5018 Kapsamında Stratejik Planlama Tuğba DİNÇER 25 Nisan 2011

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
STRATEJİK PLAN STRATEJİK PLANLAMA EKİBİ
Advertisements

KAMU İDARELERİNDE STRATEJİK PLANLAMAYA İLİŞKİN USUL VE ESASLAR HAKKINDA YÖNETMELİK Kamu idarelerinde stratejik planlamaya ilişkin usul ve esaslar hakkında.
STRATEJİK PLAN ve PERFORMANS PROGRAMI MEVZUATI
YASAL TEMELLER BİTLİS AR-GE BİRİMİ STRATEJİK PLANLAMA EKİBİ.
BELEDİYELERDE FAALİYET RAPORU
T.C. Maliye Bakanlığı Strateji Geliştirme Başkanlığı 14 Aralık 2010
KİLİS 7 ARALIK ÜNİVERSİTESİ
YENİ MALİ YÖNETİM VE KONTROL SİSTEMİNDE İÇ KONTROL
MALİ İSTATİSTİK DEĞERLENDİRME RAPORU
KADEB İ B MAHALLİ İDARELER MUHASEBE YETKİLİLERİ TOPLANTISI TARİH: SAAT: 14:00.
DPT MUSTESARLIGI CALISMA GRUBU. TÜRKİYE’DEKİ MEVCUT BÜTÇE SİSTEMİ  Ülkemizde devlet bütçesi yasal dayanağını Anayasa ve 5018 sayılı Kanundan almaktadır.
KAMU İÇ KONTROL SİSTEMİ STRATEJİ GELİŞTİRME DAİRE BAŞKANLIĞI
Defterdarlıklar İç Kontrol Eğitimi 10 Mart-27 Nisan 2013
PERFORMANS ESASLI BÜTÇELEME (PEB) (YAPI-REHBER-PİLOT UYGULAMA)
TÜRKİYE’DE PERFORMANS BÜTÇE UYGULAMASI
FISCAL TRANSPARENCY IN TURKEY DİLEK YILMAZCAN MARMARA UNIVERSITY
MALİYE SGB.NET Maliye Bakanlığı- SGB-Bilgi Paylaştıkça Çoğalır-2009.
Ahmet Emre Öz Maliye Uzmanı 21 kasım 2013
Strateji Geliştirme Başkanlığı
Bütçe Sisteminin Yasal Düzenlemesi
HARCAMA YETKİLİSİ-GERÇEKLEŞTİRME GÖREVLİLERİ
AMASYA ÜNİVERSİTESİ REKTÖRLÜĞÜ
KAMU HARCAMA SÜRECİ AÇISINDAN SAYIŞTAY VE ROLÜ. Bağımsızlık ve Tarafsızlık Bağımsızlık, Sayıştay ın bir yüksek denetim ve yargı kurumu olarak varlığının.
SUNUM PLANI İç Kontrol Nedir? İç Kontrolün Amaçları ve Temel İlkeleri
KONTROL ORTAMI Defterdarlıklar İç Kontrol Eğitimi 10 Mart-27 Nisan 2013 Strateji Geliştirme Başkanlığı 1.
KAMUDA İÇ KONTROL SİSTEMLERİ VE DEĞERLENDİRİLMESİ
Yrd. Doç. Dr. Fevzi ENGİN A.İ.B.Ü.İ.İ.B.F
GELENEKSEL KAMU YÖNETİMİ ANLAYIŞI
İÇ KONTROL SİSTEMİ ve KAMU İÇ KONTROL STANDARTLARI
KIRIKKALE İL ÖZEL İDARESİ
Mali İstatistik Kavramı ve Ülkemiz Uygulamaları
Genel İdari Yapı Ferhan ERGÜN –Maliye Uzmanı
KBS MALİ İSTATİSTİK UYGULAMASI
Decision Making and Performance Management in Public Finance Kamu Maliyesinde Karar Alma ve Performans Yönetimi TR08IBFI ORGANİZASYON ve SÜREÇ.
MALİYE BAKANLIĞI TÜRKİYE’DE ÇOK YILLI BÜTÇELEME SÜRECİ
KAMU HARCAMA SÜRECİ VE SAYIŞTAY
STRATEJİK PLANLAMA VE PERFORMANS ESASLI BÜTÇELEME
SUNUŞ KAPSAMI KAMU YÖNETİMİ ANLAYIŞINDAKİ DEĞİŞİM KAMU MALİ YÖNETİMİ GELİŞMELERİ STRATEJİK YÖNETİM ANLAYIŞI DIŞ DENETİMİN ROLÜ.
Hazırlayanlar: Ömer Faruk GÜLSOY Adile TUNÇER Nisa KARAKUM
PERFORMANS BÜTÇE HAZIRLIK SÜRECİ
5018 Kapsamında Stratejik Planlama
PERFORMANS BİLGİSİ DENETİMİ
T.C. CELAL BAYAR ÜNİVERSİTESİ
İZLEMEİZLEME Defterdarlıklar İç Kontrol Eğitimi 10 Mart-27 Nisan 2013 Strateji Geliştirme Başkanlığı 1.
STRATEJİ GELİŞTİRME DAİRE BAŞKANLIĞI
İL DÜZEYİNDE KAMU KURUM VE KURULUŞLARININ YÜRÜTTÜKLERİ FAALİYETLERİN STRATEJİK PLAN VE PERFORMANS PROGRAMLARINA UYGUNLUĞUNA İLİŞKİN DEĞERLENDİRME RAPORU.
İç Kontrol Nedir? İdarenin amaçlarına, belirlenmiş politikalara ve mevzuata uygun olarak faaliyetlerin; - etkili, ekonomik ve verimli bir şekilde yürütülmesini,
İÇ KONTROL SİSTEMİ VE KAMU İÇ KONTROL STANDARTLARI 27 Ekim 2009 Mehmet BÜLBÜL Bütçe ve Mali Kontrol Genel Müdürlüğü Daire Başkanı.
2011 YILI PERFORMANS PROGRAMI ve BÜTÇE HAZIRLIKLARI: B İ R İ M DÜZEY İ NDE PERFORMANS PROGRAMI TEKL İ FLER İ Doç. Dr. Hakkı Hakan Yılmaz AÜ Kurumsal Geli.
5018 Sayılı Kamu Mali Yönetimi ve Kontrol Kanunu ve Temel Kavramlar
KESİN HESAP.
T.C. Maliye Bakanlığı Strateji Geliştirme Başkanlığı 14 Aralık Aralık 2010.
Harcama Yetkilileri.
KİLİS 7 ARALIK ÜNİVERSİTESİ
BÜTÇE KESİN HESAP FAALİYET RAPORLARI.
10 ŞUBAT 2011 KAMU MALİYESİNDE KARAR ALMA VE PERFORMANS YÖNETİMİ PROJESİ ORGANİZASYON VE SÜREÇ PERFORMANS YÖNETİMİ 5. HAFTA GRUP ÇALIŞMASI.
PERFORMANS PROGRAMI HAZIRLIK SÜRECİ Nisan, Yeni Kamu Yönetimi Anlayışı Üzerine Genel Bir Değerlendirme Ana Hatlarıyla Performans Programı Performans.
KAMU İDARELERİNDE STRATEJİK PLANLAMAYA İLİŞKİN USUL VE ESASLAR HAKKINDA YÖNETMELİK ATİLLA BACAK İNSAN KAYNAKLARI GENEL MÜDÜRLÜĞÜ EĞİTİM UZMANI.
Performans Esaslı Bütçeleme Harcama Yetkilileri ve Yetki Devri
BÜTÇE KESİN HESAP FAALİYET RAPORLARI.
BALIKESİR ÜNİVERSİTESİ BİRİMLERİ KAMU İÇ KONTROL STANDARTLARINA UYUM EYLEM PLANININ HAZIRLANMASI BALIKESİR ÜNİVERSİTESİ BİRİMLERİ KAMU İÇ KONTROL STANDARTLARINA.
FAALİYET RAPORLARI ve HAZIRLAMA ESASLARI
GÜMÜŞHANE ÜNİVERSİTESİ STRATEJİ GELİŞTİRME DAİRE BAŞKANLIĞI BİRİM / İDARE FAALİYET RAPORLARI.
FAALİYET RAPORLARI BİLGİLENDİRME TOPLANTISI ANKARA 2007.
FAALİYET RAPORUNUN DEĞERLENDİRİLMESİ
STRATEJİK PLANLAMA VE YENİ KAMU YÖNETİM ANLAYIŞI
PERFORMANS ESASLI BÜTÇELEME VE FAALİYET RAPORU
Faaliyet Raporları Demet ARSLANTAŞ
STRATEJİK YÖNETİM SİSTEMİ
MERSİN ÜNİVERSİTESİ STRATEJİ GELİŞTİRME BAŞKANLIĞI
Sunum transkripti:

5018 Kapsamında Stratejik Planlama Tuğba DİNÇER 25 Nisan 2011

Sunum Planı Faaliyet Raporlarının Temel Niteliği Faaliyet Raporlarının Çeşitleri-Hazırlanma Süreleri Faaliyet Raporlarının Kapsamı

Maliye Bakanlığı Stratejik Yönetim Sistemi Performans Hedefi Performans Hedefi Performans Hedefi

Faaliyet Raporları Temel hesap verme aracıdır. Stratejik planlamaya ve performans programına girdi sağlar.

Faaliyet Raporları -1 Üst yöneticiler ve bütçeyle kendilerine ödenek tahsis edilen harcama yetkilileri tarafından mali saydamlık ve hesap verme sorumluluğu çerçevesinde her yıl düzenli olarak hazırlanan ve kamuya duyurulan rapordur. Dayanağı, 5018 Sayılı Kanunun 41 inci maddesi ile Kamu İdarelerince Hazırlanacak Faaliyet Raporları Hakkında Yönetmeliktir.

Faaliyet Raporları -2 Faaliyet raporları, yeni kamu mali yönetim sisteminin temel unsurlarından olan Hesap verebilirlik ve Mali saydamlık ilkelerinin en önemli uygulama araçlarının başında gelmektedir. Faaliyet raporlarında yer alan bilgilerin doğru, güvenilir, önyargısız ve tarafsız olması zorunludur. Faaliyet raporları, ilgili tarafların ve kamuoyunun bilgi sahibi olmasını sağlamak üzere açık, anlaşılır ve sade bir dil kullanılarak hazırlanmalıdır.

Faaliyet Raporları -3 Faaliyet raporlarında yer alan bilgilerin eksiksiz olması, faaliyet sonuçlarının tüm yönleriyle açıklanması gerekir. Faaliyet raporları yıllar itibarıyla karşılaştırmaya imkan verecek biçimde hazırlanmalıdır. Faaliyet sonuçlarının gösterilmesi ve değerlendirilmesinde aynı yöntemler kullanılmalıdır.

Kurum ve Belgeler Sunulan Makam Süre Merkezi Yönetim Kapsamındaki Kamu İdareleri(Genel ve Özel Bütçe)- Sosyal Güvenlik Kurumları Harcama Yetkilileri Birim Faaliyet Raporu Üst Yönetim İzleyen yılın Mart ayı sonuna kadar İdare Faaliyet Raporları Sayıştay, Maliye Bakanlığı İzleyen yılın Nisan ayı sonuna kadar Mahalli İdareler- Faaliyet Raporları Sayıştay, İçişleri Bakanlığı İl özel idarelerinin faaliyet raporları Mart ayı sonuna kadar; Belediyelerin faaliyet raporları ile mahalli idare birliklerinin faaliyet raporları ise Nisan ayı sonuna kadar İçişleri Bakanlığı – Mahalli İdareler Genel Faaliyet Raporu İzleyen yılın Haziran 15’ine kadar Maliye Bakanlığı- Genel Faaliyet Raporu Sayıştay İzleyen mali yılın Haziran ayı sonuna kadar Sayıştay - İdare Faaliyet Raporu+ Genel Faaliyet Raporu+ Mahalli İdareler Genel Faaliyet Raporu+ Görüşler+ Genel uygunluk Bildirimi TBMM

İdare Faaliyet Raporunun Kapsamı Birim Yöneticisi- Üst Yönetimin Sunuş Metni Genel Bilgiler: (Misyon-vizyon,teşkilat yapısı, sunulan hizmet, insan- fiziki kaynak ) Amaç ve Hedefler: (S. amaç ve hedef,faaliyet yılı öncelikleri) Faaliyetlere İlişkin Bilgi ve Değerlendirmeler Mali Bilgiler (bütçe hedef ve gerçekleşme, varlık yükümlülük denetim sonuçları) Performans Bilgileri (performans hedef- gerçekleşmesi,sapma nedenleri) Kurumsal kabiliyet (içsel durum değerlendirmesi) Öneri ve Tedbirler (karşılaşılacak riskler, hedef faaliyet değişikliği) İç Kontrol Güvence Beyanı, Mali Hizmetler Birimi Yöneticisinin Beyanı

TEŞEKKÜRLER……