Yasemin K. Usluel Aysun Umay Hacettepe Üniversitesi, Eğitim Fakültesi Bakü- 2008 İlköğretim Matematik Öğretmenlerinin Derslerinde BİT Kullanım Koşulları.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
ÖĞRETİM TASARIMI VE TEKNOLOJİLERİNİN TEMELLERİ
Advertisements

Derslere Etkin Teknoloji Entegrasyonu
Bilgi Okuryazarlığı Becerilerinin Önemi ve Eğitim Sistemindeki Yeri
‘‘21. Yüzyıl Eğitimine Doğru’’
Öğr.Gör.Dr. S. Sadi SEFEROĞLU & Arş. Gör. Fatih GÜRSUL
Temel Kavramlar: Öğrenme İlkeleri
EĞİTİMDE WEB 2.0 KULLANIMI
Bilgi Yönetimi İnternete Dayalı Önlisans Programı TBD 21. Türkiye Bilişim Kurultayı, 6 Ekim 2004, Ankara Anadolu Üniversitesi Açıköğretim Fakültesi.
Açık ve Uzaktan Öğretim Modelleri
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı Öğretim Materyallerinin Tasarlanması, Hazırlanması ve Seçimi Dr. Süleyman Sadi SEFEROĞLU Hacettepe Üniversitesi,
Çağın Gidişine Göre Öğretmen Nasıl Olmalı?
İLKÖĞRETİMDE ÖĞRETMENLERİN TEKNOLOJİYE YÖNLENDİRMEDEKİ BAKIŞ AÇILARI
Proje Tabanlı Öğrenme Modeli ve Bilgisayar Destekli Eğitim
Eğitimde Hedefler ve Hedef Türleri
Eğitimde Hedefler Hedef Kaynakları
PROJE TABANLI ÖĞRENME.
Dr. Süleyman Sadi SEFEROĞLU Hacettepe Üniversitesi, Eğitim Fakültesi
Eyvah Öğrenciler Küçüldü: Üniversite Öğrencilerinin Çok-Kullanıcılı Sanal Bir Bilgisayar Ortamında Bilgisayar Okuryazarlığı Eğitimi Alması Araş. Gör. Gonca.
İLKÖĞRETİM BİLGİSAYAR PROGRAMLARINA ELEŞTİREL BİR BAKIŞ Araş. Gör. Meryem YILMAZ-SOYLU Yrd. Doç. Dr. S. Sadi SEFEROĞLU Hacettepe Üniversitesi, Eğitim Fakültesi.
Öğrenme Kazanımları ve İlişki Haritaları Öğrenme Kazanımları ve İlişki Haritaları Mustafa Turan 13 Mayıs 2014 Abant İzzet Baysal Üniversitesi.
YAZAR: Aylin TUTGUN ÜNAL
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı 3
Sinan KESKİN Murat ERGEN 1 Gazi ÜNİVERSİTESİ 2008.
Y USIF M AMMAD - ZADA : ,000 okulmuzdaki 620,000 dersliğimizi BT ekipmanları ile donatarak eğitimde öğrenci ve öğretmenlerimiz için fırsatları.
Eğitim ve Eğitim Psikolojisi
Öğretimde Kullanılan Yaklaşımlar (Stratejiler)
İlköğretim Okul Müdürlerinin Teknoloji Liderliği Davranışları Bu çalışmanın amacı, ilköğretim okul müdürlerinin okullarında eğitim teknolojilerinin sağlanması.
Yasemin Koçak USLUEL Hacettepe Üniversitesi, Esin KALAYCI
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı Öğretimde Görsel-İşitsel Araçlar Görsel Materyallerin Katkıları Dr. Süleyman Sadi SEFEROĞLU Hacettepe Üniversitesi,
MEB HİZMET İÇİ EĞİTİM SEMİNERİ
  İLKÖĞRETİM BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMININ DEĞERLENDİRİLMESİ Hasan KARAL a*; İlknur REİSOĞLU b; Ebru GÜNAYDIN a a Karadeniz Teknik Üniversitesi,
Bilişim Teknolojisi Sınıfları ile İlgili Genelge ve Yönergeler
BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ FORMATÖR ÖĞRETMENLERİNİN BAKIŞ AÇISI İLE OKULLARDAKİ BİLGİ TEKNOLOJİSİ SINIFLARI.
Telif Hakkı  2008 Intel Firması. Tüm hakları saklıdır. Intel, Intel logosu (the Intel Logo), Intel Eğitim Girişimi (Intel Education Initiative) ve Intel.
Filiz KUŞKAYA MUMCU Doç. Dr. Yasemin KOÇAK USLUEL
Programs of the Intel Education Initiative are funded by the Intel Foundation and Intel Corporation. Copyright © 2007 Intel Corporation. All rights reserved.
Eğitimde Bilgisayar Uygulamaları
EĞİTİM SİSTEMİ VE ÖLÇMENİN SİSTEMDEKİ YERİ
Yrd Doç. Dr. Cenk Akbıyık Öğretim İlke ve Yöntemleri
Bilgisayar Destekli Eğitim
WEB TABANLI ÖĞRENME ORTAMLARINDA ETKİLEŞİM
Eğitimde Hedefler Hedeflerin İşlevleri ve Analizi
Üniversitelerde e-öğrenmenin yayılımı
BİLGİ OKURYAZARLIĞI EĞİTİM PROGRAMI TASARIMI ÇALIŞTAYI
OKULLARIN INTERNETE TAŞINMASINDA BÖTEB’ LERİN (BİLGİSAYAR ve ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ EĞİTİMİ BÖLÜMÜ) ROLÜ.
Melek YILMAZ.   Bilgi ve teknoloji çağını yaşadığımız günümüzde öğrencilerin bilgiye ulaşma ve problem çözme becerilerini kazanmaları önemlidir.  Bunun.
Gözde Ocak, Yasemin Koçak Usluel, Günnur Uzunbeycan, Galip Kaya
Kaynaştırma Uygulamaları ve Destek Özel Eğitim Hizmetleri
İlköğretim Fen ve Teknoloji Öğretim Programı
TÜBİTAK Doç. Dr. Eyüp ARTVİNLİ
BİLGİSAYAR DESTEKLİ EĞİTİM UYGULAMALARI
MATEMATİK YAZILIMLARI.
YABANCI DİL EĞİTİM ORTAMLARININ BİLİŞİM VE İLETİŞİM TEKNOLOJİLERİ (BIT) KULLANARAK ZENGİNLEŞTİRİLMESİ Muhammet Berigel,Hasan KARAL Karadeniz Teknik Üniversitesi.
Bilgilendirme Toplantısı
EBA (Eğitim Bilişim Ağı)
Fatih Projesi Bazı Öneriler Fatih Zirvesi akgul.web.tr/yazilar/sunum/
KISIM I Matematik Öğretme: Temeller ve Perspektifler
TEKNO FARKLILAŞTIRMA Ideal 2015 Amasya Üniversitesi Kasım 2015.
Kolb’un Yaşantısal Öğretim Modeli
Eğitim Psikolojisi Yrd Doç. Dr. Cenk Akbıyık
Yapılandırmacılık (Oluşturmacılık / Constructivism)
BİLGİSAYAR DESTEKLİ ÖĞRETİM
EĞİTİMDE BİLİŞİM TEKNOLOJİSİNİN ETKİSİ
ANKARA ÜNİVERSİTESİ SAĞLIK BİLİMLERİ FAKÜLTESİ SOSYAL HİZMET BÖLÜMÜ
EBA (Eğitim Bilişim Ağı)
YAPILANDIRMACI YAKLAŞIM
PROF.DR.B.ESRA ASLANERTİK DOKUZ EYLÜL ÜNİVERSİTESİ REKTÖR YARDIMCISI
EĞİTİM BİLİMİNE GİRİŞ.
Öğretmenlerin Bit Tutumları
Sunum transkripti:

Yasemin K. Usluel Aysun Umay Hacettepe Üniversitesi, Eğitim Fakültesi Bakü İlköğretim Matematik Öğretmenlerinin Derslerinde BİT Kullanım Koşulları Doç. Dr. Yasemin Koçak UsluelProf. Dr. Aysun Umay Hacettepe Üniversitesi, Eğitim Fakültesi Bakü - Azerbeycan 2008

Yasemin K. Usluel Aysun Umay Hacettepe Üniversitesi, Eğitim Fakültesi Bakü Giriş Öğrenme-öğretme sürecinde BİT kullanımı ile, BİT kullanımının bilginin yapılandırılmasında destekleyici rol oynadığı, öğrenci başarısının arttığı, öğrencilerde üst düzey düşünme becerilerinin geliştiği yaygın olarak kabul görmektedir. (Roblyer, 2006; Herzig, 2004; Lim and Ching, 2004; Boshuizen and Wopereis, 2003; Demetriadis et al, 2003; Ping, Swe, Hew, Wong and Shanti, 2003; Naidu et. al, 2002; Allegra, Chifori, Ottaviano, 2001; Harun, 2001; Sandholtz et. al, 1997).

Yasemin K. Usluel Aysun Umay Hacettepe Üniversitesi, Eğitim Fakültesi Bakü Giriş Çağdaş matematik eğitimi anlayışlarının oluşturulması ve geliştirilmesinde önemli bir uluslararası merkez konumunda olan NCTM’ye göre, “Teknoloji, matematiğin öğretilmesi ve öğrenilmesi için önemlidir. Öğretilen matematiği etkiler ve öğrencilerin öğrenmesini geliştirir.”

Yasemin K. Usluel Aysun Umay Hacettepe Üniversitesi, Eğitim Fakültesi Bakü Kuramsal Çerçeve Bunun gerçekleşebilmesi BİT’in öğrenme-öğretme sürecine entegrasyonuyla olanaklıdır.

Yasemin K. Usluel Aysun Umay Hacettepe Üniversitesi, Eğitim Fakültesi Bakü Kuramsal Çerçeve BİT’in öğrenme-öğretme sürecine entegrasyonu – öğrenci, – öğretmen, – veliler, – yönetim, – politika, – teknoloji kaynakları, – teknoloji tabanlı uygulamalar gibi çok boyutlu ve dinamik öğeleri barındırmaktadır.

Yasemin K. Usluel Aysun Umay Hacettepe Üniversitesi, Eğitim Fakültesi Bakü Kuramsal Çerçeve BİT’in öğrenme-öğretme sürecine entegrasyonunda, sistemde rol alan çeşitli öğelerin katkısı olsa da öğretmenlerin ayrı bir öneme sahip olduğu bilinmektedir.

Yasemin K. Usluel Aysun Umay Hacettepe Üniversitesi, Eğitim Fakültesi Bakü Yöntem Bu çalışmada, öğretmenlerin derslerinde BİT kullanım durumlarını ve koşullarını derinlemesine inceleyebilmek için İlköğretim Matematik Öğretmenlerinin katılımcılarını oluşturduğu nitel bir çalışma yürütülmüştür.

Yasemin K. Usluel Aysun Umay Hacettepe Üniversitesi, Eğitim Fakültesi Bakü Yöntem Öğretmenlere web üzerinden, derslerinde BİT kullanıp kullanmadıkları ve nedenleri açık uçlu sorular şeklinde sorulmuş, yanıtlar e-posta ile alınmıştır.

Yasemin K. Usluel Aysun Umay Hacettepe Üniversitesi, Eğitim Fakültesi Bakü Yöntem 25 öğretmenden gelen yanıtlar içerik analizi yöntemi ile çözümlenmiştir. Çözümleme sonucunda öğretmenlerin derslerinde BİT kullanmama nedenlerinin üç başlık altında toplanabileceği sonucuna ulaşılmıştır.

Yasemin K. Usluel Aysun Umay Hacettepe Üniversitesi, Eğitim Fakültesi Bakü Bulgular Bunlar – kişisel nedenler, – okulun genel durumu-olanakları ve – var olan öğrenme anlayışıdır.

Yasemin K. Usluel Aysun Umay Hacettepe Üniversitesi, Eğitim Fakültesi Bakü Bulgular: Kişisel Nedenler “Nadiren kullanıyorum. Aslında bu benden kaynaklanan bir problem. Çünkü kendi diz üstü bilgisayarımı kullanarak ve okulun projektöründen yararlanabilirim. Ancak yüksek lisans yaptığım için ilden ilçeye 110 km lik yolu her gün gidip geliyorum ve geç saatlerde eve gelebiliyorum. Bu yüzden çok fazla zaman ayıramıyorum. Kendi tembelliğimden,

Yasemin K. Usluel Aysun Umay Hacettepe Üniversitesi, Eğitim Fakültesi Bakü Bulgular: Okul Olanakları Sınıflarda bilgisayar olmadığı ve bilgisayar laboratuarı olmadığı için internete ve bilgisayara yer veremiyorum Çünkü 3000 öğrenci kapasiteli okulda sadece bir tane bilgisayar laboratuarı bir tane projektör var. Sınıf ortalama 40’ar mevcuttan oluştuğu için ve benzeri durumlardan dolayı bilişim teknolojisini derslerimizde kullanamıyoruz.

Yasemin K. Usluel Aysun Umay Hacettepe Üniversitesi, Eğitim Fakültesi Bakü Bulgular: Öğrenme Anlayışı Slaytlar hazırlıyordum fakat eğitim bir sınav yarışına döndüğü için daha çok konu yetiştirmek ve test çözmek gerektiğinden artık bu yöntemlere pek fazla yer veremiyorum. Okulda zaten öğrencileri sınava yönelik hazırlamamızı istiyor. Burada büyük bir rekabet var. Öğrencilerin özellikleri beni klasik yöntemlere itiyor.

Yasemin K. Usluel Aysun Umay Hacettepe Üniversitesi, Eğitim Fakültesi Bakü Tartışma Öğretmenler her ne kadar kullanmama nedeni olarak en fazla sınıf ve okul koşullarının yetersizliğini dile getirseler de alt yapı ve donanıma erişimin sağlanmış olması entegrasyonun gerçekleşmesi için gerekli koşuldur ama yeterli koşul değildir.

Yasemin K. Usluel Aysun Umay Hacettepe Üniversitesi, Eğitim Fakültesi Bakü Tartışma BİT’in öğrenme-öğretme süreciyle bütünleşmesinden; – öğretmenlerin BİT ile desteklenmiş etkili öğrenme ortamları ve yaşantıları planlayıp, tasarlaması,

Yasemin K. Usluel Aysun Umay Hacettepe Üniversitesi, Eğitim Fakültesi Bakü Tartışma BİT’in öğrenme-öğretme süreciyle bütünleşmesinden; – farklı öğrenci ihtiyaçlarını desteklemek için BİT ile zenginleştirilmiş öğretim stratejilerini uygulamada uygun öğrenme fırsatları oluşturması

Yasemin K. Usluel Aysun Umay Hacettepe Üniversitesi, Eğitim Fakültesi Bakü Tartışma BİT’in öğrenme-öğretme süreciyle bütünleşmesinden; – gerekli teknolojileri kullanmak için yöntemler ve stratejileri içeren öğretim planlarını uygulaması anlaşılmalıdır

Yasemin K. Usluel Aysun Umay Hacettepe Üniversitesi, Eğitim Fakültesi Bakü Tartışma Bu durumda da “öğrenme-öğretme süreçlerinde BİT nasıl kullanılmalı ki öğrencinin öğrenmesine katkı sağlayabilsin?” sorusunun yanıtlanma biçimi önem kazanmaktadır.

Yasemin K. Usluel Aysun Umay Hacettepe Üniversitesi, Eğitim Fakültesi Bakü Sonuç olarak; öğretmenlerin, öğrenenlerin özelliklerini göz önünde bulundurarak, – hangi BİT kaynaklarını ve uygulamalarını – niçin ve nasıl kullanacaklarını bilmeye gereksinimleri vardır.

Yasemin K. Usluel Aysun Umay Hacettepe Üniversitesi, Eğitim Fakültesi Bakü Sonuç olarak Bu nedenle öğretmenlerin gerek hizmet öncesinde gerekse hizmet içi eğitimlerinde bu gereksinimlerin dikkate alınması önemlidir.

Yasemin K. Usluel Aysun Umay Hacettepe Üniversitesi, Eğitim Fakültesi Bakü Sonuç olarak BİT’in öğrenme öğretme sürecine entegrasyonunundan beklenilen öğrenme sürecinin zenginleştirilmesi bu gereksinimlerin karşılanmasına bağlıdır.

Yasemin K. Usluel Aysun Umay Hacettepe Üniversitesi, Eğitim Fakültesi Bakü Dinlediğiniz için teşekkür ederiz