Kerem Köfteoğlu TUYED Başkanı 17 Mart 2011 Kayseri Kültür Turisti Kimdir, Ne İster?

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
TARLADAN SOFRAYA DEĞER ZİNCİRİ
Advertisements

• Voyager, gezi dergileri* içinde AB okur oranı en yüksek dergidir. (%90) • Voyager okurlarının tamamı ABC1 SES grubunda yer alır • Voyager, okurlarının.
Google Görüntülü Ağ’da Video Reklamları
Dogu Anadolu Kaplanları
AKDENİZ AR-GE KASABASI MEDITERRANEAN R&D COUNTY İş+Ev+Sağlıklı Yaşam+Yaratıcılık=AKDENİZ Business+House+Wellness+Innovation=MEDITERRAIEN 1 Ekim 2007 Sadık.
Reklamcılar Derneği Medya Paylaşım Toplantıları 4 Eylül 2008.
EV TURİZMİ KOMİTESİ.
DÖVİZ KAZANDIRICI HİZMET TİCARETİNİN DESTEKLENMESİ HAKKINDA TEBLİĞ
Sinaps Alternatif İletişim Çözümleri
TİE Platformu Yürütme Kurulu Başkanı
Kobi Tanımı 150 kişiden daha az çalışanı olan kurumlar
Bodrum’da turizm Yakın zamana kadar Bodrum Turizminin referans unsurları; Deniz, kum ve güneş, Balık ve yöresel yemekler Bodrum Kalesi, Antik Tiyatro,
13 Mart 2009 itibarıyla Facebook'un yeni arayüzü tüm hesaplarda kullanılmaya başlamıştır. Ancak bu arayüz, kullanıcılar arasında ikilik yaratmıştır.
KAHRAMANMARAŞ METAL MUTFAK EŞYASI SEKTÖR STRATEJİSİ 27 Eylül 2012 KMTSO.
BUGÜN BENİM EN İYİ GÜNÜM! Randevu alma Ve SATIŞ
PAZAR RAPORLARI_2013.
GELECEĞİN ŞEHİRLERİ İÇİN AKILLI ÇÖZÜMLER
FUTBOL TURİZİMİ Semih PAÇACI.
Farklı Kültürlerde Liderlik Yapmak Prof. Dr. Yeşim Toduk Akiş
AVRUPA BİRLİĞİ EĞİTİM VE GENÇLİK PROGRAMLARI MERKEZİ E ğ i t i m v e K ü l t ü r AVRUPA BİRLİĞİ EĞİTİM VE GENÇLİK PROGRAMLARI  GENÇLİK PROGRAMI.
Yurtdışı Google Adwords Reklamlarında %50 Devlet Desteği
PAZARLAMA KARMA ELEMANLARI:
E Y L E M 3. 1 Avrupa Birliği Komşu Ülkeleri İle İş Birliği PROGRAMI.
KONGRE VE FUAR ORGANİZASYONU
TURİZMİN GELİŞMESİNE ETKİ EDEN UNSURLAR
Küresel Kriz Sağlık Turizmimize Bir Fırsat Olabilir mi?
Sosyal Medya Pazarlaması Sihirbuzz
ELEKTRİK-ELEKTRONİK MÜHENDİSLİĞİNİN MÜHENDİSLİK DÜNYASINDAKİ YERİ
Yapabildiklerimiz Yapabildiklerimiz
EV TURİZMİ KOMİTESİ.
%50 Yurtdışı Google Adwords Reklamlarında %50 Tanıtım Desteği Yurtdışı Tanıtım Desteği.
Network Marketing.
PAZAR RAPORLARI_2013.
Telekomünikasyon Sektörü ve Vergi Düzenlemelerinin Etkileri Turkcell İletişim Hizmetleri A.Ş. 30 Ekim 2007 Gazi Üniversitesi İİBF Ankara.
SAĞLIK HİZMETLERİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ
KONAKLAMA İŞLETMELERİ
TANITMA NEDİR Turizmde tanıtma; yurt içinde veya yurt dışında insanların ilgilerini bir ülkenin bölgenin ya da turistik bir yerin turistik ürünleri üzerine.
DOĞA KORUMA ANLAYIŞI
Mersin Calling 22 Ekim 2009 Mersin. Dış Pazarlardaki Son Durum Küresel kriz sonrası, Avrupa piyasalarında, tur operatörlerinde, seyahat acentalarında.
Geçmişi & Geleceği Birleştirmek Konferans ve Workshoplar 26 Eylül 2012 tarihinde Olympos‘da.
HAVZA ÖLÇEĞİNDE STRATEJİK PLANLAMA VE KALKINMA ‘Kelkit Havzası Örneği’
BOSCH ‘’ Yaşam İçin Teknoloji ‘’. Dünyanın üçüncü büyük beyaz eşya üreticisi ve Avrupa’da beyaz eşya pazarı lideri olan BSH Grubu, 700 milyon Euro yatırımla.
12 Yaş üzeri: 2010’da 23.8 milyon 2011’de 24.8 milyon.
Hepimizin DünyasI 1. Dünya Çocukları.
DEĞİŞME VE EĞİTİM.
 ADI SOYADI :AYCAN ERKAYA  NUMARASI:  ÖDEV KONUSU: TURİZMDE MOBİL UYGULAMALAR.
DÜNYA’DA YÜKSELEN DEĞER
Sosyal Medyanız ve NetHizmet. Sosyal Medya’da Sizin İçin Neler Yapıyoruz?  Sizin için hesaplar açıp, içerik yönetimlerinizi yapıyoruz.  Kampanya kurgularınızı.
Yaşlı Turizminde Türkiye
HUKUKTA BİLGİ YÖNETİMİ BBY Veri Tabanları (Uluslararası) Nazan Özenç Uçak Güz.
KONGRE TURİZMİ VE FUAR ORGANİZASYONU
N Fun Club Sistemine HOŞGELDİNİZ.
SPOR ETKİNLİK ENDÜSTRİSİNİN ÖZELLİKLERİ
GİRİŞ Ülkenizde ya da coğrafi bölgenizde turizm ne kadar önemlidir? Şehrinizde ya da kasabanızdaki mevcut istihdamın ne kadarlık kısmı turizm ile.
1. M.I.C.E.Meetings (Toplantı) - Incentives (Teşvik Gezisi) - Congress (Kongre) - Exhibitions (Sergi) sözcüklerinin baş harflerinden oluşur ve tüm bu.
KONAKLAMA İŞLETMECİLİĞİ
SAĞLIK TURİZMİ VE HEMŞİRELİK
Sağlıkta Dijital Dönüşüm
KONGRE TURİZMİNİN DİĞER TURİZM TÜRLERİ İLE İLİŞKİLERİ
Seyahat İşletmeleri Yönetimi ve Ulaştırma Sistemleri
KÜLTÜR TURİZMİ.
Yeni Turist • daha sık ve kısa süreli tatile çıkıyor,
TUI-2.
Yaşlı Bakımı Turizminde
ULUSLARARASI TURİZM PAZARLAMASI
HAKAN GÜRSU HAYATI. Doğumu: 1959, İstanbul Endüstriyel Tasarımcı, doktoralı öğretim üyesi 1959 yılında İstanbul'da doğan Hakan Gürsu, 1984 yılında Orta.
Medicaltourism.com.tr Nedir ?
Bu Sunu En İyi Ofis 2010 Yüklü Bilgisayarlarda Görüntülenir
Öğr. Gör. Dr. Dİdar sarI çallI
Sunum transkripti:

Kerem Köfteoğlu TUYED Başkanı 17 Mart 2011 Kayseri Kültür Turisti Kimdir, Ne İster?

GÜNDEM TUYED Kimdir? Kültür Turisti Kimdir? Kültür Turistleri Ne İstiyor? LOHAS’lara Nereden Ulaşmalı? Tanıtımda PR’ın Önemi Nedir?

TUYED 1996’da kuruldu. Çoğunluğu gazeteci, aralarında akademisyenlerin de bulunduğu 87 üyemiz var. Seyahat Endüstrisinin doğru algılanması için, paneller düzenleyip raporlar hazırlıyoruz. Turizm okullarına gidip, deneyim ve birikimlerimizi yarının turizmcilerine aktarıyoruz. Anatolia Dergisi işbirliğiyle her yıl “Uluslararası Turizm Karikatürleri Yarışması” düzenliyoruz. Herkesin indirip okuyabileceği, Aylık Bülten’imizi adresindeki web sitemize.pdf formatında yüklüyoruz.

Kültür Turizmi; doğal ve tarihsel kültür varlıklarını, kültürel etkinlikleri, güncel sanat eserlerini, bazı sosyo-ekonomik olguları turistik bir ürün biçiminde gezginlerin hizmetine sunan turizm anlayışıdır. Geniş alanı kapsar.Eko-turizm, böcekçilik, kuşçuluk, ipekyolu turizmi, kruvaziyer turizmi, trekking gibi alternatif spor turları bu tanım kapsamındadır. Faruk Pekin (Fest Travel) Kültür Turizmi Nedir?

Deneyimli seyyahtır Eğitimi yüksektir Yüksek gelir grubuna sahiptir Orta yaş ve üstü grubuna aittir Kanaat önderidir Tatil konusunda eşten-dosttan bilgi alır Keşfetmeyi seven kişidir... Kültür Turisti Kimdir?

Kültür Turistinin Otelleri-1 National Geographic Traveler'in 2011'in "En İyi Çevreci Oteller" Listesindeki Karakoyun Hanı'ndan (Blacksheep) görüntüler

Kültür Turistinin Otelleri-2

Kültür Turistinin Otelleri-3

Doğada da konfor sunulabilir!

“Sürdürebilirlik ve çevre koruma konuları Avrupalıları birer LOHAS (Lifestyle of health and sustainability- Sürdürülebilir ve Sağlıklı Hayat Tarzı) insanı olmaya zorluyor. Tatil anlayışında, vurdumduymazlık, umursamazlık, ‘Bana ne yahu.. parasını ödedim ya!’ dönemi kapanıyor. Artan çevre sorunları bilinçli ve tatminkâr tatil devrinin ilk sinyallerini veriyor.” Hüseyin Baraner (TUI Türkiye Direktörü) LOHAS’lık yaygınlaşıyor...

Amerika ve Avustralya'lı turistlerin üçte ikisi, Almanların yüzde 65’i, İngiliz turistlerin yüzde 90'nı tatildeyden doğayı koruma konusuna önem veriyor. İngiliz, Amerikalı ve Avusturyalı turistlere 'Çevre dostu, doğaya saygılı bir tesis diğerlerinden 150 dolar daha pahalı olsa kalır mısınız? diye soruldu. Ankete katılanların yüzde 70'i “evet” yanıtı verdi. Çevre Sorumluğu Artıyor

Uluslararası Ekoturizm Derneği’nin (TIES) araştırmalarına göre, doğa turizmi, yılda ortalama yüzde 10-12'lik artışlar kaydediyor. Deniz-Kum-Güneş turizminin bir doygunluğa ulaştığı, buna karşın eko turizmin bu alandan üç kat daha hızlı büyüyeceği tahmin ediliyor. Doğa Turizminin Geleceği

EkoTurizm Haberlerin de Yıldızı

3S ile gelen turistin bıraktığı gelirin yüzde 80'i uçak, otel ve uluslararası şirketlere gidiyor. Kültür turlarında ise harcamaların yüzde 90'ı yerel ekonomilere kalıyor. Kültür turisti günde en az 100 dolar harcarken, kumsal turistinin masrafı ise 54 dolar seviyesinde kalıyor. Yerel Ekonomiye Katkısı Var

Doğa-kültür turizmi sunan Avustralya 5.3 milyon turist ağırlayıp, 23 milyar dolar gelir elde etti. Antalya 10 milyon ağırlayıp, 8 milyar dolar gelir sağladı. Doğası yıpranıp, kaynakları daha fazla tüketildi. Kazancı ise Avustralya’nın 3.5 kat altında kaldı... Turizmde kaynakları kontrolsüz kullanıp, ‘sürümden kazanma’ mantığı iflas ediyor. Gelişmeleri doğru okuyup, ürünleri tüketici taleplerine göre şekillendirmeli. Hedefiniz: Az ama Öz turist olmalı. Hangisini Model Almalı?

Mobilite ve sosyal medya turizmin çehresini değiştiriyor. ‘Kanka Önerileri’ turizmde önem kazanıyor. Sosyal paylaşım ağları, seyahat ve otel bilgisi veren web siteleri, akıllı telefon uygulamaları ve GPS’li cihazların kullanımı artıyor. Tanıtımda bu mecraların tümünden yararlanmalı. LOHAS’lara Ulaşma Yolları

Son yıllarda dünya turizminde öne çıkan İspanya, Mısır ve Yunanistan gibi ülkelerin başarısında Halkla İlişkiler (PR) önemli rol oynadı. Bir ülke, şehir veya bölge tanıtımda başarıyı sadece reklam harcamalarıyla yakalayamaz. Reklamda siz kendinizi översiniz, ama PR sayesinde tarafsız, güvenilir üçüncü bir göz sizden övgüyle bahseder. Reklamla tamamlanan PR, ikna edici hale gelip istenilen hız ve yaygınlıkta sonuç verir... Tanıtımda PR’ın Rolü

Dünya ve Türkiye’de gündeme oturuyor EkoTurist sayısı hızla artıyor Yerel ekonomiye daha fazla katkı sağlıyor Öyleyse, LOHAS’lara yönelik turistik ürün geliştirip, bunları tüm mecralardan duyurmalı Tanıtımda PR’ın gücünden yararlanmalı PR hizmetini de profesyonellerden almalı Özetle KültürTurizmi:

TEŞEKKÜRLER