Harcama Yetkilileri.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
BELEDİYELERDE FAALİYET RAPORU
Advertisements

Strateji Geliştirme Daire Başkanlığı, Mart 2013
YENİ MALİ YÖNETİM VE KONTROL SİSTEMİNDE İÇ KONTROL
Karar Tarihi : Karar No : 5189/1
ORTADOĞU TEKNİK ÜNİVERSİTESİ
MTA BALIKESİR KUZEYBATI ANADOLU BÖLGE MÜDÜRLÜĞÜ
Hüsnü GENÇ-1239 İç Denetim Birimi Başkanı
1 Ahmet DEMİRCAN Daire Başkanı 22 MAYIS ANTALYA PERFORMANS BÜTÇE VE RAPORLAMA DAİRE BAŞKANLIĞI.
5018 SAYILI KAMU MALİ YÖNETİMİ VE KONTROL KANUNU
BÜTÇE HARCAMA SÜRECİ Hanifi COŞGUN Maliye Bakanlığı Bütçe Kontrolörü
KAMU İÇ KONTROL SİSTEMİ STRATEJİ GELİŞTİRME DAİRE BAŞKANLIĞI
E-MUHASEBE SUNUMU Sevgi ÖZDAMAR Muhasebe Eğitim Sorumlusu.
KAMU MALİ YÖNETİMİ VE KONTROL KANUNU (Gider süreci)
S.S.K.B. MUHASEBE VE MALİ İŞLER DAİRE BAŞKANLIĞI
Ahmet Emre Öz Maliye Uzmanı 21 kasım 2013
Strateji Geliştirme Başkanlığı
HARCAMA YETKİLİSİ-GERÇEKLEŞTİRME GÖREVLİLERİ
AMASYA ÜNİVERSİTESİ REKTÖRLÜĞÜ
ERZURUM BÜYÜKŞEHİR BELEDİYESİ İÇ DENETİM BİRİMİ
İç Kontrol Ve Ön Malî Kontrole İlişkin Usul ve Esaslar
5018 Sayılı Kamu Mali Yönetimi ve Kontrol Kanunu ile Kamu Mali Sisteminde Gerçekleştirilen Yapısal Değişiklikler ve Üniversitemiz Açısından Yeni Mali Sistemin.
İÇ KONTROL SİSTEMİ ve KAMU İÇ KONTROL STANDARTLARI
KBS MALİ İSTATİSTİK UYGULAMASI
Kamu Harcama Süreci.
KAMU HARCAMA SÜRECİ VE SAYIŞTAY
MUHASEBE EĞİTİMİ.
KAMU MALİ YÖNETİMİNDE SORUMLULUK
4734 Sayılı KAMU İHALE KANUNU.
1050 SAYILI KANUNA GÖRE HARCAMA SÜRECİNDE YER ALAN GÖREVLİLER
HOŞ GELDİNİZ KAMU İHALE MEVZUATI TEMEL EĞİTİMİNE Alattin ÜŞENMEZ
YENİ MALİ YÖNETİM VE KONTROL SİSTEMİNDE İÇ KONTROL 08-09/09/2006-Kızılcahamam M. Sait ARCAGÖK MALİYE BAKANLIĞI BÜTÇE VE MALİ KONTROL GENEL MÜDÜRLÜĞÜ.
Ödenek üstü harcama MADDE 70.- Kamu zararı oluşturmamakla birlikte bütçelere, ayrıntılı harcama programlarına, serbest bırakma oranlarına aykırı.
Plan Program Dairesi Başkanlığı Görev Tanımları Genel Müdürlüğümüzün yıllık bütçesini, yatırım programlarını hazırlamak ve uygulanmasını sağlamak, Genel.
HARCAMA YETKİLİSİ Harcama yetkilisi kimdir?
KAMUDA İÇ DENETİM (5018 sayılı Kamu Mali Yönetimi ve Kontrol Kanunu)
S.S.K.B. MUHASEBE VE MALİ İŞLER DAİRE BAŞKANLIĞI
5018 SAYILI KAMU MALİ YÖNETİMİ VE KONTROL KANUNU
5018 Sayılı Kamu Mali Yönetimi ve Kontrol Kanunu ve Temel Kavramlar
NAKİT TALEP AKTARIM SİSTEMİ (NTAS)
2012PARASAL SINIRLAR (1) 5018 Kamu Mali Yönetimi ve Kontrol Kanunu (35 inci madde) Parasal Sınırlar ve Oranlar Genel Tebliği a) Yapım işleri.
Yeni Mali Yönetim ve Kontrol Sisteminde İç Kontrol ve Ön Mali Kontrol
Yeni Mali Yönetim ve Kontrol Sisteminde İç Kontrol ve Ön Mali Kontrol
5018 Kapsamında Stratejik Planlama Tuğba DİNÇER 25 Nisan 2011
BÜTÇE KESİN HESAP FAALİYET RAPORLARI.
Performans Esaslı Bütçeleme Harcama Yetkilileri ve Yetki Devri
BÜTÇE KESİN HESAP FAALİYET RAPORLARI.
Harcama Süreci VE ÖN MALİ KONTROL
MART - NİSAN 2015 / NEVŞEHİR 1/21 İÇ DENETİM BİRİMİ BAŞKANLIĞI.
YETKİNLİKLERİNİ ARTIRMA EĞİTİMİ
GÜMÜŞHANE ÜNİVERSİTESİ Strateji Geliştirme Daire Başkanlığı Kamu Mali Yönetimi ve Kontrol Kanunu Onur KAYA Strateji Geliştirme Daire Başkanı Haziran 2010.
DOĞRUDAN TEMİN 22 (abc).
AÇIK İHALE USULÜ İŞ AKIŞ SÜRECİ
BİTLİS EREN ÜNİVERSİTESİ
KASIM 2015 / İSTANBUL 1/21 İÇ DENETİM BİRİMİ BAŞKANLIĞI.
KASIM 2015 / İSTANBUL İÇ DENETİM BİRİMİ BAŞKANLIĞI BURHAN ORMANOĞLU İç Denetim Birimi Başkanı 1/32.
GENEL BÜTÇE ÖDENEKLERİNİN KULLANILMA ESASLARI Emine ŞAHİN Türkiye Kamu Hastaneleri Kurumu Strateji Geliştirme Dairesi Başkanlığı Mali Hizmetler Uzmanı.
FAALİYET RAPORLARI ve HAZIRLAMA ESASLARI
ÖDEME EMRİ BELGESİNİN EKLERİ VE TANIMLARI
KARADENİZ TEKNİK ÜNİVERSİTESİ Strateji Geliştirme Daire Başkanlığı Slayt ile ilgili görülen hataları, soru ve önerilerinizi Strateji Geliştirme Daire Başkanlığı.
Bakanlığımız yönetiminde ve kullanımında bulunan taşınmazlar ;
HARCAMA.
KAMU MALİ YÖNETİM SÜRECİ YETKİ VE SORUMLULUKLAR Kubilay İNAN Hâkim Strateji Geliştirme Başkanlığı Başkan Yardımcısı.
NİSAN 2016 TAŞINIR MAL YÖNETMELİĞİ Levent ÖZGÜMÜ Ş Strateji Geli ş tirme Daire Ba ş kanı NİSAN 2016.
STRATEJİ GELİŞTİRME DAİRE BAŞKANLIĞI TAŞINIR İŞLEMLER SERVİSİ GENEL HATLARIYLA TAŞINIR MAL YÖNETMELİĞİ.
HARCAMA YETKİLİLERİ HAKKINDA GENEL BİLGİLER.
KAMU MALİ YÖNETİMİ VE KONTROL MEVZUATI GÖREV-YETKİ VE SORUMLULUKLAR
5018 SAYILI KAMU MALİ YÖNETİMİ VE KONTROL KANUNU/GÖREV VE SORUMLULULAR
KAMU MALİ YÖNETİMİ VE KONTROL KANUNU UYGULAMASI
5018 sayılı“Kamu Mali Yönetimi ve Kontrol Kanunu”nda TAŞINIRLAR KAMU KAYNAĞI OLARAK TANIMLANMIŞTIR.
Bütçenin Uygulanması.
Sunum transkripti:

Harcama Yetkilileri

Harcama Yetkilisi (Md.31) Bütçeyle ödenek tahsis edilen her bir harcama biriminin en üst yöneticisi Ödenek gönderme belgesiyle ödenek verilen merkez dışı birimlerin en üst yöneticisi

Harcama Birimi Kamu idare bütçesinde kurumsal düzeyde ödenek tahsis edilen ve harcama yetkisi bulunan birimler harcama birimleridir.

ABS kurumsal KURUM ADI : KURUMSAL SINIFLANDIRMA AÇIKLAMA I II III IV   KURUMSAL SINIFLANDIRMA AÇIKLAMA I II III IV 10 01 02

Harcama Yetkilisi Kimdir? Analitik bütçe sınıflandırmasının üçüncü ve dördüncü düzeyinde yer alan birimler bütçeyle ödenek tahsis edilen harcama birimlerini, bu birimlerin en üst yöneticileri ise harcama yetkililerini ifade etmektedir.

Harcama Yetkisinin Sınırı HARCAMA YETKİLİLERİ Bütçede öngörülen ödenekleri kadar, Üst yöneticinin önceden izin veya onayına tabi tutulmuş hallerde, bu izin ya da onayın alınmasını müteakip Harcama yapabilirler.

Harcama Yetkisinin Devri Harcama yetkilileri, bu yetkilerini yardımcılarına, yardımcısı olmayanlar hiyerarşik olarak bir alt kademedeki yöneticilere, kısmen veya tamamen devredebilirler. Yetki devri, devredenin idari sorumluluğunu ortadan kaldırmaz!

Harcama Yetkisinin Devrinde Sınır Her bir harcama işlemi itibarıyla, mal ve hizmet alımlarında ikiyüzellibin Yeni Türk Lirasını, yapım işlerinde ise birmilyon Yeni Türk Lirasını aşan harcamalara ilişkin harcama yetkisi hiçbir şekilde devredilemez.

Harcama Yetkisinin Birleştirlmesi Harcama yetkileri, harcama türleri itibariyle kısmen veya tamamen Maliye Bakanlığının uygun görüşü Üst yöneticinin onayı ile bir üst yönetim kademesinde birleştirilebilir. Üst yönetici ve yardımcılarına bu yetki verilemez!

Destek Hizmetleri(1) Alım, satım, yapım, kiralama, kiraya verme, bakım-onarım ve benzeri malî işlemlerden; idarenin tamamını ilgilendirenler destek hizmetlerini yürüten birim, sadece harcama birimlerini ilgilendirenler ise harcama birimleri tarafından gerçekleştirilir. Ancak, harcama yetkililiği görevi uhdesinde kalmak şartıyla, harcama birimlerinin talebi ve üst yöneticinin onayıyla bu işlemler destek hizmetlerini yürüten birim tarafından yapılabilir. (Md. 60/2)

Destek Hizmetleri(2) Harcama yetkilileri, ilgili mevzuatı uyarınca ihale usulleriyle yapılacak mal ve hizmet alımları ile yapım işlerinin ihale işlemlerine ilişkin olarak, ihale yetkisiyle sınırlı olmak üzere harcama yetkilerini, üst yöneticiden onay almak suretiyle, idarenin destek hizmetlerini yürüten birim yöneticilerine devredebilirler. Bu durumda, ihale onay belgesinin düzenlenmesinden sözleşmenin imzalanmasına kadar geçen süreçteki tüm ihale işlemlerine ilişkin ihale yetkisi destek hizmetleri birim yöneticisi tarafından kullanılacaktır. (GT.2)

Harcama Yetkisinin Kullanımı Bütçelerden harcama yapılabilmesi, harcama yetkilisinin harcama talimatı vermesiyle mümkündür. Harcama talimatlarında: - Hizmet gerekçesi, - Yapılacak işin konusu, tutarı, süresi, - Hukuki dayanakları, - Kullanılabilir ödeneği, - Gerçekleştirme usulü, - Gerçekleştirmeyle görevli olanlar yer alır. Harcama yapabilirler.

Ödenek Gönderme Belgesi Harcama Süreci MERKEZ Harcama Yetkilisi Mali Hizmetler Birimi Gerçekleştirme Görevlileri Harcama Talimatı Ödeme Emri (Sadece Genel Bütçeli İdarelerde-MB) Ödenek Gönderme Belgesi Stratejik plan Performans programı Bütçe Kesin hesap Muhasebe Ön mali kontrol Faaliyet raporu Mali istatistikler Diğer Raporlar Görevler TAŞRA

İhale Yetkilisi İhale yetkilisinin ilgili mevzuatında özel olarak belirlendiği haller dışında, 5018 sayılı Kanunun 31 inci maddesi uyarınca belirlenmiş bulunan harcama yetkilileri aynı zamanda ihale yetkilisidir.

Birleşemeyecek Görevler Harcama yetkilisi ve muhasebe yetkilisi görevi aynı kişide birleşemez. Mali hizmetler biriminde ön mali kontrol görevini yürütenler mali işlem sürecinde görev alamazlar.

Faaliyet Raporu Harcama yetkilileri, hesap verme sorumluluğu çerçevesinde, her mali yılın sonunda “Birim Faaliyet Raporu” düzenleyerek, en geç Mart ayı sonuna kadar üst yöneticiye sunarlar. Raporun içeriğinden ve raporda yer alan bilgilerin doğruluğundan, üst yöneticiye karşı sorumludurlar.

İç Kontrol Güvence Beyanı Harcama yetkilileri, “İç Kontrol Güvence Beyanı”nı imzalar ve Birim Faaliyet Raporuna eklerler.

Hesap Verme Sorumluluğu (Genel)(1) Her türlü kamu kaynağının elde edilmesi ve kullanılmasında görevli ve yetkili olanlar, kaynakların; ETKİLİ EKONOMİK VERİMLİ ve HUKUKA UYGUN OLARAK

Hesap Verme Sorumluluğu (Genel)(2) Elde edilmesinden Kullanılmasından Muhasebeleştirilmesinden Raporlanmasından Kötüye kullanılmaması için gerekli önlemlerin alınmasından SORUMLUDUR ve HESAP VERMEK ZORUNDADIR.

Harcama Yetkilisinin Sorumluluğu HARCAMA YETKİLİLERİ Harcama talimatlarının bütçe ilke ve esaslarına Kanun, tüzük ve yönetmelikler ile diğer mevzuata uygun olmasından Ödeneklerin etkili, ekonomik ve verimli kullanılmasından ve Kanun çerçevesinde yapılması gereken diğer işlemlerden SORUMLUDUR

Sorumluluk Halleri Kamu zararı oluşturmamakla birlikte Bütçelere, Ayrıntılı finansman programlarına, Serbest bırakma oranlarına, aykırı harcama talimatı verenlere aylık net ödemenin 2 katına kadar para cezası verilir!

Kamu Zararı Mevzuata aykırı karar,işlem,eylem veya ihmal sonucunda kamu kaynağında artışa engel veya eksilmeye neden olunmasıdır.

Düzenlemeler Harcama Yetkilileri Hakkında Genel Tebliğ (Seri No: 1) (31/12/2005 tarih ve 26040/4.M. sayılı RG) Harcama Yetkilileri Hakkında Genel Tebliğ (Seri No: 2) (28 Nisan 2006 tarih ve 26152 sayılı RG) Genel Yazı ( 3/1/2006 tarih ve B.07.0.BMK.0.26-99 sayılı)

Teşekkür Ederim