORİTMA Şimdi basit bir problemin çözümünü gösteren bir algoritma hazırlayalım. Ayran yapıp bardağa dolduralım. Adım 1: Başla Adım 2: Yoğurdu kaba koy. Adım 3: Su ekle. Adım 4: Çırp. Adım 5: Tuz koy. Adım 6: Bardağa doldur. Adım 7: Bitir. 111

12 ÖRNEK ALGORİTMA - 2 Arabayı çalıştırıp yola çıkalım.
Adım 1: Başla Adım 2: Sürücü koltuğuna geç. Adım 3: Emniyet kemerini tak. Adım 4: Aynaları kontrol et. Adım 5: Anahtarı tak. Adım 6: Kontağı çevir. Adım 7: El frenini indir. Adım 8: Vitese geç. Adım 9: Gaza bas. Adım 10: Bitir. 122

13 NEDEN ALGORİTMA KULLANIYORUZ?
Sizce kodlamaya başlamadan önce niçin algoritma hazırlıyoruz? Gerekli tüm bilgi ve birikime sahipsiniz ve sizden bir bina yapmanız isteniyor. Yapacağınız ilk iş ne olurdu? 133

14 NEDEN ALGORİTMA KULLANIYORUZ?
Oluşturacağımız yazılımın kusursuz olması için öncelikle her adımını gösteren planını, yani algoritmasını hazırlamalıyız. 144

15 AKIŞ ŞEMASI Bilgisayar programlarının işlem basamaklarını geometrik şekillerle gösteren şemadır. Algoritmanın daha rahat anlaşılabilmesi için şemalarla gösterilmesidir. Şemada yer alan her şeklin bir kullanım amacı vardır. 155

16 BAŞLANGIÇ VE BİTİŞ BAŞLA BİTİR
Başla ve Bitir adımları için kullanılır. Akış şemasının başlangıç ve bitiş noktasında yer alır. BAŞLA BİTİR 166

17 BİLGİ GİRİŞ VE ÇIKIŞ Bir sayı giriniz. Girdiğiniz sayı çift.
Giriş ya da Çıkış işlemleri için kullanılır. Örneğin; klavyeden bir sayı girilmesi istenmesi veya ekrana işlem sonucunun yazdırılması gibi. Bir sayı giriniz. Girdiğiniz sayı çift. 177

18 ARİTMATİK HESAPLAMA A ile B’yi topla. İlk sayı = A
Hesaplama ya da Değişkene Değer Atama işlemleri için kullanılır. Örneğin; iki sayıyı topla veya girilen ilk sayıyı A olarak kabul et. A ile B’yi topla. İlk sayı = A 188

19 KARAR VERME Kalan süre 0’dan büyük mü? Oyunda başka elma var mı?
Karşılaştırma ya da Karar Verme işlemleri için kullanılır. Örneğin; girilen sayı 5’ten büyük mü? Kalan süre 0’dan büyük mü? Oyunda başka elma var mı? 199

20 YAZDIRMA Yaz «Memnun oldum.» Yaz «Bir sayı girin.»
Kullanıcıya bilgi gösterileceği zaman kullanılır. Örneğin; Yaz «Bir sayı girin» Yaz «Memnun oldum» Yaz «Memnun oldum.» Yaz «Bir sayı girin.» 20

21 DÖNGÜ İŞLEMİ Sayı > 0 Sayı > 0
Tekrarlı işlemleri ifade etmek için kullanılır. Sayı > 0 Sayı > 0 21

22 Akış şemasının ilerleme yönünü gösterir.
BİRLEŞTİRME OKLARI Akış şemasının ilerleme yönünü gösterir. 22

23 AKIŞ ŞEMASI ÖRNEĞİ Klavyeden girilen iki sayıyı toplayıp ekrana yazdıran programın akış şemasını çizeceğiz. Önce algoritmasını yazalım. Adım 1: Başla Adım 2: İlk sayıyı gir. Adım 3: İlk sayı = A Adım 4: İkinci sayıyı gir. Adım 5: İkinci sayı = B Adım 6: İki sayıyı topla (A+B) Adım 7: Sonucu ekranda göster. Adım 8: Bitir. 23

24 AKIŞ ŞEMASI ÖRNEĞİ BAŞLA Şimdi algoritmayı öğrendiğimiz şekillerle şemaya dökelim. Birinci sayıyı giriniz Birinci sayı = A İkinci sayıyı giriniz İkinci sayı = B A+B Sonucu göster BİTİR 24

25 AKIŞ ŞEMASI ÖRNEĞİ - 2 Şimdi hava yağmurlu ise bizi şemsiye almamız konusunda uyaran programın akış şemasını çizeceğiz. Önce algoritmasını yazalım. Adım 1: Başla Adım 2: Hava yağmurlu mu? Adım 3: Evet ise Adım 5’e git. Adım 4: Hayır ise Adım 6’ya git. Adım 5: Yanına şemsiye al. Adım 6: Şemsiyeyi evde bırak. Adım 7: Bitir. 25

26 AKIŞ ŞEMASI ÖRNEĞİ - 2 BAŞLA Hayır Evet BİTİR Hava yağmurlu mu?
Yanına şemsiye al. Şemsiyeni evde bırak. Evet BİTİR 26

27 TEŞEKKÜR EDERİZ.


"T.C. ÖMER HALİSDEMİR ÜNİVERSİTESİ EĞİTİM FAKÜLTESİ BİLGİSAYAR VE ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ ÖĞRETMENLİĞİ EĞİTİMDE BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ – 2 DERSİ ALGORİTMALAR." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları