Interaktif Akıllı Tahta Uygulamaları ve Matematik Serpil Tuti Bülent Sert Bilişim Teknolojileri Matematik Öğretmeni serpilt@bilkent.edu.tr bulents@bilkent.edu.tr
İDV İhsan Doğramacı Vakfı Özel Bilkent Lisesi ve İÖO. Genel Yararları Her yaş grubuna uygun müfredat Bilgi sunumu hızlı olduğu için; (öğretmek için daha çok vakit kalıyor) Öğrencilerle daha çok etkileşim fırsatı sağlıyor Dinamik kaynak kullanımıyla daha eğlenceli dersler (Dersiniz ihtiyacınız olan kaynaklar elinizin altında) 4/9/2017 İDV İhsan Doğramacı Vakfı Özel Bilkent Lisesi ve İÖO.
Akıllı Tahta Öğretmenlere neler sunar?.. Esneklik Tekrardan yazmaya gerek kalmıyor, Tahtadaki her şey bilgisayara / internete kayıt edilebilir. (*.pdf ve ya *.html) Öğretmenler materyallerini kolaylıkla paylaşıp yeniden kullanabilirler Öğretmenlere yeni fikirler verebilir. Öğretmenler ders akışını web sitelerine not düşebilir 4/9/2017 İDV İhsan Doğramacı Vakfı Özel Bilkent Lisesi ve İÖO.
Akıllı Tahta Öğretmenlere neler sunar?.. Daha yeni, ilgi çekici sunum ve iletişim yöntemlerini gerçekleştirmek için; Internet siteleri kullanımı Video ve film oynatımı Etkileşimli testler Etkileşimli yazılım Ek kullanım olarak; mikrofon ve dijital kamera veya tarayıcı kullanılabilir. 4/9/2017 İDV İhsan Doğramacı Vakfı Özel Bilkent Lisesi ve İÖO.
Akıllı Tahta Öğretmenlere neler sunar?.. Fotokopi veya asetat hazırlamak yerine her şeye bilgisayardan / internetten erişilebilir, Film gösterilebilir, Öğretmenler, soyut modelleri ve / veya sınıfta yapılması zor olan simülasyon çalışmalarını çabuk ve etkili bir biçimde sunabilir. 4/9/2017 İDV İhsan Doğramacı Vakfı Özel Bilkent Lisesi ve İÖO.
Akıllı Tahta Öğrencilere neler sunar?.. Daha çok motivasyon ve eğlenceli etkinlikler yapabiliyorlar Not almayı gereksinimi azaltıyor Daha zor kavramları dinamik ve etkin sunum sayesinde daha kolay anlıyorlar Değişik öğrenme yöntemlerini kapsamak kolaylaşıyor Öğrenciler kendi verdikleri sunumlarda daha yaratıcı olabiliyorlar Kendilerine güvenleri artıyor 4/9/2017 İDV İhsan Doğramacı Vakfı Özel Bilkent Lisesi ve İÖO.
Akıllı Tahta Öğrencilere neler sunar?.. Klavye kullanmak gerekmediği için; - Küçük çocuklar, - Engelli öğrenciler ve - Özel eğitime tabi olan öğrenciler için kullanımı kolay Öğrenciler elektronik tahta üzerinde yapılan aktivitelerde anında geri dönüt (geri bildirim) alabiliyorlar (hata yapmaktan korkmuyorlar) 4/9/2017 İDV İhsan Doğramacı Vakfı Özel Bilkent Lisesi ve İÖO.
Akıllı Tahtayı Etkili Kullanmak... Gereklilik analizi Akıllı tahta seçimi Tüm öğretmenler için eğitim verilmeli Akıllı tahta eğitimleri öğretmenlerin gereksinimlerine uygun olmalı Müfredatın bir parçası olmalı Öğretmenlerin sık sık kullanıp öğrenmeleri gerekiyor Güvenle kullanabilmek ve kaynak biriktirmek için öğretmenlerin zamana ihtiyacı var 4/9/2017 İDV İhsan Doğramacı Vakfı Özel Bilkent Lisesi ve İÖO.
Akıllı Tahtayı Etkili Kullanmak... Fikir ve kaynakların öğretmenler arasında paylaşılması gerekir Akıllı tahta, öğrencilerin kullanımına açık olmalı Akıllı tahta; projektör ve bilgisayar ile birlikte çalışır Akıllı tahtanın doğru kurulmasına dikkat edilmelidir Akıllı tahta ile projektör arasında fazla güneş ışığı girmeyecek bir yere kurulması gerekiyor Çok fazla teknik destek ihtiyacı gerekmiyor 4/9/2017 İDV İhsan Doğramacı Vakfı Özel Bilkent Lisesi ve İÖO.