PORTLAND DEVLET ÜNİVERSİTESİ

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
YÜKSEKÖĞRETİM KURULU BAŞKANLIĞI
Advertisements

BİTLİS EREN ÜNİVERSİTESİ
İNSAN KAYNAKLARI Ayşegül Akdeniz.
Kalite Koordinasyon Grubu, Genel Bilgilendirme Toplantıları
Prof.Dr.Erdal BEŞER ADÜ Tıp Fakültesi ADÜ SEM Müdürü
Sistem Analizi ve Planlama
1507 KOBİ Ar-Ge Başlangıç Destek Programı.
DEVLET PLANLAMA TEŞKİLATI MÜSTEŞARLIĞI
Kültür Bilgi-Günü 2011 Kültür Programı Yapı ve Genel Prensipler Kültür Bilgi-Günü 2011.
EKONOMİ BAKANLIĞI HİBE DESTEK PROGRAMLARI
KOOPERATİFLERDE ETKİNLİK
ÜNİVERSİTE ARAŞTIRMA MERKEZLERİNİN PERFORMANSININ İNCELENMESİ
MODÜL 4 Organizasyon.
Farklı Kültürlerde Liderlik Yapmak Prof. Dr. Yeşim Toduk Akiş
T.C SANAYİ VE TİCARET BAKANLIĞI

Türk Oda ve Borsaları Akreditasyon Projesi 2009 John Lockett.
PROJE TEKLİFİ HAZIRLAMA
ÖYP SÜREÇ. AMAÇ Öğretim Üyesi Yetiştirme Programı kapsamında, lisansüstü eğitim verme imkânına sahip olan yükseköğretim kurumlarında, öğretim üyesi ihtiyacı.
Teknoloji ve Yenilik Destek Programları Başkanlığı TÜBİTAK TEYDEB... Firma düzeyinde katma değer oluşturanların, Ar-Ge ve yenilik çalışmalarını.
Üniversite - Sanayi İşbirliği Destek. Programa Etken Olan Temel Sorular
Bölüm 6 Yatırım Kriterleri
TÜBİTAK 1512 Girişimcilik Aşamalı Destek Programı
Bir İş Planı Yazmanın Ne, Neden
SÜLEYMAN ŞAH ÜNİVERSİTESİ SÜREKLİ EĞİTİM MERKEZİ
Akhaltsikhe Devlet Eğitim Üniversitesi
Sanayi Ar-Ge Proje Destek Başurusu Hazırlama Becerileri Geliştirme Çalıştayı ArGe_Projesi_Hazirlama_Calistayi (061110)
Ulusal Ar-Ge Proje Destekleri
BİLİM VE TEKNOLOJİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ
Kültür Bilgi-Günü 2011 Kültür Programı Avrupa kültür festivallerine destek Dizin
T.C. ANKARA KALKINMA AJANSI DOĞRUDAN FAALİYET DESTEK PROGRAMI-2010 ANKARA İLİ SEKTÖREL REKABET ANALİZİ FİZİBİLİTE PROJESİ ANKARA TİCARET ODASI 15 NİSAN.
ÖZEL EMEKLİLİK SİSTEMLERİ:
AR-GE, İNOVASYON ve ENDÜSTRİYEL UYGULAMA
OKUL YÖNETİCİLERİNİN TEKNOLOJİK LİDERLİK ÖZ YETERLİLİKLERİ
ÖRNEKLERLE ÜNİVERSİTE SANAYİ İŞBİRLİĞİ
Ahmet ÖZBEKLER, KOSGEB Çankırı Hizmet Merkezi
Sanayi ve Ticaret Bakanlığı Sanayi Araştırma ve Geliştirme
Doç. Dr. Esvet AKBAŞ YYÜ Rektörlüğü PDO Koordinatörü 2013-VAN.
T-TTO İstanbul ticaret üniversitesi ve TTO yapılanması
İstanbul Kalkınma Ajansı 2012 Yılı Mali Destek Programları
6. SANAYİ KONGRESİ Üniversitelerin teknoloji tabanlı inovasyon sürecindeki rolü ve teknolojiye dayalı ekonomiye geçişte tetikleyici model arayışı Doç.
Finansal Yönetim ve Fonksiyonları
Decision Making and Performance Management in Public Finance Kamu Maliyesinde Karar Alma ve Performans Yönetimi TR08IBFI ORGANİZASYON ve SÜREÇ.
Mayıs 2013 GAZİ ÜNİVERSİTESİ TEKNOLOJİ TRANSFER OFİSİ (TTO)
Bilgi Sistemi Organizasyonlar içerisindeki kontrol ve karar verme mekanizmalarında kullanılacak bilginin toplanması, işlenmesi, saklanması ve dağıtılmasını.
1 BİLİM YÖNETİMİ KONFERANS 43 SİSTEMLERİN BİLİMSEL PARADİGMASI: ORGANİZASYONEL SİSTEMLER TOPLUMSAL SİSTEMLER ÖRNEK: TOYOTA İMALATI FREDERICK BETZ PORTLAND.
Çalışma Sermayesi Yönetimi
20 Aralık ANKARA Erasmus+ ta Okul Eğitimi Destekleri.
Çalışma Sermayesi Yönetimi
Finansal Yönetim ve Fonksiyonları
T. C. ÇEVRE VE ORMAN BAKANLIĞI ÇED VE PLANLAMA GENEL MÜDÜRLÜĞÜ Y
İşletme Finansı Doç.Dr. G. Cenk AKKAYA.
ESPAÑA SİSTEMA DE EDUCACİÓN LA EDUCACİÓN SUPERİOR LA FORMACİÓN DE LOS DOCENTES AB Ülkelerinde Eğitim Prof. Dr. Mustafa ERGÜN Nurcan BUNAR.
Üniversiteler için Buluş Yönetim Ofisi Modeli Özgür KULAK, Namık Kemal Üniversitesi
SANAYİ ARAŞTIRMA VE GELİŞTİRME GENEL MÜDÜRLÜĞÜ
BİLGİ BAZLI YENİLİKÇİ GELİŞME STRATEJİSİ BAĞLAMINDA TÜRKİYE’NİN KURUMSAL DÖNÜŞÜM İHTİYACI Prof. Dr. Hüsnü ERKAN DEÜ İİBF İktisat Bölümü Yrd. Doç. Dr. Canan.
BİDEB Fonlarının genel tanıtımı
Mali Konular İşletme Maliyetinin Hesaplanması. Mali Konular İşletme Maliyetinin Hesaplanması Küçük işletmelerde muhasebe ve nakit akışı Tanımlama.
TÜBİTAK TEYDEB Ar-Ge ve Yenilik Destek Programları.
PERFORMANS DEĞERLENDİRMESİ
İŞLETMELERİN KURULUŞU
Hacettepe Teknoloji Transfer Merkezi (HT-TTM) Girişimcilik Ofisi
Üniversiteler İçin Proje Yönetim Bilgi Sistemi
AB PROGRAMLARI VE TÜRKİYE Çisel İLERİ 28 Mart 2017.
Tedarik ziNCİRLERİ yÖNETİmi
Finans Nedir Finans, işletmenin gereksinim duyduğu fonların en uygun koşullarda ele geçirilmesi ve ele geçirilen fonların en etkin kullanımını sağlamaktır.
GÜDÜMLÜ PROJE DESTEĞİ.
Kaynak göstererek kullanabilirsiniz.
Yükseköğretim Kalite Kurulu DIŞ DEĞERLENDİRME SÜRECİ
ÜNİVERSİTE ORGANLARI Öğr. Gör
Sunum transkripti:

PORTLAND DEVLET ÜNİVERSİTESİ BİLİM YÖNETİMİ KONFERANS 12 ÜNİVERSİTE/SANAYİ ARAŞTIRMA İŞBİRLİKLERİ NASIL YÖNETİLMELİ: GÜDÜMLÜ TEMEL ARAŞTIRMA ÖRNEK: NSF’in Üniversite&Sanayi İşbirliği Araştırma Programı (I/UCRC) FREDERICK BETZ PORTLAND DEVLET ÜNİVERSİTESİ

SANAYİNİN BİLİM GEREKSİNİMİ Sanayi, teknolojiyi, mal ve hizmetlerinin üretiminde doğrudan kullanır. Sanayi bilimi genellikle doğrudan kullanmaz, ancak teknoloji yoluyla dolaylı olarak kullanır. İstisna! Sanayi bilime aşağıdaki durumlarda doğrudan ihtiyaç duyar: Bilimden, yeni temel teknolojilerin yaratılması gerektiğinde, Mevcut teknolojideki ilerleme, bu teknolojinin altında yatan bilimin daha derinlemesine anlaşılmasına ihtiyaç duyduğunda.

Teknoloji Darboğazları Sanayi, kendi ihtiyaçları için gerekli olan yeni teknolojiyi adım adım nasıl geliştireceğini bilmektedir. Teknolojiler birer sistemdir ; yapıları ve mantıkları tanımlanabilir. Mühendislik, teknolojiyi sistem olarak tanımlar. Sanayi, mevcut teknolojik sistemler dahilindeki darboğazları tespit edebilir. Sanayi, endüstriyel laboratuvarlarda bu darboğazlara yönelik araştırma programları düzenleyebilir. Öte yandan sanayi yeni bir bilime ihtiyaç duyduğunda , Ar-Ge altyapısında büyük problemler ortaya çıkar. Yeni bilime ihtiyaç duyulduğunda, üniversite araştırmaları sanayi araştırmalarını bütünleyebilir. Böylece, üniversite-sanayi araştırma işbirlikleri, ortaya değerli .... üniversite/sanayi stratejik araştırma işbirlikleri koyarlar.

Sanayinin Üniversite Araştırmalarını Kullanması Bilim pahalı hale gelmekte ve kısa-dönem karlılığa doğrudan katkısı çok nadir olmaktadır. Bilimsel keşiften, teknolojik yeniliğe geçen zaman, tarihsel süreç içerisinde 70 yıl gibi uzun bir süreden 10 yıl kadar kısa bir süreye inmiştir. Yirminci yüzyılda, laboratuvardan ürüne dönüşüm,en iyi koşullarda, en az 10 yıl almaktadır. Ayrıca, bilim, öncelikle üniversitelerin sorumluluğu olmuştur. Üniversitelerde, bilimsel araştırma lisansüstü eğitimi ile birleştirilmiş ve projeler "tez" büyüklüğüne ve süresine bölünmüştür. Üniversitelerdeki bilimsel araştırma, doktora derecesi adayları tarafından tez gereklilikleri bazında yürütülmektedir. Doktora araştırmaları nadiren ölçek, kapsam ve zaman açısından sanayinin ihtiyaçlarına uygun olmaktadır. Sanayi, bilime ihtiyaç duyduğunda ortaya çıkan sorun budur -- (1) sanayi yüksek maliyetle, yüksek risk alarak ve pek çok sorunla karşılaşarak bilim yapabilir ya da (2) biçim ve zaman açısından, sanayi ihtiyaçlarına uygun şekilde bilim yapmayan üniversitelere yönelebilir. Dolayısıyla, üniversiteler ile sanayi arasında doğal bir ortaklık temeli bulunsa da, sorun işbirliğini etkilemek olmaktadır.

Üniversite Bilimi ve Endüstriyel Teknoloji Temel bilimin, önemli olanla ilgili, uzun vadeli üretken bir bakış açısı vardır. Bilim insanları, bilimsel ün elde edilmesi ile motive olmaktadırlar. Teknoloji kısa-dönemli bir bakış açısına sahiptir ve belirli bir sorunun çözülmesi üzerine yoğunlaşır. Teknoloji uzmanları, bir problemin çözülmesinden aldıkları haz ile ve ticari, mali başarının getirdiği ödül ile motive olmaktadırlar. Temel bilimciler ve teknoloji uzmanları, tamamen farklı kültürleri ve değerleri ile birbirinden farklı araştırma gruplarını oluştururlar. Sanayi, teknolojiyi doğrudan kullandığı için, kendi içinde teknoloji kültürünü benimsemiş ve geliştirmiştir. Öte yandan sanayi, bilimi sadece dolaylı olarak kullandığı için, kendi içinde bilim kültürünü tam anlamıyla benimsemiş ve geliştirebilmiş değildir.

Sanayinin aksine, üniversiteler, eğitimde bilimden doğrudan yararlandıkları için bilim kültürünü benimsemiş ve geliştirmişlerdir, Öte yandan üniversiteler sadece kısmen teknoloji kültürünü benimsemiş ve geliştirmiştir. (ve bunu da sadece mesleğe yönelik mühendislik, ve tıp fakültelerinde yapmış, fen ve edebiyat fakültelerinde gerçekleştirememiştir). Etkili, uzun-vadeli bir ortak teknoloji stratejisi için, sanayide araştırmanın en iyi şekilde düzenlenmesi sorunu: Disiplinlerarası ve bölümlü araştırma laboratuvarlarının yönetimine ve Üniversite-temelli araştırmaya, sanayinin dahil edilmesinin yönetimine dikkat edilmesini gerektirir.

BİLİM, MÜHENDİSLİK VE İŞ ETKİLEŞİMLERİ ÜNİVERSİTE S1 T1 DOĞAL OLAY BİLİM İNSANI GÖZLEM BİLİM DEPARTMANLARI BİLİM DALI TEORİ S2 T2 DOĞAL OLAY BİLİM İNSANI TAHMİN MESLEK SİSTEM MÜHENDİSLİK DEPARTMANI TASARIM E1 P1 ÜRÜN MÜHENDİS İŞ FİRMASI GİRİŞİM SATIŞLAR GELİR B1 M1 İŞ İNSANI PAZAR

ÖRNEK – ABD NSF IUCRC PROGRAMI. ARAŞTIRMA SORGU ÇEŞİTLERİ MESLEK YENİLİK BİLİM TEKNOLOJİ Keşif Darboğaz Teori Buluş MÜHENDİSLİK TİCARİLEŞTİRME Sistem Standartlar Tasarım Süreçler DOĞA PAZAR YÜKSEK KALİTE İÇİN, TİCARET , TEKNOLOJİ VE ÜNİVERSİTELERDEKİ MÜHENDİSLİK ARAŞTIRMALARI, DOĞRUDAN SANAYİ DESTEĞİ VE KATILIMI GEREKTİRMEKTEDİR. ÖRNEK – ABD NSF IUCRC PROGRAMI.

The National Science Foundation Üniversite ve Sanayi İşbirliği Araştırma Programı (I/UCRC) NSF, Üniversite/Sanayi İşbirliği Araştırma Merkezleri (I/UCRC'ler), programı, sanayi, akademi ve devlet arasında uzun-vadeli ortaklıklar geliştirmektedir. Bu merkezler, National Science Foundation’ın (NSF) küçük yatırımları sayesinde oluşturulmuştur ve öncelikle, gelişimlerinde NSF'nin destekleyici bir rol oynadığı merkez üyeleri tarafından desteklenmektedir. I/UCRC'ler Endüstriyel Danışmanlık Kurulları tarafından önerilen temel araştırmalara odaklanarak çok güçlü üniversite/sanayi işbirliğini teşvik etmektedir. Bu Endüstriyel Danışmanlık Kurulları, üniversite merkez (IUCRC) üyeleri olarak şirket başına yıllık 40,000$ civarında katkıda bulunan şirketlerden oluşmaktadır.

BİLİM YÖNETİMİNE İLİŞKİN DERSLER BİR ÜNİVERSİTE ARAŞTIRMA MERKEZİNE SANAYİNİN PARASAL DESTEĞİ ZORUNLUDUR, ÇÜNKÜ – FİRMA, PARA TAAHHÜTÜ OLMADAN, ETKİLİ BİR ARAŞTIRMA İŞBİRLİĞİ İÇİN ZAMAN VE ÇABA HARCAMAYACAKTIR. İŞLETMELER HER TÜRLÜ FAALİYETİ (ARAŞTIRMA DA DAHİL OLMAK ÜZERE) PARA BAĞLAMINDA DEĞERLENDİRİR - GİDER YA DA GELİR OLARAK.

IUCRC Programı NSF Program Yetkilileri Alex Schwarzkopf, I/UCRC Program Yöneticisi, Mühendislik Yönetimi, Mühendislik Eğitimi ve Merkezleri Bölümü, 585 N, telefon: (703) 292-5359, faks: (703) 292-9051, email: aschwarz@nsf.gov Glenn H. Larsen, Program Yöneticisi, Mühendislik Yönetimi, 505 N, telefon: (703) 292-4607, faks: (703) 292-9013, email: glarsen@nsf.gov Edward V. Clancy, Program Yöneticisi, Mühendislik Yönetimi, Mühendislik Eğitimi ve Merkezleri Bölümü, 585 N, telefon : (703) 292-8492, email: eclancy@nsf.gov Gregory L. Misiorek, Program Asistanı, Mühendislik Yönetimi, Mühendislik Eğitimi ve Merkezleri Bölümü, 585 N, telefon: (703) 292-8383, faks: (703) 292-9051, email: gmisiore@nsf.gov Rita V. Rodriguez, Program Yöneticisi, Bilgisayar ve Enformasyon Bilimleri Yöneticisi, Bilgisayar ve Ağ Sistemleri Bölümü, 1175 N, telefon: (703) 292-8950, faks: (703) 292-9010, email: rrodrigu@nsf.gov

Üniversite/Sanayi İşbirliği Araştırma Merkezleri (I/UCRC) Programı 1973 yılında sanayi, akademi ve devlet arasında uzun vadeli işbirlikleri geliştirmek amacıyla başlatıldı. The National Science Foundation(NSF), ülkenin araştırma alt yapısına katkıda bulunmak ve araştırma ve eğitimin entegrasyonu yoluyla mühendislik iş gücünün entellektüel kapasitesinin geliştirmek, ortak ilgilerin bulunduğu araştırma programlarını desteklemek için bu ortaklıklara yatırım yapar. Bu merkezler The National Science Foundation’ın (NSF) küçük yatırımları sayesinde başlatılmakta esas olarak, merkez üyeleri tarafından desteklenmektedir. NSF bu merkezlerin gelişiminde destekleyici bir rol üstlenmektedir. I/UCRC Programı başlangıçta Merkezlere, akademik araştırmacılar ile sanayi üyeleri ve devlet üyeleri arasından güçlü işbirlikleri geliştirebilmeleri için 5 yıllık ödenek sağlamaktadır. Beş yılın ardından, I/UCRC Programı gerekliliklerini sağlayabilen Merkezler, büyümek ve NSF dışındaki üyeliklerini çeşitlendirmek amacıyla ikinci bir beş yıllık ödenek için başvurabilirler. On yılın ardından Merkezlerin sanayi, başka federal ajanslar, eyalet ve yerel hükümet ortakları tarafından tam olarak destekleniyor olması beklenmektedir.

BİLİM YÖNETİMİNE İLİŞKİN DERSLER AKTİF ARAŞTIRMA ÖMRÜ GÖZ ÖNÜNE ALINDIĞINDA ÜNİVERSİTE ARAŞTIRMA MERKEZLERİNİN, VERİLEN BİR ARAŞTIRMA ODAĞI İÇİN SINIRLI ÖMÜRLERİ VARDIR. BU ÖMÜR YÖNETİCİNİN KALİTESİNE BAĞLIDIR. NSF, MERKEZ ÖDENEK ÖMRÜ OLARAK 5 VE 10 YILI SEÇER.

NSF I/UCRC Programındaki bir Merkez mutlaka: Akademi, sanayi ve Merkeze katılımcı olan diğer organizasyonlar arasında ortaklık kurmalıdır. Merkez üyelerine danışarak ortak araştırma ilgileri, ihtiyaçları ve fırsatları üzerine yoğunlaşmış belirli bir araştırma gündemi oluşturmalıdır. Bayh Dole Anlaşması'na uygun bir şekilde Merkez tarafından geliştirilen entellektüel birikimi Merkez üyeleriyle eşit olarak paylaşmalıdır. Sanayi ile üniversite arasında iki yönlü bilgi akışına sahip olan araştırmaların ilerlemelerini izleyecek ve tavsiyeler verebilecek Merkez üyeleri bulundurmalıdır. Merkezin esas finansman kaynağı olan üniversite, sanayi ve diğer ortaklar arasında güçlü bir sanayi/üniversite etkileşim programı bulunmalıdır. Üyeleri için I/UCRC üyelik anlaşmasında belirtilen şartlara uygun resmi bir yapılanmaya ve politikalara sahip olmalıdır (Örnek Üyelik Anlaşması rehber olarak alınabilir).

Yüksek kaliteli araştırma projelerinde lisans üstü öğrencilerinin yer alması gerektiğine inanılmalı, böylece sanayi ile ilgili araştırmalar konusunda bilgili öğrenciler yetiştirilmelidir. Merkez, cinsiyet, ırk ve etnik köken açısından farklılık taşıyan öğrenciler ve farklı disiplinlerden fakülteler içermelidir. Lider üniversitede bulunan ve bütün Merkez aktivitelerinden sorumlu olan ve bir Merkez Yöneticisi bulunmalıdır. Merkezi geliştirebilecek ve işletebilecek kapasitede bir araştırma takımı bulunmalıdır. Ortaklıklığın resmi denetimi, bağımsız bir denetleyici tarafından gerçekleştirilmelidir.

BİLİM YÖNETİMİNE İLİŞKİN DERSLER ÜNİVERSİTE ARAŞTIRMA MERKEZLERİ; ORGANİZASYON, LİDERLİK, FİKRİ HAKLAR İLE ARAŞTIRMA VE EĞİTİM PROGRAMLARININ ENTEGRASYONU GİBİ KONULARA YÖNELİK POLİTİKALARA GEREK DUYARLAR.

Bir I/UCRC’nin alt yapısı şöyledir: Sanayi Destek Gereksinimleri: Üyeler genel olarak sanayi firmaları, organizasyonlar, NSF üyesi olmayan federal ajanslardan oluşur. Bir merkez, yıllık üyelik aidatı olarak 300,000$ toplamalıdır. Yıllık 25,000$ veya daha fazla üyelik aidatı olan en az altı Merkez üyesinin bulunması gereklidir. Daha düşük üyelik aidatı olan diğer üyelik seviyeleri Merkeze küçük şirketlerin katılımını desteklemek için tasarlanmalıdır. Anlaşma, Merkez politikalarının taslağını oluşturmalı ve bütün Merkez üyelerince imzalanmalıdır. Merkez politikaları: mülkiyet hakları, yayım gecikmeleri, üyelik aidatları ve üyelik hakları konusunda bağlayıcıdır.

Merkez yönetimi ve organizasyonu şunları içerir: Merkezin tüm işlemlerinden sorumlu olan Merkez Yöneticisi, aynı zamanda desteklerin NSF fonlarının özel ve genel koşulları ve I/UCRC Programına uygun bir şekilde yönetilmesinden de birinci derecede sorumludur. Sanayi Danışma Kurulu, devam eden ve tamamlanan araştırma çalışmalarını gözden geçirir ve yeni araştırma projelerine yönelik tavsiyeler verir. Üniversite Politikası Komitesi, Ayrıcalık veya atama kararlarında Merkez’e katılımın esas alınmasını sağlayarak, ve ilgili araştırmanın lisansüstü eğitimine uygunluğunu deklare ederek, Merkez ile üniversite veya üniversiteler arasındaki işbirliğini kolaylaştırır. Bir çok fakülte araştırmacısı arasında araştırma işbirliği. Lisansüstü öğrencisi katılımı.

BİLİM YÖNETİMİNE İLİŞKİN DERSLER SANAYİ İŞBİRLİKLİ ÜNİVERSİTE ARAŞTIRMA MERKEZLERİNİN YÖNETİMİ AŞAĞIDAKİLERE YÖNELİK ORGANİZASYON GEREKTİRİR: FAKÜLTE YÖNETİCİSİ SANAYİ DANIŞMA KURULU ÜNİVERSİTE POLİTİKASI KOMİTESİ.

Aşağıda, I/UCRC Programı finansmanının üç aşaması tanımlanmıştır Aşağıda, I/UCRC Programı finansmanının üç aşaması tanımlanmıştır. Bütün bu aşamalar olası tüm merkezler için gereklidir. 1. Niyet Mektubu Başvuran Merkezi tanıtan bir niyet mektubu, iç değerlendirme için, NSF'ye verilmelidir. Planlanan bir destek önerisi, kabul edilmeden önce niyet mektubu I/UCRC Program Yöneticisi tarafından onaylanmalıdır. (Onay kararları düzenli olarak verilmektedir, ancak karar verme süresi niyet mektubu teslim edildikten sonraki 3 ayı geçmemelidir.) Öneri veren Merkezler arasında üniversite/sanayi işbirliği kapsamında yer alanlar içerisinde, varlığını sürdürebilecek potansiyeli olanlar, araştırma alanında ekonomik anlamda önem taşıyanlar ve program dahilinde desteklenen diğer Merkezlerin araştırma odaklarını belirgin bir şekilde kopyalamayanlar destek planı önerisi yapmaları için teşvik edilirler.

2. Destek Önerisi Planlaması Bir destek planı, bir Merkezin kurulabilmesi ve desteklenmesi için gereken sanayi/üniversite etkileşiminin geliştirilmesi için yapılacak fizibilite çalışmasına finansman sağlar. Bu çalışmanın bir parçası olarak, potansiyel üyeleri fırsatları keşfetmeleri için bir araya getirecek ve onların ihtiyaçlarına uygun bir araştırma planı oluşturulacak bir toplantı düzenlenmesi gereklidir.Destek önerilerinin planlanması, bir panel yoluyla rekabete dayalı bir şekilde değerlendirilir. 3. Merkez Önerisi NSF desteği genel olarak, Merkez yönetiminin desteği arttırımak için kullandığı "çekirdek finansman" olmaktadır. Merkeze verilen başlangıçtaki beş yıllık I/UCRC ödeneği, NSF desteğini sürdürülebilecek yeterlilikte övgüye değer ilerleme ve başarının gerçekleştirileceği öngörülerek verilmektedir. Başlangıçta verilen I/UCRC ödeneği, eş değerlendirme yoluyla gerçekleştirilen başarılı bir yenilik inceleme sonucunda ve NSF Program Yöneticisinin tavsiyesi ile ek bir beş kadar daha uzatılabilir.

ÖDENEK BİLGİSİ Destek Planı - 12 aylık standart ödenek. 12 aylık bir destek planı ödeneği olarak enstitü başına 10,000$. Merkez Ödenekleri - sürekli ya da standart destek. Yılda yaklaşık 400,000$, yeni destekler için kullanılmak üzere beklemektedir. I/UCRC programının yıllık bütçesi yaklaşık olarak 5,2 milyon dolardır. Merkezler tek bir enstitü üzerinden yapılandırılabileceği gibi çoklu enstitüler olarak da yapılandırılabilir. Merkeze verilen başlangıçtaki beş yıllık I/UCRC ödeneği, NSF desteğini sürdürülebilecek yeterlilikte övgüye değer ilerleme ve başarının gerçekleştirileceği öngörülerek verilmektedir. . I/UCRC program finansmanı iki seviyelidir. Çoklu-enstitü Merkezleri için, yıllık gider katılımı olarak 150,000$ ile 300,000$ arasında elde eden enstitüler yıllık 50,000$ alabilirler (Not-- merkez ödenek alabilmek için mutlaka gider katılımı olarak toplam 300,000$ elde etmelidir). 300,000$ dan fazlasını elde eden enstitüler ise yıllık 70,000$'a kadar ödenek alabilirler.

BİLİM YÖNETİMİNE İLİŞKİN DERSLER ÜNİVERSİTE/SANAYİ İŞBİRLİKLİ ARAŞTIRMA MERKEZLERİNE YÖNELİK DEVLET ARAŞTIRMA ÖDENEĞİ AŞAMALI BİR YAKLAŞIM GEREKTİRİR: ÖNERİ SUNMA NİYETİ, ÖNERİNİN PLANLANMASI, 5 YILLIK İŞLETME ÖDENEĞİ, MERKEZ İLERLEMESİNİN YILLIK GÖZETİMİ.

ÖZET: BİLİM YÖNETİMİNE İLİŞKİN DERSLER BİR ÜNİVERSİTE ARAŞTIRMA MERKEZİNE SANAYİNİN PARASAL DESTEĞİ ZORUNLUDUR, ÇÜNKÜ – FİRMA, PARA TAAHHÜTÜ OLMADAN, ETKİLİ BİR ARAŞTIRMA İŞBİRLİĞİ İÇİN ZAMAN VE ÇABA HARCAMAYACAKTIR. İŞLETMELER HER TÜRLÜ FAALİYETİ (ARAŞTIRMA DA DAHİL OLMAK ÜZERE) PARA BAĞLAMINDA DEĞERLENDİRİR - GİDER YA DA GELİR OLARAK. AKTİF ARAŞTIRMA ÖMRÜ GÖZ ÖNÜNE ALINDIĞINDA ÜNİVERSİTE ARAŞTIRMA MERKEZLERİNİN, VERİLEN BİR ARAŞTIRMA ODAĞI İÇİN SINIRLI ÖMÜRLERİ VARDIR. BU ÖMÜR YÖNETİCİNİN KALİTESİNE BAĞLIDIR. NSF, MERKEZ ÖDENEK ÖMRÜ OLARAK 5 VE 10 YILI SEÇER. ÜNİVERSİTE ARAŞTIRMA MERKEZLERİ ORGANİZASYON, LİDERLİK, ENTELEKTÜEL HAKLAR İLE ARAŞTIRMA VE EĞİTİM PROGRAMLARININ ENTEGRASYONU GİBİ KONULARA YÖNELİK POLİTİKALARA GEREK DUYARLAR. SANAYİ İŞBİRLİKLİ ÜNİVERSİTE ARAŞTIRMA MERKEZLERİNİN YÖNETİMİ AŞAĞIDAKİLERE YÖNELİK ORGANİZASYON GEREKTİRİR: FAKÜLTE YÖNETİCİSİ, SANAYİ DANIŞMA KURULU VE ÜNİVERSİTE POLİTİKASI KOMİTESİ. ÜNİVERSİTE/SANAYİ İŞBİRLİKÇİ ARAŞTIRMA MERKEZLERİNE YÖNELİK DEVLET ARAŞTIRMA ÖDENEĞİ, DÖRT AŞAMALI YAKLAŞIM GEREKTİRİR: (1) ÖNERİ SUNMA NİYETİ, (2) ÖNERİNİN PLANLANMASI, (3) 5 YILLIK İŞLETME ÖDENEĞİ, (4) MERKEZ İLERLEMESİNİN YILLIK GÖZETİMİ.