MEB HİZMET İÇİ EĞİTİM SEMİNERİ

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
PROJE TABANLI ÖĞRENME (PROJECT - BASED LEARNING)
Advertisements

Öğretimde Kullanılan Teknikler (3)
REHBERLİK VE PSİKOLOJİK DANIŞMA SERVİSİ ETKİNLİKLERİ
Proje Tabanlı Öğrenme Hazırlayan: Habil UZAN
PROBLEME DAYALI ÖĞRENİMDE DEĞERLENDİRME
Proje Tabanlı Öğrenme Modeli ve Bilgisayar Destekli Eğitim
Similasyon (Benzetim)Tekniği
ÖRNEK OLAY.
BALIK KILÇIĞI.
PROJE TABANLI ÖĞRENME.
İlköğretim Fen Bilimleri Dersi Öğretim Programı
ROL OYNAMA.
İŞBİRLİĞİNE DAYALI ÖĞRENME
PROJE & PROBLEM TABANLI ÖĞRENME
Psik.Dan.& Reh. Yusuf ŞARLAK
Üst Düzey Düşünme Becerilerine Odaklanma
Sinan KESKİN Murat ERGEN 1 Gazi ÜNİVERSİTESİ 2008.
Probleme Dayalı Öğrenme Modeli
Öğretimde Kullanılan Yaklaşımlar (Stratejiler)
İLKÖĞRETİMDE EĞİTİM PROGRAMLARI
TÜRKÇE ÖĞRETİMİNDE KULLANILAN STRATEJİ, YÖNTEM VE TEKNİKLER
MERHABA.
Sosyal Ağların Eğitim Amaçlı Kullanımı
Öğrenme Öğretim sürecinde kullanılan stratejiler genel olarak üç grupta toplanabilir: Pasif öğretim (öğretmen merkezli) Etkileşimli öğretim Aktif öğrenme.
MEB HİZMET İÇİ EĞİTİM SEMİNERİ
MERHABA.
Telif Hakkı  2008 Intel Firması. Tüm hakları saklıdır. Intel, Intel logosu (the Intel Logo), Intel Eğitim Girişimi (Intel Education Initiative) ve Intel.
Programs of the Intel Education Initiative are funded by the Intel Foundation and Intel Corporation. Copyright © 2007 Intel Corporation. All rights reserved.
PROBLEME DAYALI ÖĞRENME
Neden Proje Yönetimi - PROBLEMLERİN KARMAŞIKLIĞI - TEK BİR KİŞİNİN ÇÖZÜME ULAŞMA GÜÇLÜĞÜ - DİSİPLİNLER ARASI İLİŞKİLERİN SAĞLANMASI - MADDE VE İNSAN KAYNAKLARININ.
WEB TABANLI ÖĞRENME ORTAMLARINDA ETKİLEŞİM
PROJE TABANLI ÖĞRENME.
ÖĞRETİM ETKİNLİKLERİ MODELİ
PROJE TABANLI ÖĞRENME. Proje tabanlı öğrenme, öğrenci merkezli bir öğretim modelidir.
Hazırlayanlar : Elmas SOFU Müjde BALBAROS
MEB HİZMET İÇİ EĞİTİM SEMİNERİ EĞİTİMDE YENİ YÖNELİMLER Prof. Dr. Özcan DEMİREL 27 Kasım – 1 Aralık 2006 Mersin.
BİLGİ OKURYAZARLIĞI EĞİTİM PROGRAMI TASARIMI ÇALIŞTAYI
ÖĞRETİMDE STRATEJİ Ali ÇELiK (Biyoloji).
PROBLEM ÇÖZME YAZILIMLARI
Ozan ÖZGÜVEN & Esra KELLECİ
BEDEN EĞİTİMİNDE İŞBİRLİĞİNE DAYALI(EŞLİ) ÖĞRENME YÖNTEMİ
Yapılandırmacılığa Dayalı Öğrenme Modelleri
BİLGİSAYAR DESTEKLİ EĞİTİM UYGULAMALARI
Öğrenme Düzeyi Araştırması 3:
PROJE TABANLI ÖĞRENME (PROJECT - BASED LEARNING)
GÜNÜMÜZDE ÖLÇME ve DEĞERLENDİRME
ÖĞRETİM İLKELERİ ÖZCAN PALAVAN.
Eğitim Durumlarının Düzenlenmesi
HAYAT BİLGİSİ VE SOSYAL BİLGİLERDE BECERİ EĞİTİMİ
ÖĞRETİM STRATEJİSİ, YÖNTEM ve TEKNİKLER
Yapılandırmacı kuramın özelliklerini tanıyabilme, Hayat bilgisi dersinde öğretme-öğrenme sürecinin özelliklerini kavrayabilme, Yapılandırmacı kuramın.
Probleme Dayalı Öğrenme
ÖĞRETİMİN YÖNETİMİ Ahmet ATAÇ Cihan ÇAKMAK Gülenaz SELÇUK
BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ DERS KİTAPLARI
SERCAN ERTÜRK GÜNÜMÜZDE ÖLÇME ve DEĞERLENDİRME. Ölçme ve Değerlendirmenin İlkeleri Amaçlar ilkesi Devamlılık ilkesi Genişlik – kapsamlılık ilkesi Kendi.
ADDIE. ADDIE MODEL İ (JENER İ K MODELLEME) 2 Analiz (Analysis) Tasarım (Design) Geliştirme (Development) Uygulama (Implementation) De ğ erlendirme (Evaluation)
2 .BÖLÜM ÖĞRENME KURAMLARI VE YENİ MEB PROGRAMI Hazırlayanlar: Ahmet Ataç Gülenaz Selçuk Cihan Çakmak İhsan Yılmaz.
MEB HİZMET İÇİ EĞİTİM SEMİNERİ
Pedagojİk formasyon sertİfİka programI ÖğreTİM İLKE VE YÖNTEMLERİ Hafta I Prof.Dr.Bülent ÇAVAŞ.
Yapılandırmacılık (Oluşturmacılık / Constructivism)
Eğitimde Teknoloji Kullanımı
YAPILANDIRMACI YAKLAŞIM
Fen Öğretiminin Genel Amaçları Prof. Dr. Fitnat KAPTAN Arş. Gör. Dr
PROBLEM ÇÖZME.
BÖLÜM 5 ÖĞRETMEN VE GÖREVLERİ 1. Amaçlarımız Bu bölümde, yasal ve toplumsal temellere bağlı olarak öğretmenin görevleri ve bu görevleri yerine getirebilme.
EĞİTİM BİLİMİNE GİRİŞ.
ÖĞRETİM İLKE VE YÖNTEMLERİ TEMEL KAVRAMLAR
BÖLÜM 5 ÖĞRETMEN VE GÖREVLERİ. BÖLÜM 5 ÖĞRETMEN VE GÖREVLERİ.
Öğretim Teknolojisi ve Öğretim Tasarımı
Sunum transkripti:

MEB HİZMET İÇİ EĞİTİM SEMİNERİ EĞİTİMDE YENİ YÖNELİMLER Prof. Dr. Özcan DEMİREL 27 Kasım – 1 Aralık 2006 Mersin

PROJE TABANLI ÖĞRENME YENİ YÖNELİMLER TAM ÖĞRENME İŞBİRLİKLİ ÖĞRENME ÇOKLU ZEKA

PROJE TABANLI ÖĞRENME Problem çözümünde öğrencinin katılımını sağlayan, öğrencilerin kendi öğrenme yapılarına göre çalışmalarına izin veren ve öğrencilerin oluşturdukları ürüne dayalı bir öğrenme - öğretme modelidir.

PROJE TABANLI ÖĞRENME ÖĞRENME ÖĞRENCİ MERKEZLİDİR ÖĞRENME ÖĞRENCİ GRUPLARINDA MEYDANA GELİR ÖĞRETMENLER YÖNLENDİRİCİ VE REHBERDİR EKİPLE ÇALIŞMAYI SAĞLAR ÖĞRENCİLERİN İLETİŞİM BECERİLERİNİ GELİŞTİRİR

PROJE AŞAMALARI PROJEYE KARAR VERMEK ZAMAN AKIŞ ŞEMASI HAZIRLAMAK PROJE ÇALIŞMALARINI AŞAMALANDIRMAK DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTÜNÜ BELİRLEMEK

PROJE AŞAMALARI PROJEYE BAŞLAMAK ÖĞRENME KAYNAKLARINA İNMEK PROJEYİ TAMAMLAYIP SUNMAK PROJEYİ DEĞERLENDİRMEK

SINIF İÇİ PROJE ÇALIŞMALARI PROJEYİ BELİRLEME VE EKİPİ OLUŞTURMA (AMAÇLAR, İÇERİK, GÖREV TANIMLARI, ZAMAN AKIŞ ÇİZELGESİ) ARAŞTIRMA YAPMA (OKUL KİTAPLIĞI, TEKNOLOJİ KULLANIMI, EKİPLE ÇALIŞMA, ÇÖZÜM ÖNERMELERİ , DÖNÜT ALINMASI)

RAPORU YAZMA (EDİTÖRLÜK VE GÖZDEN GEÇİRME) RAPORU SUNMA (SUNU İÇİN HAZIRLIK YAPMA, TEKNOLOJİYİ KULLANMA) RAPORU DEĞERLENDİRME (BİÇİMLENDİRİCİ, DÜZEY BELİRLEYİCİ VE TÜMEL DEĞERLENDİRME)

PROJEDE SORUN ÇÖZME YOLLARI SORUNU OKUYUP ANLAMA BEYİN FIRTINASI YAPMA SORUNU TANIMLAMA, TARTIŞMA, GÖREVLENDİRME ÖĞRENME KAYNAKLARINI İNCELEME , OKUMA, ARAŞTIRMA, HAZIRLIK YAPMA

ÇÖZÜM YOLLARI YAPILAN ÇALIŞMALARI GÖZDEN GEÇİRME, RAPOR HAZIRLAMA, RAPORA SON ŞEKLİNİ VERME RAPORU SUNMA RAPORU DEĞERLENDİRME

STRATEJİ VE YÖNTEMLER İŞBİRLİĞİNE DAYALI ÖĞRENME PROBLEM ÇÖZME ARAŞTIRMA YOLUYLA ÖĞRENME STRATEJİSİ YAPILANDIRMACILIK PROBLEME DAYALI ÖĞRENME ÇOKLU ZEKA KURAMI

Teşekkür ederim demirel@hacettepe.edu.tr