MEB HİZMET İÇİ EĞİTİM SEMİNERİ EĞİTİMDE YENİ YÖNELİMLER Prof. Dr. Özcan DEMİREL 27 Kasım – 1 Aralık 2006 Mersin
PROJE TABANLI ÖĞRENME YENİ YÖNELİMLER TAM ÖĞRENME İŞBİRLİKLİ ÖĞRENME ÇOKLU ZEKA
PROJE TABANLI ÖĞRENME Problem çözümünde öğrencinin katılımını sağlayan, öğrencilerin kendi öğrenme yapılarına göre çalışmalarına izin veren ve öğrencilerin oluşturdukları ürüne dayalı bir öğrenme - öğretme modelidir.
PROJE TABANLI ÖĞRENME ÖĞRENME ÖĞRENCİ MERKEZLİDİR ÖĞRENME ÖĞRENCİ GRUPLARINDA MEYDANA GELİR ÖĞRETMENLER YÖNLENDİRİCİ VE REHBERDİR EKİPLE ÇALIŞMAYI SAĞLAR ÖĞRENCİLERİN İLETİŞİM BECERİLERİNİ GELİŞTİRİR
PROJE AŞAMALARI PROJEYE KARAR VERMEK ZAMAN AKIŞ ŞEMASI HAZIRLAMAK PROJE ÇALIŞMALARINI AŞAMALANDIRMAK DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTÜNÜ BELİRLEMEK
PROJE AŞAMALARI PROJEYE BAŞLAMAK ÖĞRENME KAYNAKLARINA İNMEK PROJEYİ TAMAMLAYIP SUNMAK PROJEYİ DEĞERLENDİRMEK
SINIF İÇİ PROJE ÇALIŞMALARI PROJEYİ BELİRLEME VE EKİPİ OLUŞTURMA (AMAÇLAR, İÇERİK, GÖREV TANIMLARI, ZAMAN AKIŞ ÇİZELGESİ) ARAŞTIRMA YAPMA (OKUL KİTAPLIĞI, TEKNOLOJİ KULLANIMI, EKİPLE ÇALIŞMA, ÇÖZÜM ÖNERMELERİ , DÖNÜT ALINMASI)
RAPORU YAZMA (EDİTÖRLÜK VE GÖZDEN GEÇİRME) RAPORU SUNMA (SUNU İÇİN HAZIRLIK YAPMA, TEKNOLOJİYİ KULLANMA) RAPORU DEĞERLENDİRME (BİÇİMLENDİRİCİ, DÜZEY BELİRLEYİCİ VE TÜMEL DEĞERLENDİRME)
PROJEDE SORUN ÇÖZME YOLLARI SORUNU OKUYUP ANLAMA BEYİN FIRTINASI YAPMA SORUNU TANIMLAMA, TARTIŞMA, GÖREVLENDİRME ÖĞRENME KAYNAKLARINI İNCELEME , OKUMA, ARAŞTIRMA, HAZIRLIK YAPMA
ÇÖZÜM YOLLARI YAPILAN ÇALIŞMALARI GÖZDEN GEÇİRME, RAPOR HAZIRLAMA, RAPORA SON ŞEKLİNİ VERME RAPORU SUNMA RAPORU DEĞERLENDİRME
STRATEJİ VE YÖNTEMLER İŞBİRLİĞİNE DAYALI ÖĞRENME PROBLEM ÇÖZME ARAŞTIRMA YOLUYLA ÖĞRENME STRATEJİSİ YAPILANDIRMACILIK PROBLEME DAYALI ÖĞRENME ÇOKLU ZEKA KURAMI
Teşekkür ederim demirel@hacettepe.edu.tr