Türk Eğitim Sistemi ve PISA Sonuçları

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Derslere Etkin Teknoloji Entegrasyonu
Advertisements

PROJE VE KULÜP ÇALIŞMALARI
Bilgi Okuryazarlığı Becerilerinin Önemi ve Eğitim Sistemindeki Yeri
İŞBİRLİKÇİ ÖĞRENME.
Öğretimde Kullanılan Teknikler (3)
FAKÜLTE/BÖLÜM/ YÜKSEKOKUL ADI STRATEJİK PLANLAMA SUNUMU Not:Süreçler değişebilir…
BİLGİSAYAR ve ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ ÖĞRETMENLİĞİ
DERSİN AMACI: - Çeşitli öğretim teknolojilerinin özellikleri, öğretim süreçlerindeki yeri ve kullanımı, öğretim teknolojileri yoluyla kendi branşınızla.
DERSLERDE ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİNİN KULLANIMI İLE İLGİLİ ÖĞRENCİ BEKLENTİLERİ: ODTÜ ÖRNEKLEMİ Nergis A. Gürel Köybaşı, Öğretim Teknolojileri Destek Ofisi,
Eğitimde Hedefler Hedef Alanları
Öğr.Gör.Dr. S. Sadi SEFEROĞLU & Arş. Gör. Fatih GÜRSUL
Temel Kavramlar: Öğrenme İlkeleri
Türkiye’deki e-Devlet Uygulamalarının Değerlendirilmesi
BİLGİ TEKNOLOJİLERİ EĞİTİMİNDE BDÖ YAZILIMI KULLANMA VE UYGULAMA SONUÇLARINA YÖNELİK BİR ÇALIŞMA Okut. Halit KARALAR (Muğla Üniv.Enf.Bölümü) Dr. Yaşar.
Dünyada Açık ve Uzaktan Eğitimin Durumu
Beden Hareketleriyle Kontrol Edilen Kinect Teknolojisinin Zihinsel Engelli Öğrenciler Açısından Eğitimde Kullanım Potansiyeli Figen DEMİREL UZUN Şeyma.
Orta Öğretimden Üniversiteye Gelen Öğrencilerin Temel Bilgisayar Bilgilerinin İl ve Bölge Bazında İncelenmesi: Karadeniz Teknik Üniversitesi Uygulaması.
Çağın Gidişine Göre Öğretmen Nasıl Olmalı?
AKILLI TAHTA Orhan YORULMAZ Semih ŞENGİDER Nazar SALPİYEV Berk HERAL
Prof. Dr. Akile Sarıoğlu-Büke*, Doç Dr. Osman Özdel**,
İLKÖĞRETİMDE ÖĞRETMENLERİN TEKNOLOJİYE YÖNLENDİRMEDEKİ BAKIŞ AÇILARI
Eğitimde Hedefler ve Hedef Türleri
OKUL YÖNETİCİLERİNİN TEKNOLOJİK LİDERLİK ÖZ YETERLİLİKLERİ
Türkiye'de Büyük Kentler Dışında Kurulan Bilgi ve Belge Yönetimi Bölümlerinin Özellikleri ve Kurulmakta Olan Bölümlere Öneriler 50.Kütüphane Haftası Doç.
MERSİN ÜNİVERSİTESİ DENİZCİLİK MESLEK YÜKSEKOKULU AKADEMİK DEĞERLENDİRME ve KALİTE GELİŞTİRME TOPLANTISI NİSAN 2010.
Dr. Süleyman Sadi SEFEROĞLU Hacettepe Üniversitesi, Eğitim Fakültesi
EĞİTİM VE ÖĞRETİM FAALİYETLERİNDE TEKNOLOJİ KULLANIMI
Bulut bilişim için Üniversitelerimizde bilişim personeli yeterlikleri 18 Aralık 2013 – Aksaray Üniversitesi Bilişim Teknik Personeli Yeterlik Ölçeği Toplantısı.
A.Ekrem ÖZKUL Kürşat ÇAĞILTAY
MİLLİ EĞİTİM ŞURALARINDAKİ TEKNOLOJİ POLİTİKALARININ İNCELENMESİ
YAZAR: Aylin TUTGUN ÜNAL
Yükseköğretimde Çevrim-içi Öğrenme: Sistemde Yaşanan Sorunlar ve Bu Sorunları Çözmeye Yönelik Öneriler Fatma Kübra ÇELEN Aygül ÇELİK Doç. Dr. Süleyman.
Öğretimde Kullanılan Yaklaşımlar (Stratejiler)
İlköğretim Okul Müdürlerinin Teknoloji Liderliği Davranışları Bu çalışmanın amacı, ilköğretim okul müdürlerinin okullarında eğitim teknolojilerinin sağlanması.
Çocukların İnternet Kullanımları ve Onları Bekleyen Çevrim-İçi Riskler
Oguzhanhoca.com /oguzhanhocam /oguzhan_hoca.
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı Öğretimde Görsel-İşitsel Araçlar Görsel Materyallerin Katkıları Dr. Süleyman Sadi SEFEROĞLU Hacettepe Üniversitesi,
  İLKÖĞRETİM BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMININ DEĞERLENDİRİLMESİ Hasan KARAL a*; İlknur REİSOĞLU b; Ebru GÜNAYDIN a a Karadeniz Teknik Üniversitesi,
Bilişim Teknolojileri Okuryazarlığı
Yasemin K. Usluel Aysun Umay Hacettepe Üniversitesi, Eğitim Fakültesi Bakü İlköğretim Matematik Öğretmenlerinin Derslerinde BİT Kullanım Koşulları.
Çocukların İnternet Kullanımları ve Onları Bekleyen Çevrim-İçi Riskler
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı Görsel Materyalleri Tasarlama Süreci Görsel Tasarımın Unsurları: Görsel Unsurlar Dr. Süleyman Sadi SEFEROĞLU.
Eğitimde Bilgisayar Uygulamaları
Öğretimde Teknoloji Kullanımı Bilgisayar ve İnternet
Türkiye’den Program Örnekleri. Tıp Bilişimi Eğiticisi Kim Olacak?
Bilgisayar Destekli Eğitim
WEB TABANLI ÖĞRENME ORTAMLARINDA ETKİLEŞİM
DOĞAL AFET BTÖ–302 Internet Ortamında Yazarlık Dilleri ve Uygulamaları
Toplama Yapalım Hikmet Sırma 1-A sınıfı.
Eğitimde Hedefler Hedeflerin İşlevleri ve Analizi
SEÇMELİ YÖNETİM BİLİMİ DERSİ
Trabzon Bölge 9. Sınıf Anketleri
OKULLARIN INTERNETE TAŞINMASINDA BÖTEB’ LERİN (BİLGİSAYAR ve ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ EĞİTİMİ BÖLÜMÜ) ROLÜ.
Uzaktan Eğitim Çalışmaları ve Başlanan e-Eğitim Projesinin İçeriği
Melek YILMAZ.   Bilgi ve teknoloji çağını yaşadığımız günümüzde öğrencilerin bilgiye ulaşma ve problem çözme becerilerini kazanmaları önemlidir.  Bunun.
PISA 2015 UYGULAMASI.
YABANCI DİL EĞİTİM ORTAMLARININ BİLİŞİM VE İLETİŞİM TEKNOLOJİLERİ (BIT) KULLANARAK ZENGİNLEŞTİRİLMESİ Muhammet Berigel,Hasan KARAL Karadeniz Teknik Üniversitesi.
Koç Üniversitesi Kütüphanesi Şubat 2010
Akademik Becerilerin İzlenmesi ve DEğerlendirilmesi
KISIM I Matematik Öğretme: Temeller ve Perspektifler
Bilişim Teknolojileri ve Yazılım Dersi
BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ DERS KİTAPLARI
7th International Congress of Research in Education
EĞİTİMDE BİLİŞİM TEKNOLOJİSİNİN ETKİSİ
Fatma GÖLPEK SARI Fırat KIZILTEPE Gülhan DÖNMEZ
Türk Eğitim Sistemi ve PISA Sonuçları
Dr. Süleyman Sadi SEFEROĞLU Hacettepe Üniversitesi, Eğitim Fakültesi
Eğitimde Teknoloji Entegrasyonu
EĞİTİMDE FIRSAT VE OLANAK EŞİTLİĞİ - EŞİTSİZLİĞİ
Sunum transkripti:

Türk Eğitim Sistemi ve PISA Sonuçları Fatma Kübra ÇELEN Aygül ÇELİK Doç. Dr. Süleyman Sadi SEFEROĞLU Hacettepe Üniversitesi, Eğitim Fakültesi Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Bölümü 06800, Beytepe-Ankara

Akademik Bilişim 2011, 02-04 Şubat, İnönü Üniversitesi/Malatya İçerik Giriş PISA Nedir? Türk Eğitim Sisteminde Yaşanan Değişiklikler Eğitimde Bilgi ve İletişim Teknolojileri Kullanımı ve PISA Sonuçları Türkiye ve Diğer ülkelerin PİSA sonuçlarının Değerlendirilmesi Türkiye’nin PISA Çalışmasında Elde Ettiği Sonuçların Değerlendirilmesi Tartışma, Sonuç ve Öneriler Akademik Bilişim 2011, 02-04 Şubat, İnönü Üniversitesi/Malatya

Eğitimde Uluslararası Çalışmalar Ülkelerin öğretim programlarındaki gerekli düzenlemeleri yapabilmeleri, öğretim sistemlerindeki eksiklikleri giderebilmeleri ve uluslararası düzeyde kendi başarılarını görebilmeleri amacıyla son yıllarda bazı çalışmalar gerçekleştirilmektedir. Eğitim ile ilgili yapılan çalışmalarda genel amaç, öğrenci başarısıdır. Akademik Bilişim 2011, 02-04 Şubat, İnönü Üniversitesi/Malatya

Eğitim Performanslarının Karşılaştırılması Uluslararası platformda ülkelerin eğitim performanslarının karşılaştırılmasında OECD’nin PISA programı yaygın olarak kullanılmaktadır. PISA sonuçları eğitim sistemindeki değişikliklerin değerlendirilmesinde ve eksikliklerin belirlenmesinde önemli bir rol oynamaktadır. Akademik Bilişim 2011, 02-04 Şubat, İnönü Üniversitesi/Malatya

Akademik Bilişim 2011, 02-04 Şubat, İnönü Üniversitesi/Malatya PISA Nedir? OECD ülkelerindeki 15 yaş grubu öğrencilerin zorunlu eğitim sonunda, günümüz bilgi toplumunda karşılaşabilecekleri durumlar karşısında ne ölçüde hazırlıklı yetiştirildiklerini belirlemek amacıyla geliştirilmiş bir programdır. PISA: Programme for International Student Assessment Uluslararası Öğrenci Başarılarını Değerlendirme Akademik Bilişim 2011, 02-04 Şubat, İnönü Üniversitesi/Malatya

Akademik Bilişim 2011, 02-04 Şubat, İnönü Üniversitesi/Malatya PISA Nedir? (2) PISA ile ölçülmeye çalışılan nitelik, öğrencilerin okulda müfredat kapsamında ele alınan konuları ne dereceye kadar öğrendikleri değil, gerçek hayatta karşılaşabilecekleri durumlarda sahip oldukları bilgi ve becerileri kullanabilme yeteneği, analiz edebilme, akıl yürütme ve okulda öğrenilen fen ve matematik kavramlarını kullanarak etkin bir iletişim kurma becerisine sahip olup olmadıklarıdır. Akademik Bilişim 2011, 02-04 Şubat, İnönü Üniversitesi/Malatya

Akademik Bilişim 2011, 02-04 Şubat, İnönü Üniversitesi/Malatya PISA Nedir? (3) PISA çalışması şimdiye kadar üçer yıllık üç dönem halinde ve matematik, fen bilimleri, okuma becerileri olmak üzere üç alanda planlanmıştır. Akademik Bilişim 2011, 02-04 Şubat, İnönü Üniversitesi/Malatya

Akademik Bilişim 2011, 02-04 Şubat, İnönü Üniversitesi/Malatya PISA Nedir? (4) PISA çalışmasının: Birincisi 2000 yılında uygulanmış, bu uygulamada okuma becerilerine, 2003 yılında yapılan ikinci uygulamada Matematik okuryazarlığı alanına, 2006 yılında yapılan uygulamada da Fen Bilimleri alanına, 2009'dan itibaren yeniden okuma becerileri alanına ağırlık verilmiştir. Akademik Bilişim 2011, 02-04 Şubat, İnönü Üniversitesi/Malatya

Türk Eğitim Sisteminde Yaşanan Değişiklikler Talim Terbiye Kurulu Başkanlığı’nca ilköğretim 1-5. Sınıf öğretim programları yenilenmiş ve 2005-2006 öğretim yılında uygulamaya konulmuştur. Yenilenen programda davranışçı yaklaşımın yerini bilişsel ve yapılandırmacı yaklaşım almıştır. Akademik Bilişim 2011, 02-04 Şubat, İnönü Üniversitesi/Malatya

Türk Eğitim Sisteminde Yaşanan Değişiklikler (2) Orta Öğretimin Yeniden Yapılandırılması kapsamında da çeşitli kararlar alınmıştır. Örneğin, üç yıllık genel, meslekî ve teknik liselerin eğitim ve öğretim süresinin 2005-2006 öğretim yılından itibaren 9. sınıftan başlamak üzere kademeli olarak 4 yıla çıkarılması, hazırlık sınıfı bulunan liselerin öğrenim sürelerinin 4 yıla göre yeniden düzenlenmesi Akademik Bilişim 2011, 02-04 Şubat, İnönü Üniversitesi/Malatya

Türk Eğitim Sisteminde Yaşanan Değişiklikler (3) Öğrenmede kalıcılığın artırılabilmesi için BİT entegrasyonuna önem verilmiştir. Bu amaçla birçok okulda BT sınıfları kurularak öğretimin niteliğinin artırılması amaçlanmıştır. Öte yandan yeni bir proje olan ve üç yıl içerisinde bitirilmesi planlanan F@TİH Projesi’yle de bütün sınıflarda teknolojik araçların bulundurulması ve kullanımının sağlanması hedef olarak belirlenmiştir. Akademik Bilişim 2011, 02-04 Şubat, İnönü Üniversitesi/Malatya

Eğitimde Bilgi ve İletişim Teknolojileri Kullanımı ve PISA Sonuçları Çağdaş toplumların gelişmişlik düzeyleri bilgi ve iletişim teknolojilerindeki hızlı gelişmelere uyum sağlama becerisi, bilim ve teknoloji üretme düzeyi, yaratıcı ve üretken bireyler yetiştiren kaliteli eğitim sistemler ile ölçülmektedir. Akademik Bilişim 2011, 02-04 Şubat, İnönü Üniversitesi/Malatya

Akademik Bilişim 2011, 02-04 Şubat, İnönü Üniversitesi/Malatya Eğitimde Bilgi ve İletişim Teknolojileri Kullanımı ve PISA Sonuçları (2) Öğrenme-öğretme etkinliklerinde bilgi ve iletişim teknolojilerinin kullanımı kalıcı ve etkili öğrenmelere olanak sağlar. Öğrenme ortamı farklı ve ilginç öğrenme etkinlikleri içeren eğitsel yazılımlar, oyun tabanlı öğrenme ortamları, web tabanlı öğrenme ortamları, e-öğrenme içerikleri kullanılarak zenginleştirebilir. Akademik Bilişim 2011, 02-04 Şubat, İnönü Üniversitesi/Malatya

Akademik Bilişim 2011, 02-04 Şubat, İnönü Üniversitesi/Malatya Eğitimde Bilgi ve İletişim Teknolojileri Kullanımı ve PISA Sonuçları (3) Bilgisayar teknolojisi kullanılarak oluşturulan görsel açıdan zengin eğitim materyalleri etkili öğrenmelerin gerçekleşmesini ve bilginin kalıcılığını arttırabilir. Örneğin bilgisayar destekli öğretimin (BDÖ) öğrenci başarısı üzerindeki etkisinin incelendiği araştırmalarda BDÖ’nün öğrencilerin ders başarılarını artırdığı görülmüştür. Akademik Bilişim 2011, 02-04 Şubat, İnönü Üniversitesi/Malatya

Akademik Bilişim 2011, 02-04 Şubat, İnönü Üniversitesi/Malatya Eğitimde Bilgi ve İletişim Teknolojileri Kullanımı ve PISA Sonuçları (4) PISA 2006 kapsamında Türkiye’deki uygulamaya katılan öğrencilerin fen bilimleri yeterlilik düzeyleri incelendiğinde, bilgi ve iletişim teknolojilerinin kullanımının, öğrencilerin fen yeterlilik düzeylerinde anlamlı bir farklılık sağladığı belirlenmiştir. Akademik Bilişim 2011, 02-04 Şubat, İnönü Üniversitesi/Malatya

Türkiye’nin PISA Çalışmasında Elde Ettiği Sonuçların Değerlendirilmesi PISA-2003’ün yaptığı değerlendirmelere göre, Türkiye; değerlendirmeye alınan 41 ülke içinde, Matematikte 33. sırada Okuma alanında 34. sırada Fen ve problem çözmede 36. sırada yer almıştır. Akademik Bilişim 2011, 02-04 Şubat, İnönü Üniversitesi/Malatya

Akademik Bilişim 2011, 02-04 Şubat, İnönü Üniversitesi/Malatya Türkiye’nin PISA Çalışmasında Elde Ettiği Sonuçların Değerlendirilmesi (2) Türkiye, PISA’nın ikinci dönem çalışması olan PISA 2006’ya da katılmıştır. 2006 yılı PISA sonuçlarına göre Türkiye “Okuma” alanında 56 ülke arasında 37’nci, “Fen” alanında 57 ülke arasında 44’üncü, “Matematik” alanında da 57 ülke arasında 43’üncü olmuştur. Bu sonuçlar Türkiye’nin OECD ortalamalarının istatistiksel olarak anlamlı biçimde altında olduğunu göstermektedir. Akademik Bilişim 2011, 02-04 Şubat, İnönü Üniversitesi/Malatya

Akademik Bilişim 2011, 02-04 Şubat, İnönü Üniversitesi/Malatya Türkiye’nin PISA Çalışmasında Elde Ettiği Sonuçların Değerlendirilmesi (3) Üçüncü Öğrenci Değerlendirme Programı (PISA) testinin sonuçlarına göre 2009 yılında değerlendirmeye alınan 65 ülkeye göre incelendiğinde Türkiye’nin Fen bilimleri ve Matematik alanlarında 43.sırada, Okuma yeterliliğinde ise 41.sırada olduğu görülmüştür. Akademik Bilişim 2011, 02-04 Şubat, İnönü Üniversitesi/Malatya

Akademik Bilişim 2011, 02-04 Şubat, İnönü Üniversitesi/Malatya Türkiye’nin PISA Çalışmasında Elde Ettiği Sonuçların Değerlendirilmesi (4) PISA 2009 sonuçları: 2003 yılına göre Türkiye’nin ortalama okuma yeterliliği, Matematik ve Fen bilimleri puanları yükselmiştir. Bu sayede sıralamada birkaç basamak yükselmiştir. Akademik Bilişim 2011, 02-04 Şubat, İnönü Üniversitesi/Malatya

Akademik Bilişim 2011, 02-04 Şubat, İnönü Üniversitesi/Malatya Türkiye’nin PISA Çalışmasında Elde Ettiği Sonuçların Değerlendirilmesi (5) Türkiye’nin PISA çalışmalarında edindiği dereceler birçok çalışmada farklı açılardan incelenmiştir. Türkiye’de Fen Okur yazarlığında düşük ve yüksek performans gösteren okullar arasındaki farkları incelendiğinde yüksek performans gösteren okullardaki öğrencilerin günlük yaşamla ilgili fen etkinliklerinde daha iyi performans gösterdikleri görülmüştür. Akademik Bilişim 2011, 02-04 Şubat, İnönü Üniversitesi/Malatya

Akademik Bilişim 2011, 02-04 Şubat, İnönü Üniversitesi/Malatya Türkiye’nin PISA Çalışmasında Elde Ettiği Sonuçların Değerlendirilmesi (6) ÖSS ve PİSA analizi ile ilgili çalışmadan elde edilen sonuçlara göre öğrenciler, gerek temel becerilerde gerekse temel becerileri günlük yaşamda kullanmaya yönelik süreçlerde yardıma ihtiyaç duymaktadırlar. Okul türleri arasında öğrenme çıktıları açısından çok büyük farklar bulunmuştur. Sınavlarla seçilen öğrencilerden oluşturulan okul türleri bu farkların daha da büyümesine neden olmuştur. Akademik Bilişim 2011, 02-04 Şubat, İnönü Üniversitesi/Malatya

Tartışma, Sonuç ve Öneriler Kız çocuklarının okula devamının sağlanmasına yönelik olarak yürütülen projeler, Ders kitaplarının ücretsiz sağlanması Maddi destekler İlköğretim ile ortaöğretimde burs alan öğrenci sayılarının arttırılması gibi Okullaşma oranlarının yükselmesine önemli katkılar sağladığı ileri sürülebilir. Akademik Bilişim 2011, 02-04 Şubat, İnönü Üniversitesi/Malatya

Tartışma, Sonuç ve Öneriler (2) Okullardaki derslik sayısının artırılarak derslik başına düşen öğrenci sayısının azaltılmasına yönelik çabalar Örgün ve yaygın eğitimde yer alan müfredat programlarındaki değişiklikler (2005-2009 yılları arasında kademeli olarak değiştirilmiştir). Akademik Bilişim 2011, 02-04 Şubat, İnönü Üniversitesi/Malatya

Tartışma, Sonuç ve Öneriler (3) Türkiye’nin 2009 PISA sonuçlarında gösterdiği sınırlı iyileşmede bu uygulamaların etkisinin olup olmadığı tartışılabilir. Ancak bu önlemlerin Türkiye’nin puanını bir bütün olarak yükselterek daha ileri bir düzeye yükseltme konusunda başarılı olamadığı söylenebilir. Akademik Bilişim 2011, 02-04 Şubat, İnönü Üniversitesi/Malatya

Akademik Bilişim 2011, 02-04 Şubat, İnönü Üniversitesi/Malatya Teşekkürler…  Çelen, F. K., Çelik, A. ve Seferoğlu, S. S. (2011). Türk eğitim sistemi ve PISA sonuçları. XIII. Akademik Bilişim Konferansı (AB11), 2-4 Şubat 2011, İnönü Üniversitesi, Malatya. Çelen, F. K., Çelik, A., & Seferoğlu, S. S. (2011). Turkish education system and PISA results (in Turkish). XIII. Academic Informatics Conference (AB11), February 2-4 2011, Inonu University, Malatya. Akademik Bilişim 2011, 02-04 Şubat, İnönü Üniversitesi/Malatya