Internet Projeleri Projeler, öğrencilerin belirli bir konuyu araştırmak amacıyla çeşitli türdeki (görsel, işitsel, görsel ve işitsel) kaynaklardan elde.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Mutluköy İlköğretim Okulu
Advertisements

B İ L İ Ş İ M TEKNOLOJ İ LER İ DESTEKL İ MATEMAT İ K PROJELER İ MATHEMATICS PROJECTS SUPPORTED BY INFORMATION AND COMMUNICATION TECHNOLOGIES PRESENTATION.
SOSYAL BİLİMLER BÖLÜMÜ B KRİTERİ İÇİN İYİ BİR UYGULAMA ÖRNEĞİ
İŞBİRLİKÇİ ÖĞRENME.
Öğretimde Kullanılan Teknikler (3)
İşbirliğine Dayalı Öğrenme
ÖĞRETİM MATERYALLERİNİN SEÇİMİ ve GELİŞTİRİLMESİ
DÖRDÜNCÜ DÖNEM KANITA DAYALI TIP UYGULAMALARI Dr. Zeynep İnce, 2 Ocak 2013.
ÖĞRETİM PROGRAMLARINDA ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
Eğitim Öğretimde Planlama
Yazılı Sınavlar ve Açık Uçlu Yanıtların Değerlendirilmesi
PROJE TABANLI ÖĞRENME.
BİLİMSEL ARAŞTIRMA TEKNİKLERİ VE PROJE HAZIRLAMA SÜRECİ
MADDENİN HAL DEĞİŞİMİ.
9. SINIF TARİH DERSİ PROJE ÖDEVİ
PROJE TABANLI ÖĞRENME Konu Adı: Dünyamızın İklim Zenginliği.
Proje Tabanlı Öğretim (Proje Temelli Öğretim)
Öğretimde Kullanılan Yaklaşımlar (Stratejiler)
TÜRKÇE ÖĞRETİMİNDE KULLANILAN STRATEJİ, YÖNTEM VE TEKNİKLER
PROGRAM TASARIMI
Öğretim Durumlarını Planlama
Okul Deneyimi Dersi Eser Çeker (Uz.).
Telif Hakkı  2008 Intel Firması. Tüm hakları saklıdır. Intel, Intel logosu (the Intel Logo), Intel Eğitim Girişimi (Intel Education Initiative) ve Intel.
Programs of the Intel Education Initiative are funded by the Intel Foundation and Intel Corporation. Copyright © 2007 Intel Corporation. All rights reserved.
ÖDEV VERME VE DEĞERLENDİRME Meral KOCABAY
PROGRAM GELİŞTİRME MODELLERİ
DERECELİ PUANLAMA ANAHTARLARININ HAZIRLANMASI
Neden Proje Yönetimi - PROBLEMLERİN KARMAŞIKLIĞI - TEK BİR KİŞİNİN ÇÖZÜME ULAŞMA GÜÇLÜĞÜ - DİSİPLİNLER ARASI İLİŞKİLERİN SAĞLANMASI - MADDE VE İNSAN KAYNAKLARININ.
Bilgisayar Destekli Eğitim
Atatürk ilke ve İnkılapları Ünite Tanıtım Sunusu
KLASİK DÖNEM BESTECİLERİ
ÖĞRETİM ETKİNLİKLERİ MODELİ
TEKNOLOJİ VE TASARIM DERSİ 6. SINIFLAR
Okul Deneyimi Dersi Eser Çeker (Uz.).
PROJE TABANLI ÖĞRENME. Proje tabanlı öğrenme, öğrenci merkezli bir öğretim modelidir.
TÜBİTAK ‘’ Bilim Fuarları ‘’ öğrencilere kendi ilgileri doğrultusunda belirledikleri bir konu üzerine bilimsel araştırma projeleri yaparak sonuçlarını.
DERS: Sosyal Bilgiler ÜNTE: Uzaktaki Arkadaşlarım SINIF: 4/A
Araştırma Yoluyla Öğretim Stratejisi
Örnek Olay Yöntemi (Örnek Olay İncelemesi)
TÜBİTAK 4006 BİLİM FUARLARI
Okul Temelli Mesleki Gelişim Kılavuzu
Okul Deneyimi Dersi Eser Çeker (Uz.).
Öğrenme Düzeyi Araştırması 3:
PROJE TABANLI ÖĞRENME SCIENTIX PORTAL Proje Tabanlı Öğrenme Sorgulamaya Dayalı Öğrenme.
Prof. Dr. Fersun PAYKOÇ ODTÜ Eğitim Fakültesi Emekli Öğretim Üyesi.
Mehmet ŞAHİN Toprak Sanayi İ.Ö.O./ÇORUM
ÖĞRETİM STRATEJİSİ, YÖNTEM ve TEKNİKLER
KAYNAŞTIRMA/BÜTÜNLEŞTİRME UYGULAMALARI VE BEP SEMİNERİ
Probleme Dayalı Öğrenme
İŞBİRLİKLİ ÖĞRENME.
HALİL FAHRİ ORMAN İLKÖĞRETİM OKULU Hazırlayan SİRAÇ AKSAN.
ÖLÇME DEĞERLENDİRME VE SINAV HİZMETLERİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ
BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ DERS KİTAPLARI
BASAMAKLI ÖĞRETİM PLANI
4 .BÖLÜM Öğretim Teknolojileri Ve Materyal Geliştirmede Öğretmen Nitelikleri Ve Öğretmen Yetiştirme Ahmet ATAÇ- Cihan ÇAKMAK – Gülenaz SELÇUK – İhsan.
SOSYAL BİLGİLERDE BECERİ EĞİTİMİ
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı
OKUL ÖNCESİ UYUM PROGRAMI
İŞBİRLİKLİ ÖĞRENME.
Mutluköy İlköğretim Okulu
Okul Deneyimi Dersi Eser Çeker (Uz.).
Eğitimde Teknoloji Kullanımı
Eğitim Bilimleri Fakültesi
Araştırma Problemlere güvenilir çözümler bulmak amacı ile planlı ve sistematik olarak, verilerin toplanması, çözümlenmesi, değerlendirilmesi ve raporlaştırılması.
Fen Öğretiminin Genel Amaçları Prof. Dr. Fitnat KAPTAN Arş. Gör. Dr
Sunum Teknikleri - Prof.Dr. Durmuş Dündar Arş.Gör. Nurten Çalışkan
Öğretim Yöntemleri Prof. Dr. Recai Doğan.
Anket ve Likert Ölçekler
Sunum transkripti:

Internet Projeleri Projeler, öğrencilerin belirli bir konuyu araştırmak amacıyla çeşitli türdeki (görsel, işitsel, görsel ve işitsel) kaynaklardan elde ettikleri bilgileri bir araya getirerek bir ürün ortaya çıkarmayı amaçlayan bireysel ya da grup çalışmalarıdır.

Internet Projeleri Projeler, öğrencilerin belirli bir konuyu araştırmak amacıyla çeşitli türdeki (görsel, işitsel, görsel ve işitsel) kaynaklardan elde ettikleri bilgileri bir araya getirerek bir ürün ortaya çıkarmayı amaçlayan bireysel ya da grup çalışmalarıdır. Projeler, öğrencilere üst düzey beceriler kazandırır. Üst düzey beceriler ise bilgiye ulaşma, bilgiyi kullanma, problem çözme, eleştirel düşünme vb. şeklinde sıralanabilir

Internet Projeleri Projeler, öğrencilerin belirli bir konuyu araştırmak amacıyla çeşitli türdeki (görsel, işitsel, görsel ve işitsel) kaynaklardan elde ettikleri bilgileri bir araya getirerek bir ürün ortaya çıkarmayı amaçlayan bireysel ya da grup çalışmalarıdır. İnternet projeleri, bilgiye ulaşma ve paylaşma temelli işbirliğine dayalı projelerdir.

Internet Projeleri WEB Tabanlı Projeler E-Posta Projeleri Öğrencilere herhangi bir konuyu araştırmak amacıyla web üzerinden yararlanarak elde ettikleri bir araya getirip bir ürün çıkarmayı amaçlar. Bir öğretmenin meslektaşları ile işbirliği yaparak internet üzerinden yürüttüğü projedir.

WEB Tabanlı Projeler Öğrencilere herhangi bir konuyu araştırmak amacıyla web üzerinden yararlanarak elde ettikleri bir araya getirip bir ürün çıkarmayı amaçlar. 1) Öğrencilerinizin araştırmak istediği konuyu ve sınırlarını belirleyin. 2) Konuyu belirledikten sonra konuyu ilk siz araştırınız. 2) Konunun araştırılabilir ve ulaşılabilir kaynaklara sahip olup olmadığını kontrol ediniz. 3) Araştırma konusunu alt başlıklara bölünüz. 4) Öğrencilere ulaşılabilecek kaynaklar hakkında bilgi/ipucu veriniz. 4) (Kaynak türleri, web adresleri, kişi ya da kurumlar vb.) 5) Gruplara göre işbirliğinin organize edilmesini sağlayın, yönlendirin.

WEB Tabanlı Projeler Grup Çalışma İlkeleri 1) Grup çalışması için gerekli ölçütleri belirleyin. 2) Grupta üyeler arası görev bölümünü ve sorumlulukları hatırlatın. 3) Grup üyelerinin yapıcı tartışmaları ile işbirliğinin önemini hatırlatın. 4) Sunumlarda tüm üyelerin görev almasına özen gösteriniz. 5) Grup üyelerinin projelerini ve grup üyelerini değerlendirmesini sağlayınız.

WEB Tabanlı Projeler Proje Değerlendirme Ölçütleri Planlama Süreci: ( )Çalışma sorunlarının uyum içinde tartışılması ( )İşbölümünün sağlıklı bir şekilde gerçekleştirilmesi ( )Bilgi kaynaklarının belirlenmesi ( )Bilgi toplama için ayrıntılı zaman planının yapılması Bilgi Toplama: ( )Bilgi kaynaklarının çoğuna ulaşılması ( )İlgili bilgilerin toplanması ( )İhtiyaç duyulan bilgilerin seçilmesi ( )Destekleyici resim, clipart vb. materyallarin toplanması

WEB Tabanlı Projeler Proje Değerlendirme Ölçütleri Bilgiyi Organize Etme: ( )Bilgilerin sorulara cevap olacak şekilde nasıl düzenleneceğinin tasarlanması ( )Bilgiler ve destekleyici materyaller tasarıya uygun olarak bir araya getirilmesi ( )Bilgilerin kendi ifadelerimiz ile yeniden yazılması ( )Çalışmanın anlaşılır olması için diğer grupların görüşlerine sunulması Yazılı Rapor: ( )Raporda yazım ve imla hatalarının kontrol edilmesi ( )Yazılı ve görsel unsurlar arasında bütünlük sağlanması ( )Geçiş bölümleri arasında bağlantılar kurulması ( )Kaynakça hazırlanması

WEB Tabanlı Projeler Proje Değerlendirme Ölçütleri Sunu-Poster: ( )Sunu için rapordan özet çıkartılması ( )Özetin raporu tam olarak yansıtması ( )Sununun sözel açıklamalar ile desteklenmesi ( )Sunu zamanının etkili kullanılması

WEB Tabanlı Projeler Grup Yeterliğini Değerlendirme Ölçeği Planlama Süreci: ( )Çalışma sorunları uyum içinde tartışıldı ( )İşbölümünün sağlıklı bir şekilde gerçekleştirildi ( )Bilgi kaynaklarının belirlendi ( )Bilgi toplama için ayrıntılı zaman planının yapıldı Sevgili Öğrenciler; Aşağıda proje çalışmanız süresince grup olarak yapmanız gereken bazı işlemler ve bu işlemler için verebileceğiniz puanlama yerleri verilmiştir. Sizden grup olarak bu işlemlerdeki yeterliğinizi belirleyerek, grubunuza bir puan vermeniz istenmektedir. Önce her işlem için yeterliğinizi puanlayıp puanınızı parantez içerisine yazınız. (En yüksek puan 5, en düşük ise 1). Bu işlemi yaparken olabildiğince gerçeği yansıtmaya çalışınız.

WEB Tabanlı Projeler Grup Yeterliğini Değerlendirme Ölçeği Planlama Süreci: ( )Çalışma sorunları uyum içinde tartışıldı ( )İşbölümünün sağlıklı bir şekilde gerçekleştirildi ( )Bilgi kaynaklarının belirlendi ( )Bilgi toplama için ayrıntılı zaman planının yapıldı Proje Değerlendirme Ölçütleri Planlama Süreci: ( )Çalışma sorunlarının uyum içinde tartışılması ( )İşbölümünün sağlıklı bir şekilde gerçekleştirilmesi ( )Bilgi kaynaklarının belirlenmesi ( )Bilgi toplama için ayrıntılı zaman planının yapılması Proje Grup ÜyeleriProje Denetleyicisi

WEB Tabanlı Projeler Proje Gözlem Formu Grubun Adı:………………………… Sınıfı:………………………………… Değerlendiren Öğrencinin: Adı-Soyadı: Numarası: Değerlendirilen Öğrencinin: Adı-Soyadı: Numarası: Kendiliğinden görev aldı. Görevini zamanında yerine getirdi. Farklı kaynaklardan bilgi topladı. Grup arkadaşlarının görüşlerine saygılı oldu. Arkadaşlarını uyarırken olumlu bir dil kullandı. Malzemeleri kullanırken tutumlu davrandı. Temiz ve düzenli çalıştı. Herzaman Projenin Başında Projenin Sonunda Hiçbir zaman

Projenin Başlığı: Marmara Düzeyi:İlköğretim 7 Süre:18 Gün Projenin Amacı:Öğrencilerde; Grup çalışmalarına yönelik olumlu tutum geliştirme Projenin gerektirdiği araştırma ve bilgi toplama becerilerini geliştirme Topladıkları bilgileri sunuş biçimine (yazılı/sözlü) uygun örgütleme becerileri geliştirme Bütünleştiği Dersler:Sosyal Bilgiler ve Bilgisayar Öğretim Hedefleri: Marmara bölgesini inceleyerek, bu bölgeye ilişkin verilen konularda bir rapor hazırlayabilme. Projenin gerektirdiği araştırma ve bilgi toplama etkinliklerini gerçekleştirme. Topladıkları bilgileri, sunuş biçimine uygun örgütleyebilme Grup olarak bir proje sürecini yürütebilme Proje Sorusu:

Marmara Bölgesini; Yer şekilleri ve doğal yapı, İklim ve Bitki Örtüsü Ekonomi ve Sanayi Özellikleri, Beşeri Özellikler, Tarihi ve Turistik Özellikleri açısından inceleyiniz. Çalışma Planı: Proje sorularını öğrencilere yöneltiniz. Çalışma becerileri bakımından farklı öğrencilerden 6 kişilik gruplar oluşturunuz. Her bir gruba konu başlıklarından birisini veriniz. Grup çalışmalarını planlayınız. Öğrencilere aşağıdaki yönlendirici soruları veriniz. Proje Sorusu: A. Marmara bölgesinin fazla göç alma nedenleri nelerdir? Ekonomi ve sanayi özellikleri Beşeri özellikler bakımından inceleyiniz.

Çalışma Planı: B. Marmara bölgesinin bazı bölümlerinin nüfus yoğunluğunun fazla olmasının nedenleri nedir? Ekonomi ve sanayi özellikleri Beşeri özellikler bakımından inceleyiniz. C. Marmara bölgesinde çok çeşitli tarım ürünlerinin yetişmesinin nedenleri nedir? İklim ve Bitki Örtüsü bakımından inceleyiniz. D. Marmara bölgesinde sanayileşmenin diğer bölgelere oranla daha fazla olmasının nedenleri nelerdir? Yer Şekilleri ve Doğal Yapı Ekonomi ve sanayi özellikleri Beşeri özellikler bakımından inceleyiniz. E. Marmara bölgesinin jeopolitik açıdan önemli bölge olmasının nedenleri nelerdir? Yer Şekilleri ve Doğal Yapı Tarihi ve Turistik Özellikleri bakımından inceleyiniz.

Çalışma Planı:Yaralanılabilecek Kaynaklar: Öğrencilerinizi bu konuda yeni internet adresleri bulabilecekleri konusunda teşvik ediniz. Tek tür kaynakla sınırlı kalmamaları gerektiğini, her kaynak türünün farklı türde bilgiler içerdiğini ve bu kaynaklardan toplanan bilgilerin birbirlerini tamaladağını hatırlatın. Öğrencilerinize gerçekleştirecekleri çalışma sonucunda, grup olarak araştırdıkları konu ile ilgili sözlü sunum ve yazılı rapor hazırlayacaklarını ve sunum süresinin 20 dk. Olduğunu belirtiniz. Değerlendirme ölçütlerini belirleyerek değerlendirme formlarını öğrencilerinizle paylaşınız. Başlangıç ve bitiş tarihlerini belirleyiniz. Rapor yazma ve sunum teknikleri açısından öğrencilerinize rehberlik ediniz. Değerlendirme:Araştırma (%25) Bilgiyi örgütleme (%25) Rapor Yazma (%15) İşbirliği içinde Olma (%15) Sunum (%20)